Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2's Outdoor 2017: Boots in the ground / Turf War

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Opzich klinkt dat als een hele logische verklaring.
    Het zou wel mogelijk moeten kunnen zijn dat er een mutatie optreedt dat de plant zichzelf instelt op 3zijdige deling, in theorie dan, of is dat niet zo?

    Dat van die ducksfoot is extra gave informatie gezien ik die hier op het moment heb staan om te kruisen, dat het bij mensen een verhoogd risico op kanker geeft is wel een vervelende gedachte kijkend naar de Ducksfoot..
    Je ziet wel dat 't fenotype dat wel dat knip-enzym-gen heeft wel heel absurd groeit.
    Ik ben benieuwd of het missen van dat gen ook kwaad zou kunnen bij de plant voor bepaalde andere negatieve effecten..


    Comment


    • Exmember41669
      Exmember41669 commented
      Editing a comment
      Ik denk dat je genotype bedoelt, aangezien je het over genen hebt.
      Sorry,

      Cheers.

    • BackYardPlant
      BackYardPlant commented
      Editing a comment
      De plant met het fenotype van normale bladeren (dus die wel het juiste genotype voor het knip-enyzm heeft)

    #32
    Genotype en fenotype zijn in dit geval gelijk; het gen is er, en komt zichtbaar tot uiting.

    Het zou wel mogelijk moeten kunnen zijn dat er een mutatie optreedt dat de plant zichzelf instelt op 3zijdige deling, in theorie dan, of is dat niet zo?
    Nee. Dat kan niet. DNA is gebouwd uit twee strengen. Een derde zou niet passen.
    Er zijn wel genen die zorgen voor een drie-voud verhouding (klavertjes, zevenblad/duizendblad, enzovoorts), maar driezijdige deling komt vrijwel nooit voor. Ook niet theoretisch, want een gespleten DNA streng rolt dan op aan zichzelf en wordt zodoende onbruikbaar.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #33
      Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
      Genotype en fenotype zijn in dit geval gelijk; het gen is er, en komt zichtbaar tot uiting.


      Nee. Dat kan niet. DNA is gebouwd uit twee strengen. Een derde zou niet passen.
      Er zijn wel genen die zorgen voor een drie-voud verhouding (klavertjes, zevenblad/duizendblad, enzovoorts), maar driezijdige deling komt vrijwel nooit voor. Ook niet theoretisch, want een gespleten DNA streng rolt dan op aan zichzelf en wordt zodoende onbruikbaar.
      Wat wel mogelijk is, maar ik ben er bijna bang voor om het te benoemen omdat ik weet dat er gekken rondlopen die het willen proberen. Blijf er gewoon bij weg. Punt. Uit. Echt.. Viervoudige deling. Met een colchicine behandeling van zaden, kun je veroorzaken dat een plant niet deelt in twee, maar in vier (wederom; even aantal, dus geen losse strengen). Colchicine is echter zo giftig als het injecteren van asbestkorrels met heroine, dus daar moet je beter van weg blijven.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #34
        handig van die waarschuwing,

        weer wat geleerd (wat eigenlijk vrij logisch is (DNA bestaat uit 2 stringen dus delen in 3 kan niet)), bedankt!

        Comment


          #35
          Vandaag weer een controle ronde gedaan.

          DP van wietzaadjespunktenel is nog niet autoflower. Wellicht dat dat zo blijft. Nog 2-3 weken wachten voor de zekerheid. Goed dat ik op tijd begonnen ben binnen.
          P#2 Groen + paars heb ik maar buiten gezet, geen zin meer om voor te zorgen. Reveg en bloei maken me even niks uit. Gewoon elke dag water geven, daar heb ik het te druk voor. Buiten hoeft dat niet zo vaak.

          Stekkie p#2 groen in een pot geknald. Meer is beter.

          Nog 2 stekkies blijven in de binnenkooi. Ik heb lang zitten wikken en wegen, met de handen in het haar gezeten. Wat als je jouw ideale plant vind.. Die ene die je elke dag kunt roken..
          Dan heb je verdomme 1 plant. Een dame ook nog. Diezelfde genetica houdt op te bestaan als je er een nieuwe man door heen knalt.
          Dus, genoodzaakt als ik ben.. Man wat doet het pijn om te zeggen.. LR2 gaat femzaad *kots* proberen maken. Femzaad dat het huis niet uit gaat komen. Femzaad met een grote herma kans. Femzaad omdat het niet anders kan. Ik wil die groene P#2 bewaren voor de eeuwigkeit. Stekken gaan maar beperkte tijd mee. Zaad kan in de vriezer.
          Veel meer wil ik er niet over kwijt.

          Voor de shoppers: na wat rekenwerk is de potgrond van de Jumbo het goedkoopste gebleken. 1 cent per 20L goedkoper dan BigBazar. Een aantal centen goedkoper dan de Boerenbond. Bij nadere inspectie blijkt het ook deftige aarde te zijn van de jumbo: weinig klonten, goed compostgehalte, lekker luchtig.

          Ja ik raad iedereen aan dat ze later moeten beginnen. Fucking hypocriet om dan zelf al te zaaien en planten buiten te zetten. Maar goed, ik heb vorig jaar WR#3 en P#2rose AF x WR#3 zaden gemaakt. Ik heb er een boel, en ze kostten me niets. Zelf heb ik niets te verliezen. Als je op safe wilt spelen, doe me dan niet na. Wacht tot mei.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #36
            leuk! hoe ga je dat aanpakken?
            Ik neem aan 2 stekjes maken (zodat de cycle gelijk loopt) en eentje op 12/12 behandelen om de ander te kunnen bevruchten, maar met wat? Want daar zijn de meningen verschillend over, ik ben benieuwd naar die van jou!


            Comment


              #37
              Controle 1: Eerst ga ik stekken mishandelen en 12/12 zetten. Als ze herma worden, dan gaat het hele plan niet door.

              Dan zet ik er 3 apart op 12/12. Die behandel ik met drie verschillende methoden. Stuifmeel wordt per stuk opgevangen.
              Stuifmeel gaat gelabeld de vriezer in, volgens oud recept.

              Vervolgens bevrucht ik gelabelde takken in de herfst. Die mogen afrijpen.

              In de winter is controle 2: zaad zaaien en mishandelen. Als er herma's tussen zitten dan flikker ik de boel weg.

              Tussendoor natuurlijk blijven stekken om de boel verzekerd te houden.

              Maar dat is slechts het plan, ik zie wel waar het schip strandt. Eerst de stekjes die er zijn, wat verder uit laten groeien. Ik wil liever teveel stuifmeel dan te weinig.

              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #38
                klinkt goed!

                ga je het bijhouden? zoja zal ik het zeker gaan volgen!

                Comment


                  #39
                  Nee ik ga het niet bijhouden.
                  Als ik geen commentaar mag hebben op zaden met twijfelachtige afkomst, dan ga ik niet bijdragen aan wildgroei van zaden met twijfelachtige afkomst.

                  Het zaad is voor mezelf, en komt het huis toch niet uit. Ik win er niks mee om dat proces te delen, behalve meer gezeik veroorzaken op de ruilsectie.

                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #40
                    Ondanks het mooie weer, is er weinig te beleven in tuine LR2.
                    Alles bloeit, dat is wel leuk om te zien. Dus het is lente, maar dat betekent straks ook dat ik 10 dagen bloemblaadjes kan vegen.

                    Over een week weer meer te zien, gok ik.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #41
                      Jammer :p
                      was leerzaam geweest

                      zit nu zelf te rotzooien hoe ik stuifmeel moet opvangen ETC

                      wat jammer dat er nog niet zoveel te zien is
                      komt vanzelf!

                      Comment


                        #42
                        Check even mijn rommeltopic en mijn buitentopic van vorig jaar. Ik heb toen ook stuifmeel opgevangen, en als ik het me goed herinner heb ik zelfs een opvangsysteempje bedacht. Kan het ook wel zo uitleggen: boor een gat in een plank onder een hoek van circa 45 graden. Plaats daarin een reageerbuis, zet er een bloeiende tak in. Op de plank leg je alufolie. Elke dag ververs je water en het folie. Folie tik je leeg boven een bakje.

                        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...eel-verzamelen
                        Het opvangen van stuifmeel zonder houder/opvanger, groetjes van Flint.

                        Bewaren: 1 deel stuifmeel mengen met 3 delen droge bakmeel, in de vriezer naaien en luchtdicht en vochtvrij houden totdat je het gebruikt. Bij gebruik: gesloten verpakking laten ontdooien (3 uur!) en dan pas openmaken, anders krijg je condens, en water deactiveert stuifmeel.
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          #43
                          Das een hele goeie! Vanavond na m'n werk eens volledig door lezen en kijken of ik daar wat mee kan, heb alle benodigdheden in huis dus moet lukken

                          Comment


                            #44
                            Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

                            Comment


                              #45
                              Poeh hee, ehh.. Die pruimen zijn van de pruim. Meer weet ik er eigenlijk niet van. M'n pa heeft ze ooit gekocht, 15 jaar geleden. Toen vond ik planten alleen leuk om kapot te stampen en in brand te steken, gewoon standaard jongens-gedrag.

                              Mijn toekomstige kind gaat hetzelfde mee maken, alleen dan gaat hij/zij het probleem krijgen dat er zowel kersen, als pruimen, als abrikozen aan dezelfde stam groeien. Ik heb nu de wortelstokken verzameld, ik heb nog tenminste 12 jaar om te gaan enten. Of nog langer, een kind zit nog niet in de planning namelijk.

                              Aloe is een goede trouwens, maar die doet het pas lekker als die een volle bak zonlicht krijgt. Als kamerplant is dat vaak niet zo. Jammer eigenlijk, want het zijn handige planten voor allerlei dingen.
                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                              Comment

                              Bezig...
                              X