Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Frisian dew dutch passion en cheese xxl auto dinafem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Frisian dew dutch passion en cheese xxl auto dinafem

    Korting op 420shop
    Aaaaah eindelijk, frisian dew kwam op 4 april boven de grond en de cheese xxl auto op 22 april.

    fd staat in mix van 40%compost, kwart wormenmest, kwart potgrond van welkoop aangevuld met klein handje lavameel, 10 % perliet met vermiculiet.

    cheese in mix van 30% lightmix, 30 % wormenmest, 30% compost 10 % perliet met vermiculiet, beetje lavameel.

    ben eigenlijk veel te vroeg begonnen want ik wil nl absoluut geen boom dus ben mijn fd lekker aan t klein/laag houden.
    Heb ze gister en vandaag hele middag buiten gehad. Nog 3 dagen en ze gaan voorgoed naar buiten. Heb ik weer plek voor mijn pepers 20190504_144504.jpg frisian dew 20190507_135445.jpg cheese xxl

    #2
    Vergeten te melden dat ze tot nu toe alleen maar 2 x compostthee en 1 x brandnetelgier hebben gehad. Wil ook proberen om zonder flesvoeding de kweek goed af te ronden. Frisian dew blijft in pot. Zit in 3 liter pot en daar wil ik m zolang mogelijk inhouden de cheese zit ook in een 3 liter pot maar gaat over een aantal dagen de volle grond in. Zijn beide voorgegroeid in een secret jardin dp 90 met tneon 2 x 55 en ventilatorretje

    Comment


      #3
      Ziet er top uit!! Vooral het laag houden van de FD is goed gelukt. Ben benieuwd hoe die zich gaat ontwikkelen. Subscribed.

      Comment


        #4
        ziet er toppie uit
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment


          #5
          Thx, momenteel zijn ze lekker aan t bijkomen in de tent. Morgenvroeg rond 08.30 mogen ze weer efkes naar buiten tot 15.00( 15.15 moek werke)
          oh binnen zitten ze op 18/6 20190512_215909.jpg

          Comment


            #6
            Zo, dat een knap stukje bonsai-knippen wat je daar gedaan hebt.

            Als je ze zo naar beneden bindt komt er wel erg veel druk te staan op de plek waar je ze getopt hebt.
            Ze gaat groeien, maar de zijtakken zitten vast. Enige uitweg is dan dat ze gaat splijten.
            Dat is misschien wel iets om op te anticiperen.
            Verder ziet het er top uit.
            Succes!
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Ok thx. Kan ze natuurlijk ook losmaken. Ondertussen wel al 100 x losgemaakt en weer vast gemaakt. Heb nog nooit een plantje zoveel betastmaar ze lijkt er geen problemen mee te hebben

              Comment


              • AutoOutside
                AutoOutside commented
                Editing a comment
                Moet je mee opletten deze tijden haha

              #8
              Heb m nu helemaal losgehaald. Ga nu alleen nog maar buigen en evt na een tijdje de wortels ietwat snoeien.
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 2 photos.
              Last edited by Pluk; 13 May 2019, 15:04.

              Comment


                #9
                Zo, FD en cheese xxl zijn per vandaag vaste buitenbewoners. Heb wel bladluis gespot in mijn tuintje. Hoop dat ze niet gaan overspringen en anders zien we wel

                Comment


                  #10
                  Ziet er al goed uit

                  Comment


                    #11
                    Tot nu liep alles voorspoedig maar nu begint mijn auto cheese xxl de eerste probleempjes te vertonen. Puntjes van de bovenste bladeren verkleuren. Zit zelf te denken, omdat ze 2 dgn geleden in de volle grond is gezet en ik deze vorige maand heb bemest met bloedmeel en beendermeel en compost, dat dat mischien toch te veel is
                    Geweest. Maar t zou ook de overgang van binnen naar buiten kunnen zijn. Of mischien toch wat anders??
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 3 photos.

                    Comment


                      #12
                      Efkes een kleine update.
                      Alles verloopt goed vlgns mij. Groeit lekker en cheese xxl staat mooi in bloei.
                      frisian dew gaat ook lekker, deze krijgt nu elke dag ong. half liter vocht en 2 x pw compost thee.
                      heb nu wel alle takken geknakt. Ff afwachten hoe ze hier filedata/fetch?id=1413017&d=1558615861&type=thumb filedata/fetch?id=1413018&d=1558615875&type=thumb filedata/fetch?id=1413019&d=1558615890&type=thumb op reageert.

                      zal ff paar fotos plaatsen. Foto van frisian dew is nog met ongeknakte takjes.
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 3 photos.

                      Comment


                        #13
                        Ziet er heel goed uit, ik beneigenlijk ook benieuwd naar een foto van de geknakte Frisian. Vaak gelezen over knakken maar nog nooit een foto gezien van wat en hoe je dat dan allemaal knakt.

                        Als je toevallig een keer met je telefoon in de buur komt...... Please!
                        2e
                        3e

                        Comment


                          #14
                          Ga ik morgen foto maken. Ben nu aan t werk en als ik thuis kom is t donker

                          Comment


                            #15
                            Zoals beloofd paar fotos van geknakte frisian dew
                            You do not have permission to view this gallery.
                            This gallery has 3 photos.

                            Comment


                            • colori
                              colori commented
                              Editing a comment
                              Mooi plantje die FD!
                              Waarom heb je gekozen om te knakken en bv niet afbuigen oid?

                            • EasyW
                              EasyW commented
                              Editing a comment
                              Thx, ondanks het knakken ziet 'ie er prima uit
                          Bezig...
                          X