Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

Het hangt misschien van je grond af ? Grow je op voorbemeste grond dan zit er al voor aantal weken voeding in, bijvoegen hoeft dan niet.

Biobizz zelf adviseert zelf om als je kraanwater boven de Ph 7 zit, toch af te zuren.
    Zelf heb ik kraanwater( vlgs PWN ) Ph 7,2 en zuur ik niet af, gaat goed zonder problemen. Heb ook geen Ph meter. 1 keer met aquarium strip getest, kwam idd rond 7 uit.

Kanon, je moet er wel voor waken dat je door de bomen het bos blijft zien. Er staat heel veel zinvolle info maar ook een hoop achterhaalde onzin op internet. Op den duur leer je dat wel te schiften.
    Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

@ Stemma -> ja ik zei dat gisteren al ik overlees me zelf denk ik TE en krijg te veel info daaruit en dat gebruik ik erna verkeerd.

Voorbeeld : ik kijk STrain hunter van Arjan op You tube dan is die in Jamaica.
      Dan hebben ze planten staan met een pot van een oude autoband met als ondergrond rotsen (steen)
      dan geven ze water wat in de bergen voor handen is met een tuinslang echt zo op de manier dat je zegt hij staat te spoelen of flushen.
      maar als je die dames ziet die hebben een hoofdtop die is net zo groot als me arm.

hoe kan dat dan niks voeding geven of afzuren of voorzichtig nee tuin slang erboven en zo das denk ik wel genoeg en NEXT!

dan denk ik ben ik te ermee bezig ????? dat NEEEE NEEE bie doen , geen voeding , nie te veel , pot optillen enz enz fan erbij kopen en hele bio Bizz lijn en veel verslagen lezen.

Hoe kan het in godsnaam ! en dit meen ik echt dat er mensen zijn die 5 dagen op vakantie gaan en zeggen hoop als ik terug kom ze er nog mooi bij staan en dan zie je ik ben weer terug
      en dan zie je dames staan ZO GVD man.

Misschien moet ik ook gewoon denken what ever kom over 3 dagen nog wel is kijken en dan zie ik wel!
      Ipv alles proberen te leren en me best doen !

ja ik kan daar echt zo gek van worden ! ik wil het leren en goed doen maar eerste kweek en fuk het nu al op!
      Oook mischien wel iets van als ik het blijf doen van zo toen ik begon was ik echt een ZWARE NOOB!
      waar ik nu van baal is dat ik zo me best wil doen en het echt ook graag wil leren maar dat het vanaf het zaaien al tegen zit en met tegenslag gaat.

heel eerlijk ik vind het best moeilijk goed kweken en ik weet gewoon echt niet of ik nu pech heb of gewoon een lul ben erin

IK kan me zelf ook echt gek maken over dat soort dingen en kan daar echt niet tegen.

Stemma THX voor je reactie en je mee denken ! je weet dat waardeer ik ECHT

Oja i kweek op Plagron Licht mix dat zou 1 week voorbemest zijn en raden ze aan voor een AF ipv full mix of bat mix omdat daar de voeding te in is voor het begin!
      Last edited by kanon; 4 March 2016, 21:19.
      sigpic
      LED there be light

Comment

Iets minder perfectionistisch anders loop je nog een 'growing' burnout op

Het is net je eerste kweek en ik vind dat je het keurig doet. Ik was eerst ook onzeker en handelde bij mijn eerste kweek net zo, ik las enorm veel maar kon nog niet alle verbanden leggen . Dan kwam er iemand op mijn topic die wat riep en ik deed dat gelijk, terwijl diegene achteraf een 'verkeerde diagnose' stelde. Tja, mijn eigen schuld dus...

In het ergste geval overleeft je plantje het niet, maar daar leer je wel weer veel van.
        Het is jammer dat je niet meerdere plantjes kan zetten, want problemen kunnen nu ook vanuit de genetica komen maar je hebt geen vergelijkingsmateriaal zodat je kunt zien hoe plantje 2 en 3 het doen.

De plagron light mix is overigens biomineraal voorbemest en vlgs Plagron niet geschikt voor biologische kweek.

Stemma doet stout (2016)

Comment

in jamaica praat je van 12/12 equanox 12 maanden 12 oogsten ur preaching to the quior .. en het regent ook veel..en de zon is spectaculair het buiten wiet is helemaal geen neder indoor..je moet gewoon jezelf gaan bewijzen..jammer maar zio is het..maar ik ben wel een dikke fan van de nederwiet..ook gebruiken ze in jamaica nu meestal neder zaden..artificial growing bro it is what it is.. survival of the fittest...

Comment

@Stemma wat jij aangeeft herken ik me inderdaad in (das teveel en teveel info en dat dat verkeerd gebruiken)
            Dat ding growing burnout had ik van de week ook echt even en wel zo dat ik dacht PFFFFF hier baal ik zo van ik stop ermee en het is niks voor mij dit.
            Na jullie berichten te lezen en ff met me maatje in USA op Skype te hebben gezeten , had ik pas weer zoiets van HMMMMM doorgaan en niet opgeven.

Dat van Plagron was helemaal niet de bedoeling om dat te gaan gebruiken want had eigenlijk Bio Bizz licht besteld maar ze leverde me Pre mix van Biobizz
            Omdat ik de doos niet had open gemaakt en er vanuit ging er zit een 20l zak Bio Bizz licht mix in kwam ik er achter toen ik die openmaakte en ik zag das niet goed.
            Het zaadje moest die dag in de grond want worteltje was al best groot dus ik zoeken op internet en niet zo ver hiervandaan zit een growshop.
            dus er ik er heen gereden, en NEE ik Heb geen Biobizz dat heb ik nooit maar kan er wel aan komen maar dan heb ik het pas over 3 dagen! Ik heb wel plagron op voorraad en heb ik dus die genomen
            dat is wat ik bedoelde met het werkt al tegen allemaal sinds ik begonnen ben.
            erna wilde de eerste lob blaadjes al niet open en bleef zaad schil hangen ipv te vallen en moest ik die er met een pincet afhalen.
            Erna dacht ik zie nog niks van blaadjes na echt al te veel dagen wachten en ineens gebeurde dit wel en (zie eerdere post in dit topic zei ik al het is een downie lemon skunk)
            de weken en dagen erna trok ze toch bij en ging ze het doen tot vorige week (de rest weet je)

oja meer zou ik kunnen zetten aan planten want je zou 4 11 ltr potten kunnen doen in de G kit kast

ik dacht ik begin er is met 1 en dan kan ik daar het is mee proberen en hoef ik me ook maar op een te focussen.

Mocht dit lukken zeg ik nu nog wel , dan word de volgende ronde een Blue berry Kush samen met een OG kush.
            Ook wil ik graag nog ooit iets van een NLX proberen.

@souljah ! ja klimaat in bob marley land is anders dat snap ik maar als je hun water ziet geven.
            Echt zo van daar kom ik met me tuinslang en verzuip hem ff.

ff kijken of ik de link kan vinden ervan

wat voeding en wat nou dosseren gewoon bam ! water en gaan !

wel bizar daar hoor kwa velden (zo dan)

Ik vind die serie trouwens leuk om te volgen en hoe beplaade landen met Wiet omgaan!

nou okee update!

moet zeggen er is gelukkig weinig geel blad meer bij gekomen maar die al geel waren blijven geel ondank de grow voeding nu.
            Vanmiddag krijgt ze weer der om de beurt water dag en dan zal ik ff wat foto's maken.
            Wat ik gisteren nog wel zag is dat ze nu tegen de 40 cm aan is dus er zit nog wel leven in (volgens de zaden boer bleef ze gemiddeld 35 cm) dus ze heeft wel iets van potentie in zich.
            sigpic
            LED there be light

Comment

foto van vanmiddag niet heel spectacoooooow maar het is niet anders (ik leer nog)

buiten de kast! (dus dag licht)

IMG_3254[1].jpg

nog steeds geel maar niet meer geworden (eerder minder) waar ik best wel blij mee ben! NO SHIT

ze krijgt trouwens een mix nu van Bio Bizz heaven en Bio Bizz grow met plagron PH- op 5.8 gemeten met een Adwa 100 meter.

dan onder de led nog een foto! ik weet jullie geen fan van led shots (maar dan ziet het nog een beetje leuk uit voor mij)

IMG_3257[1].jpg

vandaag ook echt een dag gehad van wat en hoe?

mijn visie : ga gewoon doen wat Stemma Ip20 en Souljah zeggen , gewoon gaan en proberen en nie zeiken het is je eerste kweek en tuurlijk gaat het dan niet goed!
              Me vriendin zei ook vanmiddag nog, het is net als rolschaatsen dat ken je ook niet binnen 10 min of iets als fietsen ! maar leer je gaan der weg door te proberen en te doen

eigenlijk als ik daar dan rustig over nadenk : zeg ik ze hebben wel gelijk en tuurlijk is dit nu een grote fuk up! (ja baal daar van mag je weten)
              MAAAAAR dat maakt je beter want je weet volgende keer dat wel en dat niet en het zo en zo doen.

AAAAAAAAAAN alle dus THX vrouwen en mannen! hier

en een goed weekend aan allemaal !

oja ! al je de kast nu open doet en ff open laat staan meurt ze ook een beetje ! wel een lekker lucht en er zit idd iets van citrus in! kwa geur
              nog niet heel erg maar je ruikt het wel !

GAAAAAF
              Last edited by kanon; 5 March 2016, 20:59.
              sigpic
              LED there be light

Comment

Komt helemaal goed. Blijf wel laag in de grow, geef hooguit 1/3 van de aanbevolen dosering.Ik realiseer mij net dat het ook nog kan dat de bladeren geel kleuren omdat er onvoldoende licht bij komt, er is best wel dik bladerdek Het 'gele' blad zal worden afgestoten, niet van schrikken hoor !

Stemma doet stout (2016)

Comment

@stemma de bio bizz kweek schedule geeft aan 3 ml op 1 ltr en ik doe 1,5 ml nu op1 ltr en 0,3 bio heaven en me water.

dit maak ik aan met kraan water wat ik een paar uur laat staan (om chloor te verliezen) en erna meng ik de voeding en Plagrom Ph- en dan houd ik meestal over wat ik in een speciale meng kom (afsluitbaar kan bewaren)

Ook zuur ik nu af op 5,8 Ph ipv 6.0

temp is nu gemiddeld 27,6c en nacht 21,2c (ja ben er zelf me mandje voor uitgegaan in de nacht om dat te checken) I KNOW MAFKEES 1ste klas.

de lv is 38% en er staat elke dag een kom vers water in de kast ! andersd een lv van 31 hebben

ook heb ik sinds donderdag de fan weer aan in de kast ! die staat op zijkant gericht zodat de lucht op die kant botst en het dan op de dame komt (dus nie vol in de wind)

het helpt allemaal wel het fine tunen en er is niks meer geel geworden ! waar ik echt blij mee ben

STEMMA wederom bedankt voor jouw hulp en je mee denken!

Ik ga naar me mand nu want wil 04:00 opstaan om UFC te kijken op Fox sport

IK EEN FAN VAN ZO WEL CONNER ALS HOLMS

!! morgen zal ik wel zwaar daaps zijn maar tis toch weekend !!! en ben maandag lekker vrij want dan ga ik met me moeder mee naar ziekenhuis voor controlle.

LTR ! aan alle en geniet van jullie weekend.
                  Last edited by kanon; 5 March 2016, 21:53.
                  sigpic
                  LED there be light

Comment

hey kanon ik lees nu dat je een elf liter pot heb,hoeveel water geef je per beurd?
                    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Aaaah met die mentaliteit zal je het nu bereiken si je bent door je eerste tegenvaller en je hebt je plantje zo te zien al niet verknald door nog meer foute handelingen! Goed nu ben je op weer vertrokken en eens de bloei erin zit kan je niet veel fout meer doen.

Zoals stemma zegt kan een verkleuring of ander mankement ook uit genetica of zelfs omgeving zitten..ik zat zo eens met 3 verschillende zaadjes die totaal de mist ing gingen gewoon soor de lijm in de kast die dan ging verdampen en mn plant verneuken...

Just keep going that's all I gotta say

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Comment

let op met overbemesting vooral met de autos..verpest de rest van de bloei periode niet..al de punten van je bladjes zijn verbrand..indicatie van overbemesting. verder ben je nog op tijd .autos zijn vrij makkelijk hoor kanon..laat ze gwn zn gang gaan eventjes

Comment

@Joremkrank -> nee ik heb wel 3x 11 ltr potten staan. maar die heb ik in de kast hiernaast staan en niet gebruikt -> deze pot is volgens mij 7 LTR

dit heb ik gedaan omdat me maatje zei ik zou iets groter nemen als 6 ltr en geen 11 om mee te beginnen in zo laag kast van 100 cm (ivm met hoogte)
                          Ik geef tussen de 100ml a 150ml en soms bij heel droog 200ml.
                          Als ik 200 ml geef dan doe ik klein beetje rond de stengel en de rest bij de pot randen en er omheen.

@dareps Yep! dat is zeker waar en me eerste ervaring kan ik niet anders zeggen was echt een mega tegenvaller (en had ik niet verwacht)
                          Ik ga er ook gewoon mee door heb ik een vrijdag besloten en weet gewoon nu dat ook een AF gewoon wat extra boost kwa voeding nodig heeft (ook al beweren velen der de eerste 4 weken niks anders geven als water)
                          Geloof dat wel hoor maar het gaat bij mijn Lemon skunk niet op dat verhaal (zie bladeren verhaal)

@souljah -> maar bij overvoeden word toch juist alles lichtgeel en niet alleen de puntjes?
                          Ik dacht zelf meer aan verbranding omdat die puntjes klein en dus zijn het eerste vergelen door sunburst.
                          Dat is ook waarom ik nu de Spectrabox op 28cm heb gehangen.

maar goed iedereen en alle sites zeggen: kweken is makkelijk gewoon licht erop en water en af toe voeding en geduld hebben.

Nou ik vind het tegenvallen tot nu toe en verrekte moeilijk -> kweken is echt een kunst en je moet echt wel kennis hebben en dingen zien en toch wel rekening met alles houden.
                          sigpic
                          LED there be light

Comment

Omdat wij binnen eigenlijk de 'natuur' na willen bootsen moeten we nogal wat kunstgrepen toepassen. Mocht je ooit in de gelegenheid zijn om buiten te kweken zie je hoe makkelijk het kan zijn

Stemma doet stout (2016)

Comment

probleem gevonden aarde moet bij de start 10% water bevatten,zodat de plant na de 2 of 3 waterbeurd gaat zoeken naar het vocht beneden in de pot,in volle bloei 15% want dan is de plant groter en verdampt hij meer,met 1/5 liter hou je alleen de bovenkant een beetje vochtigzou beginnen met 2 keer zoveel water

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

blad dat hangt duid erop dat de plant het niet naar zijn zin heeft,maar vooral dat ze dorst hebbendoor te hangen staan ze minder in de zon.daarom alle beginners en extreemd blowende kwekers,vul je potten tot de rand zodat de potten dezelfde inhoud hebben,en weeg ze,zo kan je zonder groene vingers aan de hand van het gewicht merken of de plant veel verdamt of niet,nodig weegschaal en maatbekker.
                              verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Maak die jongen nou niet van slag Jorem, hij krijgt er net weer wat vertrouwen in.

Ik heb overigens nog nooit 'gekeken' of er 10% water in de aarde zat. Hoe wil je dat in godsnaam beoordelen?

Stemma doet stout (2016)

Comment

Bezig...
                                X