Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verslag Kaapverdie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Comment


      Nog een paar pics maar het blaast nog steeds hard. De pluisjes duidelijk zichtbaar en ruikbaar, wat voor soort het is...wie het weet mag het zeggen.
      Attached Files

      Comment


        Prachtig zon pure sativa.
        Nu kun je inderdaad de bloei mooi zien.

        Gisteren rukwinden tot 90kmh hier.
        Gelukkig is de buit al binnen.

        ​​​​​​​Ciao

        Comment


          Bedankt, maar 90 km/h dan waai je toch echt uit je badslippers . Ja ik vind het ook een mooie plant met dat speciale blad, zij begint nu ook al lekker te geuren ...ben benieuwd naar de afloop. bob marly 11.jpg

          Comment


            Bewolkt weer met af en toe regen, lijkt Nederland wel maar de plantjes vinden het wel lekker. De aardbeien bloeien intussen ook alweer, ik sta versteld.
            De plant vind ik op zich mooi maar ik zit te dubben om de volgende keer haar op een zonniger plek te zetten, of zijn die lange scheuten normaal voor zo`n landrace. De scheuten zitten wel helemaal vol met bloemen en het bloeit lekker maar blijft ook groeien dat kreng. bob marly 13.jpg
            Attached Files

            Comment


              Dat zit wel in de genen ja, snelle groei, en ook tijdens de bloei blijven groeien.
              Misschien is het iets minder als ze vol in de zon staat, of omdat het genetisch is, wordt ze 6x zo hoog.
              Kan allebei

              Mooi hoor.
              Da's toch wel even wat anders dan de hybriden die hier voornamelijk te vinden zijn.
              Zo te zien gaat ze er wel de tijd voor nemen. Die is dit jaar niet klaar.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                Kan ook echt veel met zonlicht te maken hebben. Ik had 3 dezelfde planten, waarvan 2 in de volle zon en1 iets meer in de schaduw, en die laatste werd meer dan 0,5m hoger, en was veel uitgestrekter dan die andere 2.

                Comment


                  Zeker een herkenningspunt, uitgestrekter. Volgende keer toch maar meer zon maar dat wordt pas volgend jaar augustus of zo. Bedankt voor de tip.

                  Comment


                    Overal topjes, als dat ook buds gaan worden zit ik wel onder de pannen denk ik. Dit is nog maar een tak van de velen, en geen enkel ongedierte die er aan wilt knabbelen. Gelukje, wel heb ik ondertussen NEEM olie uit Portugal bemachtigd.....was ook niet even simpel te doen.

                    Dus nog maar een fotootje.

                    Attached Files

                    Comment


                      Nou, als het goed is worden het niet allemaal budjes, maar wordt 3/4 van de plant een grote bud.
                      Zoiets als de Tokaj die ik vorig jaar in de tuin had :



                      Het voordeel aan lokale soortjes is precies dat.
                      Ze zijn aangepast aan de omstandigheden, klimaat, water en ongedierte.

                      Hoe zijn de vooruitzichten voor het weer ?
                      Komt er geen sneeuw bij je ?
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                      • Burundanga
                        Burundanga commented
                        Editing a comment
                        Hehe grappig, al eens gekeken waar de Kaapverdische eilanden liggen?
                        Heerlijk plantje die Tokaj, en nog een vroege bloeier ook lijkt me.

                      Mooie foto en oei, oei....wat groot zeg! Lijkt wel wat op die van mij
                      Weer vooruitzichten zijn hier altijd hetzelfde, alleen de temperatuur koelt af en dat is wel lekker. Sneeuw....?? nou als dat gaat gebeuren dan zal iedereen wit van schrik worden, dat hebben ze nog nooit gezien. Hahaha.

                      Maar nu ik er op let zie ik wel meer bomen zich opmaken voor de winter, 20 graden. Veel zaden ook van palmachtige soorten, die raap ik dan op een voila palmboompjes. (zwarte zaadjes).

                      Maar verder gaan we de rustige tijd in en waait ook minder, tenminste vandaag.

                      Comment


                        Binnen maandje of 3 zal je wel kunnen oogsten zeker.
                        Ze stelt je geduld alleszins op de proef.
                        Veel succes verder.
                        Wordt het bij jou ook zo vochtig snachts?

                        Comment


                        • komatsu300
                          komatsu300 commented
                          Editing a comment
                          Nou wel flink koeler maar vochtig valt wel mee, niet dat het me direct opvalt tenminste.
                          3 maanden wachten?? nou zij staat mij daar best als het maar wat wordt!

                        Prettige feestdagen toegewenst en een goed uiteinde. Wij moeten het hier helaas zonder de Kerstman doen maar met Pieten en Pietjes (vrouwelijk).

                        De Indica neemt nog ruim de tijd, ik gun het haar al had ik het wel wat sneller gewild bob marly 16.jpg

                        Comment


                          bob marley 17.jpg Nou we zitten alweer half januari en het spul staat nog steeds overeind, door sommige erge harde rukwinden kwam de plant los te staan wat meteen uitte in stagnatie bloei. De plant werd futloos en triest.

                          Paar brokken basalt keien eromheen gelegd opgevuld met lokale aarde en nog wat cabra shit, en de toppen staan er weer fris bij.

                          Wanneer moet ik nou eens gaan knippen? Ik denk zelf nog een maandje of zelfs meer, de temp. zakt tot 19 graden in de nacht en de lichturen zijn nu 2 uur minder, Om 8 uur in de ochtend begint het licht te worden, merk het zelf ook goed want blijf ook langer in mijn nest liggen

                          Twee pics erbij.
                          Attached Files

                          Comment


                            Comment


                            • QnQ
                              QnQ commented
                              Editing a comment
                              Kijk eens in het forum coffeeshops buitenland op JD.
                          Bezig...
                          X