Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e kweek, 2e plant, White Widow Automatic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1e kweek, 2e plant, White Widow Automatic

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Dit is mijn 2e plantje maar mijn eerste kweek, de andere staat ondertussen al in bloei. Ik gebruik een 18L pot, Plagron Growmix als aarde en de zaadjes komen van Royal Queen Seeds.
    Deze is nu 1 week en 4 dagen boven de grond, en heel raar, deze maakt overal 3 in plaats van 2 blaadjes aan.

    De dag dat ze boven de grond kwam.


    Een weekje later


    De website laat mij max fotos van 1200x900 uploaden maar deze zijn veel groter dus ik doe het even zo.

    #2
    Haha dat zaad van RQS blijft mij verbazen. 3 lob blaadjes en 3 echte blaadjes. Naja wie weet brengt deze afwijking wel geluk met zich mee en wordt het een zeer gave mutant! Ben nieuwschierig wat LR2 ervan gaat zeggen.

    Ik ga je zeker volgen! Hou het plantje in leven want dit is best uniek denk ik.

    Oh en de pot altijd vullen tot de rand. Nu niks meer doen hoor maar voor de volgende keer.

    suc6!!

    Comment


    • WillemW
      WillemW commented
      Editing a comment
      Ik had de pot tot de rand gevuld maar het is een beetje ingezakt.

    #3
    Een triploide, genetische afwijking volgens mij en dat kan weinig kwaad dacht ik. Altijd leuk om te zien

    Comment


      #4
      Niets aan de hand hoor!
      Groeit gewoon verder ( foutje van de natuur.)

      Comment


        #5
        WillemW

        Comment


        • WillemW
          WillemW commented
          Editing a comment
          Ah dat is slim, bedankt voor de tip!

        #6
        Nee, dit is geen triploide. Gossie. We moeten daar eens mee ophouden.
        ploiditeit zegt iets over het chromosomenaantal, het aantal ploids niet over het aantal blaadjes. Trilobair zou kunnen. Van lobus, blad. En tri van drie.

        Dit is een plantje met drie blaadjes. Dat komt best vaak voor. Een foutje in de celdeling (3x gedeeld in plaats van 2) en dat kan zich voortzetten. De kleine 20 keer dat ik het zelf gezien heb, hield het meestal op na een node of 3-5. Dus na de 5e bladset gaat alles weer in tweevoud. Aan de onderkant van de plant krijg je nu dus wel je takken in drievoud. Da's fijn vind ik zelf. Maar het is niet genetisch door te geven aan nakomelingen helaas. Dus als het in de genen vast zou liggen, dan hadden we er wel al advertenties van gezien. Deze gevallen zijn vaak epigenetisch (genetische expressie/uitkomst door tal van omgevingsfactoren, die onmogelijk te controleren zijn).

        Planten met deze mutaties willen ook weleens vergeten om de bladeren 'open te klappen' waardoor de groeipunt letterlijk gevangen wordt in de steel. Ook een delingsfoutje. De steeltjes van de bladeren vormen dan een soort koker om de groeipunt, omdat ze niet splijten in 2 zoals het hoort.
        Als je op een gegeven moment een lange steel krijgt zonder groeipunt eraan (en je weet zeker dat die er niet afgeknipt is) dan mag je me even een PM sturen voor een operatiehandleiding. Voor die tijd hoef je je daar niet druk over te maken, veel vaker gaat het gewoon goed.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #7
          Nou hopen dat dat gewoon niet gebeurd dan, in ieder geval fijn om iemand te weten die er verstand van heeft. Bedankt alvast.

          Comment


            #8
            LR2 je hebt gelijk, ik kijk vanochtend naar het plantje en er vormen nu gewoon 2 nieuwe blaadjes.

            Comment


              #9
              Wat een berg kennis heeft die LR2 toch.... en dan voornamelijk uit de praktijk, daar heb je toch het meeste aan.

              Goed om te zien dat je plantje nu gewoon "normaal" verser groeit

              Comment


                #10
                Op de laatste foto lijkt het alsof er 2 ipv 3 blaadjes gevormd worden, het plantje heeft echter een paar dagen later toch nog een derde gemaakt. Volgens mij worden er bij nieuwe ook nog 3 gemaakt.
                Buiten dat gaat het echter goed met het plantje, ik zie verder geen problemen.

                Comment


                  #11
                  Nog een fotootje van de zijkant.

                  Comment


                    #12
                    Leuk dit ik ga je volgen.
                    sigpic it is just a flower

                    Comment


                      #13
                      Slecht nieuws, ik bekijk vanochtend het plantje en er zijn een paar blaadjes helemaal raar geworden. Toen ik eronder keek kroop er een groen wormpje of rups onderuit. Iemand een idee wat te doen?

                      Comment


                        #14
                        Ik kijk net nog even goed en ik vermoed dat ik last heb van bladluis, de rups weet ik niet. Wat zou ik kunnen doen tegen bladluis? Ze zitten op de meeste grote bladeren, ik had voor de zekerheid maar even handschoentjes aangetrokken.
                        ​​​​

                        Comment


                          #15
                          Ik bedenk het ook dat deze een poosje bij m'n andere plant gestaan heeft, ik zit nu op m'n werk dus ik kan niet kijken of ze daar ook zitten.

                          Comment

                          Bezig...
                          X