Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

El Renato's Guerilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: El Renato's Guerilla

    Hopelijk gaan je plantjes niet kapot man! Zou zonde zijn, maar hier is 't net beginnen onweren, en 't is echt wel ernstig

    Heb je de zwakke verstevigd met bamboo? Is er trouwens geen afdakje dat je kan maken als guerilla'er om je planten te beschermen?

    Comment


      #32
      Re: El Renato's Guerilla

      Hartelijk dank voor je advies. Ik denk dat je gelijk hebt. Toen ik water ging geven hing hun kopje niet. De grond was wel droog met een hint van vochtigheid zoals een licht vochtige spons. Gelukkig kan ik het mij permiteren om naar mijn plekje te gaan wanneer ik wil. Ik zal in mijn volgende waterrun dat plekje overslaan. Ik zal wel gaan kijken maar niet meer bijwateren.

      Mijn grootste planten staan in een plantgat, uitgegraven in pure klei, gevuld met bosgrond waar er al 10 jaar netels op groeien en composteren. Dat gat was veel dieper en breder. Deze planten geraken door de klei want ze stonden zo stevig dat een bamboe stokje meer schade zou kunnen veroorzaken dan zonder. Die bosgrond ( die redelijk arm kan zijn) geef ik regelmatig een handjevol organische mestkorrels. Blijkbaar doe ik het goed want het zijn echt struiken geworden. Ik ben er zelf van geschrokken.
      Last edited by El Renato; 28 June 2011, 22:59.

      Comment


        #33
        Last edited by El Renato; 28 June 2011, 22:10.

        Comment


          #34
          Re: El Renato's Guerilla

          Klei op zich is heel voedzaam, maar heeft meestal een wat lage pH. Het houdt lang water vast (afwatertijd van 3 min is behoorlijk veel). Da's dan ook het gevaar van klei: als ze niet goed afwateren dan plant je ze in een zwembad. Bij een storm als deze kunnen ze wel eens verzuipen dan. Ik wens het je niet toe, maar als het pure klei is kan dat wel gebeuren.
          Nuja, ze zien er gelukkig en gezond uit!
          PS. Weet je welke soortjes hetzijn?
          Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

          The plant of today, makes the planet of tomorrow.

          Comment


            #35
            Re: El Renato's Guerilla

            Mijn soortjes op die plek zijn 2x Special Kush #1, 2x Special Queen #1 en 1 Ice. De zaden haalde ik in Sluis (De Heksenketel). Het gamma zaden van Royal Queen Seeds heeft een goeie reputatie. Ik heb dan ook voor alles 93€ betaald. Daarbij zat ook een Royal Dwarf autoflower die ik binnenkort laat ontkiemen.

            Ik vind dat de Kush het best groeit. De Queen is ook goed maar heeft een ietsje meer aandacht nodig. Het zijn gemakkelijke buitenwietsoorten. De Ice soort is een ander verhaal. Het zijn delicate plantjes die vanaf het begin alle kansen moeten krijgen of anders verdorren ze vroeg of laat. Ik heb er nu nog 2 over. Het is een goede soort voor buiten maar niet voor guerilla.
            Last edited by El Renato; 18 July 2011, 02:54.

            Comment


              #36
              Re: El Renato's Guerilla

              Da's wel redelijk duur voor zo weinig zaadjes vind ik. In mijn guerilla (link in signature) ben ik tot een vergelijkbare conclusie gekomen. De goedkoopste zaadjes: gratis white widows en 5x Jack herer ( Rokerij seeds, 25 eur ), zijn de sterksten. Die Jack's zijn een droom voor Guerilla, moet je zelfs niet toppen (te laat geleerd helaas). Nuja, volgende keer beter. Ik zal je wel wat volgen in elk geval .

              Grtz !
              Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

              The plant of today, makes the planet of tomorrow.

              Comment


                #37
                Last edited by El Renato; 6 July 2011, 00:54.

                Comment


                  #38
                  Re: El Renato's Guerilla

                  Twee weken geleden was de vorige keer dat ik ging kijken. Ik had het erg druk en door de aanhoudende regen kon ik het mij permiteren om zo lang te wachten. Ik heb wel niet al mijn plekjes kunnen checken maar toch de helft. Ik was erg benieuwd hoe ze er aan toe waren... Toen ik op mijn eerste locatie aankwam zag ik onderweg veel schade aan het gras en onkruid veroorzaakt door de stormen en regenbuien van de laatste veertien dagen.

                  Ik kon mijn ogen niet geloven: op mijn eerste locatie stond alles er prachtig bij. Alles was weer serieus gegroeid en alles stond er blakend van gezondheid bij. Van de tien planten blijven er dus nog vier over op die locatie. Volgend jaar beter... Enkele foto's:

                  Weed Alley Plants Special Queen #1.jpg Biggest Plant Weed Alley Bag Seed.jpg

                  Op mijn andere locatie was het nog zotter: de planten zijn zowel in hoogte als breedte gegroeid. Het is een indrukwekkende struik geworden bestaande uit zeven planten. De stengels zijn nu allemaal stammen geworden. Die bagseed planten zien er supergezond uit, geen schade, geen aanvreting van slakken of insecten. Het is gewoon een uitgekomen droom... Ik heb een veelzeggende foto:

                  Sea Of Weed.jpg

                  Op mijn tweede locatie staan nog twee andere planten: Loc 2 Kush #1.jpg Bagseed plant.jpg

                  Morgen ga ik mijn twee andere locaties opzoeken. Hopelijk zien ze er even goed uit. Het was redelijk laat toen ik vanavond ging kijken. Ik dacht dat alles in twee uur kon gedaan worden maar ik moest helaas veel onkruid verwijderen. Het was de eerste keer dat ik zo laat ging (21u). Tegen 22u begon het al snel te schemeren.

                  Toen ik van de tweede locatie naar mijn fiets ging schrok ik me rot: een rietplant zag er even uit als een kerel die naar mij stond te staren. Het is geen goed idee om stoned naar je locaties te gaan als het bijna donker is want je verbeelding slaat dan volledig op hol. Niet dat ik bang was maar het zou lullig zijn als ik gespot zou worden.

                  Als ik snel was kon ik locatie drie ook nog bezoeken maar de keuze was snel gemaakt om naar huis te gaan nadat ik het pad naar het bos zag: kuilen met water en overal slijk. Met de steeds naderende duisternis vond ik het beter om morgen de rest te doen. Ik heb wel enkele mooie beesten gezien: drie reigers en weeral een uil. Dat is steeds iets om naar uit te kijken als ik naar mijn plekjes ga: mooie vogels #als ze me niet doen schrikken tenminste...).

                  Morgen komt er een nieuw filmpje: "A Second Day In The Life Of El Renato".
                  Attached Files
                  Last edited by El Renato; 12 September 2011, 19:40.

                  Comment


                    #39
                    Re: El Renato's Guerilla

                    Ze staan er mooi bij heerlijk zo jou avontuur verhalen lezen
                    God was never on your side..

                    Comment


                      #40
                      Last edited by El Renato; 18 July 2011, 23:50.

                      Comment


                        #41
                        Re: El Renato's Guerilla

                        Goed dat je Nitrophoska blauw gebruikt, maar je gooit veel te veel bij de stam, en daar zitten geen wortels.

                        (kunst) mest strooi je ruim om de plant. Een cirkel van 1 meter is ok, maar gooi niet binnen een straal van 30cm van de plant.
                        Laat hem maar zoeken.
                        Ook zie ik nogal wat geel blad, wat aangeeft dat wat magnesamon wel gewaardeerd zou worden.

                        Grtz, HJM
                        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                        Comment


                          #42
                          Re: El Renato's Guerilla

                          Mooi filmpje en en mooie Dames daar buiten

                          Goedzo

                          Comment


                            #43
                            Re: El Renato's Guerilla

                            aha schoon planten ! Zien er beter uit als mijn ! .
                            Mijn grootste is 1m20~1m50.
                            Nu mag de zon wel beginnen te schijnen ! klote weer !

                            Comment


                              #44


                              "Weed is not a drug, it's just a leaf" (Arnold Schwarzenegger)
                              Last edited by El Renato; 12 September 2011, 19:44.

                              Comment


                                #45
                                Re: El Renato's Guerilla

                                Mooi verhaal. Jammer van dat "takken zagen".
                                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                                Comment

                                Bezig...
                                X