Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2's Outdoor 2017: Boots in the ground / Turf War

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

    Comment


      Ik gebruik een breedspectrum antibioticum, dat heet plant preservative mixture of PPM. Het is te bestellen bij speciaalzaken voor tissue culture, zeg maar planten in een reageerbuis kweken. Antibiotica zijn normaal vrij specifiek; antibiotica die je van de dokter krijgt voor bacteriele infecties, gaan niet werken op schimmels.

      Daarbij moet ik wel zeggen: het wordt lokaal toegepast op een top die nooit gerookt gaat worden, en die enkel voor de zaden dient. Omdat er nu nog niets 'open' is qua wondjes ofzo, zal het enkel aan de buitenkant van de plant kleven en daar voor afweer zorgen. Ik zal met plastic zakken moeten gaan werken om nevel verspreiding te voorkomen.. Dat is al een hele opgave.
      Probleem daarbij is alleen dat de goede, beschermende schimmels ook kapot gaan. Een vervelend wissel-effect.

      Ik heb 't spul nog niet gebruikt hoor, en ik weet ook nog niet of ik dat wel ga doen. Als het niet nodig is, dan begin ik er niet aan. Het doel is om zaden te krijgen, dat lijkt te lukken. Dus als het niet nodig is, dan gebruik ik het liever niet.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        DSCF9850.JPG

        DSCF9847.JPGDSCF9846.JPG
        Na een leven van welgeteld 3 jaren, heeft deze plant besloten toch hier en daar een banaantje te produceren. Daar ben ik niet kwaad om, dat vind ik geweldig. Ze heeft het 3 jaar prima gedaan, en het 4e jaar komt er aan. Dan is het niet gek dat er wat verandering optreedt.


        DSCF9849.JPG
        Durban poison

        DSCF9843.JPG
        Soort van geslaagde bevruchting. Hopelijk is het zaad eerder rijp dan de rot er vat op krijgt. PPM blijkt niet te werken als oppervlakte-stofje.
        Inmiddels heb ik besloten de gok te wagen: silica korrels in plaats van meel om stuifmeel droog te bewaren. Dat zou in ieder geval de voedingsbodem voor schimmels verminderen. Ik smeer nu 50% meel op de toppen, na een regenbui gaat dat natuurlijk fout. Aan het formaat van het zaad te zien, moeten ze het nog 2 weken uithouden tot rijping. Tot die tijd is het afwachten helaas.

        DSCF9848.JPGDSCF9851.JPG
        P#2 groen doet het prima. Maar eigenlijk te compact voor buiten. Ook hier ontstaat veel rot, vooral binnen in de toppen, zodat het pas laat opgemerkt wordt. Alsnog blijft er wel een jaarvoorraad over.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


        • BackYardPlant
          BackYardPlant commented
          Editing a comment
          mooie beelden weer!

          Jammer dat ze na 3 jaar dan toch banaantjes maakt. zijn ze ook op de foto zichbaar? Ik kan het zo niet spotten


        • LR2
          LR2 commented
          Editing a comment
          Ik heb er ook slechts 1 enkele gezien. Maar ik ga er vanuit dat er meer zijn.
          Tijdens het fotograferen kon ik hem niet meer vinden helaas. Het was best een mooie!

        • BackYardPlant
          BackYardPlant commented
          Editing a comment
          Oooh ergens ook wel te verwachten na zo'n levensduur, zou ik denken

          Jammer! toch een mooie foto

        Toppen knippen zal enige tijd in beslag nemen hehe...
        Goed bezig !
        Mooi dat paars en die laatste foto vol Groen

        Comment


          Thanks Burundanga !
          Jammer dat ik al een paar uur geknipt heb zaterdag, het mooie weer heeft de toppen zo hard doen toenemen dat ik bijna vermoed dat er een dikke 8mm is bijgekomen. Zelfs de Durban poison lijkt voldoende gezwollen te zijn om geoogst te worden komend weekend.

          De Paarse P#2 is eigenlijk te compact. De topjes groeien te traag en blijven op een paar centimeters steken. Dan zijn ze volgroeid. Hopelijk kan ik deze winter nog wat meer stuifmeel maken, zodat ik wat heen-en-weer kan gaan kruisen volgend jaar. Nu heb ik P#2 groen stuifmeel uitgestrooid op de rest. Maar wellicht dat andersom ook leuke resultaten geeft. Het is maar wat je van de straat houdt
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            20171024_182832.jpg
            Paars in het avondlicht van de P2 paars.

            20171024_182717.jpg
            Met flitslicht is het ook gewoon nog paars hoor. Dat gele blaadje heb ik ook gezien. Maar dit is een zaadtop, bedoeld voor zaad. Daar haal ik niet teveel van weg. Die kan ik ook niet vroegtijdig oogsten.


            20171019_073811.jpg
            Fucking rippers.. Nee, nouja, weet ik niet. De P2 groen is vrijwel helemaal geoogst. Kleine 4 liter aan toppen, de fluff zit nog aan de planten. De slakken hebben er plezier van, elke ochtend weer.
            Als dalijk de boel helemaal geoogst is, dan denk ik dat het wel een soort leegte achter laat. Elk jaar weer. Tegen de tijd dat ik dat vergeten ben, dan is het alweer zomer.

            Zadenontwikkeling gaat maar traag. Maar het gebeurt. Ik heb nog geen vrijwilligers gezien, dus ik trek het aanbod op gratis zaad weer in. Anders krijg ik weer PM's over een paar maanden met het verzoek om zaad.. Niet zo'n zin in.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              DSCF9858.JPGDSCF9854.JPGDSCF9855.JPGDSCF9859.JPGDSCF9852.JPG
              De laatste plaatjes voordat de schaar er in gaat.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


              • BackYardPlant
                BackYardPlant commented
                Editing a comment
                ziet er heerlijk uit, mooie toppen!
                succes

              LR2 draait schare joints 0,1
              Schaarse! Of schaarze.
              Anyway, hopelijk haal je alles binnen wat je binnen wou halen.
              Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

              Comment


                Dat hoop ik zelf ook
                Maar helaas is het zo dat ik eigenlijk tijd tekort kom om te knippen. Wel tijd gevonden om de bestaande planten te stekken, zo heb ik de planten voor volgend jaar vast verzekerd.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment

                Bezig...
                X