Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

w.i.p. blue cheese auto first time

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Dank u, ik heb net 2ml canna terra flores gemengd in 1,5l water en dan in de grond gegoten. Achterop de fles stond 4tot7 ml op 1l water. Dus ik heb het wat minder gedaan, kijken hoe zij daarop reageert. Ze had al 8 of 9 dagen geen water meer gehad.

    Comment


    • DINO7
      DINO7 commented
      Editing a comment
      Ik heb de vega en ook de Flores van Canna. Alleen heb ik BI grow mix, 50/50 Coco’s en turf..

      Kan ik deze voeding ook hiervoor gebruiken..? Want ergens las ik dat ze alleen in geschikt zijn voor potgrond ?!

    #92
    We zijn nu 3dagen verder. Het enige verschil os dat de onderste helft van de plant uhm weet niet de juiste benaming, maar het lijkt wel of bij de onderste helft van de plant een soort patina laagje overheen zit. Je ziet het alleen niet zo goed op de foto. Het andere plantje tiert welig maar die gaat als de avond valt weer naar binnen onder de huis tuin en keuken grow-led. Dat werpt klaarblijkelijk zijn vruchten af.
    Attached Files

    Comment


      #93
      De dames hebben flink dorst, ik weet alleen niet goed hoeveel water ik ze per keer moet geven. De planten staan in een 27L pot en ik geef ze meestal 1,5L water. Maar weet niet of het water dan ook de bodem bereikt.

      Comment


      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment

      #94
      Probeer uw potten dagelijks eens te wegen, dan wordt het snel duidelijk of ze veel gedronken hebben. Ik geef meestal 1/3 langs boven en de rest langs onder via een schaal.

      Ook geef ik liever wat te weinig dan teveel. Meestal om de 3 a 4 dagen.
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

      Comment


      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        In theorie is dat de beste oplossing
        maar dan moet wel weten hoe zwaar
        ze waren ''voor'' dat je ze water gaat geven..

      #95
      Ik had de prikker al gebruin maar hij werd niet vochtig, maar dat hij verkleurd is een goeie. Dat ga ik direct proberen, thanks ipi!! Trouwens wel een goed overwogen nickname, ipi was een een vizier van een Egyptische farao.
      ​​​​

      Comment


      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        Is gewoon mijn echte naam
        iedereen noemt me zo die mij kent.

      #96
      Nee dacht ik al, maar vond het wel grappig.

      Comment


        #97
        Ik geef ze buiten water als ze gaan hangen.
        Eerder niet.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #98
          Weer een goeie tip, thanks Q

          Comment


            #99
            Zeg maar gewoon jij hoor. Vandaag de dame die al 49 dagen oud is 1,5L water gegeven met 3ml bloeivoeding gegeven. Nu krijgt ze pas weer water als ze wat slapper begint te hangen, heb vernomen dat dat het "beste" is voor de planten. Ze staat er goed bij al zeg ik het zelf. Alleen de onderste helft van de plant begint wat brons te worden, geen idee wat dat kan zijn. De andere dame is 16 dagen oud en staat er ook lekker bij. Zij heeft ook 1,5L water gekregen met 1,5ml groeivoeding
            Attached Files

            Comment


              De planten gaan nog steeds goed. De toppen beginnen langzaam steeds wat groter te worden. En het andere plantje wat 1juni is gezaaid gaat nu ook flink groeien dankzij het goeie weer. Hier een paar foto's.

              ​​​​ Ik zie bij sommige kweekverslagen dat er planten zijn die niet echt zijtakken hebben, hoe kan dit?
              Attached Files

              Comment


                Comment


                • Ipie
                  Ipie commented
                  Editing a comment
                  Inderdaad...

                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Het helpt al een heel stuk als je de potten goed vult de volgende keer.
                  Dan steken ze wat verder boven die rand uit en vangt alles meer licht.

                  Lsten of plat leggen beter niet in die hitte doen maar ff wachten tot het wat afgekoeld is voor een paar dagen.

                • Kunichika
                  Kunichika commented
                  Editing a comment
                  Te weinig licht lijkt me onmogelijk, ze krijgen 13uur in de volle zon.

                Ok, kan het ook aan de soort liggen?

                Comment


                • Ipie
                  Ipie commented
                  Editing a comment
                  Natuurlijk, buitenlicht is het beste......

                • Ipie
                  Ipie commented
                  Editing a comment
                  Alle struiken, bloemen, bomen enz. groeien
                  op wat hun is afgestemd dus ook wiet, licht
                  en water..........

                  Nee, er zijn geen soorten wiet die anders
                  reageren behalve een afje......

                Ok thanks, dan gaat mijn plant lkkr. Ze heeft 4 mooie zijtakken waar ik geloof en hoop dat er mooie toppen van af gaan komen!

                Comment


                  De planten gaan goed, ze vinden dit weer heerlijk. Hier op het balkon is het nu 49 graden gemeten met laserthermometer niet normaal. Ik heb de dame die nu 24dagen oud is plat gelegd, eens kijken of deze af daar tegen bestand is. En qua water geven, ik heb ze gister ochtend 1,5 water gegeven en de grond is nu nog goed nat als ik 2cm in de pot voel. Ik hoor overal dat ze nu veel meer water nodig hebben maar het lijkt als of het gewoon hetzelfde is. Of hebben ze nu een natte pot nodig voor de afkoeling dat je ze daarom xtra moet geven?
                  Attached Files

                  Comment


                  • Rreppellsteeltjam
                    Rreppellsteeltjam commented
                    Editing a comment
                    Het zijn geen joekels van planten die maar blijven slurpen.

                  Ze zullen wel wat extra water gebruiken maar de planten zijn natuurlijk niet zo groot, en er is dus ook niet genoeg blad om liters water te verdampen
                  - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                  - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                  Comment

                  Bezig...
                  X