Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

El Renato's Guerilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: El Renato's Guerilla

    mooie planten !
    Hoeveel denk je af te halen van je eerste 5 planten die je beschreven hebt in je voorlaatste topic ?
    Ik heb er soortgelijke van hoogte en breedte .

    Comment


      #62
      Re: El Renato's Guerilla

      Voorlopig concentreer ik mij niet op de hoeveelheid die ik kan oogsten. Het is wel leuk erover te fantaseren... Als alles goed gaat (geen toprot, rippers en beesten) kan ik toch wel minimum 50 gr. oogsten van de eerste vijf planten. Hopelijk is het meer! Ik heb al twee planten op locatie twee met een grote hoofdtop die al zeker 25 gr. zal opbrengen.


      Helaas komen er nog geen toppen aan die eerste vijf planten. September staat voor de deur met alsmaar kortere dagen. Nog een deftige nazomer met niet teveel regen en we zijn er. Ik hoop dat ik in totaal 500 gr. kan oogsten van de 24 planten die er staan. Als er tegen het einde van september niet wat meer schot in de zaak zit zal het ook maar magertjes zijn

      Comment


        #63
        Last edited by El Renato; 16 September 2011, 15:20.

        Comment


          #64
          Re: El Renato's Guerilla

          Zo te horen gaat het nog prima daarzo. Hopelijk blijf je rot vrij.

          Succes verder.

          Comment


            #65
            Re: El Renato's Guerilla

            Ik heb het topic "Hoe herken je toprot" verschillende keren doorgenomen en mezelf een examen toprot opgelegd. Bij de plant die de meest ontwikkelde top heeft beginnen de pistels egaal bruin te worden. Maar dan enkel de uiterste bovenkant van de hoofdtop. In het midden heb ik niets van rariteiten gemerkt: alles was mooi groen met witte pistels.

            Na de foto's gezien te hebben in het topic denk ik dat het wel goed zit want de haartjes waren niet roodachtig bruin verdord. Het zag er meer uit zoals het hoort. Maar ik begin toch wel te twijfelen want op de rest van de plant zijn de topjes nog vol met witte pistels. Zou het kunnen dat de hoofdtop eerder klaar is dan de rest?
            Last edited by El Renato; 13 September 2011, 01:17.

            Comment


              #66
              Re: El Renato's Guerilla

              Ik ben blij dat de stormwind geluwd is... Vandaag waaide het aan gemiddeld 54km/u maar ik weet dat het in momenten harder ging dan 90km/u. Vandaag ga ik even al mijn plekjes bezoeken en de schade opmeten. De vorige keer merkte ik dat mijn planten toch wel hun best moesten doen om tegen al dat geweld op te kunnen.

              In ieder geval heb ik vandaag nog twee voorgaande filmpjes upgeloaded. Het derde en het vierde filmpje... Rond 11u ga ik wat meer footage schieten terwijl ik mijn dames verzorg. Morgen zal het alleszins niet regenen en zal het minder waaien. Sinds we al dinsdag 13 september zijn veronderstel ik dat er niet veel mensen op straat zullen rondlopen: ofwel zitten ze op hun werk, ofwel zitten ze op school. He he...

              Comment


                #68
                Re: El Renato's Guerilla

                Vandaag heb ik een microscoop gekocht in Bart Smit. Mijn loep was echt zwak: ik kon de trichomen zien maar niet de kleur. Voor tien euros heb ik nu iets dat echt werkt. Het is helaas zonder ingebouwde lamp maar dat is niet erg. Ik heb zo'n klein zaklampje dat helder wit licht uitstraalt wat wel handig is bij de microscoop.

                Ik heb het uitgetest met een mooi topje dat ik nog liggen had en je ziet de trichomen echt wel fantastisch scherp! En ja ook de kleur zie je PERFECT! Ik ben echt blij dat ik nu eindelijk een tool heb om mijn plantjes mooi op hun hoogtepunt te oogsten. Ik raad iedereen met een klein budget dit aan! Het is echt kicken om zelfs de kleine witte vlokjes in de trichomen zelf te kunnen zien!

                Ganja! Gaaaaanjaaaaa!
                Last edited by El Renato; 20 September 2011, 20:02.

                Comment


                  #69
                  Re: El Renato's Guerilla

                  Het probleem met de pistels heb ik ook ! Voor de rest ziet de bud vorming er normaal uit ook niet rot vanbinnen enzo.. .
                  Toch ben ik een middeltje gaan halen in de plaatselijke aveve :
                  DSC01210.jpgDSC01211.jpgDSC01214.jpg

                  ik heb de planten er al 2 maal goed overdreven mee gedoucht . Nu begin ik te twijfelen of ik het juiste product heb gekocht !
                  Gelukkig geven ze de komende week prachtig weer om af te bloeien ! THANK YOU GOD !
                  Last edited by pharma001; 22 September 2011, 12:45.

                  Comment


                    #70
                    Re: El Renato's Guerilla

                    Dank je voor de interessante post pharma001! Ik denk dat je planten nu wel beschermd zullen zijn na twee douches. Ik heb het gecheckt en bladvlekkenziekte is botrytis. De meest gevreesde schimmel...

                    Ik zie dat je product ook daarvoor geschikt is. Het was een goede keuze om dit te gebruiken aangezien je het ook op tomaten en andere groenten kan doen zonder gevaar voor de gezondheid. Tof dat je er foto's van postte! Ik denk dat ik dat spul ook ga gebruiken. Het weer is inderdaad fantastisch! Moest het nog enkele dagen zo geregend hebben zoals begin september, dan was alles zo goed als verzopen. De weergoden zijn ons gunstig gezind!

                    Comment


                      #71
                      Re: El Renato's Guerilla

                      Vorige week vrijdag ben ik nog eens gaan kijken naar locatie twee. De andere locaties zaten nog niet zover in de bloeifase zoals de planten op locatie twee. Er was weinig verandert sinds de vorige keer en alles zag er nog goed uit tot ik bij nadere inspectie een heel klein beetje toprot vond in het midden van mijn hoofdtop. Dat heb ik er zo voorzichtig mogelijk uitgenepen met latex handschoenen aan. Het is niet gemakkelijk om en je top vast te houden en de rot eruit te halen terwijl de blaadjes je gezicht kietelen...

                      Ik heb dat kleine stukje top in een potje gedaan om thuis eens met de microscoop te bekijken want ter plekke ging het niet door te weinig licht. Je zag het mycelium op de pistels en het omringende blad glinsteren. Ik had ook een klein gezond topje mee om de trichomen checken. Helaas nog altijd transparant... Het begint wel lang te duren. Hoe langer het duurt hoe meer kans op slecht weer enzovoort. We zullen wel zien.
                      Last edited by El Renato; 30 September 2011, 00:02.

                      Comment


                        #72
                        Re: El Renato's Guerilla

                        bij mij is er ook 1 plant die later in de bloei is gegaan dan de vier andere , die plant heeft ook dunnere vijfvingerige blaren dan die ander .
                        dat heeft te maken bij sativa genetica ofwel indica ??!i 1 van de 2
                        Die van mij moeten ook nog een 3 a 4 weken , ik heb al ervaring met planten te vroeg te oogsten en dan kan je beter gewoon afwachten --> kwaliteit en smaak dikke 0
                        Nu heb mij een tijdje terug wel een usb microscoopje aangeschaft , leuk speelgoedje

                        Nu als ik jouw was zou ik zo snel mogelijk mijn planten beschermen tegen schimmels voor te genezen en het verder verspreiden tegen te gaan .
                        + om te voorkomen dat het terug komt , het zou straf zijn als we volledig kunnen gaan afbloeien met dit fantastische weer .

                        N.B. lees de bijsluiter en de gebruiksaanwijzing van het product dat je best aanschaft succes

                        Comment


                          #73
                          Re: El Renato's Guerilla

                          Inderdaad Pharma001, te vroeg oogsten zou een domme zet zijn. Wat leuk dat je een usb microscoop in huis hebt gehaald! Waar heb die gekocht? En wat heb je betaald? Ik heb een vermoeden dat jouw materiaal beter is dan mijn kindermicroscoopje. Bij mij lukt het zo ook om de trichomen te checken. Jammer dat ik er geen foto's van kan maken...

                          Ik heb twee dagen geleden eens een bezoekje gebracht aan de plaatselijke AVEVE en heb me er Hermosan aangeschaft want ze hadden dat Compospul niet. Ik vroeg eerst Teldor maar dat mogen ze blijkbaar niet meer verkopen. De Hermosan kostte 14,95 € en volgens de gebruiksaanwijzing is het best wel potent spul. Ik zal er mee moeten opletten want het mag je kleren niet raken, je huid en je mag het zeker niet inademen. Wat een vergif zeg!

                          Ik zal mijn locatie twee overmorgen gaan bespuiten want ik heb in twee hoofdtoppen botrytys gevonden, weliswaar in een beginstadium... Dat heb ik er mooi uitgeknipt en de rest van de top zag er weer goed uit! Het is gelukkig ideaal afbloeiweer dus dat helpt ook al tegen de verspreiding van de schimmel.
                          Last edited by El Renato; 30 September 2011, 00:04.

                          Comment


                            #74
                            Kush loc1.JPG Bagseedplant loc1.JPG Bagseedplant (1) loc1.JPG loc 1 Bagseed - Queen - Kush.JPG Queen loc 1.JPG Queen (1) loc1.JPGKush loc2.JPG Topje4 loc2.JPG topje3 loc2.JPG Loc2 (1).JPG loc2.JPG Scrawny plant loc2.JPG Topje1 loc2.JPG hoofdtop bagseed loc2.JPGGeripte plant loc3.JPG

                            Ik weet dat het rippers waren want je zag mooi dat alles geknipt was. Volgens het littekenweefsel zou het dit weekend moeten gebeurt zijn... De bamboestokjes hadden ze laten staan... Ik had al een vermoeden dat die plek gespot was (hondensporen). Ik denk zelfs dat ik weet wie het is want ik heb al enkele keren twee jonge gastjes gezien met een grote hond en de andere had een kleine. Dat komt perfect overeen met de gevonden sporen. Ik zal het wel nog weten wie ze juist zijn en dan zullen ze het eens voelen. (vervolg in volgende post)
                            Last edited by El Renato; 30 September 2011, 02:09.

                            Comment


                              #75
                              Re: El Renato's Guerilla

                              mooie planten ! enkel jamme rvan die rotzakjes... pak ze maar eens goed aan !
                              Belgische Beginner: Bing Bang Autoflower, OG Cheese, Random seeds !

                              Comment

                              Bezig...
                              X