Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn eerste kweek kan van start!!!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Oorspronkelijk geplaatst door hobbyist View Post
    ja oke maar ik had ergens gelezen dat je onder tl of spaarlampen ze beter gelijk op 12/12 kon zetten. kan iemand mij hier iets meer over vertellen?

    groet
    Onder tl kan je zo lang voorgroeien zolang je wenst.Meeste moederplanten krijgen licht van TL buizen.
    De meeste hps (High Pressure Sodium lamp) kwekers laten ook meestal hun spruitjes (voor)groeien onder tl omdat er meer blauw spectrum in de tl code 33 zit. Kleurcode 33 goed voor groei.Kleurcode tl 827 (warm) is goed voor de bloei, maar die 2 tl kleuren kan je ook combineren doe ik ook .
    Maar direct op 12/12 zetten (dwarfen) kan ook perfect onder tl.
    grtzzz
    Last edited by westport; 15 October 2008, 13:29.
    420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
    Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    Comment


      #47
      thnx maar weer.. er zitten nu 3 ontkiemde zaadjes in de grond. 2 beginnen te ontkiemen 1 tje nog niet..

      iemand nog een suggestie om de lv heid op peil te houden?? heb er al een emmer met een handoek in staan maar lv heid is nog maar 63 %

      Comment


        #48
        Je kan ook een luchbevochteraar kopen maar dat zijn dan weer centjes
        Wat ook kan is de plantjes net voor het licht uitgaat eens goed maar wel voorzichtig bestuiven met water .
        Of proberen als er plaats is nog een vochtige handoek te hangen.
        grtzzz

        ps.Als je nog meer info over LV zoekt kan je altijd de zoekfunctie gebruiken.
        Last edited by westport; 15 October 2008, 12:48.
        420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
        Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

        Comment


          #49
          Oorspronkelijk geplaatst door westport View Post
          Wat ook kan is de plantjes net voor het licht uitgaat eens goed maar wel voorzichtig bestuiven met water .
          gehe er is alleen nog maar een pot zand ik verwacht dat de eerste morgen aan het eind vd dag of overmorgen haar koppie boven het zand uit steekt

          EDIT: maar waarschijnlijk gaan de white widow stekjes volgende week weer weg, volgende week komen mijn top44 zaadjes binnen en ga dan beginnen met het kweken van top44 ipv lowryders waar ik de kast eigenlijk voor gemaakt had.. top44 smaakte me vroeger ook altijd verdomd lekker

          kan beter gelijk met de goeie soort beginnen dacht ik

          EDIT: 5 van de 6 zaadjes ontkiemd en in de grond heb er bordjes onder gedaan met een bodempje water, mijn vader is ook handig met planten en die zei dat dat beter was omdat de wortels dan op zoek gaan naar vocht en dan sneller naar de bodem zullen groeien.

          zondagmiddag laten kiemen
          dindsdagmiddag 1 en 2 gepot
          woensdagmorgen 3 gepot
          woensdagavond 4 en 5 gepot
          EDIT: donderdagmiddag ook nr 6 gepot
          (als ik had geweten dat dat ontkiemen zo makkelijk was had ik het 1 voor 1 of telkens 2 gedaan.. nou heb ik straks 6 planten waar ik helemaal geen plek voor heb.)

          pica's
          Attached Files
          Last edited by hobbyist; 16 October 2008, 15:06.

          Comment


            #50
            Hoi goed bezig man, die top44 is een goeie keuze ik smoke ze ook wel graag
            grtzz
            420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
            Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

            Comment


              #51
              UPDATE:

              gister avond (donderdag avond 16 okt) kwam plantje 2 als eerst boven de grond uit vervolgens kwam plantje 1 een half uur later ook ff kijken wat er boven de grond te zien was vanochtend vroeg (vrijdag 17okt) liet plantje 3 ook wat van zichzelf zien..

              EDIT: plantje 4 en 5 zijn ook al boven de grond

              maar mijn lv heid is veels te laag volgens mij, meestal rond de 50 met de lampen aan, en 65 met de lampen uit..

              zal vanmiddag of vanavond foto's maken
              Last edited by hobbyist; 17 October 2008, 14:07.

              Comment


                #52
                Klinkt goed, ik ben benieuwd Hobbyist
                [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                Comment


                  #53
                  nr 1 2 3 4 en 5 zijn al lekker op weg het is mijn eerste kweekje en ik moet zeggen, dit is toch geweldige shit om te zien

                  ik zal het ff met jullie delen

                  EDIT: totaal foto toegevoegd
                  Attached Files
                  Last edited by hobbyist; 17 October 2008, 22:39.

                  Comment


                    #54
                    Ziet er gezond uit, altijd leuk om nieuw leven te zien groeien .
                    Zet hem op hobbyist

                    Peace

                    Comment


                      #55
                      die koters zijn mooi op weg

                      Comment


                        #56
                        Ziet er echt mooi uit dat totale plaatje. Wel denk ik dat de lampen iets dichter bij de plantjes kunnen. Kun je die hoogte niet wat verstellen? +/- 5 CM
                        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                        Comment


                          #57
                          Plantje nr 6 is nu ook boven de grond, maar de white widow plantjes gaan denk ik toch weer weg want de top44 zaadjes zijn ook binnen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Weedy View Post
                          Ziet er echt mooi uit dat totale plaatje. Wel denk ik dat de lampen iets dichter bij de plantjes kunnen. Kun je die hoogte niet wat verstellen? +/- 5 CM
                          afstand plant lamp is precies 5 cm bij alle plantjes foto vertekend een beetje omdat ie iets van boven is genomen ivm overbelichting.

                          UPDATE: 2 top44 zaadjes laten ontkiemen en 3 white widow plantjes terug in kleine potjes gezet omdat die weg gaan of bijzaak worden en ik de top44 gelijk in grote potten wil. en dan ook weer niet omdat die potten zo duur zijn maar omdat mijn kast te klein is.

                          picca met rolmaat '

                          groet
                          Attached Files
                          Last edited by hobbyist; 18 October 2008, 20:54.

                          Comment


                            #58
                            Netjes allemaal. Alleen had ik het resultaat wel eens willen zien van Lowryders. Maar succes in ieder geval!
                            No smoke but THC vapor!

                            Comment


                              #59
                              update!!

                              ze doen het geloof ik goed.. ze groeien en het 2e setje bladen komt ook tevoorschijn, de 6 white widow plantjes zijn nu precies een week oud..

                              de top44 zaadjes heb ik zaterdag 18/10 rond 5 uur laten ontkiemen en zondag 19/10 rond 8 uur de eerste al gepot, de andere de volgende ochtend vroeg. iets meer als 24 uur, das wel snel ofnie , en die zijn sinds dinsdag 21/10 ook boven de grond.

                              ook heb ik 6 keer philips 18watt ww827 1100 lumen spaarlampen gekocht, hoer meer hoe beter,

                              laat me ff weten of ze een beetje naar behoren groeien, het ziet er goed uit denk ik maar het is mijn eerste kweekje

                              hier wat picca's

                              groet
                              Attached Files

                              Comment


                                #60
                                Je kan met een sproeier de wanden nat maken, dat verhoogt de luchtvochtigheid denk ik!

                                Comment

                                Bezig...
                                X