Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2's Outdoor 2017: Boots in the ground / Turf War

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Dus de knoop/vlecht/stoel test is uiteindelijk een mannetje gebleken? Waarom geen feminized seeds?

    En het idee staat mij wel erg aan! Benieuwd of je er ooit eens verder mee gaat! Hield vanmiddag nog een goed gedroogde left over tak/plant vast, en als je dat inderdaad kan laten groeien zoals je wilt.. Dan geloof ik wel dat het genoeg kan dragen!

    Gecondoleerd met je lullige plantjes.. Had je liever zien slagen.
    Probeer je eens in te leven in het plantje!

    - THC - Enjoy Events - The Sativa Joint -

    Comment


      #92
      Nee de knoop/vlechtstoelplant is al 2 jaar vrouw. Zou raar zijn als die nu opeens man wordt..
      Het is zelfs zo erg: ik wil femzaad maken van de groene P#2, maar zelfs met chemische mixjes krijg ik de planten niet over de drempel om herma te worden.. Zonde.

      Ik heb wel 2 autoflower mannen gevonden. De derde bleek toch vrouw te zijn. Ik heb een getraind oog, maar zulke mutanten zijn soms moeilijk in te schatten.
      Ook van die mannen is er wel weer wat positiefs: ze ruiken beide verschillend. Omdat de hele white rihanna genetica nogal eentonig naar "mlweh" smaakt voor mij, hoop ik toch wat stuifmeel van 'n lekkere kerel te kunnen oogsten. Andere mensen vinden 'm weer overheerlijk, maar ik heb liever een zware smaak dan friszoet.

      Vandaag of morgen knip ik die mannen door midden, en dan mag de onderkant lekker afbloeien in de binnentuin voor het stuifmeel.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #93
        Heb je toevallig ook een voorkeur voor Indica?
        Probeer je eens in te leven in het plantje!

        - THC - Enjoy Events - The Sativa Joint -

        Comment


          #94
          njea. Ik heb niet echt een voorkeur voor een bepaald type plant, ik ben geen racist joh
          Voor mij is de smaak belangrijk, numero 1. Het effect is bij mij vrijwel hetzelfde met elke wiet, behalve met silver haze, daar word ik depressief van de dag er na. Al het andere is gewoon gelijk. Dus dan komt het neer op smaak voor mij. Durban Poison vind ik heerlijk, dat zou een sativa moeten zijn. P#2 groen is een 50/50 hybride, die is ook super lekker. P#2 paars is indica, ook lekker. De meeste haze (gewone haze) is weer sativa, da's ook wel lekker.
          Voorkeuren, mwa, niet echt voor een type, maar alleen voor de smaak.

          Dennennaalden, bouillonsoep, 'hartig', zweterig, die kant op zeg maar. De sexy geuren. Parfumwiet zoals ze soms in de shops verkopen, dat vind ik wat minder lekker. (Italiaans) Kruidige flufwiet, zoals onrijpe toppen of bijvoorbeeld het hele Deense scala, dat gaat in een grote zak de kliko in. Super zonde, maar ik kweek alleen voor mezelf, dus ik hanteer ook m'n eigen standaard.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #95
            En das je goed recht ouwe! Maar de volgende keer het niet in de bak gooien, maar naar mij sturen aub, dan maken we er medicijn olie van.
            Probeer je eens in te leven in het plantje!

            - THC - Enjoy Events - The Sativa Joint -

            Comment


              #96
              Nee, zo zit ik helaas niet in elkaar.
              Ik heb zelf slaapproblemen, en ik moet 't ook allemaal zelf regelen. Dan moet de rest van de wereld dat ook maar.
              Of ik het nu zelf op rook of weg gooi, ze krijgen 't toch niet
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #97
                Maak er anders olie van; voor je zelf? Is toch zonde van alle energie..
                Probeer je eens in te leven in het plantje!

                - THC - Enjoy Events - The Sativa Joint -

                Comment


                  #98
                  DSCF9650.JPG
                  P#2 groen is eindelijk uit de reveg. Wat doet LR2? Snoeien. Ha, sukkel.

                  DSCF9653.JPG
                  Als de P#2 autoflower naar White Rihanna ruikt, en de White Rihanna ruikt zoals de P#2, dan zijn er labels verwisseld.
                  Deze WR#3 is aan de vroege kant, zeg maar 'standaard'. Geen doorkweekmateriaal.

                  DSCF9654.JPG
                  Deze WR#3 torent er met kop en staart bovenuit. Hij zit op 1,2 meter hoogte nu en begint net uit te lopen aan de zijkanten.

                  DSCF9659.JPG
                  De P#2 x WR#3 autoflowers zijn ontdaan van alle hoge delen en mannelijke bloei. Waarom?
                  DSCF9660.JPG
                  Omdat deze onderste delen dan naar binnen kunnen, en mogen stuiven naar hartelust.

                  DSCF9651.JPG
                  P#2 paars heeft het ook zwaar na al dat reveggen, knopen en snoeien. Maakt me niks uit. Ze is ook al minstens 24 maanden oud.

                  DSCF9652.JPG
                  Volle grond autoflowers hebben wisselende resultaten. Vandaar dat ik ze liever in potten zet.

                  DSCF9655.JPG
                  Dit is een wietplant van het merk Durban Poison. Stevig gevoed en getopt.

                  DSCF9658.JPG
                  P#2 x WR2 doet het aardig in pot.

                  Attached Files
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #99
                    Lekker bezig daar!

                    echt prachtig trouwens om te zien hoeveel kennis je hebt van de plantjes...... wat is de bedoeling nu precies van die 2 jaar oude plant? Misschien heb ik er overheen gelezen...

                    keep going!

                    Comment


                      Erg goede vraag nyln !
                      Soms kom je een soort tegen, of maak je er per ongeluk eentje door wat kruisingen, die je erg lekker vind. Zo'n soortje waarvan je denkt: nou, 't zal me verbazen als ik die nog ooit eens in mijn leven tegen ga komen. Vaak kom je ze ook nooit meer tegen.. Super balen!
                      Zulke soortjes heb ik nu 3. Maar, ik heb enkel de dames, geen heren. Dat maakt de boel een beetje lastig. Ik kan niet even gauw 200 zaden maken voor de toekomst.
                      Wel, gelukkig is het zo dat cannabis die geen autoflower is, gewoon weer opnieuw in groei gezet kan worden na de bloei. Dat heb ik ook gedaan. De paarse P#2 heb ik al tweemaal buiten geoogst, dit wordt het derde jaar. De groene P#2 is dit jaar voor de tweede keer aan de beurt. En de Durban Poison gaat aan het eind van het jaar hetzelfde doormaken: gestekt worden en lekker binnen overwinteren.

                      Ik ben wel bewust van de beperkingen: hoe langer je cannabis op deze manier bewaart, hoe verder die van het origineel komt te staan. Vandaar dat ik - in het geheim - een poging maak om femzaad voor mezelf te maken. Mijn 4 jaar oude bubblekush bonsai is opgegeten door pissebedden, en door toch zaad te maken van deze planten, kan ik hopelijk een soort backup bouwen zonder een man in te hoeven brengen die de smaak verstoort.
                      Met een goede 60 zaden zou ik de rest van m'n leven goed zitten. Dus het zou zonde zijn om het niet te proberen.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        Haha juist, spannend moet het zijn dan om de plant zolang mogelijk mee te laten gaan. Reveggen heb ik wel het een en ander over gelezen maar dat was dan volgens mij altijd om de sekse te bepalen. Kan dat kloppen? Jij zegt dat je al wel geoogst hebt van die plant, bedoel je dan gewoon de stekjes die je er steeds af haalt dat je die oogst? De 'mama plant' wordt dan niet geknipt op het eind van het jaar?

                        Tnx wederom voor de makkelijke maar uitgebreide uitleg!

                        Comment


                          De moeder komt buiten te staan, en tijdens de bloei knip ik een tak af. Die stek ik, laat ik reveggen en de rest van de plant wordt opgerookt.
                          Seksebepaling kan in de meeste planten vanzelf na de 5e of 6e node, dan begint meestal de voorbloei. Dus stekjes van een jonge plant nemen, op 12/12 zetten en in bloei laten schieten duurt vrijwel net zo lang als geduldig wachten tot die voorbloei.
                          Om de sekse te bepalen zou ik zelf ook geen reveg doen, dan zou ik de bloeiende stek weggooien en de moederplant uitkweken. Reveg kan best wel eens 2 maanden duren namelijk. Da's een hele bloeiperiode!
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            Kijk, dat verklaart een hoop... vandaar ook dat je zei dat de plant steeds verder van het origineel komt.

                            wat een leerzaam topic is het toch

                            Comment


                              Goeie vraag van backyardplant: Wat is een semi autoflower eigenlijk?
                              Om dat goed te begrijpen moeten we eerst even inzoomen op normale autoflowers.
                              AF's hebben een interne klok, zoals elke plant. Vrijwel elke plant heeft een stuk of 10 van die klokjes, die beginnen te lopen na bevruchting, na ontkieming, na bepaalde temperaturen, na bepaalde daglengte, en al die klokjes zorgen er voor dat bepaalde plantfuncties van start gaan. Zo weet een paardebloem wanneer hij kan bloeien (warm en vochtig weer met droog daarna), en wanneer hij dat beter niet kan doen (droog weer, kou).
                              Welnu, de meeste autoflowers zijn gebaseerd op een plantje dat een klokje voor bloei had dat ongeveer 21-30 dagen tikt voordat het een startsein geeft. De typische lowryder, waar alle autoflowers op gebaseerd lijken te zijn.
                              Sensi was nog eerder met haar Ruderalis Indica dan Joint Doctor met de lowryder, dus ik denk zelf dat de twee apart ontwikkeld zijn, vanuit twee aparte Ruderalis types. Sensi heeft namelijk een type AF gebruikt dat een klokje heeft wat een maand of 3 door tikt voordat het een bloeisignaal gaat afgeven.
                              Een semi-AF is dus niets anders dan een AF die gewoon lekker lang doorgroeit. In feite, is en blijft het, een AF.

                              Gek eigenlijk dat niemand die Ruderalis Indica ooit gebruikt voor fokprogramma's, dat zou de buitenteelt namelijk erg goed kunnen verrijken! We kunnen nu kiezen uit reguliere bloei en rappe AF, maar de traagbloeiende AF's zijn er nauwelijks. Mocht iemand inspiratie nodig hebben, of op zoek zijn naar een goudmijntje als het om zaden gaat, dan lijkt het me verstandig om in die hoek te gaan fokken. Maar let wel: AF genen zijn recessief, OOK de late AF genen. Het kost dus tenminste 2 generaties voordat je die bloeigenen weer terug ziet.

                              Gewoon, om te informeren.

                              Groetjes
                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                              Comment


                                Hoe gaat de durban poison? Is deze een AF?
                                Zit hier ook met eentje. Is wel wat klein gebleven. ( weet je wel)

                                Ben vooral benieuwd naar het effect.
                                Ik ken de soort niet.

                                Comment

                                Bezig...
                                X