Buitenkweek Espana

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Stratus
    Chronic Stoner
    MemberLucky Member
    • Oct 2018
    • 151

    #76
    Ja Komatsu, de warmte is echt extreem deze zomer. Nog niet eens de hoogte van de temperatuur, want het is wel eens vaker 41 graden. Het is vooral de lange tijd achter elkaar wat het zo extreem maakt. Hier nu al zeker 4 weken constant boven de 36, 37 graden gemiddeld. De natuur krijgt haast geen kans om te herstellen na een lange hete dag. Ik besproei mijn dames nu elke dag en zet ze in de ochtend een half uurtje op een schotel met water.s middags gaan ze in de schaduw Volgens de tentiometer zitten ze dan op 50% qua vocht op de bodem.

    Comment

    • komatsu300
      Wicked Stoner
      MemberLucky Member
      • Feb 2019
      • 201

      #77
      Die warmte daar kan je nu eenmaal niks aan veranderen, je denkt dan al snel ze hebben meer water nodig...logisch brein van de mens. Maar ik zag juist aan mij metertje 3/4 dat de grond juist verzadigd was van het water. Geen water meer gegeven totdat het metertje op 2/4 staat en liever op 1/4, voila de boel staat weer kaarsrecht overeind.
      Maar dat is volle grond hee en dat hersteld veel makkelijker. Bovendien ben ik niet zo`n voeding type die elke dag een dopje van dit of een scheutje van dat toevoegt aan zijn plantjes, alles zit in de vaste grond (terra màe) en daar moeten ze het maar mee doen.

      Misschien een idee, dat zei Burunga ook, pak de slechtste eruit en regel een grotere pot en maak een super mix van Spaanse grond met bemesting. Wat van die zwarte tuinzak aarde en flinke gaten in je pot voor afwatering en beluchting. Baat het niet dan schaad het ook niet en wellicht wordt je weer vrolijk en blij.
      Schaduw en wind dat koelt al beter af hoor, en die plantjes knakken echt niet!

      Succes man,

      Comment

      • komatsu300
        Wicked Stoner
        MemberLucky Member
        • Feb 2019
        • 201

        #78
        nieuwe oogst 3.jpg
        Ze heeft nog duidelijk niet haar ritme te pakken, maar dat geeft niet het blijft een compacte plant.

        Comment

        • Appie
          Wicked Stoner
          MemberLucky Member
          • Jul 2017
          • 200

          #79
          Wat is veel water...

          Hier in Nederland 39,3 graden gemeten. Hitterecord
          5 dames in potten en in totaal 80 liter gesjouwd vandaag.
          16 liter per plantje

          Comment

          • Stratus
            Chronic Stoner
            MemberLucky Member
            • Oct 2018
            • 151

            #80
            komatsu300 Ziet er toch al een stuk beter uit dan de 1e foto.
            Wat betreft het meten nu in deze extreme tijd, helemaal eens.
            Hier nu ook zo hoor. 2 dames staan volgens mijn meter op ongeveer 40 %,en de andere 2 dames zijn helemaal droog.
            Nou moet ik eerlijk bekennen dat ik wel eens vaker een droge dame ben tegen gekomen, maar dat is een heel ander verhaal.Dus, geef nu water naar wat de tensio meter aan geeft. Staan er nu ook een stuk beter voor...

            Comment

            • Stratus
              Chronic Stoner
              MemberLucky Member
              • Oct 2018
              • 151

              #81
              Appie!!! Wow!! 16 liter per plant??? Dat is echt heel veel water. Natuurlijk, ze zijn enorm groot, maar dan nog
              ...Hoop werk...

              Comment

              • Appie
                Wicked Stoner
                MemberLucky Member
                • Jul 2017
                • 200

                #82
                Gisteren een all time record. 22 liter per plant. Dat maal 5 dames komt op 110 liter.
                Na al dat gesjouw wel een dikke joint verdient

                Comment


                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Ik zou wat investeren in een tuinslang
              • komatsu300
                Wicked Stoner
                MemberLucky Member
                • Feb 2019
                • 201

                #83
                Waterput

                Comment

                • Appie
                  Wicked Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Jul 2017
                  • 200

                  #84
                  @ Q
                  Waterslang heb ik. Maar veel te koud voor de arme wortels.

                  @komatsu
                  Waterbron heb ik ook maar daar zit teveel ijzer in.

                  Dus mijn 220 liter regenton regelmatig aan het vullen met de waterslang. Aangezien er niets geen regen valt. Na een dag mooi op temperatuur en dan dus per 10 liter gieter naar de planten.

                  Comment

                  • Stratus
                    Chronic Stoner
                    MemberLucky Member
                    • Oct 2018
                    • 151

                    #85
                    Ik heb ook een waterput, maar het water is brak. Dus deels zout en niet te gebruiken. Gelukkig heb ik ook een Aldi om de hoek en haal daar 8 liter flessen bronwater voor rond een euro.

                    Comment


                    • QnQ
                      QnQ commented
                      Editing a comment
                      Heb je de EC al eens gemeten ?
                      Zouten zijn gewoon mineralen, daar kan een plant wel iets mee.

                      (kraanwater kost hier een kwartje per 1000 liter ofzo, ghehe......

                    • Burundanga
                      Burundanga commented
                      Editing a comment
                      Een kwartje maar?
                      Hier zo'n kleine 3 euro per kubiek
                  • Stratus
                    Chronic Stoner
                    MemberLucky Member
                    • Oct 2018
                    • 151

                    #86
                    QnQ dat is wel een idee...toch eens naar kijken...
                    Uh...wat is EC eigenlijk? EC staat bij mij voor Eric Clapton, maar die kan ik toch moeilijk meten...
                    Last edited by Stratus; 31 July 2019, 20:10.

                    Comment

                    • komatsu300
                      Wicked Stoner
                      MemberLucky Member
                      • Feb 2019
                      • 201

                      #87
                      Oorspronkelijk geplaatst door Stratus
                      Ik heb ook een waterput, maar het water is brak. Dus deels zout en niet te gebruiken. Gelukkig heb ik ook een Aldi om de hoek en haal daar 8 liter flessen bronwater voor rond een euro.
                      Bij mij ook hoor, water is goud geld....5 euro per M3. Maakt mij niet uit want een biertje kost maar 80 euro cent.

                      Comment


                      • Burundanga
                        Burundanga commented
                        Editing a comment
                        Ja is door omgekeerde osmose water he.
                        Hier moet ik ook cal/mag bijgeven daardoor.
                    • Stratus
                      Chronic Stoner
                      MemberLucky Member
                      • Oct 2018
                      • 151

                      #88
                      Dames beginnen wat voller in het blad te komen. Drink probleem is ook onder controle dankzij metertje. Hoe eenvoudig kan het soms zijn. 20190804_115055.jpg
                      Attached Files

                      Comment

                      • komatsu300
                        Wicked Stoner
                        MemberLucky Member
                        • Feb 2019
                        • 201

                        #89
                        Ziet er er al wat beter uit en de nieuwkomers fris groen en volgens mij al 7 vingers, dat is een teken dat het de goede kant opgaat.
                        Zou nog even niet gaan voeden ...het blad is groen zat. Het ritme volgen een plantenspuit met fris water voor in de namiddag en aanschouwen maar!

                        Succes.

                        Comment

                        • Stratus
                          Chronic Stoner
                          MemberLucky Member
                          • Oct 2018
                          • 151

                          #90
                          Dank Komatsu, vind zelf ook wel dat het redelijk goed gaat.
                          Bedoel je nog geen flowering voeding geven?
                          Die plantenspuit doet idd wonderen...ze vinden het heerlijk.

                          Comment

                          Bezig...