Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x Special Kush + 2x White Widow + 1X Purple Maroc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Oorspronkelijk geplaatst door Maniac View Post
    ...Als ik een dag watergeven oversla, staan ze de volgende ochtend gortdroog..
    Da's wel een teken dat de potten vol geworteld zitten, en dat ze nu wat lichter van kleur worden vind ik een bevestiging dat de grond "op is".
    Als je ze nog wil overpotten mag dat nu wel, en als ze hier in blijven zul je inderdaad elke dag water inclusief voeding moeten geven.
    Drinken ze veel doe je een lage dosering voeding, drinken ze minder vanwege donker of koeler weer dan kan de dosering iets hoger.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Maniac
      Maniac commented
      Editing a comment
      Ja die opmerking was voor extra grond geven (een week geleden). Overpotten ga ik sowieso doen, maar punt is dat ik er nu niet bij ben. Als ze zo snel na nieuwe grond al verkleuren vrees ik een dat het teveel water is....

    • Maniac
      Maniac commented
      Editing a comment
      Dat laagje extra voeding was duidelijk niet genoeg, voed nu bij en overpotten doe ik een dezer dagen.

    #32
    Zo irritant als je er zelf niet bij bent
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 7 photos.

    Comment


    • Maniac
      Maniac commented
      Editing a comment
      De persoon in kwestie heeft zowel smorgens als savonds de planten fors water gegeven...kregen gewoon geen kans om te ademen en te eten....

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Ahja, 's avonds kan hij beter geen water te geven.

    • Maniac
      Maniac commented
      Editing a comment
      Tja...heb gezegd voorlopig maar ff helemaal geen water...

    #33
    Donderdag pas :/ hoop dat ik ze nog een beetje op kleur kan krijgen...

    Comment


    • Old dawg
      Old dawg commented
      Editing a comment
      Dat is flink balen Maniac, maar er is nog niets verloren, houd moed.
      Veel geluk.

    • Maniac
      Maniac commented
      Editing a comment
      Doe ik Dawg...zal ze vanaf donderdag /vrijdag even masseren...misschien trekken ze dan wat bij...

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Suc6 maniac ja dit is wel even balen maar dat gaat hopenlijk nog wel goed komen, ze zagen er inderdaad mooi uit.

    #34


    Herstelplan:

    -Vannacht water met voeding gegeven 2ml per liter Biogrow. Zag vanochtend wel een paar verbrande puntjes in de top maar das dan jammer.
    -Vanochtend potten volledig gemaxed...Laagje aarde (Plagron Batmix) onderin de pot erbij. Daar kan niks meer bij. Hoop dat dit niet alleen naar de nieuwe groeischeuten gaat.
    -Volgende stap is overpotten, maar de potten die ik heb geregeld daar zitten geen gaten in en ik kom een zak stevige bemeste grond tekort dus die ga ik straks even halen samen met een houtboor om mooie ronde gaten in de potten te boren. Overpotten wordt waarschijnlijk volgende week.
    -Brandnetels plukken en in de week leggen zodat ze altijd een boost achter de hand hebben. Zal een aardig bos nodig hebben, maar dat komt goed.

    Bovenstaande zou voor herstel moeten zorgen. Zit ook nog te denken aan bladvoeding additioneel, maar heb hier geen ervaring mee. Wellicht jullie wel. Hoor graag of dit nog nut heeft icm bovenstaande.


    Heb nog wat autoflower soortjes liggen. Die gaan vandaag in de week en tijdens die periode ga ik niet op vakantie!!! Zal daar een ander topic voor openen.

    Ik ga ff verder schadeherstel. Volgende keer hopelijk mooiere foto's!(foto's staan door elkaar want waren er teveel)

    Attached Files

    Comment


    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Ik vind het wel meevallen met je planten. Ze zien er naar mijn idee goed uit. Een beetje geel is helemaal niet erg als de plant al groter is.Misschien zijn je planten niet helemaal perfect verzorgd, maar ik vind dat je blij mag zijn dat je thuis komt met dit resultaat, het kan veel erger. Ik zou de verzorger maar bedanken en verder niet overdrijven dus

    • Maniac
      Maniac commented
      Editing a comment
      Verzorgers doen in de regel hun best slome dus daar ben ik altijd dankbaar voor.

    #35
    Denk dat het met je plan van aanpak wel goed komt en de dames herstellen v/d afgelopen periode, maar de windverwachting voor aankomende weekend is niet mis, en helemaal aan de kust met windstoten van 70 km/p.uur t/m 80+km/p.uur.

    Ik heb inmiddels de dames aan bamboestokken vastgezet, en mocht het naar mijn gevoel te gortig worden, gaan ze de schuur in.

    Veel succes (en fingers crossed)

    Comment


    • Maniac
      Maniac commented
      Editing a comment
      Thanks, bamboestokken staan al en heb geen schuur :/

    • Maniac
      Maniac commented
      Editing a comment
      Het is een vrij ruig micro-klimaat waar ze in staan. Ook wel weer en leuke uitdaging om ze goed af te bloeien en weer beter te maken.

    #36
    Okay, na 1 dagje Nederland ben ik toch wel ontnuchterd...die wind hier blijft absurd....plant staat regelmatig onder een hoek van 45 graden of meer krom door de wind....loopt continu tegen die bamboestokken aan te rammen...uitdagend om in zo'n land op hoogte, niet ver van zee te growen, maargoed er gaan nog veel verslagen volgen en uiteindelijk komen die niet meer uit NL. Daar wordt aan gewerkt.
    Last edited by Maniac; 3 July 2020, 19:27.

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Dat ga jij wel weer in orde maken, heb er alle vertrouwen in, ook ik heb wel wat gelle blaadjes, veel regen gehad en misschien ook wel wat stikstof tekort, wordt aan gewerkt, suc6 met je planten.

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Ben ook wel eens in Den Helder geweest bij kennissen en inderdaad daar aan de zee kan het hard waaien.

    #37
    Thanks Cor, jij ook! Na vandaag ben ik iig iets minder verbaasd dat de planten zo achteruit gegaan zijn.

    Windstootje zoals onderstaand pakken ze honderden van op een dag.

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


    • Zombieblargh
      Zombieblargh commented
      Editing a comment
      Kan je niet wat langere palen aan je hek vast maken en er een windnet omheen zetten?
      Is per meter te koop bij de bouwmarkt. Met wind zoals dit kan ik gewoon een jointje roken achter het net!
      Het haalt niet alle wind uit de zijlen maar beschermt zeker tegen de ergste windstoten.

    • Maniac
      Maniac commented
      Editing a comment
      Laatste keer dat ik keek stonden ze nog Old dawg

    • Maniac
      Maniac commented
      Editing a comment
      Ik heb aan de belangrijkste kant (west) al zo’n windnet op t hek idd maar als ik ze echt wil beschermen moet ik ze helemaal
      Inbouwen

    #38
    P1040577.JPG

    All Okay! Beetje nattig maar dat lost zichzelf wel op.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #39
      De storm heeft helaas een van de twee grote sidetoppen van de grootste Whitewidow eraf geblazen....kwam leterlijk 10 sec te laat aan, knakte bijna voor m’n neus :/, hing nog wel beetje vast toen ik aankwam, maar niet genoeg om nog te redden. Fout van mij om de planten niet goed bij elkaar te zetten. Die plant is zo breed en zo bushy dat de wind toch vat heeft gekregen op de side top. Had niet verwacht dat de schade zich daar zou manifesteren, maargoed hoort er ook een beetje bij. Ze staan nu vrij safe....

      Goede nieuws is dat de planten alweer heel aardig op kleur gekomen zijn, op het blad wat al geel was na dan. Dat stemt me goed, maar dit was waarschijnlijk wel een joekel wat een top geworden. Goed te zien op deze foto. Dit had een plantje an sich kunnen zijn, maar even te groot voor een stek lijkt me.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Je kan van die zijtakjes wel stekjes maken

      #40
      jorge-5744.jpg

      Die afgebroken tak zal niet of nauwelijks wortelen inderdaad, die stam is te houtig.
      Als een tak nog maar een beetje vastzit is dat vaak wel genoeg om door te leven, maar met grote planten merk je zoiets nauwelijks.
      Heb je wel ff de stam gechecked ? Een grote beschadiging zul je misschien zelf even dicht moeten smeren.

      Er zal ook nog wel 20-25% verlies optreden door toprot, dat is normaal en kun je ook niet tegen gaan (of je oogst te vroeg)
      Dat soort dingen calculeer je in als je met foto's buiten kweekt. Geeft ook niks, want ze brengen 10x zoveel op als auto's
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Maniac
        Maniac commented
        Editing a comment
        Ja toprot valt op t dak nog mee vanwege het windje, maar zal idd dit jaar waarschijnlijk ook eea weg moeten gooien.

        Op het totaal maakt het niet veel uit en wellicht groeit het nog beetje dicht op die plek. Het was wel een mooie tak...

        Stam niet gecheckt... moest weg. Zal zo ff doen...dichtsmeren met wat eventueel QnQ ?

        Zal s kijken voor die netten, maar t was vooral mn eigen schuld...als ik ze gewoon ff bij elkaar in de hoek had gezet was er niks gebeurd...

      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Ik heb al wel gelezen dat ze het met kaarsvet doen of morgen iets halen bij een tuincentrum

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Vaseline mengen met zeezout en daarmee dichtsmeren.

      #41
      Het avontuur gaat verder...ging vanochtend even kijken bij de dames in de storm (die nu eindelijk afzwakt). Zie ik een bamboestok op de grond liggen...bleek dus te zijn afgebroken...zat echt tot onderin de grote pot...plant zelf was gelukkig sterker....ppff

      Ga toch maar kijken voor netten want straks ben ik in oktober alles kwijt.

      Mocht iemand goede/voordelige netten weten of hier ervaring mee hebben dan hoor ik het graag.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.
      Last edited by Maniac; 6 July 2020, 09:06.

      Comment


      #42
      Iemand nog een tip om een de planten een stikstofboost te geven...ze blijven hongerig ondanks verse grond en af en toe voeding...regent nu veel dus geef ook minder water dus minder voeding.....

      PS. Brandnetelgier is nog lang niet klaar....ligt pas een paar dagen te stinken...Toch maar een busje fishmix halen?

      Comment


      • Italbri
        Italbri commented
        Editing a comment
        Ik gebruik kippenmest korrels daarvoor. Duurt wel lang voor dat opgelost is als je een paar korrels op de grond legt.

      • LR2
        LR2 commented
        Editing a comment
        Pokon wateroplosbaar bevat alles wat een plant nodig heeft. Zo krijg je ook geen tekorten aan de andere kant van het spectrum. 't is wat duur (tientje voor een kilo) maar in principe doet het alles wat het moet doen; van pH regelen tot de juiste voedingsstoffen inclusief sporenelementen.

      #43
      Misschien dat dit iets is, heb ik ook gebruikt toen ik nog geen gier had

      pokon-stikstofmest-2kg.jpg
      Attached Files
      buiten-2020, 2021, 2022, 2023
      Hydro-met afjes-2022

      Comment


      • Maniac
        Maniac commented
        Editing a comment
        Is dat okay om aan je planten te geven?

      #44
      Maniac Geef "liquid gold" (urine) verser dan vers, hier stukje uitleg.

      Samenstelling


      Menselijke urine is een uistekende bron van stikstof, fosfor, kalium (NPK 18:2:5) en sporenelementen en bovendien in een vorm dat het makkelijk door de bodem wordt opgenomen. Het hele jaar beschikbaar en gratis.

      Je moet het wel verdunnen met water, zie link.

      bron:

      https://mergenmetz.nl/blog/notities/...en-mest/urine/


      00106196002d44ada719530c1a02724cd1.jpeg



      Succes

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        We hebben wel gekkere dingen gehad hier op JD
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...n/33144-sperma

      • Old dawg
        Old dawg commented
        Editing a comment
        Ja ik snap het wel, 't is een rare gedachte, maar in principe is er niets mis mee, we gebruiken ook kippen/vleermuizen & vogelpoep enz...als mestvoeding voor onze plantjes, ( en wordt gretig gerookt ) maar met die pokon of what ffr zit je ook goed hoor
        Succes & grtz

      • Maniac
        Maniac commented
        Editing a comment
        Ja dat is wel wat ik nodig heb Corleone1933

      #45
      Die reacties is dat draadje over sperma QnQ

      Comment


      • Old dawg
        Old dawg commented
        Editing a comment
        Omg, hilarisch, wel oppassen dat je geen soa hebt

      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Gewoon te gek zoiets, hoe komen ze er op hahaha, wel veel aandacht aan besteed
    Bezig...
    X