Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenkweek Espana

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Dat valt nog niet mee he, zo'n gsm apparaat ?
    Wat is nou boven en onder, ghehe
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      Ja precies...best lastig...

      Comment


        En zo ziet het er bij ons uit na een
        " Gota Fria" ofwel koude drup.
        Heb de dames uit de tent gered maar heb niet helemaal kunnen voorkomen dat ze natte voeten hebben gekregen.
        Dit noodweer houdt nog tot morgen avond aan en dan is het weer zonnig en 28 graden
        Ik heb in elk geval wel weer een voorraadje regenwater.
        Attached Files

        Comment


          Poeh, zag het op het nieuws inderdaad, 300mm regen per M2 per uur.. Ik zeg wow!
          - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
          - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

          Comment


            Wow wat een water is daar gevallen..pfft...dat wordt onkruid rapen over een weekje.
            De regentonnen weer vol, haha....
            Ja hier zitten de tonnen ook weer vol maar of ik dat nog nodig ga hebben dit jaar ?
            Het lijkt hier langzaam af te glijden richting de herfst.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              Zo daar is een plans water naar beneden gekomen. Goed dat je de planten droog kon zetten.
              Lets not criticize but legalize

              Comment


              • Stratus
                Stratus commented
                Editing a comment
                Planten zijn niet helemaal droog gebleven, maar geef ff 2 dagen geen water meer nu.
                Vanochtend om 5 uur de laatste naweeen gehad. 75.000 blikseminslagen in een half uur!
                En, weer zo een 150 liter water per m2 gevallen.
                Calle achter ons mensen geevacueerd, sportcentrum van het dorp zit vol, en het volgende dorp helemaal geisoleerd en vliegen de helicopters af en aan.
                Het is, kun je wel zeggen rampgebied
                .

              • SweetMango
                SweetMango commented
                Editing a comment
                Wow, succes Stratus.
                Bij jou veder wel alles droog?

              Stuur maar een paar liters deze kant op, kurkdroog. Maar "credo" (wow) zit je niet op een wat te laag punt, als dat zo doorgaat zit je zwembad vol maar je huis ook.

              Comment


                Ben je nog lengtes aan het zwemmen?

                Comment


                  Alles begint langzaamaan weer een beetje te normaliseren.
                  Er worden steeds meer wegen vrij gegeven en water is op veel plaatsen al gezakt.
                  Heel veel schade aan gewassen en landbouwgrond, maar ook huizen met gevolg duizenden mensen dakloos.
                  Het is met recht een echte ramp.

                  Wij wonen hier op een plek van ongeveer de grootte van de provincie Utrecht en wordt de Veja Baja genoemd. Vrij vertaald, het lage land.
                  Het is helemaal vlak net als NL en zodoende heeft het water dus vrij spel.
                  Dat de rivier de Segura buiten haar oevers trad gebeurd regelmatig na zoveel regenval, en is op te vangen.
                  Op het moment dat de sluizen van het stuwmeer Sonamera werden opengezet voltrok zich de echte ramp.
                  Miljoenen liters water overstroomde de Veja Baja.
                  Het was nodig zeggen de autoriteiten om een dam doorbraak vanwege de enorme druk op de dam te voorkomen.
                  Als de dam was doorgebroken hadden we een Tsunami gehad. Nu gebeurde het gecontroleerd.

                  Ik ben er goed van afgekomen, duizenden andere mensen niet helaas.
                  Zij zijn alles kwijt. Hun huis, hun inboedel, hun auto, vaak hun huisdieren en ook 8 mensenlevens.

                  Vanaf nu weer updates over mijn kweek.

                  Comment


                  • Gps
                    Gps commented
                    Editing a comment
                    Wow, gelukkig had jij meer mazzel.

                  • kroket
                    kroket commented
                    Editing a comment
                    Damn niet best!

                  Goed om te lezen dat jij de dans ontsprongen bent erg vervelend voor al die andere mensen natuurlijk!

                  Hoop dat je her en der wat kan betekenen voor getroffen mensen!

                  Suc6 daar grtzz

                  Comment


                  • Stratus
                    Stratus commented
                    Editing a comment

                  Nou dan zat ik niet erg mis dat jij en mede landgenoten op een behoorlijke laag peil t.o.v. van de zee leven.
                  Ik hoop oprecht dat hier een adequate oplossing voor wordt gevonden, want het kan gewoon de volgende keer nog veel erger.

                  Wow, credo, gedver.......lastig, maar ik hoop voor jullie zeker een goede oplossing. Water is onheilspellend net als vuur.

                  Succes man, geluk voor het verdere verloop.

                  Comment


                    Thx..Komastu, ja, zou zo maar eens een terugkomend fenomeen kunnen gaan worden...

                    Comment


                      Maar zou ook weer met updstes gaan komen. Het gaat niet goed met de dames. Ze hebben ofwel toch een enorme plons water gekregen, of stikstof tekort, of er is niets anders aan de hand. Gele en verdorde bladeren, en zelfs grote bladen die eerst geel worden en daarna afsterven. Wat kan dit zijn? Iemand enig idee?
                      Attached Files

                      Comment


                      • Reefer
                        Reefer commented
                        Editing a comment
                        Ik zie bol staande bladeren en klauwen, maar op de laatste foto lijken de bladeren ook een beetje futloos?
                        Zijn de potten op gewicht? ik gebruik een weegschaal
                        Hoe voelt de aarde aan de onderkant van de pot?

                      Ja dat klopt van die bladeren. Volgens mij zijn de potten wat aan de lichte kant.
                      Ik geef ze water na het testen met een hydrometer. Komt neer 1 keer per dag.
                      Onderkant van de pot voelt droog aan.

                      Ook is het hier op het moment een vochtigheidspercentage van tussen de 70 en 100%. Dit komt mede denk ik door de overstromingen. Daardoir alles zeiknat s morgens dus ook de plantjes.
                      Ik ben daarom wel wat voorzichtig met water geven.
                      Dus, enig idee?
                      Last edited by Stratus; 24 September 2019, 19:00.

                      Comment


                        sjo balen zeg, ik trek in het najaar meestal een zeil over de planten in de nacht helpt een beetje tegen de dauw
                        sigpic

                        Comment


                        • Stratus
                          Stratus commented
                          Editing a comment
                          Ja, het is zeker balen, maar van dat zeil is wel een idee...
                      Bezig...
                      X