Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x Special Kush + 2x White Widow + 1X Purple Maroc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Oorspronkelijk geplaatst door Maniac View Post

    PH van de grond zit me niet lekker....is most likely te hoog...teveel kalk bij de grond icm kraanwater....maargoed daar is niet veel aan te doen ( turf zou wellicht kunnen werken maar heb der geen zin an).
    Als je zuurgraad nu al te hoog is moet je zeker geen turf gebruiken......... Turf verhoogt de zuurgraad juist. Kalk verlaagt de zuurgraad
    2e
    3e

    Comment


    • Maniac
      Maniac commented
      Editing a comment
      Wacht ff hoor...Kalk verhoogt toch de PH waarde? Als die nu al te hoog is dan is extra kalk toch niet de juiste remedie?

    • EasyW
      EasyW commented
      Editing a comment
      Dat blijft lastig inderdaad, is de grond te zuur dan is de pH waarde te laag en omgekeerd...... Van Turf gaat de PH waarde omlaag en wordt de grond zuurder / van kalk gaat de pH inderdaad omhoog en wordt de grond minder zuur. Maar wilde je nou aanzuren (pH omlaag) of je medium minder zuur maken (pH omhoog)

      Ik blijf het maar een lastig verhaal vinden met pH en zuurgraad

      Sorry als ik je in de war heb gebracht.......
      Last edited by EasyW; 9 June 2020, 15:53.

    • Maniac
      Maniac commented
      Editing a comment
      Gelukkig dan heb ik ze allemaal nog op een rijtje...Ik zou aan moeten zuren, maar heb der geen zin an....tenzij er een hele eenvoudige truc is...

    #17
    Zo regent het weken niet en zo komt het met bakken naar beneden....planten gisteren wat water gegeven...niet wetende dat het keihard ging hozen laat in de late avond...:/

    Voorlopig maar weer even geen water...

    Verder gaat alles redelijk goed...Het regenwater doet ze een stuk beter dan kraanwater.

    Ik zat vorige keren met zware tekorten vanaf augustus dus wil sowieso met biobizz grow (binnenkort) en bloom (bij bloei) aan de slag en m'n grondje mag ook wel wat vetter aangevuld worden als backup voor als ze nat staan en ik geen water geef dus wellicht dat ik zo een zakje batmix aanschaf... De twee planten vooraan wil ik overpotten in dezelfde kuipjes als de achterste...

    De Purple Maroc is boven en gaat in een van de kleinere potten....staat nu in de vensterbank...niet ideaal want is nogal droog, maar gaat het wel halen....binnenkort overpotten en naar buiten.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 7 photos.

    Comment


      #18
      Ter aanvulling: De linker twee planten op de overzichtsfoto zijn Special Kush van RQS en de rechter twee planten zijn White Widow (huismerk) van de Headshop. In het midden staat de Purple Maroc van Female Seeds die nog niet echt wil groeien....was te lui om der in de propagator te zetten...ontkiemen in de vensterbank is toch niet ideaal zo blijkt maar weer.

      De voorste twee dames zijn verhuisd naar 20 liter kuipjes..makkelijker growen en dan worden ze ook wat groter...potten zijn aangevuld met een mix van normale potgrond en een paar handjes Batmix.

      De grote kuipen achterin heb ik ook een paar handjes verse aarde gevoerd.

      Even hopen dat die Purple Maroc het toch gaat redden...had misschien iets langer moeten wachten met overpotten, maar de penwortel was wel beneden...even spannend nu...zit in een cilinder stekgrond met daaronder normale potgrond en aan de rand onderin zit nog zwaarder bemeste grond...

      Er komen binnenkort waarschijnlijk nog 2 autoflowers bij...

      To be continued...
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 6 photos.

      Comment


      • Maniac
        Maniac commented
        Editing a comment
        Thanks Joop...way to go

      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Nou inderdaad! Prachtige planten, daar doe ik het voor. Wat heeft die zaailing een apart blad.

      • Maniac
        Maniac commented
        Editing a comment
        Idd lobblaadjes die niet ontvouwd lijken...misschien teveel stress gehad...hoewel ie ook weer niet echt mishandeld is..zaadje zag er wel goed uit...

      #19
      ff gluren met zoomlens....
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 3 photos.

      Comment


      • Maniac
        Maniac commented
        Editing a comment
        Thanks gentleman, vond ik ook, maar nog een lange weg te gaan!

      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Hahaha ben een madammeke. Geniet maar mooi van het groene uitzicht!

      • Maniac
        Maniac commented
        Editing a comment
        Oh excuses milady . Ga ik zeker doen!

      #20
      Zien er mooi uit! Ik sluit me aan. super fotogeniek!
      Erg benieuwd naar je purple maroc. Ben fan van paarse wiet
      Roderick Octavius Ysbrand

      Comment


      • Maniac
        Maniac commented
        Editing a comment
        Ze komt erg moeizaam uit de startblokken...ik hoop dat ze doorzet deze week. Ben zelf ook erg benieuwd!

      #21
      Beestjes zijn terug...

      Heb alweer een paar bladluizen gespot en de vliegjes nestelen zich ook weer vrolijk in de jonge bladknoppen.

      Verder zag ik her en der gaatjes in het blad bij de achterste white widow....nader onderzoek leerde dat onderstaande rupsachtige zich al behoorlijk had vermenigvuldigd...ken deze nog niet...

      Verder ben ik altijd zuinig met water dus heb ze vanochtend maar eens getrakteerd op een flinke scheut....(2 liter per plant)

      Als iemand meer weet over dit kleine witte rupsje (circa 15 van gevonden inmiddels) dan hoor ik het graag...ik ga zelf ook even koekeloeren op t forum.

      Gr Maniac
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 6 photos.

      Comment


      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Dat zijn gewoon rupsjes. Ze vreten zoveel blad dat ze zelf groen worden. Valt niet meer over te vertellen. Gewoon ver weg van de planten plaatsen.

      • Maniac
        Maniac commented
        Editing a comment
        Wel apart dat het er gelijk 15-20 zijn...tis bij mij altijd meteen goed raak heb ik het idee...

      #22
      De rupsenplaag is zo erg geworden dat ik opnieuw de spray heb moeten hanteren helaas. Heb t een paar dagen uitgesteld, maar trof net een halve gatenkaasplant aan. Limiet bereikt.

      Nooit een vlinder gezien, maar schijnt dat die eitjes leggen op de plant.

      Goede nieuws is dat er een hele mooie plensbui neerdaalt dus dat ze wel goed doen.

      Foto’s volgen over een paar dagen.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 2 photos.
      Last edited by Maniac; 18 June 2020, 20:08.

      Comment


        #23
        De planten zien er goed uit op een paar plekjes na maar daar krijgt iedere kweeker wel last van,
        zijn mooi groen en ze groeien goed, worden mooie bosjes, suc6.
        buiten-2020, 2021, 2022, 2023
        Hydro-met afjes-2022

        Comment


        • Maniac
          Maniac commented
          Editing a comment
          Charmes van buitenkweken, en voor de kweker is ook wel zo fijn om zomers wat tijd buiten door te brengen ipv in een hete zweettent.

          Die rupsen zijn wel de ergste plaag die ik tot nu toe gehad heb in 5 seizoenen...

        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Heb zelf ook wat planten buiten staan maar tot op heden nog geen last van rupsen

        #24
        Chico's en Chica's,

        Een update uit het zonnige en winderige Noord-Holland. Even wat geratel.

        Om maar meteen met de deur in huis te vallen: de planten zijn flink gegroeid en vangen meer wind waar ze niet van houden dus zien ze er wat minder fraai uit dan een paar dagen geleden.....kopje gaat hangen.


        Afgelopen week zijn er nog een aantal zaken veranderd die de planten ook een tijdelijke setback geven:

        -Planten zijn uit hun potten getrokken en aarde is van onderaf aangevuld (verse Badmix die niet is voorgespoeld, gewoon erin gekiept en klaar). Q wordt altijd boos als potten niet helemaal vol zitten en dat willen we natuurlijk niet . Ik heb zelf m'n potten het liefst ook helemaal vol en aangezien ik van plan ben om over een een paar weken nog 1x groter qua potten te gaan werd het wel tijd. (Moet de grotere potten nog kopen).

        -Er zijn bamboe stokken in de potten gestoken om wat support te geven bij rukwinden. Wortels vinden dit niet leuk, maar dat lost zich met een paar dagen wel op.

        -Ze zijn wat overbewaterd. Ik ben altijd zuinig met water en wilde daar ff een keer vanaf zijn dus ben uit m'n dakje gegaan met de gieter. Tis beetje te nat nu dus ik laat ze vandaag even met rust.

        -1 pot is bekleed met alumiumfolie tegen de hete dagen die eraan komen. Ik wil dat bij de overige potten ook gaan doen.

        (Middelste foto vanaf de grond was paar dagen gelden en de rest is nu)


        Verder hebben ze gisteren voor het eerst BioBizz Grow gekregen 2ml/liter op m'n laatste regenwater. Voeding komen ze dus zeker niet tekort.

        De Purple Maroc had het heel moeilijk in 't begin en lijkt op een mongooltje, maar ik ben niet iemand die zomaar een plant wegsmijt...we drammen gewoon door en dit gaat een joekel worden.

        Verder heb ik het volgende nog liggen. Auto Critical, Auto Amnesia, Auto AK-47, Auto Blueberry en natuurlijk nog meer zaad van de Special Kush (RQ) en de White Widow (Headshop). Ben van plan om met die autoflowers nog wel iets te gaan doen, maar die gooi ik in een apart topic met de Purple Maroc...die zijn allemaal even groot dan dus dat past beter samen. Voorlopig even geen tijd voor.

        Brandnetelgier maken staat dit jaar ook nog op de to-do-list.


        Genoeg plannen dus, maar voor de komende weken alleen water met af en toe wat voeding. Als ze wat mooier staan zal ik wellicht nog een fotootje schieten.

        Adios
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 6 photos.

        Comment


          #25
          Dat staat er erg netjes bij zo.
          Knappe plantjes
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Maniac
            Maniac commented
            Editing a comment
            Thanks! Die wind is gewoon k.u.t., maar doe je niks aan.... tenminste wat ik eraan kan doen is reeds gedaan...

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Wind is niet zo erg, dan worden de stammen ook sterk.
            Zet er een stok naast of gooi er een net met grote mazen (>10cm) overheen.

          • Maniac
            Maniac commented
            Editing a comment
            Stokken staan er reeds omheen. Net is nog een optie als echt gaat beesten.

          #26
          P1040404.JPG
          Hier nog even FULL-SCREEN de schade van een rupsenkolonie...dit zit op verschillende plekken op de plant.

          Comment


          • Ess
            Ess commented
            Editing a comment
            Zijn al flinke struiken. Bamboestokken en touwtjes houden de boel vaak wel overeind. Rupsjes horen er bij in de buitenkweek, beetje vraat kan geen kwaad. Heb er (afkloppen) dit jaar zelf nog geen last van. Ik denk dat ze de peultjes lekkerder vinden.

          • Maniac
            Maniac commented
            Editing a comment
            Eerste keer rupsen voor mij...

          #27
          Mooie planten hoor!
          Maar wat ik niet snap; je hebt ze overgepot zeg je en straks ga je ze nog een keer overpotten? Of begrijp ik dat verkeerd? Kan je ze niet beter meteen in de pot zetten waar je ze uiteindelijk in wil?
          Hoe dan ook, het ziet er goed uit, dus je doet het goed.

          Comment


          • Maniac
            Maniac commented
            Editing a comment
            Yo Joop, check, ik heb die grote potten nog niet...

          • Slome Joop
            Slome Joop commented
            Editing a comment
            Aha, dat verklaart het

          #28
          Mijn tweede achternaam is waterdrager op dit moment....ben benieuwd hoe t bij jullie gaat. Als ik een dag watergeven oversla, staan ze de volgende ochtend gortdroog en mag ik die dag 5 liter per plant geven om ze weer goed te krijgen....houdt je van de straat...

          Comment


          • Ess
            Ess commented
            Editing a comment
            Nog geen last van hier maar is op zich een goed teken dat je blijft water dragen.

          • Maniac
            Maniac commented
            Editing a comment
            Gister geen water...vandaag totaal 28 liter... 4 planten....paar druppies aan de onderkant eruit ‍♂️

          • Ess
            Ess commented
            Editing a comment
            Ja dat heb je met struiken

          #29
          P1040530.JPG
          Bedtime...

          Comment


          • Slome Joop
            Slome Joop commented
            Editing a comment
            Mooie foto, indrukwekkend.

          • Maniac
            Maniac commented
            Editing a comment
            Thanks, ben de laatste tijd wat meer van t fotos maken sinds ik zo’n zoomcam heb. Zal over 2 weken weer wat fotos schieten. Zijn ze weer wat groter hopelijk.

          #30
          Er is stront aan de knikker. Ik ben er even tussenuit en mijn plantenverzorger is naar mijn idee te enthousiast met water geven.

          Dinsdag toen ik wegging zagen ze er uit als op foto 2 en nu als op foto 1....vraag me af of ik ze nog kan redden...hebben afgelopen zaterdag nog een lading verse badmix gehad dus denk geen tekorten..
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 2 photos.

          Comment

          Bezig...
          X