Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Backyardplant gaat naar buiten! [2017]

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Bij nadere expectie kwam ik erachter dat de close ups niet daadwerkelijk close us zijn. Althans. Niet van de juiste plek. Ik heb de ent iets lager gezet.
    Oja
    vrouwtje dat je gaat reveggen bij een mannetje zetten, domste ding wat je kan doen.
    totaal niet bij stilgestaan dat de bloemen de ogen zijn die een zaadje worden. Weg oog.
    shaman A stek is dus maar half aan t reveggen en zit half vol zaad wat nog aan t rijpen is (dat gaat kennelijk gewoon door als ze bevrucht is voor het reveggen. Kan ergens ook handig zijn om te weten)
    Hier degelijke foto's van shaman A (reveggende stek met Ducksfoot Ent)
    opmerking: hoewel ik het typische ducksfoot blad herken, zie ik dat de bladeren nu wel gespleten zijn. Ik weet 100% zeker dat dit bij de moeder ducksfoot niet zo was. Mijn theorie is dat de Shaman het enzym/gen ( LR2 weet misschien nog hoe dat zat) natuurlijk gewoon aanmaakt en doorgeeft aan de ducksfoot die op haar groeit.
    20170524_180243.jpg20170524_180304.jpg20170524_180317.jpg20170524_180329.jpg20170524_180324.jpg

    Comment


      #62
      Interessant fenomeen!
      Enzymen zouden niet doorgegeven moeten worden, tenminste, de literatuur zegt van niet. Maar de literatuur komt slechts zover als de wetenschapper die hem schrijft; er is niet heel veel onderzoek naar enten. Omdat ze vaak gewoon doen wat ze moeten doen. Dingen die goed werken, hoef je niet altijd te verbeteren.

      Ducksfoot wilt nog weleens normaal blad maken na verloop van tijd, en het zou kunnen dat dat nu meespeelt. Het gen is misschien geactiveerd door de stress - daar waar het in een normale situatie inactief blijft. Maar het kan ook zijn dat het straks weer 'normaal' eendenblad wordt.
      Als het blad verandert in normaal blad, dan wordt het enzym toch doorgegeven. Dat zou erop wijzen dat het dus niet lokaal gemaakt wordt, en vanuit de wortels moet komen. Dat zou tevens betekenen dat je een normale plant ook ducksfoot blad kunt laten krijgen, door ze op een duck-stam te enten.
      Gaaf iig. Ik ben benieuwd hoe het verder verloopt.

      Stuur me effe een PM met je adres enzo als je interesse hebt, dan stuur ik een buisje zaden voor de moeite.

      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #63
        (Doe ik!)
        ..
        gaan we uitproberen.
        Lady purple scheutje eraf gehaald, scheutje van AF Sweet Skunk erop geprobeert te enten (Auto mazar ent is mislukt en die bloeit nu al dus mag ik geen scheuten meer afhalen, is niet mijn plant) 20170526_220751.jpg


        en het topje van die lady purple op mn ducksfoot stekje (moederplant was vrouwlijk) geprobeert te enten 20170526_222212.jpg
        image_289424.jpg


        kwam erachter dat delen van lady purple 3 scheuten aanmaken per bladerset, andere delen groeien juist ongelijk, heel raar.. 20170526_222546.jpg




        lady purple trekt wel bij, kleur is wat achteruit gegaan
        rechtsonderin (hier nog zonder plastic zakje) de sweet skunk ent image_289427.jpg

        Comment


          #64
          Oh, dit vind ik wel even mooi om te melden.
          zoals jullie al konden lezen is die Shaman dus gerevegged omdat ze was gaan bloeien in april. Dan krijg je dus een zogenaamde monstercrop, die overal scheuten eruit laat lopen.
          ziet er nu ongeveer zo uit:
          20170530_102611.jpg20170530_094419.jpg

          Comment


            #65
            Hehehe, ik val hier van de ene verbazing in de andere.
            Als dit het nieuwe normaal is dan heb ik nog een lange weg te gaan

            Tof!
            Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

            Comment


              #66
              Hehe leuk toch

              ach ja.. normaal..
              ik hoop het niet.. ik vind normaal maar zo gewoontjes..

              De Polm Gold groeide me te langzaam. Die staat er dus niet meer tussen

              die auto mazar bloeit mooi 20170610_120354.jpg
              20170610_155357.jpg


              op de plek van de Polm Gold staat t stekje van een reguliere Vrouwelijke ducksfoot 20170610_161240.jpg

              t Shaman (A) stekje met de ducksfoot ent doet t ook goed 20170610_120347.jpg


              en uiteraard maakt Lady Purple het ook goed 20170610_120418.jpg
              20170610_120414.jpg
              Last edited by BackYardPlant; 10 June 2017, 16:44.

              Comment


                #67
                ent.jpg


                overigens zag ik een aantal vliegjes op de vliegenvangende plantjes, had eigenlijk een foto moeten maken, beetje zonde dit..

                de shaman met ducksfoot ent zelf doet het wel prima (negeer de bloeiende automazar rechts) 20170622_212022.jpg



                misschien valt het al op maar de ducksfoot ent staat recht omhoog. Ook zie je dat de bladeren toch wel de echte ducksfoot vorm aanhouden, dat had ik dus eerder verkeerd gezien. ent.jpg

                ik vraag me af of er iets speciaals gebeurd als die ent de apicale dominantie overneemt, maar dat leer je op maar 1 manier he.. t gewoon uitproberen.
                Dus vandaar dat ze zo omhoog staat.


                uiteraard ook die auto mazar even mooi in beeld, is ook zo flauw als je m wel half laat zien op de foto maar niet haarzeld 1 1.jpg


                2 2.jpg


                3 3.jpg






                Lady Purple vind ik een echte prachtplant worden. Dat ze een driehoek vorm heeft is per ongeluk gebeurt, geen zorgen Lady Purple hoort niet bij de illuminatie 20170622_212003.jpg
                20170622_212010.jpg



                ik vind d'r prachtig.
                voor een indica word ze toch best groot

                En last but not least de reguliere fotoperiode ducksfoot vrouw doet t ook wel redelijk 20170622_212058.jpg


                t is wel veel gebuig hier maar een beetje low stress training kan geen kwaad

                EDIT: alles even gedraait, en plaatje van de entsmelting vervangen met eentje met een cirkeltje
                Last edited by BackYardPlant; 24 June 2017, 15:47.

                Comment


                  #68
                  Beginnend toprot gespot op de bruine krokante blaadjes van de automazar. Kijk daar maar eens in de top naar.
                  Goed blijven checken, zelfs met dit weer

                  Ziet er goed uit verder! Ik weet alleen niet zo goed waar ik die aanhechting moet zien van die ent.. Het is niet een erg herkenbaar stukje met al die stammen.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #69
                    ent.jpg


                    van 1 tot 10 hoe erg is toprot bij planten die medicinale olie voor m'n moeder worden? (en dus niet opgerookt zullen worden)

                    Comment


                      #70
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        #71
                        Krokante blaadjes direct eraf gehaald (en na de foto ook van de plant af geen zorgen)
                        ziet de top er zo verder prima uit of zou ik hier beter nog iets mee doen? Ik twijfel want t ziet er donkerder uit dan daarboven maar ik ben daar niet zo goed in
                        will niks verspillen maar zeker geen onnodige risico (mhhm een jaar voorraad twijfel ik aan, op een normale dag rook ik zelf makkelijk zo'n 2 gram weg (alle Shaman wiet heb ik dan ook al opgerookt, het werkt voor mij ongeveer hetzelfde als ritalin min de bijwerkingen alleen korter dus vaker nodig) en de olie is qua gebruik ook niet laag (kanker, stress, slecht slapen, slecht eten) )
                        ze hebben wel een aantal regenbuien over zich heen gehad, ik zei m nog het niet te doen maar mn vader besloot bij alle toppen het water er af te schudden. Ik begreep hier ergens (ik dacht van Bella) dat je dat juist niet moet doen.. 20170624_155332.jpg
                        Last edited by BackYardPlant; 24 June 2017, 16:03.

                        Comment


                        • BackYardPlant
                          BackYardPlant commented
                          Editing a comment
                          zal morgen eens met een lens kijken hoe het er nu uit ziet. Als ik mn microlens voor mobiel kan vinden zal ik daar ook foto's mee maken! kan zo 1 2 3 niet terug vinden welk deel dit was omdat ze niet meer op die plek staat natuurlijk

                        • Stemma
                          Stemma commented
                          Editing a comment
                          Als je met een felle schijnwerper je top beschijnt, zal je merken dat op de 'besmette' delen de trichomen veel minder glinsteren dan op de 'schone ' delen. Is een aardige indicatie voor als je geen loep hebt.

                        • BackYardPlant
                          BackYardPlant commented
                          Editing a comment
                          OH! heel erg bedankt, das een hele goeie tip!

                        #72
                        Alle bruine delen zijn dood. Die moeten er af. Alles wat lichtelijk bruin lijkt aangedaan, is besmet, en dat moet er ook af.
                        Het is helaas niet anders; rot kan razendsnel doorslaan, een korte regenbui kan de schimmel aanzetten om sporen te gaan verspreiden, dan zit in no-time de hele plant vol.
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          #73
                          Door het vervelende weer en te laat (lees: helemaal geen) een afdakje te bouwen maakte we ons erg zorgen over het verspreiden van toprot en schimmel, al helemaal met bovenstaande gegeven info

                          dus chopchop 4.jpg






                          ^ stammetje 6.jpg5.jpg






                          ^ topje


                          en natuurlijk blaadjes: 20170625_185026.jpg









                          gezien dit olie word heb ik wel een klein beetje apart gehouden, zodat ik toch een keer een smoke verslag kan maken
                          plus ik wil weten hoe deze smaakt.

                          Ik zal proberen het droog gewicht ook nog te wegen!



                          AUTO MAZAR - DUTCH PASSION
                          Qua groei ben ik tevreden, mooi formaat. De geur was gelukkig niet te sterk, maar bij windvlagen zeker wel goed te ruiken buiten. Smaak en kwaliteit beoordeling laat nog even op zich wachten, maar hoe de plant zelf presteert vind ik prima. De toppen zijn erg compact, en flink dik ook. Helaas bij nadere inspectie naar bruine dood uitziende plekken, helaas toch hier en daar wat toprot gevonden. Een goeie toprot bestendige plant zal ik het zeker niet noemen, zou er de volgende keer een afdakje bij maken zodra de bloei begint. Gelukkig geen last gehad van Spint, en de slakken bleven er zo te zien ook vanaf. Maar dat kan heel goed door de MagnesiumSulfaat douches die ze hebben gekregen in de groei (het beschadigt de plant lichtelijk waardoor deze gestimuleerd wordt om de cuticulu te versterken waardoor de plant niet meer lekker is voor ongedierte, zo is het mij uitgelegd) gekomen zijn.
                          Nog even afwachten wat voor magisch ze in petto hebben. plant-tissues-12-638.jpg
                          20170625_194852.jpg

                          ^ apart gehouden deel wat geen olie word maar onderdeel van toekomstig smoke verslag
                          sorry voor eventuele verwarring, dat bakje hoorde bij de Shaman, niet de auto mazar. Was geen regular.
                          Last edited by BackYardPlant; 25 June 2017, 23:26.

                          Comment


                            #74
                            (ik zeg spint en slakken maar bedoel dus ook tripsen wantsen etc etc etc )

                            Comment


                              #75
                              Net op tijd? Die witte vlekjes kunnen ook meeldauw zijn, maar ik zie dat niet goed.

                              Doe mij een plezier en investeer in een loepje en check de topjes ook na het drogen. Soms, ook bij correct drogen, ontwikkelt de schimmel zich door.

                              Maar gefeliciteerd met je gelukte ent, ik vind dat echt een superprestatie!
                              Je bent echt een natuurtalent, met de nadruk op 'natuur'

                              respectlogo.jpg
                              Stemma doet het forum, stout 2017

                              Stemma doet stout (2016)
                              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                              Comment


                              • BackYardPlant
                                BackYardPlant commented
                                Editing a comment
                                Daar was ik inderdaad ook bang voor, vandaar net op tijd, voordat de hele plant straks onder de meeldauw zou zitten. Dat blaadje was het enigste blad met zo'n witte plek (voor zover ik zag)
                                Loepje licht al klaar! gaan we zeker goed bekijken, geen risico's lopen.


                                dankjewel!! Ben erg blij dat het gelukt is
                                hopelijk dat het in de toekomst ook met een AF lukt, lijkt me leuk om te zien hoe dat allemaal dan gaat en wat er gebeurd
                                Thanks
                            Bezig...
                            X