Re: Ventilatie
Volgens mij maakt dat niets uit, plaats ze vanbinnen zodat de kast minder opvallend lijkt.
Zo heb ik het gedaan:
Image1048.jpgImage1046.jpgImage1136.jpgImage1045.jpg
1 bovenaan, binnen, uitlaat.
1 onderaan, binnen, inlaat.
En dan nog eentje binnenin voor de luchtcirculatie. Is niet echt nodig maar helpt wel.
Wel, een actieve inlaat dat wil zeggen dat je lucht binnenkrijgt met hulp van een fan of een ventilator. Een passieve daarintegen, daar krijgt de lucht geen hulp. Dat zal dus gewoon een gat zijn in de kast of ruimte waarin je kweekt.
Zelf heb ik gekozen voor een uitlaat die meer lucht afvoert dan de inlaat. Of die daarom beter is, dat weet ik niet, maar die draait toch sneller. De uitlaat, die meer lucht afvoert is toevallig kleiner dan de inlaat, die trager draait. Maar dat maakt op zich weinig uit. Zolang die alle warme lucht van de lampen maar wegzuigt.
Frisse lucht is belangrijk, da's toch logisch?
Ik snap dat alle informatie soms iets téveel kan zijn, maar zelf werkt het bij mij toch allemaal uitstekend.
Image1134.jpg
Oorspronkelijk geplaatst door michiel
View Post
Zo heb ik het gedaan:
Image1048.jpgImage1046.jpgImage1136.jpgImage1045.jpg
1 bovenaan, binnen, uitlaat.
1 onderaan, binnen, inlaat.
En dan nog eentje binnenin voor de luchtcirculatie. Is niet echt nodig maar helpt wel.
Oorspronkelijk geplaatst door Gannondorf18
View Post
Zelf heb ik gekozen voor een uitlaat die meer lucht afvoert dan de inlaat. Of die daarom beter is, dat weet ik niet, maar die draait toch sneller. De uitlaat, die meer lucht afvoert is toevallig kleiner dan de inlaat, die trager draait. Maar dat maakt op zich weinig uit. Zolang die alle warme lucht van de lampen maar wegzuigt.
Frisse lucht is belangrijk, da's toch logisch?
Ik snap dat alle informatie soms iets téveel kan zijn, maar zelf werkt het bij mij toch allemaal uitstekend.
Image1134.jpg

Comment