Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stemma doet het forum, stout 2017!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Stemma!! Dat zijn er toch veel te veel!

    Comment


      #77
      Stout he

      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        #78
        Haha badass!!

        Het is ook gewoon heerlijk om met de plantjes bezig te zijn... gelukkig gaat het allemaal redelijk goed bij jouw!

        Comment


          #79
          Dit heeft weinig meer met hobbyteelt te maken als je t mij vraagt..

          Uitkering stopgezet?
          Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
          Het systeem betreurt dit ten zeerste.

          Comment


            #80
            8 juli

            Was al een weekje aan het rondkijken welke bladvoeding ik nu eens zou kopen om mijn planten te voorzien van silicium (en extra's) , Vital wordt mij iets te prijzig aangezien ik zo een fles leegspuit. Kaliwaterglas is ook een optie of zand op je aarde strooien,maar ik wil gewoon een beetje "tutten" met mijn planten
            Ik kwam zoveel soorten tegen, dat ik daar maar eens een apart topic over open om over de zin en onzin van deze producten van gedachten te wisselen.

            Voor nu heb ik een "biologisch" product aangeschaft van DCM 4 in 1 kruidengier brandnetel, smeerwortel, varens en heermoes. Heb zelf heermoes in mijn tuin groeien maar aangezien ik niet zeker ben of mijn grond "veilig" is , daarom staan mijn planten ook in potten, gebruik ik dat liever niet.
            P1020011.jpgP1020012.jpg
            P1020013.jpgP1020046.jpg

            Vanavond in gebruik genomen, ben benieuwd.

            De Pineapple Express2 gaat verder met groeien, geen stilstand door toppen bij deze AF.

            P1020022.jpg

            En dan staat er nog meer in de tuin wat zorg behoeft. Mijn Hortensia's hebben nog steeds een ijzergebrek en ook de hibiscus die nu in knop komt heeft her en der wat "witte"vlekken in het blad.
            Als dit niet helpt zal ik toch wat ijzerchelaat aanschaffen. Er is een oorzaak voor het ijzertekort te bedenken, maar eerst maar eens aanvullen.

            P1020015.jpgP1020016.jpgP1020018.jpg

            Verder heb ik een andere camera gekocht op Marktplaats (koopie) dus heb ik wat foto's in onze tuin gemaakt en ik ben tevreden!

            P1020026.jpgP1020032.jpgP1020037.jpg
            P1020029.jpgP1020040.jpgP1020042.jpg

            En een nep wespennest gekocht om wespen op afstand te houden, mijn man zei nog volgens mij kun je net zo goed een vuilniszak vullen
            met oude kranten en die ophangen. Volgens mij heeft hij nog gelijk ook Heb hem overigens voor hem gekocht, zelf heb ik niets met wespen maar ben er ook niet bang voor.
            P1020007.jpgP1020045.jpgP1020009.jpg

            Tot de volgende update
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


            • Ongeldig
              Ongeldig commented
              Editing a comment
              Het is net een omgekeerde knikkerzak. Of een kleine pinata.
              Sommige wespensoorten maken hun nest onder de grond. De Duitse wesp meestal hogerop. Hoornaars vaak in bomen.
              Werkt het? Tegen alle wespen?

              Ziet eruit alsof het prima vertoeven is in jouw tuin tussen al dat bloeiende groen. Fijne plaatjes.

            #81
            Ik vind t niet kunnen Stemma,
            Aangezien je zelf graag klikmajoor speelt wat forumregels betreft vind ik dat je je er zelf dan ook aan moet houden als je die zgn forumregels dan zo hoog in t vaandel hebt staan.

            Hobby is tot een plant of 5 a 6 maar met richting de 20 ben je een slecht voorbeeld en er zijn er voor minder gebanned al dan niet op jouw suggestie.

            Gelijke monniken gelijke kappen..
            Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
            Het systeem betreurt dit ten zeerste.

            Comment


            • belladonna
              belladonna commented
              Editing a comment
              Ja daar heb je wel een feitje te pakken Eerstenkamer. Als je graag voor aan staat dan weet je wat er kan gebeuren tog

            • Stemma
              Stemma commented
              Editing a comment
              Dan staat jou nog heel wat te wachten Bel

              Maar heb je ook nog iets over mijn kweekverslag te melden of kom je hier alleen om eventuele negatieve opmerkingen te bekrachtigen?

            • Eerstekamerlid
              Eerstekamerlid commented
              Editing a comment
              Niet zo negatief!

            #82
            Maar het zijn er veel meer dan 20 hoor Eerstekamerlid, kun je niet tellen?
            Je hebt het met meer zaken mis, maar laat je vooral niet hinderen door de saaie waarheid, leugens en sensatie zijn immers veel spannender.

            Als je je ergert aan mij of mijn topic zou ik zeggen, scroll er voorbij en gebruik de ignore functie.
            JD weet overigens dat ik regelmatig planten kweek voor enkelen die niet zelf de mogelijkheid hebben om te kweken en die stuur ik voor niets op, loop er niet mee te leuren of mijzelf te promoten en gaat voor de rest niemand iets aan. Verder hebben we in ons gezin 4 personen die allen in meer of mindere mate Cannabis consumeren en maak ik olie voor mijn zussen.

            En ik kan trouwens volgens jou toch niet kweken dus als ik 4 planten van de 24 weet af te bloeien ben ik een zeer gelukkig mens

            Heb je nu voldoende aandacht gehad?
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


            • Eerstekamerlid
              Eerstekamerlid commented
              Editing a comment
              Weer fout,
              Heel leuk topic zelfs en dat je niet kan kweken maar vooral kan ouwehoeren (over anderen) als brugman doet niks af aan de lol die je er aan beleeft en dat is t belangrijkste.

              Maar ook voor moeder Theresa gelden dezelfde regels.
              En aandacht zoek ik niet want dan had ik mn eigen topic wel geopend..

              Maar soit, je met 2 maten meten is weer aangetoond en ik zal je verder niet meer vermoeien hier.

              Have fun iig!

            #83
            potketel.JPG

            en doorr...
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #84
              Die DCM voeding lijkt me prima voor sporenelementen. Ik heb zelf Pokon groenblijver voor zulke dingen, prachtig spul! Na een dag of twee zie ik al duidelijk effect. Het geld echt dubbel en dwars waard.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


              • Stemma
                Stemma commented
                Editing a comment
                Klopt LR2, de cannabisplantjes hebben duidelijk van de kruidengier genoten. 9,75 voor 800 ml, te verdunnen met 10 ml op 0,5 liter ik kom hier wel een heel eind mee weg. Gisteren ca 250 ml verspoten op de Cannabis.
                Toch ben ik denk ik wel gevoelig voor de 'reclame' kreten van andere producten want ik vroeg mij af of dit wel goed genoeg was, bedankt voor je antwoord op mijn niet gestelde vraag
                Ik was verbaasd over de diversiteit aan bladvoeding, die ik op buitenlandse fora tegenkwam. Sommige hebben zo'n hoge NPK waarde, dat durf ik niet eens in mijn aarde te hebben. Vroeg mij ook af of je de wortels dan niet 'lui' maakt. Zal van de week dat topic maken.

              #85
              Bladvoeding werkt maar tot zekere hoogte. Ik ben zelf meer fan van wortels voeden; die zijn er voor gemaakt!
              Als je in potten kweekt, dan kan alles na een regenbui gewoon op de stoep belanden en niet in de bodem. Dat vind ik zonde. Daarnaast komt er een boel voeding beschikbaar voor onkruid tussen de tegels.
              De reclamekreten bereiken mij niet, ik pak het liever wetenschappelijk aan: wat zit er in? Is de voeding zo compleet mogelijk? De meest all-round versie die koop ik.
              Het cal-mag probleem komt namelijk ook voor bij andere elementen, en het liefst heb ik alles in balans. Dan is een complete mix natuurlijk makkelijker dan een scala aan losse componenten.

              Luie wortels zijn een fabel volgens mij. Het ligt denk ik meer aan osmotische problemen als je een opgedroogde bult zouten op het blad laat liggen; dat trekt water aan, meer dan normaal. Als die druk verstoort wordt, dan kan zich dat uiten in problematiek die lijkt op wortelproblemen. In principe is dat ook zo, want de plant wordt omgekeerd gevoed.. De hele werking van een plant is gebouwd om maar een enkele richting op te gaan; van benee naar boven. Keer je dat proces om, dan is het niet raar dat er wat geks gebeurd.
              Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk! Mijn ding is het niet. Vooral met luiheid als oorzaak, dat moet ik wel vermelden vind ik
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #86
                gaan lekker Stem!! mocht je iets van voeding nodig hebben, staan hier nog een antal volle, ongeopende flessen van het een en ander. gratisch voor jouw tuintje (want Haas en voeding............... )

                groet,

                Hazemans de Eerste

                Comment


                • Stemma
                  Stemma commented
                  Editing a comment
                  Dank je wel Hazemans, ik app je wel even

                #87
                12 juli

                Besloot gisteren alle planten in de regen laten staan omdat vooral de Killer Bee's en de Santa's vrijwel droog stonden, ze hebben ook de meeste bladeren dus zullen ook het meeste verdampen.
                Vanmorgen dacht ik, oei.. dat is wel erg nat geworden. Maar we zien vanzelf wel hoe dit gaat lopen.

                De WR5, doet weinig of ze doet het allemaal undercover.
                P1020115.jpg

                De toverbonen gaan goed, hier is ook mooi te zien hoe nat de aarde onderin de Root Pouches is.
                P1020119.jpgP1020121.jpg

                De KillerBee's en de Santa's, ze zijn druk bezig. Achteraf gezien vind ik dat reveggen maar niets, het is net of ik een paar kamerplanten er tussen heb staan.
                Ze lijken wel allemaal minstens 4 toppen te ontwikkelen, dus de 2e topronde laat ik schieten.
                P1020123.jpgP1020124.jpg

                De Mc Purples gaan ook goed, wel 2 a 3 verschillende pheno's.
                Bij de MP3 lijkt het of het blad uit zijn voegen wil groeien.
                Het blad lijkt een kanovorm maar is dat ook weer niet, het lijkt of de bladranden kleiner zijn dan het blad wil.
                Dit was al voor de bladvoeding.
                P1020130.jpg

                De Cheese's gaan ook goed
                P1020127.jpg

                De Erdpurt lijkt het helemaal naar haar zin te hebben de E2 heeft nu al 9 vingerig blad.
                P1020132.jpg

                de White Rihanna's storen zich niet aan het toppen,
                ik moet het sjabloon nog aanpassen want WR2 is gaan hemelen.
                P1020135.jpg

                De Pineapple afjes lijken alle anders te reageren op het toppen, er ontstaan extra toppen maar allemaal op een andere plek.
                Handig de waterbekers, te zien is hoeveel water er is gevallen vannacht.( verkeerd sjabloon was de PE1, sorry)
                P1020138.jpgP1020136.jpg

                De hibiscus ontluikt verder en de one and only blueberry
                P1020155.jpgP1020160.jpg

                Tot de volgende update
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment


                  #88
                  Ondanks je buitensporige kweekgedrag ben ik vooral benieuwd naar die toverbonen. Heb ook nog zo'n misterieus buisje liggen..
                  Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
                  Het systeem betreurt dit ten zeerste.

                  Comment


                    #89
                    Leuk verslag Stemm !

                    Gaat zo door ...

                    .
                    The seeds of today are the flowers of tomorrow

                    Comment


                    • Stemma
                      Stemma commented
                      Editing a comment
                      Dank je broer Hip ❤️

                    #90
                    Wat een variatie, mooi hoor!
                    Ben ik even blij dat mijn planten droog staan met die regen gisteren..

                    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

                    Comment

                    Bezig...
                    X