Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verslag Kaapverdie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Succes! Aardbeien, interessant.

    Is dat behalve erg lekker ook ergens goed voor het wietplantje?

    Comment


      Oorspronkelijk geplaatst door kelderkastje View Post
      Succes! Aardbeien, interessant.

      Is dat behalve erg lekker ook ergens goed voor het wietplantje?
      Nee hoor, we hebben aardbeien in de volle grond, maar dat wil niet zo lukken. Teveel zon. Dus als Bob Marley klaar is gaan we een maandje of wat aardbeien stekken, we scheuren de bestaande planten en hup in de kast.

      Dus die kast wordt multi functioneel.

      Comment


        De kast, weet niet wat voor bijzonders er aan te zien valt....maar toch. 2 fans en de lamp 45 watt vol spectrum. De foto laat zien dat er ook wit licht aanwezig is, daar zal Bob wel blij mee zijn.
        Kost amper stroom, overdag de zonnepanelen en `s nachts de batterijen, als ze goed vol zitten tenminste.

        Afstand is nu 20 cm, nauwelijks warmte ontwikkeling en laat het maar een weekje staan zo om daarna te verpotten. Wanneer is het kenmerk dat het tijd is om te verpotten? kweekkast.jpg
        Attached Files

        Comment


        • colori
          colori commented
          Editing a comment
          Als er een aantal wortels uit de onderkant van het potje komen en de bladeren komen goed en wel over de rand dan kan je ze gaan verplanten. Laat de kluit wat droog trekken op dit moment, dan gaat het verplanten iets makkelijker.

        Dat ga ik zeker in acht nemen, wil die AF zo lang mogelijk laten groeien (kast is groot zat ) dus lichtschema zet ik maar op 22. Weet niet of dat wat uitmaakt want die AF schieten in de bloei bij het minste geringste...! wat ik zoal lees.

        Voorlopig is het spreekwoord, groeit als kool ...van toepassing. Had ik gewoon veel eerder moeten doen.

        Die lamp stelt op zich niet veel voor, kostte ook 10x niks, maar doet gewoon wat ie moet doen. Ik wil maar zeggen, het hoeft allemaal geen kapitalen te kosten voor een zeer leuke hobby.

        Morgen zal ik weer eens een foto schieten, en plaatsen.

        Comment


        • colori
          colori commented
          Editing a comment
          Aha, het is een auto. Die had je beter meteen in de eindpot gezaaid. Het verplanten zorgt voor een kleine achterstand die je bij een auto kan missen. Lampje op 20 of 22h is oke, voor de gehele cyclus dus. Een auto bloeit automatisch na ongeveer 4 weken groei, de omschakeling naar 12h licht hebben ze niet nodig.

          Bon chance!

        De eindpot staat te wachten, zo`n klein plantje in zo`n grote pot De lamp wel op 40 cm gezet, de leverancier stelde dat voor. Moet zeggen ...mooi spectrum en Bob heeft het duidelijk naar haar zin.
        De afstand van de lamp bepaalt ook alles van goede kans van slagen, al denk je al gauw....ach wat maakt het uit.
        bob marly 1.jpg
        Niet teveel water, waarom eigenlijk...het is nog maar een creatuurtje.

        Comment


          De penwortel groeit heel rap, als die merkt dat de ruimte beperkt is dan is dat niet zo goed voor de ontwikkeling. AFjes blijkbaar best meteen in de eindpot.

          Comment


            Je hebt gelijk, heb haar vandaag ook verpot. Ging goed zonder problemen en staat al weer met de blaadjes omhoog.

            Comment


              Bom dia, omdat de Kush wel een koezzie verdient omdat ie lekker gaat. Doe er niet al teveel aan, de lamp moet het doen en ik af en toe water. Af en toe een neveltje met de plantenspuit, dat vindt ze heerlijk volgens mij.

              Ik kan er verder niks over vertellen, maar de foto zal spreken.

              Adios, ciao. bobmarley2.jpg

              Comment


                20200404_115103[1].jpg Goedemorgen, bom dia, Nu ik met mijn brilletje op de plant beter heb bekeken, zie ik dat sommige bladrandjes de neiging hebben om te gaan krullen.
                Heb ergens gelezen dat warmte een oorzaak kan zijn, de temperatuur is 25 graden inside. Heb de koeling fan, (PC) ook maar bijgezet om enige warmte af te voeren. Lamp zo hoog mogelijk. (45 watt)

                De foto laat zien dat het een frisse plant is, misschien ben ik wat iets te ongerust.

                Dan zomaar een ludiek ideetje, wat zou er gebeuren als ik deze auto kush ga kruisen met die stugge Kaapverdiaanse indica. Een zooitje zeker
                Last edited by komatsu300; 4 April 2020, 13:57.

                Comment


                • colori
                  colori commented
                  Editing a comment
                  Lijkt inderdaad hittestress maar 25 graden lijkt mij wel oke.
                  Heb je de fan op de planten gericht staan?

                  Eventueel eens een topic aanmaken in de indoorsectie van het forum. Daar ga je meer hulp krijgen dan hier.

                Hoi, de fan heb ik net boven het maaiveld staan. Heb de plant vandaag maar buiten gezet, toch mooi weer hier dus dat kan geen kwaad. Af en toe een neveltje water met de plantenspuit en de wind houdt Bob lekker in beweging.

                Maar wat ik wel denk dat mogelijk is dat de mix van potgrond met cabra shit (geiten) iets te sterk is voor de beginnende worteltjes...haarworteltjes. De onderliggende bladeren herstellen nagenoeg en groeien goed, de nieuwe blaadjes zijn ook mooi groen en niet te donker groen.

                Denk dat ik het zo moet gaan aanzien of er verloop in zit, er zit niet veel anders op. In de natuur zal je het ook wel tegen komen denk ik, alleen je merkt het niet omdat je niet elke dag met je neus er boven op zit. 20200405_093114[1].jpg

                Comment


                  Wat kleine veranderingen al niet teweeg kunnen brengen, in dit geval positief. Ik vond de plant toch maar beteuterd er uit zien, kan beter dacht ik.

                  - De plant buiten gezet een hele dag, en de grond doorgespoeld ...niet resoluut maar toch.
                  - De lamp toch nog wat hoger kunnen plaatsen waardoor de afzuigfan onder de lamp zit, de warmte wordt nu
                  direct afgezogen wat de lamp aan warmte produceert, en de toevoer fan blaast verse lucht.
                  - Water geven ga ik dan ook anders doen, om de twee of drie dagen een plons (lauw). De hygrometer geeft wel aan dry of niet.
                  - Elke dag buiten zetten onder controle natuurlijk, deze gaan ze niet meer jatten. 20200406_084612[1].jpg

                  Effect, de plant ziet er meteen forser en vitaler uit. De plant begint al licht te ruiken, en de nieuwe blaadjes zijn niet gekreukeld en fris groen.
                  Attached Files

                  Comment


                    Nog een fotootje en dan rusten tot volgende weken, het gaat goed. Volgens mij zie ik al de voorbloei, dat gaat wel heel rap. Dat beetje gekrul komt door de temperatuur, op Grand Canaria hadden ze er ook last, wat ik mij kan herinneren. Gisteren ook in de volle zon......en krullen maar. Maar in de box gaat het perfect, de fan ontrekt alle of meeste warmte die vrijkomt door de lamp.

                    20200407_100833[1].jpg

                    Comment


                      Hoi, een weekje later alweer. Elke dag berichten vind ik zinloos tenzij er iets spannends optreed.
                      Het gaat gewoon goed, de eerste auto van mijn leven onder lampen, nou ....ook niet waar! overdag zet ik ze vol in de zon. Een aanloopje gemaakt en ze geniet ervan.

                      Die natuurlijke zon doet het um eigelijk, daar kan geen lamp tegen op. des avond weer naar binnen in de box, lamp aan en ventilatoren. 2 uurtjes pikkedonker en hup....weer naar buiten. Beetje uitvinden wanneer water, de blaadjes vertellen het mij.

                      Dan een vraag? als ik nu die inlandse sativa ook eens zo ga behandelen zou dat gaan lukken. Flink kort houden bij 5 of 6 node`s, buigen, fimmen en toppen met een schema van 10 uur licht. Moet toch ook lukken volgens mij, of blijft zo`n kreng de kast uitgroeien. Ze zijn wel agressief hoor.

                      20200415_134338[1].jpg
                      Attached Files

                      Comment


                      Comment


                        Hoi, een ruime week later de OG Kush auto. Een joekel is het niet geworden maar dat zal aan het soortje liggen. Begint al te bloeien zoals Obotanico al vertelde en gaat gestaag door. Ik ga pas mijn mening vertellen over voordeel of nadeel van een A.F.
                        Alles staat er gezond bij, ruikt ook al lekker..ben benieuwd hoe het zich verder ontwikkeld. 20200423_084758[1].jpg

                        Comment


                        • Obotanico
                          Obotanico commented
                          Editing a comment
                          Ze zal haar groeispurt krijgen nu, hier zijn ze 3cm/dag aan het groeien sinds 1 week! Denk nog een week en ze zal zich inzetten op enkel bloeien, ik volg qnq zijn raad en geef enkel bloeivoeding als de groei stopt.
                      Bezig...
                      X