Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2's Outdoor 2017: Boots in the ground / Turf War

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Iedereen smijt natuurlijk zogenaamde XXL en XL autoflowers over de toonbank alsof het warme broodjes zijn.. Maar gezien het feit dat ik slechts 1 op de 50 gevallen ook echt XL zie worden, denk ik dat heel veel breeders er nog wel een jaartje of wat vandaan zitten. Sinds ik het er voor het eerst over gehad heb, is de markt wel toegenomen net als de vraag, maar feitelijk zie ik weinig beloftes waargemaakt worden qua formaat.

    Ik heb alles zo gedocumenteerd dat de precieze genetica wel terug te vinden is.. Maar dat maakt nog geen toevalstreffer natuurlijk. Dat andere biologische klokje wat in mijn planten tikt, kan best eens een absurde mutatie zijn die niet vaak voor komt.

    Het dilemma is alsvolgt: als ik ze zelf verkoop, dan kunnen anderen er mee aan de slag. Als ik ze laat verkopen, dan gaan anderen er mee aan de slag. Hoe dan ook verspreiden ze zich wel over de wereld, om de basis te worden van veel nieuwe soortjes. Maar het ding is; ik wil zoveel mogelijk beloning voor m'n werk. Dan heeft een eigen webshop niet echt de voorkeur, omdat ik dan mogelijk slechts een paar knaken kan vangen voordat een ander er mee gaat kruisen en hetzelfde trucje herhaalt. Als ik de boel in een klap kan verkopen, met garantie dat ik m'n eigen projecten mag voortzetten (maar de WR zelf niet verhandelen), dan levert dat mij veel meer op. Lastig allemaal..

    De foto's komen morgen pas, ik heb het weer niet in de gaten gehouden en het licht is nu te zwak om leuke plaatjes te trekken met die oude camera van me.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      Ik vind het wel een eer LR2, en die komt je volledig toe!

      Ik zou er inderdaad een nachtje over slapen en dan met de juiste voorwaarden gaan cashen. Bezoek evt. een advocaat om de voorwaarden goed tegen het licht te houden, dat je niet tekent voor iets waar je spijt van krijgt. Misschien is een winstpercentage af te spreken?
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        Nja, bezoek een advocaat voor iets wat compleet illegaal is. Overigens kan je niks op de markt brengen met de naam rihanna in als de link tussen uw product en de zangeres duidelijk is. In dat geval profiteer je van haar naambekendheid en dan heb je op 1-2-3 een rechtszaak aan uw been als het nieuws effectief tot daar geraakt.

        Comment


        • Stemma
          Stemma commented
          Editing a comment
          Als zaden kweken verboden was, waar verdienen de grote breeders dan hun geld mee? Volgens mij is Rihanna een voornaam en die zijn lastig als merknaam te registreren, waarschijnlijk alleen in combinatie met achternaam. Verkoopvoorwaarden dienen, zeker als er persoonlijke activiteiten door kunnen worden beperkt goed te worden beoordeeld door een terzake deskundig jurist.

          En Beo, je gelooft toch niet echt dat advocaten zich alleen met legale zaken bemoeien

        • beowulf
          beowulf commented
          Editing a comment
          Zaden verkopen is legaal, als souvenir. Zaden kweken is compleet illegaal. Zoniet was wiet kweken op zich legaal want ik kan tot in week 8 wachten met bevruchting.
          Voornaam ja, maar dus ook haar artiestennaam, wat een merk is. Eender welk product dat je daarnaar vernoemt en wat rechtstreeks in verband gebracht kan worden met die artiest mag niet. Een konijnenras mogelijk wel, wiet soort niet aangezien je meesurft op haar succes.
          Advocaten raadplegen zou ik doen als het effectief zin heeft of nodig is. Zo'n overeenkomst kan in mijn ogen nooit rechtsgeldig zijn want het gaat om illegale activiteiten.

        Een advocaat is juist bedoeld voor illegale zaken, tenminste, de meeste advocaten hebben hun beroep gemaakt van het kennen van de wet en wat daarin niet is toegestaan. Zou lastig verdedigen zijn anders; "Ja eh, mijn client en ik wisten ook niet dat het niet mocht!".
        Zadenproductie is in NL niet illegaal trouwens, echter, er zijn papieren nodig en bepaalde vrijwaringen om het (op grote schaal) te mogen doen. Daarbij moet de garantie liggen dat de kweek enkel voor zaden bedoeld is. Vandaar dat ik er best wel wat voor voel om de boel af te staan.
        In NL kennen we daarnaast het wereldwijd vrij unieke Kwekersrecht. Iets wat grote bedrijven al jaren proberen te boycotten, juist omdat het hobbyisten beschermt en bescherming afdwingt voor de wat minder bedeelde partijen.

        Rihanna als naam kan ik altijd wijzigen als dat een probleem vormt. Maar, zodra een ander die naam op de markt zet, dan ben ik niet verantwoordelijk voor eventuele claims. Dat is de aanbieder dan. Profiteren van naamsbekendheid kan enkel als de twee onlosmakelijk met elkaar te maken hebben, of in elkaars vaarwater verkeren. Dat doe ik niet.
        Ik zie de black devils (wiet) ook niet verward worden met de black devil sigaretten, net als rolling stoned niet veel met the rolling stones te maken heeft. Of Sour Diesel met het kledingmerk Diesel. Als Rihanna wel een trademark heeft in Nederland, dan schrijft de wet voor dat ik 10-15% van mijn winst direct zou moeten overboeken naar hun rekenening. Maar dat kan pas na een overeenkomst tussen beide partijen. Daarvoor zullen we elkaar moeten benaderen; ik heb nog geen mail van haar management gekregen.

        Maar goed, dat is de achtergrond. Die regel ik zelf. Ik heb alle tijd om de boel rustig te bekijken.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          En volgens mij steekt Rihanna graag een joint op, misschien voelt ze zich wel vereerd.
          Zeker als je uitlegt waarom je deze kruising zo hebt genoemd

          Zoek trouwens eens naar Deep Purple, the Stones, U2.. allemaal cannabis strains..
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            Stemma, er moet een duidelijk verband zijn tussen de twee. Dat is wat ik mij herinner van bedrijfsbeheer in ieder geval. Hele grijze zone, maar de link tussen Rihanna en wiet is wel duidelijk. Iemand als Bono heeft nooit expliciet beweerd drugs te gebruiken, daar blijft die in interviews altijd vrij vaag over. Dus je hebt er geen voordeel aan als je een wietsoort vernoemt naar U2.

            Verder geloof ik nooit dat het kweken van zaden legaal kan zijn. Puur zaden kweken is onmogelijk, je houdt sowieso nog een hoop wiet over en dan zou dat legaal zijn? Benieuwd naar een link naar documentatie in ieder geval.

            Comment


            Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

            Comment


              DSCF9706.JPG
              WR#3 is lekker aan het bloeien.

              DSCF9703.JPG
              Dit blokje tuin is mooi opgevuld. Alles lekker gelijkmatig getopt. DSCF9705.JPG
              Bud-on-a-stick. De XL AF.

              DSCF9704.JPG
              WR#3 waar de bovenste top uit geknipt is. Ik wil eens zien of deze plant te stekken is, gewoon voor de lol.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                DSCF9718.JPG

                DSCF9712.JPG

                DSCF9720.JPG

                DSCF9719.JPG

                DSCF9717.JPG

                DSCF9721.JPG

                DSCF9722.JPG

                DSCF9726.JPG

                Zo. Mooi weer vandaag.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  Mooie foto's LR2, maar wat staat er op de laatste foto?
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment


                    Dat is Moso Bamboe. Die zou 40m hoog kunnen worden.
                    Ik heb ze al 2 jaar in een pot, en de hoogste is 30cm.

                    De scheuten zijn eetbaar, en het hout is erg bruikbaar. Ik vind het zo zonde om bamboestokken te kopen die 4000km afgelegd hebben, hetzelfde geldt voor de scheuten. Dus ik ben ze zelf gaan kweken. Kost een euro, maar dan heb je ook wat leuks. Nog een paar jaar wachten, en dan zou het wat moeten uitlopen.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo heb zitten genieten van een paar knoopjes. Heerlijk om ze zo geforceerd te zien doen waar het duidelijk niet door de plant gepland is.

                      Ik wil graag bamboe in de tuin. Een niet woekerende soort. Mijn experimenten leiden tot nu toe tot niks. Giant MOSO Bamboo van Alibabasexpress. Gaaf dat het jouw wel lukt. Ik heb pas een ontkiem poging achter de rug. Nuttige plant. Giga gras.
                      Heb je tips voor mij? Ik heb nog 40 aren liggen.


                      Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

                      Comment


                        Ja de plant is er ook niet zo van gedient, zo blijkt; in elke knoop heeft een tak de overhand, en de ander blijft dun.

                        Voor zover ik weet, bestaat er geen niet-woekerende bamboe. Veel bamboe krijgt die naam, omdat ze traag uitlopers maken, of heel lokaal waardoor ze op een bepaald stukje grond blijven voor een aantal jaren. Moso bamboe woekert wel overigens; ze maken hier uitlopers, en in het wild (waar de zaden vandaan komen) ook.
                        Qua zaaien kan ik je enkel de tips geven: zaai ze per 40 met het 'kontje' naar beneden, zo'n 2-3cm diep. Ze kwamen hier pas omhoog iets voor de winter, dus ze hebben 3 maanden in de grond gezeten daarvoor.
                        Ik heb gelezen dat het soms sneller gaat, maar daar heb ik niets van gemerkt.
                        De bamboe toppen, zorgt trouwens voor uitlopers, dus als je snel een bosje wilt hebben, zou ik ze allemaal toppen na het 7e blad.
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          Goed dat dat bamboo hier benoemt word, ik was mijn bamboo zaden helemaal vergeten!!!
                          Ook maar eens aan beginnen denk ik

                          LR2, wat een gave foto's!
                          Wat ziet het er mooi uit (dat onderste blad op de eerste niet meegerekend)

                          Comment


                            Thanks! Dat onderste blad is trouwens precies zoals het hoort; dat blad 'leeft' al sinds december 2016, het is wel tijd dat dat ooit een keer kapot gaat. Reveggen en eeuwige bonsai heeft natuurlijk zijn schoonheidsmankementjes zo nu en dan. Dat hoort er bij.
                            Met die levensduur (8+ maanden) in het achterhoofd, valt het dus best mee vind ik zelf
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment

                            Bezig...
                            X