Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

    Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
    Weet goed dat er diverse manieren ( lees voorkeuren) van cannabis kweken zijn, ieder kiest de manier die het beste bij hem of haar past
    Dat is echt zo en sluit ik me helemaal bij aan bij je opmerking en visie.
    Neemt niet weg dat ik een Noob ben en er mensen zijn die zeggen kijk die Kanon is tobben, wat niet uitmaakt ik ben iemand dat als ik iets leuk vind me er ook echt in verdiepen doe.
    Ik denk ook en weet bijna zeker dat er geen perfecte manier is kwa kweken want zoals je zegt ider heeft ze eigen visie en manier, wat nie wegneemt dat je ook open moet staan voor en ander ze methode.
    Soms is de tussen weg de beste oplossing.

    anyhow


    Stemma een goed weekend vanuit hier en alle andere ook.

    W E R O C K
    sigpic
    LED there be light

    Comment


      Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

      voor de gene die het nog boeit

      ze staat er nu zo bij


      IMG_3140[1].jpg

      IMG_3141[1].jpg


      PH water = 6.2
      LV = 66%
      temp = 26,5 c
      aarde = Plagron licht mix met perliet
      voeding : Biobizz lijn compleet
      kast = G-kit mini
      verlichting = Spectrabox pro IV

      soort = Lemon Skunk Auto
      sigpic
      LED there be light

      Comment


        Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

        ziet er gwn weg netjes en gezond uit

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        IK HEB EEN VRAAG VOOR JE....ALS JE OP EEN DAG ZIET DAT DE PH OP 8 STAAT WAT DOE JE DAN? TEVENS IN GROEI MOET JE DE PH OP 5,5 HEBBEN ..MAAR TIS EEN AUTOFLOWER EN JE GEBRUIK AARDE WAT GOED IS...MAAR EERST EEN ANTWOORD OP MIJN VRAAG DAN GAAN WE VERDER INTO PRO MEASUREMENTS

        Comment


          Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

          Ik werk met een Adwa AD 100 meter om de ph te meten , ph en water uit de kraan is hier 8,5 heb ik via google gezien van Evides

          dit meet ik ook op puur kraan water.

          dit water laat ik 24 uur staan zodat chloor eruit gaat en dan zuur ik af met plagron PH- tot 6.2

          soms houd ik wat water over en 2 dagen erna meet ik de ph waarde en is het b.v 6.5 dan zuur ik weer af met plagron (just a drop)

          me meter heb ik 2 x 100 ml ijk vloeistof voor liggen en ik meet altijd eerst vers water wat standaard 8,5 is en zodra dat afwijkt Ijk ik de meter


          voor zover ik weet tussen de 5,8 en 6,2 is goed en hele cyclus dan zelfde Ph geven, das wat ik dan ook doe nu tussen 6,1 en 6,2 geven

          ik begreep zolang je niet boven deze waardes komt zodat de wortels dichtslaan en hun klepjes om water op te nemen is dat goed

          Ik heb div. AF kweken gevolgd en die zeggen allemaal 6,2 ph geven dus dat doe ik ook
          sigpic
          LED there be light

          Comment


            Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

            Klinkt goed Kanon.

            Ik ijk telkens voor een kweekje. In principe moet je dat niet meer doen. Na een tijdje weetje ook ongeveer hoeveel je moet hebben en zie je snel als je meter afwijkt.
            Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
            Vapers Hydro avontuur (voltooid)

            Comment


              Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

              ja..ik zou liever bloei op 6,5 tot 6.7 houden...in deze geval heb je te maken met een autoflower...maar stel je heb de ph mooi op 6,2 zoals je zegt maar ziet dat er tog wat gele bladjes komen wat te doen dan?

              Comment


                Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

                Oorspronkelijk geplaatst door vaperke View Post
                Klinkt goed Kanon.

                Ik ijk telkens voor een kweekje. In principe moet je dat niet meer doen. Na een tijdje weetje ook ongeveer hoeveel je moet hebben en zie je snel als je meter afwijkt.

                Ik meet 8,5 op puur kraanwater al een paar weken lang , zodra ik denk huh 9,5 of 7,4 ????????? dan weet ik er klopt iets niet

                voorlopig meet ik al een paar weken 8,5 op puur kraan water dus dan weet ik de Adwa meter klopt.
                eens in de zoveel tijd callibreren kan zo wie zo geen kwaad.

                voorlopig was het een downie de eerste paar dagen maar ik moet zeggen ze staat er nu leuk bij en je ziet elke keer als ik de kast open per dag -> he er is wat gebeurt

                Slechte start dus maar ik gok als het zo blijft gaan komt het goed met der

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Oorspronkelijk geplaatst door souljah View Post
                ja..ik zou liever bloei op 6,5 tot 6.7 houden...in deze geval heb je te maken met een autoflower...maar stel je heb de ph mooi op 6,2 zoals je zegt maar ziet dat er tog wat gele bladjes komen wat te doen dan?
                Dan zou ik zeggen of iets met overvoeding of er klopt iets niet met calsium of stikstof!

                voorlopig heb ik nog geels gezien hier bij der!

                toevallig heb ik der net wat water in de rand geven van de pot omdat pot licht aanvoelde en ik me vinger in aarde stak en dacht ja das gewoon droog.
                Dus krijgt ze morgen niks en ovenmorgen check ik weer.

                wel zet ik er nog een keer of 2 per dag een kom heet water in, in de kast voor hoge LV
                vandaag had ik dag dienst en me vriending de middag dus heeft die vanmorgen het hete water geregeld!

                NOW AINT THAT SWEET
                sigpic
                LED there be light

                Comment


                  Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

                  en dat is de punt waar ik wou komen...ec meter

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  ph werkt met ec...een goeije groei zou tussen de 0.8 en 1,4 voor mij...en in bloei een ec van 1.5 tot 2,2...daar kun je optimaal voeding geven...en dan kom je tegelijkertijd op wat te veel of niet teveel gegeven

                  Comment


                    Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

                    Oorspronkelijk geplaatst door souljah View Post
                    en dat is de punt waar ik wou komen...ec meter
                    das het enige wat ik nog mis in me spullen

                    GOOD POINT
                    sigpic
                    LED there be light

                    Comment


                      Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

                      vegeet niet daT ALS JE HET RUN OFF VAN DE PLANTJES niet meet dan weet je ook niet hoeveel ph je moet gevenb...ahaaa ik heb een formule dervoor

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      als je run off in bloei op 5 staat bv..en ik heb 18l potten..dan 18 delen door 17 want ( van 5 tot 6,7 waar ik het wil hebben is 17 punten..) =1.05 . dan moet ik 6.7 =1.05 ofwel 1 =1,7..betekent ik moet een ph water van 7,7 geven om op mijn gewenste 6,7 te komen....ik hoop geen drama te horen van mijn fans ..

                      Comment


                        Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

                        je maakt het veel te ingewikkeld voor mij nu.
                        Ik heb maar 2 hersen cellen heh 1 om me naam te onthouden en 1 om niet in de kamer te schijten.

                        ja sorry heb niet een hele grote bovenkamer

                        toch vind ik dat je jezelf nu tegen spreekt met eerdere post van de natuur nadoen en in het bos.
                        Al het regent is het ook niet precies 6.7 of 6.6 maar gewoon zoals het komt.

                        wiet is onkruid en overleefd echt wel bepaalde waardes van water gift al is het ph7 dan weet ik zeker het blijft gaan en leven.
                        hooguit sluiten de wortels hun kleppen waarmee ze water opnemen voor een bepaalde tijd maar ze zullen erna toch drinken en blijven gaan.

                        Misschien als je aan een Cannabis cup mee gaat doen dat deze dingen belangrijk zullen zijn van alles tot in perfectie maar denk dat je ook reeel moet zijn kwa thuis kweek.

                        er zullen het mensen niet met me eens zijn nu , maar ja dat kan altijd (same mind different thought)
                        Last edited by kanon; 15 February 2016, 17:07.
                        sigpic
                        LED there be light

                        Comment


                          Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

                          kannonetje..ik moet je herrineren dat zoals ik al zei meer biologischer dan mij krijg je niet zo snel..ik heb gezegd ik run nu een kweekje zonder ph min en plus.. ph min en plus zijn chemicalien..ik heb lang ph gebruikt bij me binnen kweken..binnen gebruik je kraan water en buiten de regen..regen is altijd op een goeie ph 7 ong..maar binnen als ik zon 8 ph zou hebben zoals jij had ik niet eens een kweekje beginnen...daarom geef ik licht voeding vanaf 3 e week bloei..en ik kan een lockout niet ontsnappen..maar ik kan het wel behandelen een beetje en rook wel een echte biologische licht voedinggevende smoke...wacht totdat je een normale feminized gaat kweken ..autos is makkelijk ik zou niet eens voeding geven..mischien 1 keer bloom of 2..thats it..

                          Comment


                            Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

                            dag 20 inmiddels :

                            en elke dag weer wat nieuws te zien inmiddels en echt gewoon leuk ook om te volgen als het van jezelf is.

                            ze staat er nu zo bij !

                            helaas genomen in de kast omdat ik gisteren van iemand leerde AF niet te veel mee sjouwen en verplaatsen das voor een AF ook stress

                            shots:

                            IMG_3150[1].jpg IMG_3151[1].jpg IMG_3153[1].jpg

                            moet zeggen ondanks haar downie start de eerste paar dagen gaat ze nu tenminste ergens op lijken.
                            Ik vind het ook nog steeds super leuk en echt elke morgen voor ik wegga toch ff kijken bij der.
                            ook echt nog steeds anderen hun verslagen volgen en websites af kwa tips en tricks en leuke weetjes.

                            Kutte is alleen ik heb de cv hier aan staan en zei tegen me vriendin als jij voor je straks weggaat vanmiddag naar je werk , dan ff de kom water verv met warm water en die erin zetten.
                            Dus die dacht PFFFF warm hier zeg en even het raam open maar niet meer dicht gedaan erna.
                            Kom je thuis en ga je kijken is het ipv 27c ineens 20c dus toen heb ik even staan schelden tegen der.

                            maar goed girls heh PFFFFFFFFFF en ook nog blond LMAO
                            sigpic
                            LED there be light

                            Comment


                              Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

                              hahha mati...deze planten kunnen tegen veel hoor..ze kunnen makkelijk tegen 17 celcius..IK HEB DE ECHTE TEMP PROBLEEM..! tijdens het slapen daalt de temp tot 15 soms..ik heb geen verwarmer daar en kan ook geen verwarmer erbij zetten..ik begin al de kleurtjes veranderen in mijn bladjes daardoor.. dus wees blij jij hebt niks te klagen..alles zit goed met je..tevens moet ik zeggen die led lamp ziet er wel uit man..mischien als je een fototje van de hoek afstand neemt kan ik zien op welke node je bent...ik schat op de 4de node of begin 4e node he?...gaat netjes

                              Comment


                                Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

                                ik zal als ik vanmiddag thuis kom een foto in normaal licht maken
                                sigpic
                                LED there be light

                                Comment

                                Bezig...
                                X