Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bosjesplant 1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    bosjesplant 1

    Korting op 420shop
    Zo als hier geschreven zal staan ga ik mij ook eens wagen aan een kweektestje.
    zaadjes denk ik aan royal dane?

    ik ga het een stuk of 10 plantjes zetten (allen op verschillende lokatie)
    verdeeld over 4 bossen
    allen op fietsafstand van thuis dus kan wel eens gaan kijken of ze nog voortgaan

    vandaag al in het eerste bos geweest.

    en heb een paar plekjes gevonden die ik ga proberen,
    (het gaat mij niet echt om de opbrengst, maar vooral om de fun en hetgeen om het volgende keer beter te doen ! )

    tussen bomen planten had ik gelezen niet slim, maar wie niet waagt niet wint !

    hier wat plekjes, het zijn open stukjes in een begroeid bos/hei als het zomer word krioelt het hier van de planten dat ik er zelf niet echt meer ga geraken, dus buitenstaanders zullen zich hier denk ik ook niet wagen! maar we zullen zien!

    wat denken jullie?

    als ik in de ander bossen kom volgen meer fotos
    Attached Files
    --------------------------------------------
    Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
    ik voel me een geurillaboer

    #2
    Re: bosjesplant 1

    Als ik mij niet vergis is dat een naaldbos, de fotos zijn vrij wazig.

    Naaldbossen zijn vrij donker en kik zou het enkel doen als er een grote open plek is.
    De grond is er ook al niet goed, dus coco's door de grond draaien , beender en hoornspaanders of eventueel andere voeding zal noodzakelijk zijn vrees ik.

    Naaldbomen groeien waar voor loofbomen te weinig voeding in de grond zit.

    Naaldbossen zijn in hun ondergroei armer aan plantensoorten dan de loofbossen. Dit wordt veroorzaakt door het feit dat er weinig licht door de boomkruinen op de grond terechtkomt, omdat de bomen dicht op elkaar staan. Hierdoor is het moeilijk voor veel planten om tot volle wasdom te komen. Een ander punt is dat op de grond onder het vrij dikke naaldenpakket geen humusrijke bodem kan ontstaan.

    De zure grond die zo ontstaat is voor veel planten niet geschikt om te kunnen groeien.


    Lees dit maar eens: http://nl.wikipedia.org/wiki/Naaldbos




    gtzz
    Last edited by janleuri; 9 April 2011, 20:59.

    Comment


      #3
      Re: bosjesplant 1

      aha bedankt, hier had ik nog niet aan gedacht !

      dan zal ik de 1ste 2 plaatsen maar best schrappen, misschien dat ik er ene toch ga gebruiken ter experiment
      In de maisvelden hiernaast zou het ook gaan maar dat is maar zonde van de boer zijn mais . Wat wel nog gaat zal ik volgende keer posten als ik er eens langskom , heb namelijk een beekje ontdekt in het bos die ik nog niet kende. en ik kom nogal wa in het bos dus ik denk dat deze in de zomer niet te zien is door de begroeiing ! ideaal dan denk ik.
      Maar meer update na het weekend als ik andere plekjes heb gevonde , keus genoeg !

      chrs
      --------------------------------------------
      Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
      ik voel me een geurillaboer

      Comment


        #4
        Re: bosjesplant 1

        Zoek maar eens tussen de maisvelden zijn er soms greppels/ een beek of een sloot, daarnaast kan je planten zetten en zo zijn ze bijna onzichtbaar vanuit de lucht en als de boer zijn mais afrijd kijkt hij er misschien wel overheen als er al wat struiken naast dat beekje staan. Ook hoef je hiervoor geen mais weg te halen. Ga ook eens kijken in industrie gebieden daar liggen dikwijls percelen grond die nog moeten bebouwd worden en waar struiken, onkruid op groeit.

        Mensen gaan wandelen in het bos, en jagers... maar op industriegebied heeft niemand iets verloren en is het dus veiliger...


        gtz en succes

        Comment


          #5
          Re: bosjesplant 1

          Moet ik een zien of ik zo een beekje vind

          ben toenstraks nog eens wat gaan wandelen opzoek naar het ander beekje in het bos, kvond het niet direct terug (wat een goed teken is denk ik)
          Na wat verloren gelopen te zijn uiteindelijk er toch op uit gekomen.
          Zag er mij wel een mooie plek uit om te proberen ! foto is wat donker want het was donker eer ik het gevonden had.
          Na wat verder gaan zag ik de ideale plek leek mij met netels (had hier gelezen als je het in de buurt van netels plant dat je met grond al goed zit)
          ik ben op en neer over het beekje moeten springen omdat al die bomen met hun lange takken wat in de weg stonden
          dus daar ga ik denk ik wel iets neerplanten .
          ik heb van die plek dan net geen foto omdat ik geene flits op mijn gsmfototoestel heb en de foto die ik had getrokken is dus een zwarte vlek ...
          Maar nog veel plaatsen om te zoeken en nog wat tijd om te beslissen

          Nu weet ik toch al dat ik in het midden van naaldbomen niks te zoeken heb !! hehe.

          chrs
          Foto-k.jpgFoto-0018d.jpg
          --------------------------------------------
          Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
          ik voel me een geurillaboer

          Comment


            #6
            Re: bosjesplant 1

            Ik ben jaloers op je plaatsje!
            Guerilla 2012

            Comment


              #7
              Re: bosjesplant 1

              Ik hoop dat het een goeie is ja!
              Vandaag zaadjes aangekomen stuk of 25 mix denen, royal dane, danish gold en typhoon.
              2 aan het testen op uitkiemen, hopen dat ze zich snel laten zien !

              hopelijk snel nog een paar andere plekken vinden dat ik de voorbereidingen kan beginnen
              --------------------------------------------
              Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
              ik voel me een geurillaboer

              Comment


                #8
                Re: bosjesplant 1

                Een van de zaadjes is al aan het groeien, als ze zich eenmaal goed toont zal ik er een foto van trekken !
                --------------------------------------------
                Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
                ik voel me een geurillaboer

                Comment


                  #9
                  Re: bosjesplant 1

                  Proficiat met de geboorte. succes.

                  Comment


                    #10
                    Re: bosjesplant 1

                    Zonlicht is essentieel !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                    Alle bosgrond is arm, ook dat van loofbossen.
                    Je zal de grond dus heftig moeten bijmesten. Flink met magnesiapoederkalk strooien (10% MgO)
                    Lekker diep (40 cm) doorspitten samen met gedroogde kippenmest (Welkoop)

                    Osmocote zorgt voor de voorraad bemesting.

                    Een beetje lava meel strooien voor de sporen en silicium.

                    Reken op N, Ca en Mg gebreken. Hou dus in voorraad: Magnesamon, Calciumnitraat en Bitterzout.
                    Begin augustus strooien met Superfosfaat en Patentkali voor de bloem vorming.

                    Spuit preventief met (afwisselend) Teldor, Finesse en waterglas (Silinal) tegen schimmels, ook de stammen.

                    |Succes, HJM
                    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                    Comment


                      #11
                      Re: bosjesplant 1

                      Oorspronkelijk geplaatst door HJM View Post
                      Zonlicht is essentieel !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                      Alle bosgrond is arm, ook dat van loofbossen.
                      Je zal de grond dus heftig moeten bijmesten. Flink met magnesiapoederkalk strooien (10% MgO)
                      Lekker diep (40 cm) doorspitten samen met gedroogde kippenmest (Welkoop)

                      Osmocote zorgt voor de voorraad bemesting.

                      Een beetje lava meel strooien voor de sporen en silicium.

                      Reken op N, Ca en Mg gebreken. Hou dus in voorraad: Magnesamon, Calciumnitraat en Bitterzout.
                      Begin augustus strooien met Superfosfaat en Patentkali voor de bloem vorming.

                      Spuit preventief met (afwisselend) Teldor, Finesse en waterglas (Silinal) tegen schimmels, ook de stammen.

                      |Succes, HJM
                      Amai das ne hele boterham, bedankt hiervoor.
                      Ik ga de grond op voorhand een beetje bemesten en daarna ga ik kijken hoe het met de verschillende plantjes gaat op de verschillende plekken.
                      Ik ga niet echt proberen iets te voorkomen, maar ben wel nieuwschierig naar hoe ik dingen die misloop precies moet gaan aanpakken. Dit lijkt me ook handiger na de toekomst toe dat ik zelf problemen kan gaan oplossen
                      Nu kan het wel zijn dat het gaat mislukken maar dan hebben we ook iets bijgeleerd

                      allesinds al bedankt, ik zal proberen zoveel mogelijk updates te doen eens ze allen gaan ontkiemen.

                      diegeen die ik nu heb ontkiemt zal hopelijk deze week wel bovenkomen en gaat binnen worden gegroeid denk ik. maar moest dit het geval zijn za je daar we een topic zien verschijnen !

                      Chrs
                      --------------------------------------------
                      Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
                      ik voel me een geurillaboer

                      Comment


                        #12
                        Re: bosjesplant 1

                        1 maart.jpg

                        En vandaag is hij komen piepen ! niet letten op de stengel ervoor dat is van een radijs die toevallig in dezelfde pot zit
                        --------------------------------------------
                        Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
                        ik voel me een geurillaboer

                        Comment


                          #13
                          Re: bosjesplant 1

                          2 maart.jpg

                          Dag 2 en is hennig gegroeid !
                          Nu is het niet veel nut dat ik hem buiten ga zetten, dus misschien dat ik een microtje begin voor ik aan rest begin... maar ik weet het nog niet want ze zullen het hier thuis niet zo apprecieren als ze plots deze plant zien of ruiken ... , dus wat camoufleren die handel
                          Attached Files
                          --------------------------------------------
                          Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
                          ik voel me een geurillaboer

                          Comment


                            #14
                            Re: bosjesplant 1

                            zet em maar buiten vandaag en morgen ist schoon weer. maar haal hem s'avonds wel binnen.

                            Zorg uiteraard wel dat de binnen en buiten temp niet veel verschil. Als het buiten nog 5 graden is dan niet ineens naar binnen halen waar het 25 graden is of omgekeerd.


                            gtz
                            Last edited by janleuri; 5 March 2011, 02:53.

                            Comment


                              #15
                              Re: bosjesplant 1

                              Oorspronkelijk geplaatst door janleuri View Post
                              zet em maar buiten vandaag en morgen ist schoon weer. maar haal hem s'avonds wel binnen.
                              Dat zal morgen gebeuren ! want nu is het donker

                              thx !!
                              --------------------------------------------
                              Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
                              ik voel me een geurillaboer

                              Comment

                              Bezig...
                              X