Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2de kweekje pompom

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Ik heb 3 dagen geleden nog een zaadje laten ontkiemen, ik had een prijs gewonnen bij de laatste lotto, dit is een big devil #2auto. Deze zit in een pot waar normaal kamerplanten in staan van zo'n 3 a 4 liter. Ben eens benieuwd of het wat word in zo klein volume pot. Ik moet mijn geluk van gister niet tarten. DSC_0077.JPG

    Comment


    #62
    De jack herrer is nu 47dagen oud en 49cm hoog, ze heeft de eerste 2weken wat moeilijkheden gehad. En daarom is ze maar zo klein gebleven, ze is wel enorm vol en een mooie dikke stam. Ze heeft gister voor het eerst 5ml bloeivoeding gehad van canna. De kleine hindu kush gaat inmiddels lekker al is ze wel een stuk bleker als de jack, ik hoop dat dat aan de soort ligt. Maar daar kan ik niks zinnigs over zeggen.
    DSC_0078.JPG DSC_0080.JPG DSC_0079.JPG .

    Comment


    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Ze is bijna 7weken nu, ik heb niet precies bijgehouden wanneer de in de bloei staat. Het zal een klein weekje zijn nu.

    • Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Hoe doe je dat dan met het moment bepalen van oosten ?
      Een indicatie van waneer die ongeveer moet worden ge oost lijkt mij wel handig

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Bas Haze Goed naar de trichomen kijken met een loep of microscoop

    #63
    Dat hangt er vanaf sommige mensen willen de trichomen wat bruiner dan de andere. Ik heb een telefoon microscoopje gekocht daar zie je dat perfecte op. Ik heb me laten vertellen dat je die zaadboeren niet zo moet vertrouwen wat ze noteren. En dat het zomaar makkelijk 3weken langer kan duren.

    Dit is een foto van mijn verslag van vorig jaar de blue cheese auto. Die was toen bijna klaar.
    image_338141.jpg

    Comment


    • Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Dat klopt wel ja maar dan weet je toch wanneer je op moet letten

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Gewoon beetje natte vinger werk. Nee joh komt goed je ziet vanzelf de toppen aanzwellen.

    • Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Dat is ook wel weer zo
      ze staan er wel mooi succes met je kweek

    #64
    DSC_0119.JPG DSC_0107.JPG MOV_0109_exported_0_1593959040176.jpg DSC_0114.JPG DSC_0115.JPG DSC_0120.JPG

    Comment


    • Jamzieman
      Jamzieman commented
      Editing a comment
      Die ziet er anders wel mooi uit mooi vol bosje.Skunky rook en zag dat het goed was.

    #65
    Mooie plantjes. Beter dat ze binnen staan met die wind. Wat doet dat weer hier ook in Juli. Ik wil zon en warmte! Die Jack gaat nog mooi worden. Ik volg!
    En zalig die kat aan de planten, die van mij hangen er ook altijd rond.

    Comment


      #66
      Volgens mij kunnen de planten prima buiten staan nu. Het is alleen oppassen met neerslag want dat werkt toprot in de hand. Geloof ook niet dat hij goed kan afbloeien zonder zonlicht..

      Comment


      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Ze staan natuurlijk weer buiten nu, wat regen kan geen kwaad, de luchtvochtigheid is aardig laag dus voor toprot ben ik niet erg bang. Regenbuitje kan ook goed. Als de zon maar schijnt en beetje waait.

      • Luuk1988
        Luuk1988 commented
        Editing a comment
        Je bent lekker bezig. Jij kunt in augustus de schaar te Voorschijn halen !

      #67
      De planten hebben dik 2dagen binnen gestaan. De grote staat nu weer buiten die deze wind wel weer aan maar de Hindu kush is door het binnenstaan wat gaan strekken waardoor ze wat iel blijften dus de windvlagen niet aakan. Zij staat op de drempel, in de zon als doe er is. De big devil staat nog steeds onder het lampje, dat vind ze geloof ik erg fijn het 24/7 regime.
      Attached Files

      Comment


        #68
        Zou ze bijde buiten zetten als ik jou was schone plantjes
        God was never on your side..

        Comment


        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Ja zou ik graag doen, maar het waait te hard hier boven op het balkon

        #69
        Er zijn ook mini kweekkasten tk op internet.
        een maatje van me gebruikt ze ook op balkon en het bevalt hem goed.
        tik maar is in op google “kweekkas voor balkon”.
        voor €20 heb je er al een met ventilatie opening.
        of je maakt iets wat er op lijkt

        Comment


        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Klopt inderdaad, maar die waait hier ook weg. De wind heeft hier vrij spel. De jack herrer kan veel wind aan, alleen de afgelopen dagen was het te.

        #70
        Ziet er nog steeds goed uit Kunichika, morgen kunnen ze weer naar buiten, we krijgen weer een paar droge dagen suc6
        buiten-2020, 2021, 2022, 2023
        Hydro-met afjes-2022

        Comment


          #71
          In denk toch dat de Hindu kush niet veel word. Ze is al 4weken oud en ik zie nu al de eerste tekenen van de bloei. Genetisch foutje, doorgefoekte zaden. Of ik heb deze ronde gewoon vette pech.
          DSC_0131.JPG

          Comment


            #72
            De zon van afgelopen dagen heeft ze weer goed gedaan. De toppen van de jack beginnen goed vorm te krijgen, ze is lekker compact en aardig vol. De Hindu kush blijft maar wat steken ze groeit wel maar is maar een iel plantje. En de nieuwe telg van. De familie is nu 9dagen oud ze staat in een pot van 3 a 5 liter kijken wat de big devil 2# doet. Ik heb mijn andere kat ook netjes gevraagd of hij wacht wil lopen en de planten beschermd. De hondenwacht mogen ze overslaan
            DSC_0138~4.JPG DSC_0135~2.JPG DSC_0136~3.JPG DSC_0137~3.JPG

            Comment


              #73
              Ik heb toch maar eens even een paar foto's gemaakt met het microscoopje. En zag tot mijn verbazing dat er volgens mijn al melkachtige en zelfs hier en daar al amberkleurige te zien. Maar als ik naar de toppen kijk zijn ze nog niet heel erg ontwikkeld. Ze beginnen nu las aan te zwellen. De plant is een kleine 8 weken oud. Wie kan mij helpen hier iets over te zeggen?
              DSC_0150.JPG DSC_0149.JPG DSC_0148.JPG
              Last edited by Kunichika; 14 July 2020, 12:33.

              Comment


                #74
                En ik heb de jack een regenjasje gegeven, zou jammer zijn als de rot er in gaat komen. Zodra de zon doorkomt gaat de regenjas er af anders gaat het zowiezo broeien.
                Attached Files
                Last edited by Kunichika; 14 July 2020, 15:00.

                Comment


                • belladonna
                  belladonna commented
                  Editing a comment
                  Die jas veroorzaakt rot

                #75
                Blijkbaar vernieuwen die trichomen zich constant tijdens de bloei. Er is mij verteld er niet naar te kijken alvorens de bloeitijd is afgelopen.
                Je geeft jezelf oogstkoorts.

                Comment

                Bezig...
                X