Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste keer-2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn eerste keer-2019

    Korting op 420shop
    37377DA5-4DD5-4525-A02C-E0C5FA11175F.jpeg
    Zodus nog even gewacht tot het iets groter werd.

    De volgende stap had ik al klaar staan, een fabrick* pot met zaai en stekgrond.
    de 11 liters hebben een paar hydrokorrels gekregen en stond op ongeveer 20 graden.
    met een lv en temp houd ik de toestand in de pot in de gaten. Boven op de rand van de pot ligt een plastic deksel.
    zo kan de lv op zo een 90% houden.
    nu alles klaar stond en en alles perfect leek ligt t zaadje, met worteltje naar beneden, een dikke 0.5 cm diep.

    Het is wachten tot we terug iets zien maar ik kijk ernaar uit.

    Dan kunnen we weer naar de volgende stap.

    Mijn doel van deze kweek is een plantje groot te trekken, elk resultaat is welkom
    maar het gaat me om men plantje niet te vermoorden.

    updates zullen volgen met elke stap en elk resultaat.
    commentaar is welkom zolang ik er uit leer

    grtz and grow some weeds.
    Last edited by Manti; 16 June 2019, 05:53.
    When i smell weed my lungs get horny

    #2
    Attached Files
    Last edited by Manti; 16 June 2019, 08:08. Reden: Problemen met t uploaden van de foto’s
    When i smell weed my lungs get horny

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Manti View Post
      Ik denk dat iedereen de eerste keer wel spannend vond, nog niet goed wetend wat te doen buiten die paar filmpjes die je gezien hebt.

      Ik heb besloten om dit verslagje te maken in de hoop commentaar en bijsturing te krijgen indien nodig. Hou je dus niet in en wijs me op mijn fouten.
      Das awkward..
      Ik hoop dat uw beeldmateriaal niet te expliciet wordt..

      Ziet er oke uit, veel succes!
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

      Comment


      • Manti
        Manti commented
        Editing a comment
        Ik hou me aan de opgelegde regels en zal niet off topic gaan

      #4
      Ziet er goed uit, mooie foto ook, lekker scherp

      Ik geloof dat je het zaadje beter met het worteltje naar boven in de grond stopt (heb ik eens gelezen hier op het forum), maar ik zou het nu laten zitten, zal zo ook wel goedkomen. Ik zaai altijd direct in de grond, omdat ik met auto's werk.

      Ik weet het niet zeker, maar loop je met zo'n hoge luchtvochtigheid niet het risico op schimmels? Dan is het einde oevening. Misschien kan iemand anders dit bevestigen of tegenspreken.

      Als jij al ervaring hebt met andere planten, dan moet het zeker goed komen, zo moeilijk is het nou ook weer niet. Vooral geen overhaaste beslissingen als je twijfelt, gewoon eerst even vragen hier.

      Veel succes!

      Comment


        #5
        Die lv moet echt omlaag het regent nog net niet daarbinnen....
        de lv mag best wat hoger zijn in het begin maar geen 93%....

        temp is goed mag zelfs nog wat hoger tot 23 doen zaailingen het goed maar over de temp totaal niet druk maken.

        wel zou ik de lv proberen omlaag te krijgen
        plus opletten met de zwarte pot in de zon hebt kans die heel warm kunnen worden

        succes
        Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

        Comment


        • Weske
          Weske commented
          Editing a comment
          Ketelhuis ik heb ook nergens gezegd dat het 70% moet zijn hoor

          Ik heb gezegd 93% is te hoog toen vroeg manti hoeveel hou jij aan dan.
          Waarop ik antw minstens 70%...
          Dus dat mag 60 50 40 als het maar vanaf de 93 minstens onder de 70 komt

        • Ketelhuis
          Ketelhuis commented
          Editing a comment
          Dan is het een miscomunicatie geweest en bedoelen we hetzelfde

        • Weske
          Weske commented
          Editing a comment
          Ja man denk het ook haha kan gebeuren we zijn eruit

        #6
        Ja zo'n eerste keer kan spannend zijn, ik ervaar hetzelfde. Maar naar goed luisteren naar de ervaren lui hier op het forum en niet te veel willen experimenteren en de natuur zijn gang te lateb gaan,moet het vast lukken. Ik ben nu 7 weken verder en ze staat er goed bij.

        succes

        Comment


          #7
          Voor zij met een scherp oog kan ik laten weten dat ze al boven aan t komen is. Voor zij die t niet zien zal ik in de komende dagen nog een foto moeten posten
          hier zie je alvast hoe ze de aarde aan de kant geduwd heeft voor er tussen uit te kruipen.
          Attached Files
          Last edited by Manti; 16 June 2019, 17:09. Reden: Spellingsfouten
          When i smell weed my lungs get horny

          Comment


            #8
            Oorspronkelijk geplaatst door Slome Joop View Post
            Ziet er goed uit, mooie foto ook, lekker scherp

            Ik geloof dat je het zaadje beter met het worteltje naar boven in de grond stopt (heb ik eens gelezen hier op het forum), maar ik zou het nu laten zitten, zal zo ook wel goedkomen. Ik zaai altijd direct in de grond, omdat ik met auto's werk.
            When i smell weed my lungs get horny

            Comment


            • colori
              colori commented
              Editing a comment
              Klopt, als je het worteltje naar boven plant wordt het zaadhoesje eraf getrokken opweg naar omhoog.

            • Manti
              Manti commented
              Editing a comment
              Thanks @colori
              Dan weten we dat door volgende keer

            #9
            Goeiemorgend!

            dan zit ik zo mijn schup af te vegen op het werk en kreeg ik een fototje toegestuurd van mijn vriendin die net opstond.
            er laat iemand haar kopje zien en hoe!!
            ik wist niet dat ze zo snel konden groeien op nog geen 24u tijd!

            Binnen een uurtje ben ik thuis en ga ik ze meteen in de serre zetten waar ze de rest van haar leventje zal doorbrengen.
            wel wil ik haar op het begin 24u licht geven omdat de komende dagen niet zo een denderende zon zal schijnen, maar hoelang doe ik dat en kan dat met een 75 watt led zaailinglampje?

            hier de artistieke foto van de nieuwe vrouw des huizes,

            miss canna
            Attached Files
            Last edited by Manti; 17 June 2019, 06:27.
            When i smell weed my lungs get horny

            Comment


              #10
              Komende dagen geen best weer? Dan heb ik een heel ander weerbericht te horen gekregen
              Maar in je vraag te beantwoorden moet dat meer dan prima gaan met 75W led. Vind het best wel veel zelfs, of is dit zo'n lampje die in het echt maar 5W verbruikt?
              - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
              - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

              Comment


              • Manti
                Manti commented
                Editing a comment
                Ff opgezocht over t lampje,
                Opschepper dat ik ben...
                Het gaat om een 2x12w ledlampje. Zijn dus 2 verstelbare schoteltjes met zowel paars als roos licht.
                Mijn excuses voor de overdreven 75w..

              • kroket
                kroket commented
                Editing a comment
                Zo bedoelde ik 'veel' nou ook weer niet, maar als veel voor een zaailing

              • Manti
                Manti commented
                Editing a comment
                Ik begreep het niet verkeerd kroket

              #11
              Dank voor je antwoord!
              Ja hoor het led lapmje zal wel veel verliezen want de plantjes die er eerder onder stonden konden hem goed verdragen.
              En dan zal ik ff voor weerman spelen.

              vandaag enkele wolkjes aan de lucht maar overwegend zon met max temperaturen rond de 26 graden. Regen zit er niet in.

              morgen kunnen temperaturen oplopen tot zo een 28 graden maar tegenover vandaag zullen we niet zoveel zon moeten verwachten en weer zal het niet gaan regenen.

              overmorgen daar in tegen zal het gaan onweren, de temperaturen zakken terug tot zo een 26 graden en het word afwachten of je in een plaatselijke regenbui terecht komt.

              donderdag zal een regenachtige dag worden met de zon achter de wolken, ook zal de temperatuur zachter worden rond de 22 graden.

              voor de dagen daarna verwacht ik veel zon, weinig tot geen regen net zoals de bewolking. De temperaturen zullen rond de 20 graden blijven schommelen.

              graag zie ik je later weer, zonder meer weer
              When i smell weed my lungs get horny

              Comment


              • kroket
                kroket commented
                Editing a comment
                Het zou je werk moeten worden

              • Manti
                Manti commented
                Editing a comment
                Haha de vriendin heeft t ook al vaak moeten horen, het aflezen kan ik maar het voorspellen is andere koek denk ik :p toch bedankt voor het compliment

              #12
              Een goede morgend!
              vandaag is dag 5 dat ons juffrouw uit de grond is gekomen. En wat groeit ze snel!!

              ik hou ze nu 24uur onder licht, door de dag staat ze in de serre en zodra daar schaduw op valt komt ze mee op het terras zitten. Als de zon eens echt weg is komt ze binnen en mag ze onder de lamp.

              Dit wil ik wel gaan veranderen tot ze gewoon met het dagritme meegaat want mijn lamp is veel te klein en zal haar niet voor altijd licht kunnen geven.

              anyway, alles ziet er goed uit, de groei gaat snel... razend snel, ze staat nu op 6 cm spanwijdte, per 12 uur groeit ze een halve cm.
              dus het is vaak verschieten als ik haar een paar uurtjes niet gezien heb

              er volgt nog een fotootje van deze mooie dame en dan wens ik jullie het beste tot ik weer wat te vertellen heb. DDF250C3-F881-4987-B6DB-4F103B6C488C.jpeg
              When i smell weed my lungs get horny

              Comment


                #13
                Gaat goed daar, ga zo door

                Comment


                • Manti
                  Manti commented
                  Editing a comment
                  Dankje! We gaan alleen nog maar proberen te beteren :p ondertussen al een nieuwe serre neergezet, meer plaats en meer verluchting en omdat hij groter is ook meer en langer zonlicht daar gaan we ook nog 2 ventilatorkes op zonneenergie inzetten want bovenaan in de serre tikt de temp toch de 40 graden aan en meer als t nog warmer word.

                #14
                Ziet er goed uit!
                Ga je m nog LSTen alsie wat groter is?
                Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

                Comment


                • Manti
                  Manti commented
                  Editing a comment
                  Ik ben daar ook over aan het twijfelen. Heeft dat veel nut als je hoor niet topt? Want het is een WW en die hebben echt 1 hoofdtop, dacht ik, samen met een paar kleiner takjes. Maar als ze LST krijgt gaan die kleiner takjes ook groter worden. Ik weet t niet... wat raden jullie aan?

                #15
                Alleen LST , niet getopped... ook autos, behalve linker plant, bleek een fotoperiode plant te zijn..

                109847DE-FB9C-4E13-B685-453A95FEA5CD.jpeg
                Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

                Comment

                Bezig...
                X