Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ombouw keukenkastje kweekruimte

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


      #62
      Re: Ombouw keukenkastje kweekruimte

      Stuit nou volgens mij toch op een probleem.
      Zoals jullie weten (of nog niet..) heb ik 2 white whidows in 1 pot staan.
      Aan het begin ging het niet helemaal lekker met ze en hadden ze veel stress.
      Ze leken zich verder wel goed te herstellen op wat trage groei na, dus ik ben gewoon doorgegaan.

      De laatste tijd merkte ik op dat de WW's minder goed het water begonnen op te nemen,
      uiteindelijk bleek dit een te hoge EC-waarde te zijn.
      De EC-waarde had ik afgestemd op de LSD, die er wel heel blij mee is.

      Maar nu het probleem, 1 van de WW's lijkt ineens heel snel af te bloeien.
      Het merendeel van de haren is in hoog tempo bruin geworden en ik zou haast zeggen dat ze klaar is om geoogst te worden.
      De andere WW daarentegen is nog lang niet zo ver en mag nog wel even.

      Licht-cyclus: 12/12, week 5 & dag 4 van de bloei.
      Bloeitijd binnen: 8 weken volgens de zaadleverancier: Wietzaadjes.nl; Seedsman.
      Temperatuur: 26 graden met de lampen aan, 21 met de lampen uit.
      Luchtvochtigheid: 60~65% met de lampen aan, 70~75% met de lampen uit.*
      * Ik weet het, baal er ook van maar kan er niks aan doen.

      Foto's van de te snel af bloeiende WW:
      22082010064.jpg22082010063.jpg22082010060.jpg22082010059.jpg22082010062.jpg
      Vlekken op het blad bij de laatste foto is van verbranding doordat deze tegen de lamp groeide,
      dit is verder ook de enige top bij deze WW waarvan nog niet zoveel haren bruin zijn.


      Foto's van de, in mijn ogen normaal af bloeiende WW:
      22082010068.jpg22082010066.jpg22082010065.jpg22082010067.jpg

      - Waarom bloeit 1 van mijn WW's plots zo snel af?
      - Hoe kan ik hiermee het beste omgaan (bv; eerder oogsten, doorgaan, ...)?
      Ik ben sowieso maar vast begonnen met spoelen, mocht ik haar eerder oogsten zit ze niet meer bomvol voeding.

      En kan iemand mij vertellen wanneer te beginnen met spoelen. Ik weet wanneer ik een plant zou moeten oogsten kijkende naar de haartjes. Ook weet ik dat het raadzaam is de laatste 2 weken van de bloei te spoelen.
      - Maar als hoeveel procent van de haartjes bruin zijn is het ongeveer tijd om te spoelen?
      Dit is mijn tweede keer en weet dit tijdstip niet (goed) in te schatten..
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


        #63
        Re: Ombouw keukenkastje kweekruimte

        Mooi verslag kroket, de planten mogen er natuurlijk ook wezen
        Vraagje: Als je aluminiumfolie gebruik om de wanden te beplakken zegt men dat je hotspots krijgt. Gebeurt dit niet bij Zilvertape?
        En: Voor hoeveel heeft u de desbetreffende tape gekocht? En waar is die te vinden?

        Suc6 verder.

        Comment


          #64
          Re: Ombouw keukenkastje kweekruimte

          @ Smiths:
          Bedankt.. De kans op hotspots bestaat, dit zegt niet dat men deze ook altijd krijgt..
          Ik heb de gok genomen (zoals zo velen) en het is gewoon goed gegaan (zoals bij zo velen).
          De zilver of alu tape die ik heb gebruikt noemt men ook wel isolatie-tape, die ook wordt gebruikt bij de afzuiging.
          Maar je kan net zo goed de alu-tape gebruiken die men ook gebruikt voor de ondervloer bij laminaat of het plakken van radiatorfolie.
          Het gaat immers om de reflectie en zoals je al wel begrijpt kan je al deze deze producten gewoon bij de bouwmarkt halen.
          De prijs ligt tussen de €2,- en €8,- maar kijk goed naar de lengte, dit verschilt ook tussen de 5 en 50 meter!

          Heeft er verder iemand ook een antwoord op mijn vraag
          Zou zo zonde zijn als het nou nog fout ging..
          - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
          - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

          Comment


            #65
            Re: Ombouw keukenkastje kweekruimte

            Inmiddels nog geen oorzaak kunnen vinden voor het bovenstaande, maar het lijkt er op dat ik inmiddels de WW's maar moet oogsten..
            Alle onderste bladeren, maar zelfs de onderliggende takken die weinig licht krijgen sterven af !
            Wat denken jullie, oogsten of wachten?
            29082010075.jpg29082010073.jpg29082010072.jpg29082010071.jpg29082010076.jpg29082010070.jpg29082010069.jpg29082010082.jpg29082010081.jpg29082010079.jpg29082010084.jpg29082010078.jpg29082010080.jpg
            Last edited by kroket; 30 August 2010, 10:31.
            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

            Comment


              #66
              Re: Ombouw keukenkastje kweekruimte

              Nouja goed, zelf maar de beslissing genomen de WW's te verduisteren door ze in een ander keukenkastje te zetten .
              Het mag al wel duidelijk wezen dat van de WW's weinig af gaat komen, ik gok zo'n 10 gram met wat geluk..
              30082010086.jpg

              De LSD nu even wat ruimer "opgesteld" met behulp van tie-raps en heel lichtjes knakken.
              Zo krijgt ze mooi wat meer licht, dus hopelijk maakt ze daar gebruik van!
              30082010088.jpg
              - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
              - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

              Comment


                #67
                Re: Ombouw keukenkastje kweekruimte

                Tadaa, en dan twee dagen later een teleurstellende oogst van de WW's, of beter gezegd ww's..
                Waarschijnlijk is zelfs 10 gram een beetje optimistisch, maar we zullen het zien met een week of 2..
                01092010091.jpg01092010095.jpg01092010090.jpg
                Ik heb een normaal droognet opgehaald en deze ingekort zodat hij in een keukenkastje past..
                Verder hangt er een pc ventilator onder, deze is aangestuurd door een 5v motorola-lader..
                En dat beetje prut in de ovenschaal is THC-rijk knipafval wat ik opspaar, dan kan ik later nog eens een spacecake bakken..
                - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                Comment


                  #68
                  Re: Ombouw keukenkastje kweekruimte

                  Ruikt goed zeker in de keuken lol, laat ze je smaken.

                  Grtz.

                  Comment


                    #69
                    Re: Ombouw keukenkastje kweekruimte

                    Lol.. Dat zeker!
                    En nou maar hopen dat de LSD even wat meer doet
                    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                    Comment


                      #70
                      Re: Ombouw keukenkastje kweekruimte

                      Zooo.. terwijl ik mn eerste jointje van mn WW's aan het roken ben is het weer tijd voor een kleine update.
                      Er was een klein topje goed droog dus kon niet meer wachten
                      De opbrengst mag dan heel gering zijn, maar de smaak mag er zeker wezen!! Heerlijk zoet, bijna blunt zoet..
                      Ze is wel aardig scherp op de keel maar ik heb haar dan ook nauwelijks gespoeld..

                      De LSD ben ik vanaf vandaag aan het spoelen.
                      Hier een paar foto's van hoe ze er nou bij staat, leuke topjes en volgens mij behoorlijk compact..
                      06092010103.jpg06092010099.jpg06092010100.jpg06092010098.jpg06092010101.jpg
                      Vind de top op de derde foto ook zo mooi, die heb ik iets van 3 of 4 keer geknakt, maar ze mag er wezen

                      Inmiddels is het jointje ook op, tijdens het roken merkte ik er weinig van..
                      Nu zo'n 5 minuten nadat ie op is.. Damn, ben samen met mn vrouwtje kneiters-stoned!
                      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                      Comment


                        #71
                        Re: Ombouw keukenkastje kweekruimte

                        Nou, inmiddels het laatste takje van de ww's kaalgeknipt, gewogen en opgeteld..
                        Het totaal van de ww
                        - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                        - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                        Comment


                          #72
                          Re: Ombouw keukenkastje kweekruimte

                          Zo, inmiddels is het ook al weer een weekje terug dat ik met foto's van de LSD ben gekomen..
                          Het lijkt er op dat ze wel iets onder de leden heeft, maar misschien heeft het ook met het spoelen te maken
                          Ik ben nu een week aan het spoelen, en sommige van de bovenste bladeren maar ook topjes worden geel.
                          Wat denken jullie dat de oorzaak is?

                          14092010110.jpg14092010108.jpg14092010109.jpg14092010104.jpg14092010105.jpg14092010118.jpg
                          14092010112.jpg14092010116.jpg14092010113.jpg14092010106.jpg14092010111.jpg
                          Het zijn niet de mooiste foto's maar heb helaas geen betere camera als die van mijn telefoon..
                          - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                          - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                          Comment


                            #73
                            Re: Ombouw keukenkastje kweekruimte

                            Op foto 3, 4 en 5 is het het meest duidelijke te zien..
                            Ik denk dat de toppen te dicht bij de lamp (spaarlamp) hebben gestaan..
                            Kan iemand dat bevestigen of moet ik doorzoeken naar een andere oorzaak?
                            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                            Comment


                              #74
                              Re: Ombouw keukenkastje kweekruimte

                              En inmiddels is ook eindelijk de LSD omgehakt..
                              Gelukkig zat hier wat meer knipwerk aan! vooralsnog hangt mn kastje mooi vol..

                              19092010119.jpg

                              En drogen maar hopelijk komt hier wat meer gewicht af..
                              - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                              - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                              Comment


                                #75
                                Re: Ombouw keukenkastje kweekruimte

                                Eey kroket,

                                ziet er wel erg mooi uit die lsd toppen in je kast.
                                Daar komt zekr wel wat lekkers af dacht ik zo...
                                Hoe vond je zelf dat je kweekje gegaan is zo?? was je eerste toch>?

                                nou greetz
                                Peel me i'm fat free!

                                Comment

                                Bezig...
                                X