Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2de kweekje pompom

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Is niet erg kan de beste overkomen. Vond het alleen zo raar dat er ineens een nieuwe subcriber was die net een woord antwoorde. Fijne avond nog

    Comment


      #47
      Kunichika Hoi hoi., ik heb altijd het gevoel dat als je pas water geeft als de potten super lic
      ht zijn dat de aarde dan flink gebroken is en dat dan indd het water er gelijk onder weer uitkomt..

      Wat ik dan doe is een beetje water geven, 2 a 3 min wachten zodat de aarde de kans krijgt om vochtig te worden en dan telkens een klein beetje water geven.. niet te snel alles in 1 keer willen geven.. Tenminste dat is mijn ervaring. Je kunt altijd eens zo proberen..
      Succes

      Comment


      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Kijk al 2 plausibele mogelijkheden, zo zal ik elke keer weer wat bijleren. De plant staat nu al de hele dag in de motregen/regen. Dat zal nu dus ook het euvel gaan oplossen. Ik heb nog een pot staan met verse aarde maar nog geen water is aan toe gevoegd. Daar ga ik deze 2"technieken" op gaan bot vieren.

        Dank heren/dames

      #48
      Goed zo.., ik laat de mijne ook altijd in de motregen staan.., das het beste voor ze!
      Alles wat teveel is is nooit goed dus ook niet teveel regen.. dan zet ik ze overdekt!

      Ik volgde je al, ben benieuwd welk van de plausibele mogelijkheden het makkelijkst of het beste voor jouw werkt!

      Ik ga strax ook weer naar mijn plantjes toe, kijken hoe ze erbij staan na gister met dat beetje regen!

      cheers..

      Comment


      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Ik heb geprobeerd om ze inderdaad 3waterbeurten gegeven half uurtje na elkaar. Dit heb ik uitgeprobeerd op een pot met aarde waar de volgende 2 zaailingen in komen. Daarna eens goed met mijn hand door de aarde gewoeld en alles was lkkr vochtig. De druppels Dreft voor de oppervlaktespanning te breken nog niet geprobeerd.

      #49
      De zaailingen Hindu kush hebben het maar zwaar met dit weer de ene nog zwaarder dan de andere. Ik heb ze maar weer naar binnen gehaald, het gaat zo weer los hier.
      Screenshot_20200617-192247.png

      Comment


      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Ja QUT weer vanavond/vannacht. Die zijn behoorlijk gestrekt maar het blad is al aardig aan het groeien. Straks bij het verpotten gewoon weer een stuk van de steel in de aarde begraven en ik zou de aarde niet aandrukken want met dat aandrukken zou je de stam kunnen beschadigen. Kan een houtje o.i.d. net tegen de stam liggen waardoor je die doorboord. Ik zou ze ook rap verpotten. Overigens: bekende toetjes eet je. Ik vind die lichtbruine mokka hopjesvla achtige variant, de lekkerste van dat merk.

      #50
      Haha ja de toetjes zijn heerlijk, ik snap dat hele verpotten niet echt. De ene zegt goed laten doorwortelen en dan verpotten, de ander zegt zodra ze weekje oud zijn. Dit jaar ging het ontkiemen Tussen keuken papier en dan in grote pot stoppen op een of andere manier niet goed 3x zelfs. Dus dacht probeer het maar eens zo. Maar jij zegt dus zo rap mogelijk overpotten, kan ik niet even wachten tot de zon gaat schijnen dat als ik ze overzet ook lkkr power meekrijgen. Of heeft dat er niks mee te maken?

      Comment


      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Af'jes doe ik al na zes dagen met beleid overpotten omdat de ontwikkeling anders stagneert. Maar doe het vooral zoals Baz aangeeft: zoals je zelf het prettigst werkt.
        Succes verder.

      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Oja, vergeten te vertellen: Ik gebruik wel kleinere zaai-potjes dan die toetjes bekers. Van die vierkante. Die ik gebruik zijn zo klein dat je na 6 dagen toch al een aardig kluitje in het potje hebt als je gaat verpotten.

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Duidelijke informatie heren en dames, volgend jaar maar weer gewoon direct in de eindpot.
        Last edited by Kunichika; 18 June 2020, 16:23.

      #51
      Ik heb ze overgezet gisteren, een potje hield ik op zijn kop en viel er zo uit de ander met wat priegelen. Nu maar hopen dat ze snel daarvan opknappen. Ik heb ze meteen buiten gezet want vandaag kunnen ze mooi wennen aan de zon. De zon komt een paar keer per uur achter de wolken vandaan ideaal lijkt me.
      Attached Files

      Comment


      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Ziet er goed uit Kunichika is goed gelukt dat overplanten en dat ze maar snel groot worden, de zon is op komst suc6

      #52
      5dagen verder. De jack gaat erg goed al zeg ik het zelf, lkkr vol en de zijtakken gaan ook goed de breedte in. De stam word ook al aardig dik, nu maar hopen dat het de komende weken het weer word dat ze voorspellen.

      De omgepotte zaailingen weten geloof ik even niet wat ze met zichzelf aanmoeten. Ze zijn na 3dagen nog steeds groen maar ze staan nog dezelfde kant op. Lijken zich niet naar de zon willen richten.
      Attached Files

      Comment


        #53
        Je gaat lekker! Witte potten, slim!

        Comment


          #54
          Hoe zit het eigenlijk met autoflowers, groeien ze nog als ze gaan bloeien? Ik zie de eerste tekenen van bloei of voorbloei zoals sommige het noemen. De jack is nu 35cm dat vind ik zelf wat aan de matige kant, ze heeft de eerste 2weken wel wat probleempjes gehad.ben erg benieuwd of ze nog groter word wie kan daar iets over zeggen?

          Comment


          • Prspctr
            Prspctr commented
            Editing a comment
            Ze groeit nog een beetje door maar bij mij was dat maar zo'n 10 - 15cm.

          #55
          Volgens de site van royal queen seeds staat dat ze zich in de eerste twee weken in lengte kunnen verdubbelen maar dat gaat foto periode planten. Het zou mooi zijn als de jack herrer nog verdubbeld in lengte.

          Comment


          • Old dawg
            Old dawg commented
            Editing a comment
            Inmiddels heb ik hier geleerd die verhalen v/d zaadboeren met een korreltje zout te nemen.
            Maar ze groeien in het beginstadium nog wel door, ik heb 3 dezelfde plantjes en zijn nu ruim 1 week aan het voorbloeien (royal gorilla van rqs)waarvan 1tje wel hard gaat, maandag 15-06 nog 85cm vandaag 110cm

          • BEGanjaKing
            BEGanjaKing commented
            Editing a comment
            Mijn amnesia is beginnen bloeien toen die een 40 cm was. Nu een 2 weken verder meet die 73 cm en denk dat het daat wel bij zam blijven

          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Ok dat is goeie toch, bijna verdubbeld. De komende tijd word het xtreem goed weer dat zal ook wel meehelpen. Bedankt voor de info.

          #56
          Goedemorgen kerel,

          Je jack is een leuk plantje om te zien! Misschien dat ik toch nog even naar de lokale grow shop moet gaan om er eentje van te halen. Succes met je groei!

          Comment


            #57
            DSC_0060.JPG

            Comment


              #58
              De jack blijft goed gaan ze is lekker beginnen te gaan bloeien. Mooi gezond met hier en daar een paar sporen van ongedierte maar dat is echt minimaal. 1van de 2 Hindu kush heeft het overleeft en teelt wierig.
              DSC_0070.JPG
              Attached Files

              Comment


              • Corleone1933
                Corleone1933 commented
                Editing a comment
                Hoi Kunichika kijk even naar je Jack en met name naar dat grote blad in het midden van je plant waar die gangen van de mineervlieg op zitten, het lijkt net of daar schimmel op zit of is dit lichtval.
                Gr. Corleone1933

              • Kunichika
                Kunichika commented
                Editing a comment
                Ja daar zitten 2sporenvan iets, wat het is weet ik niet. Maar dat is gelukkig alleen maar op dat blad.

              • Bas Haze
                Bas Haze commented
                Editing a comment
                Mooie plant heb je jammer van die beesjes

              #59
              Heb ik weer, de wijkagent stond aan de deur; meneer we hebben een melding gekregen van stankoverlast wiet. Heeft u wietplanten, ik zeg ja die heb ik als ze zo stinken dan moet u uw neus achterna dan weet u waar ze staan. Hij zegt ik ruik niks wilt u me zeggen waar ze staan. Ik hem meegenomen de planten laten zien. Hij stond met zijn neus bijna in de plant en rook minimaal iets. Dus die gekke buurman van mij waar iedereen in ons blok stress mee heeft moest weer even treiteren. Hij klaagt ook al over de schilderijen die op onze overloop/gallerij hangen. Dat zijn Japanse houtblok prints uit de Edo-periode en meiji periode die een beetje aanstootgevend zijn haha. Ja die japanners maakte goeie kunst in de Edo en meiji. Maar dat is andere hobby. Ik heb gediend in Iraq en Afghanistan, dis die NUKEBU van buurman moet maar wat respect tonen. Ik denk dat ik ook wel wat geluk heb omdat ik redelijk veel doe voor de veteranen-organisatie. En veel politie-agenten ken door dat werk het was geen ouwe jongens krentenbrood maar ik heb deze missie ook weer volbracht

              Ik mag de planten laten staan, ze komen wel af en toe patrouilleren of ze wat ruiken. Gelukkig waait de wind 9 van de 10 keer de kant op van de heide en ik woon op hoogste punt van de stad.

              Comment


              • rookpuur
                rookpuur commented
                Editing a comment
                Goed opgelost/gereageerd. Het beste is idd 100 procent medewerking en beleefd opstellen. Ik hoop dat het in de toekomst ook gowd blijft gaan en je de kweek lekker af kunt maken

              • Prspctr
                Prspctr commented
                Editing a comment
                Bah. Vervelend zo een achterbakse buurman. Gunt een ander zijn pleziertje niet omdat hij zelf zo zuur is wsl. Moet ik van kotsen. Gelukkig woon je in nederland.

              #60
              Heb je meteen ff een lotto formuliertje ingevuld ?
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

            Bezig...
            X