Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verslag Kaapverdie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Nou er komen toch wel heul veul van die kegeltjes aan de scheuten, heb het risico niet genomen en eruit met die HERMA....???. ook stond ie wat teveel in zicht dus een mooi experimentele fase.
    Om mijn reserve plantje te beschermen die op een ander plekje staat, eigenlijk veel beter, en een hele mooie start laat zien met meteen 7 vingers en mooie groen. Ruikt ook goed.

    Op de ander plant heb ik nog wat tactieken uitgeprobeerd o.a. knakken. Dat gaat prima, niet bang zijn en gewoon doen dus. Het is hier al eerder uitgelegd en zo heb ik het gedaan. Toppen en fimmen ook gedaan en lukt ook goed, alleen buigen nog niet.

    Ik ga hier mee verder en hoop net als in Spanje mijn eerste bloei te kunnen laten zien.
    Attached Files

    Comment


      #92
      Op de foto's herma? moeilijk te zien
      sigpic

      Comment


        #93
        Oorspronkelijk geplaatst door SweetMango View Post
        Op de foto's herma? moeilijk te zien
        Dit is het nieuwe plantje, kersvers en nog niet gestressed. Staat ook wat minder opvallend en niet vol in de zon, beter zo en het gaat lekker.
        Ik zeg herma`s maar het zouden stress bolletjes moeten geweest zijn bij de vorige plant. De kleur van de stengels verraden dat wat ik mij heb laten vertellen.

        Maar goed, nogmaals...het is voor mij uitproberen waar de plant zich nu het prettigst voelt, en dat is dichtbij de aardbeien....mmmm die zijn ook erg lekker en groeien goed.

        Comment


          #94
          Hoe staat het ervoor?

          Comment


            #95
            Nou...nee hoor het gaat goed. Ik denk dat ik nu pas ga zien of het een vrouwtje of mannetjes is. Het is geen joeperd geworden maar toch een mooie plant die er gezond bij staat.
            Dus ik denk dat ik nog even geduld moet hebben maar het kan niet lang meer duren. Het waait hier nog steeds hard maar de temperatuur is 28 graden en koele lucht.

            Ik ga eens wat foto`s schieten en plaatsen zodat er wat te zien valt. Bedankt voor de attentie.

            Comment


              #96
              sigpic

              Comment


                #97
                Fotootje erbij, zij staat onder de trap en heeft dus niet de volle zon elke dag. Zou wel iets beter kunnen want de plant lijkt me wel wat te strekken. Wel staat ie nu beter uit het zicht, zo open midden in de tuin is toch wel vragen om .....tja.
                Attached Files

                Comment


                  #98
                  Nou eindelijk dan tekenen van bloei, dus bloeitijd moet ik November aanhouden. Het heeft geen zin om te beginnen in het voorjaar want dan wordt het echt reuzen. Dit is een mooi formaat van 120 cm en het zonder al teveel problemen.

                  Heb Neem olie gekocht uit Portugal dus dat wordt voor de volgende keer, maar mijn citroen boom spuit ik er toch mee in...man, man...man wat een rupsen ik daar tegenkom. Maar de Bob Marly laten ze echt met rust.

                  Nu maar eens kijken wat voor moois er te voorschijn komt, heb nog wat extra geiten shit gestrooid en dan moet ze gaan.
                  Attached Files
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment


                    #99
                    Ik kan het moeilijk zien maar volgens mij laat die zelf nog geen geslacht zien.

                    Je kan ook eens andere soort proberen he.
                    Lichturen zijn altijd rond de 12/12 bij jou.
                    Als beginnend kweker is het niet makkelijk om een landrace soort die 15+ weken moet bloeien tot een goed einde te brengen.

                    Comment


                      Ik ga over twee weken nog eens wat foto`s opsturen, misschien zien we wat duidelijker het verschil. Ik moet ook eerlijk gezegd mijn bril op zetten, maar ik zie duidelijk vrouwelijke ontwikkelingen.

                      Geduld....geduld, al heb ik dat niet!

                      Comment


                        Nog maar wat foto`s iets duidelijker hoop ik.
                        Attached Files

                        Comment


                          Comment


                            Oorspronkelijk geplaatst door Burundanga View Post
                            Ik kan het moeilijk zien maar volgens mij laat die zelf nog geen geslacht zien.

                            Je kan ook eens andere soort proberen he.
                            Lichturen zijn altijd rond de 12/12 bij jou.
                            Als beginnend kweker is het niet makkelijk om een landrace soort die 15+ weken moet bloeien tot een goed einde te brengen.
                            Ik moet het toch aan de natuur over laten Burun, op dit moment begint het echt te bloeien. Credo explosief, dus op de een of andere manier zegt de plant toch....en nu wil ik bloeien en dat zie je nu. Het is voor mij de experimentele fase om te ontdekken wanneer er wat gaat gebeuren.

                            Als dit doorzet kom je ook hier in de winter, het wordt kouder (ahum) en de dagen worden toch korter. Ik zie het aan de zon die verdwijnt het schuift steeds iets op. Dus na 2 maanden zit je pas in febr. en dan is het hier wel rillen (22 -24) graden. Ik denk dat dat er ook sterk mee te maken heeft, en in de bergen is het nog extremer natuurlijk. Daar loopt iedereen met een bontjas aan

                            Maar i.d.d. een autoflower doet het hier evengoed, al getest. Ik ga voor de uitdaging en zaadjes zijn hier gratis Kom eens langs een bakkie doen, gezellig.

                            Comment


                            • Burundanga
                              Burundanga commented
                              Editing a comment
                              Hier begint het toch ook wat te verkoelen hoor.
                              En wind wind wind...
                              Met de voeding zou ik toch kalm aan doen met een landrace.
                              Volgens mij hebben die geen tot bijna geen voeding nodig.
                              Kaapverdie staat zeker op mijn lijstje binnenkort. Is nog geen 2uur vliegen denk ik voor mij.
                              Greetings

                            Dan een paar shots, maar er volgen meer. Geduld, het waait erg hard vandaag.
                            Attached Files

                            Comment


                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X