Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2de kweekje pompom

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Dan zou ze al 2weken aan het rotten zijn. Denk eerder dat er genetisch mee mis is

    Comment


    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Als je op 'Comment" klikt en dan je reactie doet, is de discussie wat beter leesbaar. Ja we gaan het zien!

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Je hebt gelijk, vind het zelf niet zo'n probleem.

    #32
    Gvd het laatste zaadje wat ik 5dagen geleden in de grond heb gestopt is ook nog niet boven. Ik heel voorzichtig met een mesje wat aarde verplaatst en toen zag ik dat het penworteltje niet verder is gegroeid dan van de ontkieming.

    Nu had ik als experiment een zaadje geplant voor achter het raam. Maar die heb ik nu proffessorisch om-gepot. Ook niet ideaal want was geen mooie kluit. Dus nu maar hopen dat ze het ompotten fijn heeft gevonden. Nu al 3zaadjes weg kunnen tiefen. Slechte foto's heb net een nieuwe telefoon besteld dus zullen gauw beter worden .
    Attached Files

    Comment


      #33
      Geef aub niet te veel water. Ik kan niet zien welke pot je gebruikt maar ik denk dat je ze te nat zet. De blaadjes zien er te licht uit qua kleur dus misschien is het dat. Hier vreet de kat ze gewoon op die kleintjes . Succes

      Comment


      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Dat lijkt maar zo je ziet de schaduw van de deur over de plant. Ze heeft drie dagen geleden en half kopje water uitgedruppeld gekregen. Ze heeft een week binnen achter het raam gestaan. Wellicht dat ze daarom wat bleker is.

      #34
      Ik heb ook nog wat foto's gemaakt van de jack die is echt raar blad aan het maken. Bij de nieuwe node het eerste blad met 3vingers is echt verfomvraaid
      Attached Files

      Comment


      • Prspctr
        Prspctr commented
        Editing a comment
        Die maakt inderdaad capriolen. Ik denk echter dat er niks aan de hand is. Mijn 3 maanden ervaring zegt: gewoon laten doen. Het zal de puberteit zijn.

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Zoom maar eens in de 2de en derde vinger. Die eindige met een zwaluwstasrt dus precies andersom dan het moet zijn

      #35
      Het voordeel van boven op de heuvel te wonen en op zuiden een balkon te hebben is dat je veel zon hebt. Maar het nadeel is dat ik totaal geen bescherming geniet van de elementen. De wind word nergens door afgeremd, dus een windkracht zoals vandaag is funest voor kleine plantjes maar ook voor volwassen planten. In een tuin heb je nog wat bescherming, ik blijf met dit weer dus naar binnen en naar buiten met ze.

      nu even over de jack, het lijkt er op dat de nieuwe blaadjes zich vormen als mooie strakke weedblaadjes. Niet zo rond en misvormd als de eerder of eerste gevormde bladeren. Ik hoop dat deze tendens zich ook naar de zijtakken voortzet.

      Nu heb ik wat ontkiemproblemen gehad met de rest van mijn zaadjes. Na wat mail contact met wietzaadjes.nl heb ik 3zaadjes van hun huismerk mogen uitzoeken. Ik heb voor de hindu kush auto gekozen. Wel sheisse dat het weer de komende 2weken wat bagger is, dus even twijfel wanneer ik ze laat ontkiemen. Ik wilde begin september toch klaar zijn met alle planten. Maja we shall see.

      Attached Files

      Comment


      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Jack gaat goed. De wind neemt na zondag af en de temperaturen gaan langzaam weer omhoog. Ik zou ze gewoon ontkiemen komende dagen.

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Ess

      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Mijn ervaring is, dat er als de weersvoorspelling een zon/wolkje geeft, er meer zon gaat schijnen dan je in eerste instantie dacht.
        Vanaf zaterdag krijgen we de hele week zonkracht 6 (8 = max) dus prima qua UV. Kan veel slechter.
        You're welcome Kunichika

      #36
      De jack heeft in 1dag echt een groeispurt gehad. Water geven doe ik nog steeds niet.

      En ik heb zojuist nog 2 zaadjes(hindu kush auto) dit keer in een potje gestopt voor te laten ontkiemen.

      ik zit te denken om als ze alle2 uitkomen ze in de zelfde pot te doen dat komt mij beter uit voor te verslepen. Ik bind ze dan beide naar de buitenzijde de pot is om de nabij 20/25ltr. Heeft iemand hier ervaring mee 2 planten in 1 pot?

      ​​​​​​
      Attached Files

      Comment


      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Niemand van de leden ervaring met 2planten in een pot?

      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Ik heb wel eens gehoord dat er dan altijd 1 dominant wordt. De ander blijft dan zwaar achter. Ik zou het niet doen tenzij je een pot van 100L hebt en ze 40cm uit elkaar kunt zetten.

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Hmm een soort van tegenstrijdige reacties haha, ik ga het gewoon proberen. Ik hoop dat ze boven komen de komende dagen dan ga ze overpotten.

      #37
      Ik heb buiten elke zomer 2 of 3 planten in 1 pot staan.
      Autoflowers, gewoon omdat dat kan, en reguliere omdat je 50% kans hebt op een man.

      2x Lady Cane in 11L.

      20L is wel beter, en als het kan, plant ze dan wat verder uit elkaar, dan hebben ze wat ruimte.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Jamzieman
        Jamzieman commented
        Editing a comment
        Ik heb nu een cream and cookies en een og kusch in 1 bak de cookies is 2 weken jonger,kijk mijn verslag de twee onderste rechtse planten groeien automatisch van mekaar weg,drinken enkel wat meer wat logisch is.Het eindresultaat is nog 8 weken te gaan.

      #38
      Maar Q, stel je zet normale planten in 11 liter pot zonder de grond te verversen....hoe gaan die planten dan ooit goed afbloeien met genoeg voeding? QnQ

      Comment


      • Maniac
        Maniac commented
        Editing a comment
        ps. Mijn planten worden sowieso 1,5 meter.

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Het kan allebei maar het vraagstuk hier gaat over 2 planten in 1 pot.
        Ik heb vorig jaar ook 2 planten gescheiden met een zaag (in m'n buitenverslag)
        Meer grond is altijd beter, volle grond is nog beter.
        Maar het kan, je kunt ook in een 1L pot een plant buiten afbloeien (done that)

      • Maniac
        Maniac commented
        Editing a comment
        Vind het interessant om te kijken hoe je een zo groot en gezond mogelijke plant uit een x aantal liter pot buiten kan krijgen. Ik overweeg om eind juni een laag batmix of een ander stevig grondje onderin de potten aan te vullen zodat ze in de bloeifase niet allerlei tekorten krijgen. Heb geen zin om zelf drapjes te maken...

        2 planten in 1 pot zou ik toch liever een flinke kuip hebben...

      #39
      Schuif mijn stoeltje even aan Kunichika denk dat het wel goed gaat komen met je auto's, succes

      Gr. Corleone1933
      buiten-2020, 2021, 2022, 2023
      Hydro-met afjes-2022

      Comment


        #40
        De zaadjes zijn boven beide hebben de zaadhulsjes afgegooid. Maar eentje heeft nog een soort wit vliesje eroverheen. Is dat iets van soort voeding van het zaadje? Ik krijg er zo met de flits van de phone geen strakke foto van genomen helaas

        Comment


        • PuberKweker
          PuberKweker commented
          Editing a comment
          Komt vanzelf goed, niks om zorgen over te maken. Is al mooi genoeg dat het helmpje eraf gegaan is. Succes met je planten وو

        #41
        Als je iets dieper zaait valt het zaadhulsje er altijd vanaf door het uitkomen, mijn vraag was of dat een soort van voeding is dat witte vliesje haha

        Comment


        • Italbri
          Italbri commented
          Editing a comment
          zou best kunnen durf het zo niet te zeggen... Ik denk dat het beetje zelfde principe als een ei is

        #42
        Toch naar ff fotootjes erbij de Jack gaat nog steeds goed.
        Attached Files

        Comment


        • Jamzieman
          Jamzieman commented
          Editing a comment
          Zien er mooi uit van die rare blaadjes niks van aantrekken naarmate die groeit blijven die rare blaadjes weg.good job

        #43
        Hmmmm ik wilde net voor de eerste keer bijna een liter water geven, maar naar een halve liter kwam het water er aan de onderkant al uit. Dus het lijkt alsof de rest van de grond niet meer nat wil worden. Heeft iemand een idee wat ik daartegen kan doen?

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Paar drupjes zeep aan je water toevoegen, dat breekt de oppervlaktespanning.
          Ik doe meestal wat uit de fles afwasmiddel.

        #44
        Ahh ok dat zal ik zeker de volgende waterbeurt proberen, al snap ik niet goed waarom het water dan juist wel de enorm droge grond bevochtigd. Lijkt wel of het water een bepaalde weg door de aarde aflegt.
        Last edited by Kunichika; 12 June 2020, 14:52.

        Comment


        • Ess
          Ess commented
          Editing a comment
          Dat heeft met de oppervlaktespanning te maken van het water.

        #45
        De Jack gaat erg goed, wat ze alleen heeft overgehouden van haar slechte start is dat de uiteindes van sommige bladeren 90graden naar benee staan? Ik zal de volgende waterbeurt paar druppels zeep erbij doen en de eerste keer wat canna terra vega kijken wat het doet. De kleine zaailingen zijn zich aardig aan het strekken door het gebrek aan zon, ze blijven nog net overeind staan zonder hulp.
        Attached Files

        Comment


        • Kweking Eend
          Kweking Eend commented
          Editing a comment
          Het was niet aanvallend bedoeld maar ik vroeg het vanuit nieuwsgierigheid. Je hoort niet vaak dat mensen zeep aan hun water toevoegen, vandaar. Ik had inderdaad beter de post hiervoor moeten lezen, excuses.

        • Luuk1988
          Luuk1988 commented
          Editing a comment
          De zaailingen zijn idd mega gestrekt, ik zou overwegen om ze elders te plaatsen want ik zie dit niet goed komen zo. En zolang de plantjes klein zijn en niet ruiken zijn er toch maar weinig mensen die bezwaar hebben tegen een wietplantje als adoptiekind?

        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Nou mega gestrektvaky ook wel mee, ze staan gewoon achter het raam die op het zuiden is gesitueerd. Ik heb dit altijd (pas4x) zo gedaan. Enige verschil is dat de zon zich niet laat zien. Gister stonden ze voor het eerst buiten maar weer snel naar binnen door de toch wat erge regen. Vandaag staan ze weer buiten, is perfect weer de zin schijnt niet de hele tijd.
      Bezig...
      X