Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe ronde nieuwe kansen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mooi man!

    Comment


      De Hollands hoop was er bijna bij gaan liggen, inclusief de speciekuip, die ook helemaal scheef stond.
      Dit probleem is ontstaan de vorige keer dat we erg harde wind hadden. De stam van de Hollands Hoop staat ook onder een hoek van 30 graden tov de grond.
      Ik heb er net maar even wat bamboe stokken erbij geprikt, en met een touwtje om de stam en de stokken, de Hollands Hoop meer overeind gezet.
      Het probleem ontstaat oa als ze erg nat word, omdat ze zo scheef is, kan ze het gewicht van de bladeren niet meer overeind houden.


      De drie andere planten ( frisian dew) zijn nog wel recht, stonden en stonden ook nog gewoon overeind. Wat het omwaaien betreft, ben ik helemaal blij met de specie kuipen.
      Gisteren was toch wel de ultieme test.

      Minder blij ben ik met het feit dat ik net een top verwijderd heb, bij de frisian dew die het verst is. Rot
      Hopen dat het bij dit ene plekje blijft.

      Wat Foto's

      De Frisian dew waar ik een top uitgeknipt heb (De pistels zijn begonnen met verkleuren)

      DSCF0008.JPG

      De Hollands Hoop:
      DSCF0004.JPG


      Een andere Frisian Dew
      DSCF0010.JPG

      Een close up, van deze Frisian Dew

      DSCF0002.JPG


      Attached Files
      Lets not criticize but legalize

      Comment


      • Obotanico
        Obotanico commented
        Editing a comment
        Mooie planten hoor! Pistels verkleuren fel na een winderige/regen nacht heb ik gemerkt.
        Ik gebruik ook speciekuipen van zodra de plant dreigt om te vallen in potten van 30L, heel content van!

      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment

      kan je nog eens een update geven van je HH ?
      Ik zou graag eens een recente foto's zien van de toppen van de HH ?
      Gewoon om te vergelijken met mijn toppen van mijn HH.

      Comment


        Tijd voor nieuwe foto's

        De Hollands Hoop ( De stokken zijn om de Hollands Hoop iets minder scheef te hebben staan.
        Ik ben eigenlijk tegen stokken, maar als ik niks doe staat de plant onder een hoek van 30 graden met de grond, en dat gaat ook niet goed, vooral niet als het regent.
        Het is gebeurd meer als een maand geleden toen het erg hard waaide.

        De Hollands hoop heeft veel gele bladeren, maar krijgt nog geen voeding. Ik wil dat ze eerst de meeste grote bladeren afwerpt, zodat de zon beter bij de rest kan komen.
        ( beter te zien op overzichtsfoto onderaan topic )


        DSCF0006.JPG

        De Frisian dew die het verst is, dat word tijd voor de microscoop.

        DSCF0009.JPG

        Een andere Frisian dew

        DSCF0013.JPG







        En een overzicht.

        DSCF0015.JPG
        Attached Files
        Lets not criticize but legalize

        Comment


        • Ongeldig
          Ongeldig commented
          Editing a comment
          Een Frisian Dew met paarse toppen, groen blad. En de andere groene toppen en nu beginnend paars blad. Herfstwietkleuren. Ik zou dat geel wel alarmerend vinden, ze heeft nog wel wat weken te gaan en als er geen voeding meer in het blad zit zullen de toppen niet mooi aandikken. Ik neem aan dat je de plant zo gezond mogelijk wilt afbloeien, ik zou proberen de vergeling te stagneren. Voordat ze straks iets te vroeg kaal is.
          Succes met het afbloeien. Je zal eerder kunnen knippen als ik.

        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Daar heb je wel een punt, ik ga de Holands hoop wat water met voeding geven.
          Apart is dat de frisian dew die het verst is, nog helemaal groen is ( en paars )

        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Ballen en slingers er in en je bent klaar voor de kerst. Ik zou ze nog 2 x voeding meegeven en dan alleen op water.

        Frisian dew is wel een prachtig soortje zeg!

        Comment


        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          De ene die zo paars is wel, de rest ziet er niet echt bijzonder uit.

        Ik heb met de microscoop gekeken, en zag dacht ik geen heldere trichromen meer, maar zeker nog geen amber.
        Lets not criticize but legalize

        Comment


          Ziet er goed uit! Ik ben ook groot van de Friezen. Heb de zaden voor volgend jaar inmiddels besteld en ook daar gaan weer 3 Friezen in mee.
          Jouw planten zijn iets verder als die van mij, maar die die van mij staan in de volle grond

          Comment


          • Gps
            Gps commented
            Editing a comment
            Nog even afwachten hoe gevoelig voor rot ze zijn, maar wat ik tot nu toe zie, wil ik ze volgend jaar weer.

          Twee toppen met rot verwijderd.

          Het lijkt mee te vallen tot nu toe.

          Ik zie geen bruine bladeren meer die op rot duiden, dat is hoe ik die twee plekken vond. Met het weer hier de laatste dagen ben ik niet echt verbaast.
          De voorspelling voor de komend dagen is goed. ( droog )

          Morgen of vrijdag weer controleren en dan op de plant die het verst is, ook weer met de microscoop kijken.|

          Ik ga morgen een flesje planten voeding halen, zeker de Hollands Hoop kan wel wat gebruiken.
          Ik zie nu ook bladeren rond de bloemen die geel worden.
          Vandaag water met voeding gegeven aan alle planten.
          Last edited by Gps; 3 October 2018, 22:05.
          Lets not criticize but legalize

          Comment


            Lets not criticize but legalize

            Comment


              De foto's

              Overzicht:
              DSCF0022.JPG

              De Hollands Hoop, links, en een Frisian Dew rechts
              DSCF0017.JPG

              Bud van de Frisian dew op bovenstaande foto. ( wachten duurt lang )
              DSCF0009.JPG
              Bladprobleem of niet ?
              DSCF0015.JPG

              Meer buds
              DSCF0002.JPG
              DSCF0005.JPG

              Frisian dew
              DSCF0008.JPG

              Meer paars, ik heb sterk het idee dat de planten opgeknapt zijn van de voeding.
              DSCF0013.JPG

              DSCF0024.JPG
              Attached Files
              Last edited by Gps; 12 October 2018, 14:09.
              Lets not criticize but legalize

              Comment


                Mooie toppen op de HH.
                Mijn HH heeft kleinere toppen,
                maar heeft veel meer toppen omdat ik de plant paar keer heb gesnoeid.
                Ik ga de mijne binnen 3 weken oogsten.
                Die paarse bladeren heb ik ook.

                Comment


                • Gps
                  Gps commented
                  Editing a comment

                Ik had net even een "buurman" in me tuin die naar me planten keek.

                Hij is een ervaren wiet kweker, en hij zegt dat ik niet langer kan wachten, vanwege het weer.

                Volgens hem zijn 3 planten wel klaar en heeft langer wachten geen zin. Zijn manier van testen is o.a. voelen of de toppen stevig zijn.
                Ik heb net weer rot verwijderd, en denk daarom dat hij wel gelijk heeft. Ik begin langzaam aan steeds meer rot te vinden.
                Een microscoopje is volgens hem onzin. Als alle pistes bruin zijn ( hele plant ) dan is de plant klaar.

                Terwijl ik dit typ is het fantastisch weer hier, dus we gaan zeker nog even wachten. Ook morgen zou het nauwelijks regenen, dus ik ga waarschijnlijk oogsten als het weer koud word.

                Daarbij ga ik stiekum ook nog even met de microscoop kijken.

                Door dit gesprek kwam ik er ook achter dat ik een foto vergeten ben.
                De Hollands hoop heeft bladeren met vlekken, die duiden op een voedings probleem, of dat de plant te droog gestaan hebben volgens deze man.
                Ik denk het laatste, want droog heeft deze wel gestaan. ( te veel voeding kan het niet zijn, eventueel wel te weinig voeding)

                Wat ik verder met jullie wil delen, is dat mijn 40 liter specie kuipen te klein zijn, dat moeten 100 liter plus potten zijn.
                Op dat punt komt zijn mening dus wel overeen met de de algemene mening op dit forum. ( hoe groter hoe beter )

                Ik ben al erg blij met de 40 liter specie kuipen, want die waaien niet om.
                Verder zei ook hij dat de planten er goed uitzien, wat vooral bewijst dat 25 liter potten eigenlijk te klein zijn, voor buiten planten.
                Ik zie ook echt verschil, vooral onderaan zijn de planten breder als vorig jaar. Bij de oogst van de planten uit de 25 liter potten, was er ook bijna geen aarde meer over, het was bijna alleen maar wortels in de potten.

                Je blijft lachen hoe de meningen ook onder wiet kwekers verschillen op bepaalde punten.
                Toch verschilt zijn mening alleen maar op het punt of een microscoop nodig is.

                Mijn universele planten voeding 4- 4-10 werd goed gekeurd. ( echte canna voeding is ook volgens hem onzin )
                Ook dingen als gold label is volgens deze man onzin.
                Lets not criticize but legalize

                Comment


                  Ghehe mijn buurman vraagt me net om even naar zijn drie Hollandse hoop te kijken. Stukje meegenomen en onder de microscoop bekijken natuurlijk en rijp voor de oogst! Paar Amber gezien met veel wit. Klein beetje schimmel, maar ook echt minimaal (drie plekkies op de stam) en dus, dat ze om mogen. Blijft altijd wel moeilijk, maar mijn ervaring is dat rot en schimmel harder gaat dan je lief is..
                  2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                  2016 - Greyvol's buitenkweek
                  2017 - Santa Maria van Space Cees

                  Comment


                  • Gps
                    Gps commented
                    Editing a comment
                    Last edited by Gps; 13 October 2018, 23:25.

                  • Greyvol
                    Greyvol commented
                    Editing a comment
                    Mooi toch, bij deze was de aarde toch ook nog wel vochtig. Iets langer curen en dan genieten van eigen oogst. Er is echt niks beter als dat, ben wel een beetje jaloers. Maar super om vandaag lekker die Hollandse hope te proeven en bekijken, heb ook even mijn uv lamp meegenomen en wat gecleaned vapen was het nog te vers voor om effect te hebben maar smaak volop van bloemen.

                  Ik kweek mijn HH in 60 Liter pot.
                  In dit formaat van pot worden ze zo een 2+ meter groot.
                  Ik heb zo een gemiddelde van 100 toppen aan mijn plant zitten, allemaal zonder schimmel.
                  Heb wel een afdakje gemaakt voor mijn plant en ze staat altijd in de volle wind.
                  ik schud ze ook altijd goed uit, in de ochtend of na een regenval.

                  Welke voeding gebruik jij ?
                  Vaste of vloeibare voeding ?
                  En van welk merk ?

                  Comment


                  • Gps
                    Gps commented
                    Editing a comment
                    Ik wil eigenlijk ook iets van een afdak, maar dat had vorige week weinig geholpen. Ook een tuintafel van plastic was zonder regen s'morgen zeiknat, en werd ook niet snel droog.

                    Ze staan hier enigszins verdekt, wat goed is tegen rippers, maar ze krijgen ook wel iets minder wind.

                    In de ochtend uitschudden is iets wat ik wel kan proberen.

                    Vloeibare voeding, voor bloeiende planten. het merk is Spring.
                    https://www.wiljan.nl/spring-voedsel...n-500-ml-prod/

                    Dit is een wat een bloemen en plantenzaak in de buurt verkoopt.
                    NPK ( 4 -4-10 ) voor de groei niet helemaal volgens het boekje, maar al twee jaar reageren de planten er prima op.

                    Als ik naar het aantal goede toppen kijk, aan de plant met de mooie paarse buds, ben ik erg blij. Daar moet ik wel wat weckpotten mee kunnen vullen.
                    De toppen van de HH zijn erg luchtig.
                    Last edited by Gps; 13 October 2018, 22:52.

                  Ik heb gisteren mijn Friezen omgehaald omdat ze eerst vochtig en koud weer voorspelden en de trichomen waren milky.. nu is deze voorspelling weer totaal anders met nog een mooie week..

                  de Hollanders laat ik dus nog een week staan. Geen rot of schimmel te zien, wel paarse bladeren na de kou van een paar weken terug. Ik ga ze zo wel water geven, staan in de volle grond, maar het is opnieuw weer erg droog.

                  Comment


                  • Gps
                    Gps commented
                    Editing a comment
                Bezig...
                X