Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

El Renato's Guerilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Re: El Renato's Guerilla

    Leuk verslag!

    Ik weet het bestaan er van pas zojuist!

    Comment


      #92
      Re: El Renato's Guerilla

      niets zo mooi als op je spot aankomen
      en zelf eens te oogsten
      leuk verslag , spannend geschreven

      geniet van je groene berg

      en niet teveel planten volgend jaar anders krijg je ze niet meer gedroogd :p

      Comment


        #93
        Re: El Renato's Guerilla

        Vandaag ben ik voor de voorlaatste keer gaan oogsten. Het was weer de moeite: een rugzak vol! Het was wel jammer om te zien hoe de toprot wild om zich heen sloeg. Morgen ga ik naar locatie twee om mijn sativa volledig te oogsten en dan is de oogst voorbij. Sinds ik vochtvreters gezet heb, heb ik de voorbije weken niet veel last van toprot gehad in mijn tuinhuis. Het duurt een aantal dagen tegen dat de relatieve luchtvochtigheid gezakt is... Hoe meer je er zet hoe beter! Die vochtvreters zijn wel niet supergoedkoop maar het gaat nog...

        Het was wel een titanenwerkje om alles te knippen en te controleren op rot. In het begin knipte ik alleen de grote bladeren af en dan hop alles in de rugzak. De rest knipte ik in mijn tuinhuis. Het voordeel daarvan was dat ik veel meer volume meehad dan dat ik het ter plaatse knipte maar ik zat wel met het knipafval dat ik moeilijk in de vuilbak kon gooien. Het was ook niet comfortabel en ik had niet genoeg licht. Daarom besloot ik om langer te vertoeven op mijn spots en alles daar te knippen zodat ik het thuis alleen maar hoefde op te hangen.

        Je zou denken dat het beter is om alles thuis te knippen maar als je spots veilig zijn en je kan je het veroorloven om er een hele dag door te brengen is het een must. Als je gewoon zo snel mogelijk je spot oogst, zoals ik in het begin deed, besmet je de goede toppen met de toppen die aangetast zijn door toprot en verlies je veel meer dan dat je het ter plaatse oogst. Toprot kan erg listig verscholen zitten. Buiten kan je het goed zien maar binnen met kunstlicht is het al veel moeilijker. Bovendien, als ik thuis knipte kon je het ruiken tot op straat. Daar wees een goede vriend mij gelukkig op toen hij net op het moment dat ik bezig was (2de keer knippen) op bezoek kwam.

        Dit is een klein deeltje van de oogst: Klaar om te curen.jpg

        Na het oogsten is mijn guerilla nog niet gedaan. Ik moet nog enkele keren terugkeren om de locaties klaar te maken voor volgend jaar. Dat zal ook niet eenvoudig zijn... Omdat ik deze maand redelijk veel op mijn spots was, is de grond rondom mijn planten platgestampt en zonder vegetatie. Alle spots lijken druk bezocht en die sporen kan ik best missen. Daarom ga ik de grond los rakelen en her en der netels trekken om de grond mee te bedekken zodat het lijkt alsof er nooit iets of iemand geweest is...

        Terwijl ik mijn spots opruim kan ik mijn plantgaten voorbereiden zodat ik in het voorjaar van 2012 veel minder werk heb. Maar ik moet vlug zijn en alles goed plannen want ik heb niet veel tijd meer voordat de grond bevroren is.... Pas na dat werk is mijn seizoen ten einde. Als je iets doet moet je het goed doen vind ik!
        Last edited by El Renato; 20 November 2011, 01:31.

        Comment


          #94
          Re: El Renato's Guerilla

          Je kan nu al Thomaskali strooien op je akkers. (kan ook tot maart volgend jaar)

          Dat geeft een fosfor en kali buffer voor volgend jaar.
          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

          Comment


            #95
            Re: El Renato's Guerilla

            Ja die toprot zie je niet altijd even goed ! Ik knipte ook zoveel mogelijk op de spots zelf veel gemakkelijker voor het afval !
            Ik weet niet of ik iets speciaal ga doen voor de grond klaar te maken voor volgend jaar . maakt dat zoveel verschil dan ?
            Het enigste wat ik heb gedaan is de hoofdstam uit getrokken (met veel moeite) en aan de kant gegooit voila ...

            Comment


              #96
              Re: El Renato's Guerilla

              Leuk verhaal weer leest lekker weg. Succes met de nazorg voor je spots en het drogen en smoren.

              Comment


                #97
                Re: El Renato's Guerilla

                leuk leesvoer, succes met de verdere zorg!

                Comment


                  #98
                  Somewhere in my hometown in the middle of 2011, was a special place and time to be apart of. But no explanation, no mix of words or music or memories can touch that sense of knowing that I was there and alive in that corner of time in the world… Whatever it ment…

                  There was madness in any direction In any hour, you could strike sparks anywhere! There was a fantastic, universal sense that whatever I was doing, I was doing it right, that I was winning… And that, I think, was the handle. That sense of inevitable victory over the forces of old and evil. Not in any mean or anarchist sense, I didn’t need that. My energy would simply prevail! I had all the momentum...

                  I was riding a crest of a high and beautiful wave... So now, it’s been two months later. You can go on a scyscraper and look east. And with the right kind of eyes, you can almost see the remnants of my beautiful locations. Those places, where the harvest finally happened and got to my house, got dried and got enjoyed completely............

                  El Renato
                  Last edited by El Renato; 15 December 2011, 03:07.

                  Comment


                    #99
                    Re: El Renato's Guerilla

                    jij bedankt voor het prettig kweekverslag el renato !!

                    Al een soortje in gedachtte ?
                    See you next rond my friend !

                    Comment


                      Re: El Renato's Guerilla

                      Heeel intressant!

                      "organische meststof maken met netels die ik laat weken in water" wat is het voordeel daar aan? en hoe werkt het precies?

                      Comment


                        Re: El Renato's Guerilla

                        Dit verslag was echt de bom, effe sirieus renato, ze zouden een strip van je moeten maken...jonkoman...

                        Comment


                          Re: El Renato's Guerilla

                          Echt geweldig ! Zo leuk om als beginnende kweker dit te lezen.. Ik weet nu waar ik ook allemaal moet op letten

                          Comment


                            Re: El Renato's Guerilla

                            Hoe haal ik een topic van 2 jaar oud vanonder het stof?
                            sigpic
                            100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                            Comment


                              Re: El Renato's Guerilla

                              Gamm, haha ik zocht vanalles op over guerilla en toen kwam ik hier terecht

                              Comment


                                Well, this is

                                Comment

                                Bezig...
                                X