Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lui. Eigenwijs. Ongeduldig & goedkoop. Ik doe 'het' voor de tweede keer.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Lui. Eigenwijs. Ongeduldig & goedkoop. Ik doe 'het' voor de tweede keer.

    Korting op 420shop
    Ja, dat is allemaal leuk. Zul je denken. Maar, waar is je oogstverslag dan he? Hoor ik je vragen. Waar is het bewijs dan? Met plaatjes!Wat is de planning? Alles in een keer. En dan dus een tweede run met AF-jes (van een later bepalen soortje) terwijl de PC afgroeit en bloeit.
    Wat is de ruimte? Volgt straks een impressie van de grondvoorbereidingen.
    Hoe dan?lui. Dat betekend dat ik waar mogelijk voor de makkelijke route ga. Tenzij ervaring leert dat meer nodig is. Vorig jaar was makkelijk het juiste antwoord. Dus lekker lui.

    Eigenwijs. Ik doe het zoals ik goeddunk. En ik heb vorig jaar gelijk gehad, net zoals altijd. Mijn aanpak werkte dus eenmalig. Dit jaar bewijzen dat dat geen incident was.

    Goedkoop. Het is maar een plant. Planten groeien en bloeien. Als ze zon en water krijgen. De natuur heeft dit prima geregeld, het zou arrogant zijn om te denken dat ik hier invloed op heb. Beetje kijken naar de plant, wroeten in de aarde met die vingers. En dan wateren op gevoel. Staat volledig in compost. Gratis ophalen bij de gemeente. 1 kuub per huishouden. Niks anders dan vorig jaar. Action plantenvoeding. Ik zie wel.

    Ongeduldig. 29-03-2017: Alles is in de kweekkas op de ontkiem-toer gegaan op. Had al weken gewacht. Het duurde me te lang. Ik weet dat AF-jes groter worden als ze groeien wanneer de maximale zonuren per dag bereikt worden. Maar ik wil nog een run doen nadat deze vier HAZE poepplanten geoogst zijn.

    En Verder dan: Om te beginnen zou ik zeggen, zie volgende updates.
    Daarnaast: Als de bloei zichtbaar wordt in de PC komt er een optioneel afdak boven. Omdat de PC vorig jaar zo hoog werd dit jaar de planning om te toppen, of het idee om ze schuin/dwars te laten groeien d.m.v opbinden.

    Hier nog wat plaatjes van de eerste koppies. En wat ander grut.

    En wat freaky schimmel aan de plantvoet van mijn dode PC 2016.
    Als ik niet alle beloofde foto's in deze eerste update krijg, dan plaats ik zo nog een tweede bericht. Ik heb het vermoeden dat JD me dit jaar opnieuw veel tijd kan gaan kosten op deze manier.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 10 photos.
    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

    #2
    Zoals beloofd, nog wat plaatjes.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 7 photos.
    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

    Comment


      #3
      Ik zou die kat wel even na laten kijken, ziet er raar uit
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Staat je netjes en wij maar wachten en wachten... ​​​​​​....... ​​​​​​................... ​​​​​​...........

        Enfin je bent er weer, succes met de komende buitenkweek!

        Stuur JD een berichtje met de vraag waar je topic is gebleven, soms tovert hij ze ineens tevoorschijn
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #5
          LR2, ja dat is n kat-nijn. Die kunnen over hekken springen als n kat en planten vreten als n nijn. Komen ergens uit n kloonlab in Azie. Nieuwste van t nieuwste.

          Stemma, Hehe ja sorry. Een voordeel van dat het topic verwijderd is. Nu kan niemand zien dat ik zo'n aso forum gebruiker ben die geen oogstverslag plaatst op het eind. En dan n jaar later weer aan komt huppelen alsof er niks gebeurd is. Wees voorbereid dit jaar, meid Dan kan het alleen maar mee gaan vallen als ik dit jaar wel braaf mijn werkstuk af ga maken.
          Ben erover in contact met JD.

          Leuk dat jullie hier allebei ook nog steeds aanwezig zijn. LR2 ga je zeker nog volgen en Stemma jouw ook als je besluit n kweekverslag te maken dit jaar.
          Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

          Comment


            #6
            Knal er nog wat plaatjes doorheen. Ja toch? Nie dan?

            Oefenen met het vernieuwde JD-from. Plaatjes uploaden, voelt als reizen met de trein en dan telkens je overstap missen.
            Ik schiet ze niet voor niks. Ik schiet ze voor jullie. (dat is de leugen. Het is mijn eigen ego dat er een kick van krijgt.)

            Die PC van vorig jaar, weet je wel. Van drie meter nogwat.
            IMG_20161018_162441029_HDR.jpg

            Die zaadjes die ik ontkiemd heb had ik al een jaar in mijn bezit. Niks speciaals. Gewoon bewaard bij de rest van mn zaad. Zaad bewaar ik in de schuur.
            4/4 Amnesia Haze (AH) ontkiemd
            4/4 Pineapple Chunk (PC) ontkiemd
            Acht witte wormpjes die echt wel klaar zijn voor the Earth
            IMG_20170402_175413685zo doe ik 'het'.jpg
            AH 3/4 tot mini-plantje geworden, eentje doet 'het' nie. Scheelt mij alvast. The official count: 1 poep-plant minder. Misschien zet ik ze wel bij mijn ouders in de tuin.

            IMG_20170411_114904566.jpgIMG_20170329_160732414hier ga ik 'het' doen.jpg
            T is zo'n puinhoop in de tuin omdat ik een bouwwerk aan het plaatsen ben.
            Work in progress. That's the way I like it.
            Die glijbaan komt dan hieraan vast. Lachen. En dan aardbeien op het dak volgend jaar.

            Als de tuin er zo uit ziet dan begint het kriebelen voor mei. En in mij.
            Magnolia en pruimenbloesem.
            IMG_20170331_132230871.jpgIMG_20170331_132316890.jpgIMG_20170405_164018355hoi terug.jpgIMG_20170405_164022329.jpgIMG_20170407_131839845.jpgIMG_20170407_131828994.jpgIMG_20170408_111911534.jpgIMG_20170408_111915353.jpgIMG_20170408_111906526.jpg


            Today, I tink
            IMG_20170411_112651459.jpgIMG_20170410_150616542.jpgIMG_20170411_114846129.jpgIMG_20170411_112707717.jpgIMG_20170411_114912138.jpgIMG_20170411_114918389.jpgIMG_20170411_114853707.jpgIMG_20170411_112657630.jpg



            Moestuinieren doe ik zo:
            Radijs, bloemkool.
            IMG_20170411_114954384.jpgIMG_20170411_114946712.jpg



            Van een haag en hek maken:



            Zo mijn JD-from oefensessie is bij deze op zijn eind.
            Attached Files
            Last edited by Ongeldig; 5 July 2018, 13:26. Reden: De konijnen gaan vreemd
            Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

            Comment


              #7
              Ieuw wat ben jij een leuk tuinmannetje kweken in een eierdopke heerlijk ik houd daar van zo puurnatuur als het maar zijn kan.
              Ik geloof dat ik verlief ben geworden op dat Kat-nijn gebeuren en man wat een heerlijke tuin heb jij ik ga je volgen .
              Groentjes Bella
              God was never on your side..

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
                Ieuw wat ben jij een leuk tuinmannetje kweken in een eierdopke heerlijk ik houd daar van zo puurnatuur als het maar zijn kan.
                Ik geloof dat ik verlief ben geworden op dat Kat-nijn gebeuren en man wat een heerlijke tuin heb jij ik ga je volgen .
                Groentjes Bella
                Ja leuk he, neemt zn zaadhulsel zo mee de lucht in. Hip plantje met stijl. Ik laat het lekker zitten, valt er vanzelf af. Levert nu al twee leuke plaatjes op.
                Ook kat-nijn updates zullen hier te volgen zijn. Ze doen 'het' in dezelfde periode als de planten.

                Thanks belladonna
                Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

                Comment


                  #9
                  Ik heb vorig jaar dus 555 gr van een plant gehaald. Plus nog laten we zeggen 30 gram rot. Niet veel op dat totaal. Daarnaast had ik een Auto Jack en een Auto A-Haze.
                  Als ik het goed herinner, zonder opzoeken, kwam er van de Jack ruim 150 gram en van AH 25.
                  Bij elkaar is dat dus, ff rekenen, uhm... Laten we het houden op heul veul voor een persoon om in een jaar op te roken.
                  Reken zelf maar uit als je t precies ongeveer wilt weten.

                  Kortom flink bespaard op coffeeshopkosten.
                  Al gebied eerlijkheid mij te zeggen dat nu het nieuwe kweekseizoen is begonnen ik geen zin heb om weer een heel jaar lang maar een soort te roken. Principes he.
                  Ben blij dat ik het kweken, eind twintig (dat zeg je als je bijna 30 wordt), eindelijk ontdekt heb. Kweken geeft voldoening op meerdere manieren.

                  En ik heb echt niks te klagen over de PC. Al begint ze nu toch wel heel droog te raken.
                  Het zijn grote dikke toppen. Weinig tak. Goed geknipt. Vol van THC. Blowende vrienden zijn maar al te blij met alles wat ik al gedeeld heb. Dus het ligt niet aan mij. Ze stinkt niet tijdens het roken en is qua smaak fruitig.

                  Dus nu kan je misschien denken wat een hebberd ben jij dat je dit jaar vier van die bomen aan het ontkiemen bent en dan ook nog vier autoflowers erbij. Was het niet genoeg ofzo vorig jaar? Nou dat was het zeker. Alleen dit jaar heb ik het kweekvirus nog veel harder te pakken.
                  Ik wil uitdaging. Dus ik heb momenteel meerdere locaties in gedachten.
                  Ik wil meer te kiezen hebben komende winter. Aldus;
                  IMG_20170414_172243381.jpg
                  Allerlei soorten en maten om verschillende redenen. Later meer over die soorten en de redenen. Moet toch ergens een cliffhanger inbouwen om het een beetje spannend houden he. Nah, ik heb gewoon geen zin om er nu over uit te breiden. Vind het nog niet relevant genoeg. Komt wel als de praktijk ook nadert. Ik lul al zoveel dus dit komt later wel aan bod.
                  Ik wil leren, wat ik het lekkerst vind.
                  Ik wil nog meer leren, wie geen fouten maakt doet iets niet goed.
                  I want some problems. Die ik dan op kan gaan lossen.

                  Pas op waar je om vraagt Ongeldig. Je topic van vorig jaar is kwijt, je naam is Ongeldig, je bent veelste vroeg begonnen dit jaar. En je gaat ze morgen al in de volle grond zetten zeg je????
                  IMG_20170414_171742577.jpg
                  Nee niet verpotten, wel in de volle grond zetten. Hoe dan? Die uitleg past op een A4-tje. Zelfs maar een zin. Bedenk zelf maar waarom ik het voordelig vind het zo te doen.
                  Ik knal de plantjes, de hele mikmak dus plant met kartonnen-eierdoos-in-tioletrol-potje zo in de grond. Hoppa, das dikke mik.
                  IMG_20170414_171829653.jpgIMG_20170414_171823161.jpgIMG_20170414_171817316.jpgIMG_20170414_171836767.jpg


                  Zal prima werken. Zoals je ziet; de wortels hebben nu al meer ruimte nodig. Al gaat het groeien in de lucht verder nog erg gestaag.
                  IMG_20170414_171903001_HDR.jpg
                  Mooi dat het weekend is, want ik moet eerst plaats maken, opruimen, altijd favoriet.

                  Ik ben echt zo'n schoonmaakfreak die de hele dag opruimt en nooit ff lekker stil kan zitten. Jaha, echt, zo ben ik.
                  Die grond vrijmaken. En los.
                  IMG_20170414_181918444.jpg
                  Wormen jatten voor in mijn moestuinbakken. Want van de gemeente krijg je wel gratis compost maar daar zitten geen wormen in. Die moet je zelf regelen.
                  Mijn vader zegt dan "Die komen er vanzelf wel in". En dan zeg ik "Ja, maar dat duurt mij te lang als ik daarop moet wachten"
                  Zou hij gelijk hebben, mijn vader? En hoe werkt dat dan? Want dat wist hij ook niet. Er ligt plastic op de bodem. En onder dat plastic een laag wit zand. Dus komen ze dan uit de lucht vallen?
                  Vroeger dacht ik nog dat hij alles kon en altijd gelijk had.

                  Afgelopen nacht wel alle plantjes naar binnen gehaald er was vorst voorspeld. Dit was dus de eerste en laatste keer dat ze even binnen mochten zijn. Vanaf nu motte ze t zelf doen.
                  Messchien met een glase vaas erover os er vorst vorspeld is.


                  Andere (on)zin en Nog wat moestuin updates.
                  IMG_20170414_154101238.jpgIMG_20170414_154055094.jpgIMG_20170414_171438762.jpg
                  De kat-nijnen gaan dit weekend weer bij elkaar.
                  Niemand van de vrouwen is een nestje aan het maken dus ze zullen allemaal nog wel maagd zijn. Tweede poging.
                  Ik dacht altijd dat dat zo gebeurd was, bij bunnybupsjes. maar die vrouwen hier die willen niet. Best zielig, dat mannetje rand ze gewoon aan. Kan hem niks schelen. Of is dat niet zielig?
                  Heb gelezen dat je de voedster vast kan houden als je wilt dat ze gedekt wordt door n rammelaar. Nou dat ga ik dus niet doen he.
                  Net alsof ze er in de natuur een scheidsrechter bij nodig hebben.

                  Dus nog wat plaatjes?
                  IMG_20170414_171751423.jpg



                  Afdak bijna af. Nu de balken (rood) en betonnen muur (wit) nog verven. Betegelen. En dan kan het inrichten beginnen.
                  Konijnenhotel, werkhok. Kippenkamer. Echt niet voor de planten, die dames mogen de hele zomer bakken in de zon.

                  Is dit door een slak?
                  IMG_20170414_170928875.jpg

                  Zien er leuk uit, bosje snijden. En op de compost 'zetten'. Zo mooi die natuur. Hier heb ik andere planten in gedachten. Ik heb niks aan tulpen, 'alleen mooi zijn' is onvoldoende.
                  IMG_20170414_181904676.jpg
                  Last edited by Ongeldig; 5 July 2018, 13:29.
                  Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

                  Comment


                    #10
                    Die slak zijn huisje moet je rood schilderen dan noem je het Roodslakje
                    konijnen hotel gaat goed daar hoor ga voor al zo door.

                    Gr bella P.s ken dat probleem heel jaar zelfde soortje roken fuk he
                    God was never on your side..

                    Comment


                    • Ongeldig
                      Ongeldig commented
                      Editing a comment
                      Als die slak rood is kan ik hem wel makkelijk zien. Dan zou ik weten wie de dader was die mijn hedera heeft betast.

                      Ja, na een jaar alleen maar Pineapple Chunk merk ik echt goed verschil als ik een keer wat anders rookt. Het is verwend om te zeggen. Echt een luxe-probleem. Ik heb zoveel wiet dat ik erop uitgekeken raak. Haha.

                    #11
                    Moeder Aarde ontfermt zich sinds gisteren over mijn baby's.

                    IMG_20170415_155930537.jpgIMG_20170415_155958659.jpg

                    Gisteren dus opgeruimd. Zodat de plantenbakken zichtbaar werden.
                    En tot mijn verassing trof ik daaronder het puin het bewijs dat de lente echt begonnen is "Zo brutaal, zonder mijn bemoeienis".
                    IMG_20170415_142900508.jpgIMG_20170415_143211693.jpgIMG_20170415_142854009.jpgIMG_20170415_143204150.jpg
                    Aldaar een wildgroeier. Deze doop ik nu vast om tot 'man van het stel'. Laten we beginnen met hopen op ballen. Dan kan het enkel mee gaan vallen. Hij, dus. Hij ziet er maar zielig uit, ik twijfel zelfs lichtelijk of ik hem wel juist identificeer. De groeven in het 3e en 4e blad zijn ondiep, het blad loopt krom. Zijn kiemblad is aangevreten. We zullen zien wat het worden zal. Ik denk een kort afgeknipt stokje op een wortelkluit. Op DE kaart (van mijn tuin) heb ik zijn locatie gemarkeerd als [X]. Daar ligt de schat begraven.
                    Zal wel uit de PC'16 zijn gevallen. Toen die trut besloot zichzelf te gaan bevruchten.

                    Ik heb er alle vertrouwen in dat mijn planten het gaan redden. Eerlijk gezegd vind ik het niet erg als die auto-flowers. die poep-hazeplanten besluiten dat ze niet tegen mijn aanpak kunnen. Ben er echt op afgeknapt vorig jaar. Wat natuurlijk niet helemaal eerlijk is naar deze nieuwe (k)weeklingen. Het belabberde resultaat vorig jaar bij deze plant zal eerder mijn schuld zijn geweest als de schuld van de Haze. Ik hield altijd wel van coffeeshop-Haze. Maar nu loop ik dus wel rond met een gigantisch vooroordeel. Betreffende 3 van de baby's.

                    Het kan me eigenlijk ook niet schelen. Ik heb andere projecten die me bezighouden. Ik zie wel wat de planten doen, of niet. Ijsheiligen is voor mietjes en bejaarden. Ik ben dat niet.

                    Wortelwerk
                    IMG_20170415_152526092.jpgIMG_20170415_153653475_HDR.jpgIMG_20170415_155212823.jpgIMG_20170415_154729658.jpg




                    Ik weet nu niet wie wat is, of wie wie is. Dat kan ik niet zien aan de foto's.
                    Het lijkt wel een zeven-ling. Vind je ook niet? Dus dit zijn wat shotjes van de zusjes. Ziet er allemaal tzelfde uit. Boring.
                    IMG_20170415_155800895.jpgIMG_20170415_155805795.jpg

                    IMG_20170415_155820545.jpgIMG_20170415_155857967.jpg

                    IMG_20170415_155840422.jpgIMG_20170415_155849325.jpg

                    IMG_20170415_155827173.jpgIMG_20170415_155919714.jpg

                    IMG_20170415_155909122.jpg

                    Qua updates is dit het voorlopig wel. Ik voorzie geen gebeurtenissen die opmerkelijk genoeg zullen zijn om te melden te komende twee weken.
                    Kan wel iedere dag een foto posten van de groei wat er dan allemaal hetzelfde uitziet als vandaag. Dat ga ik dus niet doen.
                    Op naar plaatjes waarbij je wel echt de verschillen kan zien in plaats van zoeken.

                    Tenzij de kat-nijnen nieuws hebben.

                    Attached Files
                    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

                    Comment


                      #12
                      Ja of als je eieren in je tuin gaat vinden
                      God was never on your side..

                      Comment


                        #13
                        Die plantjes op de eerste foto's.. Die 'wildgroeiers' om het zo maar te noemen, lijken niet bepaald op wiet. Ik betwijfel of het wiet is. De tijd zal het leren!
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          #14
                          Denk dat je gelijk hebt LR2.
                          Bij mij neemt de twijfel ook met de dag toe. Ik zal hem zoals ik eerder al opperde verkeerd identificeren. Geen man dus voor d'n harem.
                          Ik laat het toch staan. Voor de les. Ben benieuwd wat het wordt. Heb zitten denken aan een wilde aardbei.Om nog maar wat te roepen. Kruid determineren, ik kan er nog een hoop bij leren.

                          Ik vind het trouwens wel een goeie grap. Ik heb een wietplant die geen wietplant is.

                          Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

                          Comment


                            #15
                            Als ik de lobbladen zo zie, denk ik eerder aan Acer. De euhh.. Esdoorn. Die verspreiden tot wel 1km van de moederboom via de wind, en komen nu op.
                            Wilde aardbei heb ik hier staan, net als andere aardbeien, maar die hebben ontzettend kleine lobblaadjes. De esdoorn lijkt me de meest voor de hand liggende.
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment

                            Bezig...
                            X