Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verslag Kaapverdie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    En ja hoor eerste tekenen dat er gekloven wordt aan de blaadjes, ga een recept maken knoflook spray.
    https://www.makkelijkemoestuin.nl/wiki/problemen/knoflook-spray-tegen-slakken

    Comment


    • Hobbyenmedical
      Hobbyenmedical commented
      Editing a comment
      Jaa houd je buiten bijna nie tegen he :p
      Ik heb begrepen dat neem olie ook goed zou werken hiertegen.

    #77
    Interessant, heb je daar ervaring mee? Zie ook wat afscheiding op een blaadje, dat moet in de kiem gesmoord worden.

    Comment


    • Hobbyenmedical
      Hobbyenmedical commented
      Editing a comment
      Nee zelf geen ervaring mee maar hoor van meerde mensen dathet goed zou werken.

    #78
    Jep werkt goed preventief.
    Gebruik ik ook hier.
    Wel duur spul.

    Comment


    • colori
      colori commented
      Editing a comment
      't is inderdaad wel duur spul! In welke verhouding gebruik je het?

    • Burundanga
      Burundanga commented
      Editing a comment
      2ml/L.
      Zo staat het aangegeven op flesje.

    #79
    Ik rasp kleine uien die rieken goed, in laten trekken in water en filteren koffie zakje, en spuiten maar. Tot nu toe gaat het goed en de plant gaat gestaag door met groeien. Nog niet super, maar al een stevig stammetje en grote bladeren en super groen. nieuwe oogst 2.jpg

    Comment


      #80
      Nou maar eens een berichtje uit Cabo (geen arbo), het gaat gestaag zeer grote fanleaves en de plant krijgt ook meer dorst. De stam ontwikkeld goed door de harde windvlagen ...daar moet ze (tenminste denk ik) maar tegen kunnen.
      Andere soortje als mijn eerste zo te zien wat licht groener, en het uien extract houdt de boel aardig onder controle. De warmte heeft ie maar een beetje last van vooral om een uurtje of 2-3.
      nieuwe oogst 4.jpgWanneer zou de voorbloei kunnen beginnen?

      Comment


        #81
        Eerst zul je wel het geslacht zien.
        Ik heb hier een strawberry banana staan die al 35 dagen rond de 13 uur licht krijgt en nog steeds geen toppen.
        Blijft maar groeien dat kreng.
        Waait het daar ook altijd zo hard in juli en augustus?

        Comment


          #82
          Verschrikkelijk hard, soms denk ik wel eens als ie maar niet weg waait

          Comment


            #83
            De plant krijgt er nu duidelijk zin in, goed aangeslagen en drinkt ook aardig wat meer water. Ik gooi een flinke hoeveelheid aan de buiten kant van het plantgat en ik tel al 7 vingers.

            Burunga, het valt mij op dat de bladeren al vroeg in de ochtend mooi overeind staan...in de na middag wordt dat iets minder totdat ze gaan rusten natuurlijk. Maar dat zijn toch veel uurtjes eigenlijk? 20190808_111004[1].jpg

            Comment


              #84
              Ja sochtens zoeken ze licht he.
              Zon is nog niet zo sterk.
              Overdag is de zon heel intens dicht bij de evenaar en hangen ze ( en vouwen toe ).
              Zelfde probleem, niets aan te doen

              Comment


                #85
                Wat is dit voor bolletje? 20190818_184004[1].jpg

                Comment


                • Rickysticky
                  Rickysticky commented
                  Editing a comment
                  Welk bolletje?

                #86
                Stressballen door weggeknipte ledematen ?
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #87
                  Nou veel stress? valt wel mee toch.
                  Attached Files

                  Comment


                    #88
                    Je ziet ballen,en paarse plekken waar bladeren weggeknipt zijn dus stress is het meest aannemelijk.
                    Blijkbaar is dit soortje erg gevoelig voor stress.

                    Wel even verwijderen eh, die ballu
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #89
                      Na eindelijk eens een regenbuitje schiet alles alle kanten op, maar wat is dit nu? geen bolletje volgens mij het lijkt wel op......tja weet ik veel

                      Wil niet alles weg halen wat op een bolletje lijkt, dus ben benieuwd wat het dan wel is.
                      Attached Files

                      Comment


                      • QnQ
                        QnQ commented
                        Editing a comment
                        Doe maar wel

                      #90
                      Heb zo`n bolletje of rugby bal er vanaf gehaald en het lijkt of je het kan open vouwen.....mmmm. Staan niet op steeltjes en het voelt ook niet echt aan als een hard bolletje of zo.

                      Stressbollen..rugbyballetjes, enfin ben blij dat ik er zelf maar twee heb, dus stressbestendig type....hahhaha.
                      Maar i.d.d. heb me verder ingelezen en je kan er behoorlijk zenuwachtig van worden. Maar aan de andere kant klinkt het logisch in mijn geval, je knipt grote bladeren weg en als die plant daar gevoelig voor is....stjaa, dan schiet ie in de stress.

                      Ik haal die kegeltjes frequent weg totdat alles stabiel is, en dan komen ze waarschijnlijk niet meer terug. Zie nu wel duidelijk de voorbloei, dus dat zit goed. Dus voordat de toppen echt gaan komen zal die stress periode wel voorbij zijn.

                      Goede les trouwens voor het volgend progamma, Neem olie staat ook op de lijst en knakken lijkt me niet fijn voor dit soort.
                      Attached Files
                      Last edited by komatsu300; 24 August 2019, 15:12.

                      Comment

                      Bezig...
                      X