Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe ronde nieuwe kansen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    De Hollands Hoop heb ik water gegeven. Kijkend naar de plant had ik toch sterk het idee, dat zij water nodig had.

    Kuip was echt wel droog, want het water kwam er meteen uit aan de onderkant, dus ik heb water gegeven in drie stappen.
    Lets not criticize but legalize

    Comment


      #77
      Foto!!

      Comment


        #78
        Ik maak morgen wel even foto's.

        De Hollands Hoop knapte iets op van het water. Wat me verbaast, is dat aan het gewicht van de kuip, ik had niet verwacht dat de grond zo droog was.

        De Hollands hoop heeft ook nooit helemaal de blije stand, die de auto durban poison en Frisian dew wel hebben. Ze ziet er op zich goed uit, maar al vanaf begin hangen de bladeren meer als ik gewend ben van wiet planten.

        Lets not criticize but legalize

        Comment


          #79
          Ik had verwacht dat het al te donker was, maar dat viel mee. Camera klaagde wel, maar Foto's zijn denk ik goed gelukt.

          Hollands Hoop in de schaduw en dan hangen de bladeren altijd wel iets, maar ik denk dat verschil met de Frisian dew op de voorgrond en de Dutban poison er achter goed te zien is.
          De laatste twee staan ook in de schaduw, en hangen toch duidelijk minder. ( de auto zitten in de kleinste potten)

          Dit zelfde zie je ook in de zon, bij de hollands hoop staan de bladeren dan toch iets minder omhoog.
          Niet echt genoeg om zorgen te maken, maar ik vind het opvallend.


          DSCF0007.JPG

          DSCF0005.JPG
          Lets not criticize but legalize

          Comment


            #80
            Drie foto's overdag. De Hollands Hoop lijkt minder blij. ( Als de andere )

            DSCF0006.JPG

            Frisian Dew
            DSCF0003.JPG

            Auto Durban Poison
            DSCF0001.JPG
            Lets not criticize but legalize

            Comment


            • Anthony997
              Anthony997 commented
              Editing a comment
              de Hollandse Hoop haar bladeren staan toch ook mooi recht? Hoe groter het blad hoe meer ze gaan hangen dat komt door de zwaartekracht.
              Mooie planten !!!

            #81
            Ik maak me geen zorgen, het valt me echter op dat de bladen van de Hollands Hoop iets minder blij staan, als bij de andere planten.

            Dat is echter geen nieuws, en ik ben benieuwd of dat nog weg gaat, of dat het misschien gewoon bij de strain hoort.

            Het water geven was in ieder geval goed, de plant had het nodig.
            Lets not criticize but legalize

            Comment


              #82
              Ik heb zo'n gevoel dat die Hollands hope misschien wat krap zit met stikstof... vaak zie je dan ook dat de plant wat slapjes hangt. Pas na een tijdje wordt de plant geler en geler. Ik denk dat dat bij jou niet lang meer duurt. Bij verschillende tuinzaken kan je bloedmeel kopen. Op de verpakking staat hoeveel gram een eetlepel is. Op internet kan je vinden hoeveel je per liter aarde nodig hebt.


              ik deed volgens mij 2 eetlepels per 30 liter aarde.

              Comment


                #83
                Ik vind die hollands hope van jou er nog mooi bijstaan.

                Dit jaar heb ik 3 zaden hollands hope(dutch passion) ontkiemt en alle 3 hadden ze een genetisch probleem.

                soort van bibber in het blad.
                58342C49-89D4-45C5-8073-5E50B797DB7D.jpeg
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

                Comment


                • Anthony997
                  Anthony997 commented
                  Editing a comment
                  ik heb dit jaar ook Hollandse Hoop van dutch passion de mijne is perfect in orde.

                #84
                Interessant.

                Bij Anthony geen problemen, bij The Docter en mij wel iets van afwijking.

                @ The Docter, dat is wel apart die bladen.


                @ Nyl, ik zat wel te denken, om bladvoeding te geven. ( Gewone voeding wat extra verdunnen, en dan vernevelen over de plant )
                Lets not criticize but legalize

                Comment


                  #85
                  Ik heb wat water met voeding aan gemaakt, lage dosering. En dat over de planten vernevelt. Zeker bij de Hollands Hoop het idee dat de bladeren ( te ) licht groen worden.
                  Lets not criticize but legalize

                  Comment


                    #86
                    Ik keek net bij de planten en besloot om bladvoeding te geven. ( Gewone voeding , maar sterker verdunt, en vernevelt met een plantenspuit over de planten )

                    Ik snap niet goed wat er anders is als andere jaren. De speciekuipen drogen niet erg snel uit, maar ook de 25 liter potten die ik al een paar jaar gebruik, drogen veel minder snel uit.

                    Gelukkig heb ik die 25 liter potten als referentie, waardoor ik weet dat het niet aan de kuipen ligt. (De 25 liter potten zijn echte planten potten)


                    Alle potten en kuipen zijn te zwaar om water te geven, toch zie dat oa de Hollands Hoop voeding nodig heeft. ( een aantal bladen, veel te licht groen en sommige zelf geel onderaan )
                    Daarom dus water met voeding vernevelt, over de planten.

                    De Hollands Hoop krijgt morgen zeker weer deze behandeling, De vorige keer hielp het.
                    Zij blijft opvallend smal, zeker als je de Frisian Dew ziet die er naast staat die wel de hele kuip lijkt te benutten.

                    Niets om me zorgen over te maken en ik zal als ik het niet vergeet morgen even wat foto's maken. ( morgen zijn de vorige foto's 6 dagen oud )
                    Lets not criticize but legalize

                    Comment


                    • Ess
                      Ess commented
                      Editing a comment
                      Ik denk dat het gedoe met dat de potten niet willen opdrogen ergens door het type potgrond komt. Ik ervaar het momenteel zelf ook voor het eerst en vind het alles behalve prettig. Ik heb voor het eerst elders dan bij ons tuincentrum aarde ingekocht. Het lijkt wel of deze aarde het vocht veel te lang vast houdt. Ik heb de aarde twee weken terug zelfs vervangen (praxis aarde) van mijn fem's omdat ze te nat stonden en nog vind ik het niet optimaal. Ik zie nu ook telkens veel vezelachtige troep in de aarde zitten. Ik meng altijd universele potgrond met 30% bemeste tuinaarde. Volgend jaar haal ik weer de grond bij het tuincentrum waar ik drie seizoenen fijn mee heb gekweekt. Misschien is er bij jou ook zoiets aan de hand?

                    #87
                    Het vreemde is dat ik de zelfde aarde als vorig jaar zou moeten hebben, of Pokon heeft de samenstelling veranderd.

                    Ik ben al blij dat ik toch niet de enige ben, met dit vreemde verschijnsel. Voorgaande jaren was het water niet aan te slepen, en nu willen de potten niet erg drogen.
                    Lets not criticize but legalize

                    Comment


                      #88
                      Foto's

                      Poging tot het stekken, van vlinderstruik:
                      DSCF0001.JPG

                      Hollands Hoop met een tweede foto, om het "probleem" in beeld te brengen.

                      DSCF0003.JPG

                      DSCF0011.JPG

                      Frisian Dew:
                      DSCF0005.JPG

                      Auto Durban Poison

                      DSCF0002.JPG
                      Attached Files
                      Last edited by Gps; 15 July 2018, 12:22.
                      Lets not criticize but legalize

                      Comment


                        #89
                        Ik heb net alle planten toch maar water gegeven met wat voeding. Bij de meeste en de kuipen liep het er ook meteen uit aan de onderkant.
                        Beetje verbaast ben ik wel over het gewicht van de potten en kuipen, maar het lijkt er toch op dat ze wel water mochten hebben.

                        Edit:

                        Ik heb net weer alle planten besproeit, met water met wat voeding.

                        Morgen maar weer verder kijken, of de planten opknappen. ( niet alleen de Hollands Hoop heeft onder aan erg lichte bladen )

                        De Hollands hoop zag er vandaag volgens mij aan de onderkant al iets beter uit. Ook de Frisian Dew lijken toch echt voeding nodig te hebben.

                        Last edited by Gps; 15 July 2018, 23:30.
                        Lets not criticize but legalize

                        Comment


                        • Anthony997
                          Anthony997 commented
                          Editing a comment
                          vreemd dat je HH zo weinig drinkt ! zeker met dit weer.
                          Bij mij is het nu al meer dan 8 weken boven de 35 graden waar mijn plant staat
                          Mijne HH drinkt 13 Liter water om de 2 dagen.
                          De volgende keer zou ik als voeding biotabs gebruiken ! zo gemakkelijk en je planten blijven heel de groei fase groen.

                        #90
                        Het gewicht van de kuipen, blijft me verbazen, maar ik heb er goed aangedaan, om de planten water te geven met wat voeding.

                        De Hollands hoop heeft nu bij de meeste bladeren ook de goede wat donkere groene kleur.

                        Deze kuip is ook een stuk lichter als gisteren, dus de plant drinkt goed.

                        Het verbaast me wel dat ik al voeding moet geven, maar belangrijker is dat het werkt.

                        Even de auto's in de gaten houden, die krijgen voorlopig alleen water.geen voeding.
                        Lets not criticize but legalize

                        Comment

                        Bezig...
                        X