Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Backyardplant gaat naar buiten! [2017]

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Ach joh op de vensterbank daar heb je toch geen kloot aan
    lekker in de kas zodat ze geen koude voetjes hebben maar wel buiten in t zonlicht staan!

    hier hebben we Lady Purple, die het wel goed doet naar mijn mening 20170321_104720.jpg







    en ik heb besloten dr een zusje te geven, dus zie hier stekje van Shaman A (ook de enigste stek die het overleefd heeft helaas, had shaman A en B geprobeert te stekken voor de gein, is alleen met A gelukt. Zie mn 2e binnenkweekverslag mocht je willen begrjjpen wat ik bedoel) 20170321_104745.jpg
    20170321_104741.jpg






    niet zo veel bijzonders te melden, gewoon af en toe wat water geven, gaat wel z'n gangetje zo..
    Negeer de veeeeeeeeel te vroeg gezaaide potjes met allerlei groentes erin, die moeten ook groeien, kan niet voor alles een aparte mini kas kopen natuurlijk (de cannabis staat er toevallig bij omdat er ruimte over is ipv andersom)

    er is wel een risicotje dat die ene Shaman in de bloei gaat schieten, maar dat merken we vanzelf wel zit wel al op 7 vingerige bladeren
    Kan altijd nog een ander zaadje ontkiemen als t moet.

    maar als het goed is blijft het hier bij voor buiten dit jaar. Een Indica en een Sativa beide fotoperiode afhankelijk
    Last edited by BackYardPlant; 21 March 2017, 16:10.

    Comment


      #17

      Comment


        #18
        Oorspronkelijk geplaatst door BackYardPlant View Post
        vond het even leuk deze hier te delen, dit is dus het plan voor de Lady Purple en de Shaman

        Comment


          #19
          VOLGEBSMIJ heeft iemand te goed gehoord dat ik dr wil ombuigen en dacht ze Oooh joh ik bespaar je de moeite! let's go plat op de grond
          20170322_184542.jpg
          Maar. Komt goed.
          over n weekje overpotten en volledig onder aarde duwen dat langgerekte steeltje.
          Ik zie ondanks de strek toch mooie groei vooruitgang

          ook bij de ander
          20170322_184522.jpg20170322_184526.jpg
          geen zorgen ik ga dit niet het hele seizoen elke dag updaten hoor :p

          Comment


            #20
            je hebt precies een paar water planten staan
            Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

            Comment


              #21
              Last edited by BackYardPlant; 23 March 2017, 13:15.

              Comment


                #22
                Algen op de bodem is een teken van chronisch te natte aarde. Ik denk dat K1 weinig geeft om pompoenen, en dat hij het over de wiet heeft.
                Die strek is niet alleen strek, maar ook gevolg van overmatig wateren; de plant wordt topzwaar en zakt door. De cellen staan op spanning, te hoge spanning.

                Wortelrot, zeker met deze temperaturen en ingeklonken aarde, liggen op de loer. Nog los van de varenrouwmug en haar larven. De vensterbank is dan zo slecht nog niet, daar kan de grond tenminste drogen.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #23
                  zijn er op mijn bodem algen te zien dan? Zo ja denk ik dat ik hier nog niet zulke goede ogen voor heb, zelf zie ik het namelijk niet..

                  Ik geef nauwelijks water, kan me haast niet voorstellen dat het teveel is.. maar voor de zekerheid toch even minderen dus!

                  Hebben jullie nog tips? die zijn altijd welkom!

                  Comment


                    #24
                    BackYardPlant op de eerste foto kun je duidelijk rondom de "seedling" zien dat er algen aanwezig zijn, de andere plantjes zien er wel mooi uit.
                    Je grond ziet er inderdaad nat uit, dit kan inderdaad voor wortelrot en een tekort aan zuurstof zorgen, maar dit laat ik over aan de experts

                    Succes in ieder geval !

                    Cheers

                    Comment


                      #25
                      heh
                      weet je zeker dat je t niet gewoon over de wat verkleurde perliet hebt?

                      Ik zie het namelijk echt niet....

                      Deze foto is na 3 dagen al geen water geven, maar ik wacht voorlopig ook nog even met water geven tot het er wat droger uit ziet.

                      Hopelijk gaat alles goed..

                      dankje!

                      Comment


                        #26
                        je aarde heeft echt een groene gloed van alggroei.
                        links onder op de foto zie je nog een klein stukje aarde kleur.
                        kijk maar op de 1e foto van he laatste post, rondom het "roestkleurige" stukje perliet.

                        overigens heb ik ook de afwijking altijd te vroeg te starten.
                        komkommer, sherry tomaat en andijvie staan hier ook al vanaf februari buiten

                        Comment


                          #27

                          Comment


                            #28
                            in het groene gedeelte zie je een mooie aarde kleur, in de rode gebieden zit er een groene gloed overheen.
                            You do not have permission to view this gallery.
                            This gallery has 1 photos.

                            Comment


                            • BackYardPlant
                              BackYardPlant commented
                              Editing a comment
                              wow jullie hebben echt betere ogen dan mij!

                              ik zie inderdaad een verschil nu, maar ik had nooit geweten dat dat algen groei was!

                            #29
                            Ik denk dat LR2 het al gezegd heeft.
                            Vocht, ingeklonken aarde, bemesting, en dan komt er alg.
                            Geeft niks verder, die algen hebben ook gewoon een fotosynthese, waardoor ze weer stofjes afscheiden die gunstig voor andere planten kunnen zijn.
                            Wil je er vanaf moet je de oppervlakte even wat losmaken, met een tandenborstel bijv. als je tussen planten door moet, en veel minder wateren.
                            Een truc van het internet = gooi er een handje dennennaalden op.
                            Idunno of dat werkt, de potten hier groeit altijd vanalles op, ik trek alleen echt onkruid eruit.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #30
                              Hmm bedankt voor de tip!

                              eens even snel een nieuwe tandenborstel halen

                              water geven staat op het moment al een tijdje stil.

                              Als het eenmaal in de volle grond staat is het allemaal wat makkelijker

                              Comment

                              Bezig...
                              X