Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn eerste kweek kan van start!!!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Dat kan soms snel gaan 48 uur tot 3 weken afhankelijk van hoe oud je zaad is en hoe het bewaard word.

    Grtz

    Comment


      #32
      2 zaadjes steken hun kopjes nu al een kleine 1 mm uit in nog minder als 48 uur.. heeft iemand misschien een plaatje hoe ze er uit moet zien als ze in de grond mag??

      zijn zaadjes die snel ontkiemen ook sterkere planten als zaadjes die minder snel ontkiemen?? of gaat die vlieger niet op??

      nu dus nog ff snel folie kopen

      groet

      Comment


        #33
        Oorspronkelijk geplaatst door hobbyist View Post
        zijn zaadjes die snel ontkiemen ook sterkere planten als zaadjes die minder snel ontkiemen?? of gaat die vlieger niet op??
        Last edited by bobo; 14 October 2008, 13:08.

        Comment


          #34
          wortelpen?? wasda en hoe groot moet dat wortelpennetje zijn? 1mm 2mm 3mm?? ennuuh worteltje onder?,, worteltje boven? of boeit dat niet zoveel?? en 1cm diep ongeveer dacht ik he

          alvast bedankt.

          groet
          Last edited by hobbyist; 14 October 2008, 13:31.

          Comment


            #35
            Last edited by bobo; 14 October 2008, 13:30.

            Comment


              #36
              Meestal bij zo'n 5 mm wortel kunnen ze wel de grond in. Dan moet je ze inderdaad 1 CM diep plaatsen, met het worteltje naar beneden (zou ik doen. Het zand wat over het zaadje komt te liggen er lichtjes opleggen, dus niet aanduwen.
              [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

              Comment


                #37
                bedankt maar weer, goed bezig

                EDIT: kutzooi dat folie hadden ze dus niet bij de welkoop
                Last edited by hobbyist; 14 October 2008, 14:54.

                Comment


                  #38
                  UPJE!!

                  weerstation gekocht simpel ding en is voor 15 euro in de aanbieding bij de blokker.. relax groot weerstation op mij bureau bij de pc met temp lv meter en een klein draadloos weerstation voor buiten (in de kast) met display temp en lv meter, altijd simpel de controle over je temp en luchtvochtigheid, ook als je achter de pc zit en voor de mensen met meer kasten, je kan 3 buiten temp lv sensoren op 1 kastje aansluiten en dan met het knopppie channel kanalen wisselen

                  en dat hokje wat je ziet met die pijl naar rechts is de constantheid van die waardes pijl omhoog is stijgend, pijl omlaag dalend, pijl naar rechts constante temp en luchtvochtigheid, simpel
                  en je kan een min/max temp instellen en als dat berijkt word gaat t alarm af, ook grappig

                  al met al een leuk ding voor die paar centen

                  pica's
                  Attached Files
                  Last edited by hobbyist; 14 October 2008, 19:58.

                  Comment


                    #39
                    In de blokker he,hmm. Ik zou er ook eentje moeten gaan halen.
                    Ziet er erg nice uit. Allen naar de blokker!

                    Peace

                    Comment


                      #40
                      Ik ken iemand met zo'n ding. Werkt gewoon prima. Inderdaad handig om ook bij de kweek te gebruiken!
                      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                      Comment


                        #41
                        maar dat is enkel om waar te nemen zeker? hoe kan ik best en goedkoopst te temp hoog houden. ga kastje maken voor microkweek met pc vans ma hoe krijg ik de temperatuur in mn kast goed als ik er frisse lucht inblaas? niet dus want heb geen verwarming op mn kamer en kan in de winter koud zijn met raam open. ze moet immers frisse lucht hebben en ik ook.

                        Comment


                          #42
                          ja dat is alleen om de temperatuur en lv te chekken. ik zou de kast toch bij de kachel zetten. of anders een hps lamp..

                          maar nu ff on topic, 2 van mijn zaadjes zijn ver genoeg ontkiemd om geplant te worden.. dit heb ik ook alvast gedaan omdat ik morgen laat thuis ben en bang ben dat ze ondertussen vast zouden groeien in de keukenrol..

                          moet nou morgen het licht gelijk aanzetten of moet dat nu nog niet?? en moet dat dan op 12/12 of op 18/6?

                          en hoeveel water lusten ze nu??

                          veel vragen weer ik weet het maar wil het graag gelijk goed doen

                          Comment


                            #43
                            Als je ze in de aarde zet komen ze af op warmte eerder dan licht. De lampen geven uiteraard warmte af dus de lampen mogen wel aan. 18/6 ( dat is de groeifase). Op hoeveel afstand weet ik niet, geen ervaring met TL lampen. Kijk effe rond op het forum, dat staat hier zeker ergens... Eenmaal ze je in bloei wil zetten dan ga je over tot 12/12.
                            Water is een kwestie van ervaring en er staan geen vaste hoeveelheden op. Alles met mate, maak dat je ze niet overwatert

                            Greetzzz

                            Comment


                              #44
                              ja oke maar ik had ergens gelezen dat je onder tl of spaarlampen ze beter gelijk op 12/12 kon zetten. kan iemand mij hier iets meer over vertellen?

                              groet

                              Comment


                                #45
                                Ik vond net dat ze heel dicht tot bij je lamp mogen: 1-2cm zelfs. Aangezien ze weinig warmte geven
                                Ik zoek effe verder over die lichtcyclus
                                EDIT: Ik kan niets vinden over direct op 12/12 dus ik zou het houden op 18/6 om te beginnen. Door gebrek aan info kan ik je hier niet meer over vertellen, althans niet met zekerheid

                                Greetzzz

                                Jona
                                Last edited by Jona; 14 October 2008, 21:33.

                                Comment

                                Bezig...
                                X