Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ronflonflon met Joop Balkon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Jack is precies 4 weken oud.

    23-6 Critical is precies 4 weken oud.
    26-6 Critical is 31 dagen oud, mooi om te zien hoe ze groeit in 3 mooie dagen.
    Attached Files

    Comment


    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Zelfs geen sporen van mineer vlieg larves. Gaat lekker daar Joop.

    #17
    Zien er mooi gezond uit zeg
    Dus al een hele maand zonder water te geven? Het zou mij toch gaan jeuken ze een slok te geven Maar mooi zo laten gaan!
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Ja het jeukt ook wel, maar de bakken zijn nog steeds zwaar en de plantjes zien er nog steeds vitaal uit, dus ik beheers me toch maar

    #18
    Beestjes heb je bijna geen last
    van Joop, zeker binnen niet.......

    Comment


      #19

      Ipie
      Ronflonflon met Joop Balkon
      Mijn balkon is buiten hoor

      Comment


      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        Oo, wat ouderwets!!
        Hier in Arnhem hebben we ze binnen!

      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment

      #20
      Plantjes zijn inmiddels 5 weken oud.

      Critical blijft kleiner (was groter voor cat-attack). Ik leg me er maar bij neer. Mocht het niet genoeg opleveren, dan ga ik voor een tweede ronde CriticalCritical blijft vooralsnog mijn basis wiet

      Links Jack Herer Auto en rechts Critical+ Auto CBD.



      Jack zit nog in de groei fase.



      Critical lijkt wel in bloei te staan.
      Is dit voorbloei, of mag je dit al bloei noemen? Ik vind dat nog steeds lastig te beoordelen. (op een dag leer ik het wel)



      Een vetplantje, lang geleden eens gekregen, komt opeens in bloei. Nog niet eerder meegemaakt bij dit plantje.

      Trichomen zijn nog clear, even wachten dan maar met oogsten
      Attached Files
      Last edited by Slome Joop; 2 July 2019, 15:53.

      Comment


      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Hey Joop. Je planten staan er mooi bij. Die Critical's worden niet zo heel groot. Jouw auto Critical is al groter dan mijn fotosynthese versie en dat terwijl we tegelijkertijd ontkiemd hebben. En ja je ziet "pruikjes" en dat is echt de bloei Het wonder van je vetplantje is fantastisch!

      #21
      Wauw, lijkt wel of iemand er gewoon dingetjes op heeft geplakt, gaaf om te zien

      Comment


        #22
        Mooie foto's
        Geen idee wanneer het echte bloei te noemen is. Ik zou zeggen van wel maar ben vooral benieuwd naar de reacties van de kenners op dit gebied.

        Wacht je tot deze ronde klaar is of gaat het laatste Critical zaadje al eerder de grond in?
        - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
        - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

        Comment


        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          Lijkt me een goed doordacht plan
          Als ik weer zaden bestel ga ik ook eens kijken naar die CBD soorten. Begint me toch wel te interesseren! Heb je jouw keuze ook gebaseerd op de uitwerking die ze zou moeten hebben?

        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Die uitwerkingen kijk ik wel naar, maar ik neem het met een korreltje zout, want alle soorten zijn het meest geweldige wat je ooit meegemaakt hebt.

          Ik heb vorig jaar gekozen voor Dinamed CBD en Critical CBD. Jack Herer en Gnomo kreeg ik er gratis bij.
          Dinamed zit bijna geen THC in en ik wordt er onrustig van, ipv rustig. Deze soort vind ik dus niets, let wel, andere op het forum hier zijn er wel enthausiast over.
          Critical had ik erbij, om ook wat wiet te hebben met wel wat THC, dit is mijn favoriet geworden van vorig jaar, helder in het hoofd, maar wel veel ontspanning.
          Jack was een leuk cadeau, maar ik ben tot op heden niet zeker of dit nou met of zonder CBD is.
          Gnomo is nog sterker als Jack, geen CBD naar mijn weten.

          Dit jaar heb ik een CBD pakket gewonnen hier op de site, daarvan ga ik de CBD Spliff Berry proberen, daar kan ik nog niets over vertellen, ik heb er wel goede verwachtingen van.

          Ik doe CBD wiet, omdat ik ontspanning zoek en verlichting van omgevings prikkels, het liefst blijf ik zo helder mogenlijk daarbij.

          In het kort, mijn advies, probeer Critical CBD.

        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          Ik ga haar onthouden Ben erg benieuwd naar de verschillende effecten dus bedankt voor je uitgebreide toelichting. Uitwerking zal voor iedereen anders kunnen uitvallen inderdaad, en lees de verkoopspraatjes ook altijd met een potje zout op tafel.

          Maar een beetje zoeken / proberen / wisselen tussen soortjes bevalt me in ieder geval wel, zo kan ik veel beter het gewenste effect krijgen (en dat is nog steeds met koffieshop meuk). Vind het leuk dat CBD zich daar op richt in plaats van simpel stoned of high. Leuk pakket dus ook om te winnen, CBD zaden, hopelijk bevallen ze.

        #23
        Fleurige planten heb je daar Joop!

        Ik zou zeggen dat ze in bloei staat, naar mijn mening zijn dat pruikjes!
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

        Comment


          #24
          Mooi Joopie.

          Ik heb ook zon vetplantje maar nog nooit zon mooie bloem aan gezien!

          Ja ik tel dit als bloei

          Comment


            #25
            Dank jullie allemaal voor de leuke reacties
            We stemmen dus allemaal voor, Critical staat in bloei.
            Dan houd ik als begin datum afgelopen zondag aan, dat is 30 juni en toen was ze precies 5 weken oud.

            Comment


              #26
              Gaat lekker en dat vet plantje is helemaal leuk.
              Lets not criticize but legalize

              Comment


                #27
                Ziet er goed uit Slome! En inderdaad echte bloei. Zou nog wel ff wachten met bloeivoeding
                Buitenkweek 2019

                Comment


                • Slome Joop
                  Slome Joop commented
                  Editing a comment
                  Ja ik heb haar inmiddels als bloei genoteerd.
                  Ik denk dat ik helemaal geen voeding ga geven, tenzij ze er echt om smeekt. Ik heb dan ook wel 25 liter potten, met een plantje van 40cm klein moet dat hopelijk wel genoeg zijn.

                • Gps
                  Gps commented
                  Editing a comment
                  Ik wacht meestal tot ik de palnten lichter groen zie worden, dan pas ga ik voeding geven.
                  Mijn auto's staan ook in 25 liter potten, voor auto flowers groot genoeg.
                  Me frisian dew staan wel een een grote pot. Een 40 liter speciekuip waar ik gaten in geboord heb.

                #28
                Vorig jaar had ik voornamelijk plastiflowers staan om mijn wietplanten te camoufleren, dit jaar los ik dat op door veel andere planten erbij te zetten. Dit heeft voordelen en nadelen. Het voordeel is dat mijn balkon nog leuker wordt, met lekkere groentes, zoals courgettes, komkommer, tomaat, twee soorten pepers en nog meer. Het nadeel is dat ik haast geen plek heb om mijn planten te verzorgen of om een fatsoenlijke foto te schieten. Toch ben ik qua camouflage wel tevrede, vanaf buiten zie je absoluut niet dat er wiet op mijn balkon staat, andere planten camoufleren heel goed!

                IMG_6472b.JPG
                Achter mij staat nog meer, onder andere een kerst boom

                Het is inmiddels 10 weken sinds ontkiemen.

                Critical staat nu ruim 5 weken in bloei sinds 30 juni. Het blijft een klein plantje, maar ik denk dat ik er wel genoeg af ga halen. Ze ruikt heerlijk naar citrus.
                IMG_6478b.JPG

                Jack staat krap 4 weken in bloei sinds 12 juli, ze is een stuk groter dan Critical begint ook al leuke toppen te maken. Ze ruikt erg sterk naar .... ik kan het niet plaatsen, lekker
                IMG_6476b.JPG

                Omdat ik niet zeker was of de Critical genoeg zou opbrengen had ik voor de zekerheid nog maar een zaadje in de grond gestopt, zelfde grond recept als die vorige twee. Ontkiemt op 11 juli.
                IMG_6481.JPG

                En ik heb mijn eerste en enige regulier geplant, de Spliff BerryIMG_6480.JPG

                De twee planten in bloei, Critical en Jack hebben beide last van blad verlies aan de onderkant en geel blad. Het zou voedings tekort kunnen zijn, ook is het mogenlijk dat ze te droog hebben gestaan toen ik een weekje weg was en het spontaan 35 graden werdt in Nederland. In ieder geval ga ik er niets aan doen behalve dan water geven op het juiste moment.
                Verder heeft Jack last gehad van luis. Omdat de plant al in bloei stond heb ik zoveel mogenlijk met de hand geprobeerd te verwijderen, na een controle een week later zit er bijna geen luis meer op de plant, dus dat zit wel goed denk ik.

                Verders geen probelemen en tot nu toe ben ik best tevrede over de kweek.
                Attached Files

                Comment


                • Meglow
                  Meglow commented
                  Editing a comment
                  Suske en Wiske - Het Bevroren Vuur....

                  da's een mooi terrasje vol, Joop. Recht zo die gaat!

                • Slome Joop
                  Slome Joop commented
                  Editing a comment
                  Bedankt Ess en Meglow

                  Heb jij dan ook een verwen knobbel voorop de gieter EssMeglow

                • Ess
                  Ess commented
                  Editing a comment
                  Ja zo'n zwarte kop met gaatjes zit er bij die gieter hier. Lachen dat je de voeten hebt uitgegumd

                #29
                Zo, ik heb de twee Spliff Berries even in een apparte pot gezet. Buurvrouw komt vandaag de kleine ophalen, kan ze mooi eens ervaring opdoen om zo verslaafd te raken aan een nieuwe hobby Volgend jaar draait ze haar eigen kweek van het begin af aan en komt zo ook op dit forum, let maar op.


                IMG_6485.JPGIMG_6486b.JPG

                Comment


                • Ess
                  Ess commented
                  Editing a comment
                  Plantjes staan er mooi bij Joop. Hey wat leuk Joop dat je buurvrouw ook gaat kweken!

                • Slome Joop
                  Slome Joop commented
                  Editing a comment
                  Dank je.
                  Ja goed he van die buurvrouw, ik hoop echt dat het kweek virus toeslaat bij haar. Ik weet dat ze bijna dagenlijks gebruikt, dus reden genoeg

                • Ess
                  Ess commented
                  Editing a comment
                  Ik weet al een leuke nick name voor haar. Slome Joops Buuf hahaha.

                #30
                Jack doet dat weleens ja.
                Doe je weinig aan, je hebt kans dat je overal uit de toppen van die -soortvan- foxtails krijgt. Geeft niks.
                Worden de toppen dikker van moet je maar denken
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                • Slome Joop
                  Slome Joop commented
                  Editing a comment

                • Slome Joop
                  Slome Joop commented
                  Editing a comment
                  Ik moet leren EERST te zoeken en DAARNA pas te vragen

                  Foxtail komt voor waneer een plant die in bloei staat het te warm krijgt, met name waneer de lamp te dicht op de toppen staat en is dus vaak ook lokaal.

                  Het feit dat Jack soms zomaar foxtail geeft komt waarschijnlijk eerder door een genetische afwijking, dan door hitte en is dus anders dan de "traditionele" foxtail.

                  toch?

                  bedankt voor de hint
              Bezig...
              X