Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x Special Kush + 2x White Widow + 1X Purple Maroc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2x Special Kush + 2x White Widow + 1X Purple Maroc

    Korting op 420shop
    Hi guys...long time....ben hier ooit begonnen met een verslag van compleet mislukte planten...inmiddels een paar kweekjes verder en het gaat elk jaar beter...

    Laatste kweek was van 2017 dus het is weer even wennen, maar dit jaar was ik er redelijk vroeg bij....

    Ik zal vooral foto's posten en reageren op eventuele comments.

    Planten staan in normale potgrond die is aangedikt met korrels NPK en Vinassekali. Later in de groei vul ik die potten zowel van boven en vooral van onder nog wat verder aan met verse grond. Ik doe niet aan ph afmeten en dure grappen...gewoon water geven en wat bijvoeden met biogrow als dat nodig is.

    Heb wel alweer last van beestjes...bladluis en mineervlieg...zwaar irritant altijd...heb er wel wat voor maar wil ze het liefst zo min mogelijk inspuiten.

    Planten staan nu 4 weken boven de grond denk. Zie foto's. Overweeg om er nog een paar planten bij te zetten, maar die hebben dan wel een forse achterstand...

    Ps. Dit is niet de laatste stand van zaken...maar zijn een paar foto's die ik tussentijds heb gemaakt. 1 plant kwam wat zwak uit de startblokken, ondertussen al flink bijgetrokken (grote pot in de hoek).
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 8 photos.

    #2
    Hier nog even de laatste stand van zaken. Planten staan vrij nat nu, maar ben lui met de gieter dus geef soms wat teveel zodat ik een dagje kan overslaan...

    De beestjes blijven terugkomen...dag dat ik het zat ben en de spray pak komt dichterbij...

    Plant in grote pot links in de hoek heeft een moeilijke jeugd gehad dus vandaar de bladvergroeiing, gaat helemaal goedkomen met haar.

    Vandaag misschien nog paar zaadjes kopen..wat kleurrijker spul en/of AF.

    Geniet van de plaatjes en tot de volgende!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 7 photos.

    Comment


    • Mystery
      Mystery commented
      Editing a comment
      Prachtige planten! En snap je frustratie van de beestjes. Het is de natuur... maar de schade die ze je 'werk' soms in een paar dagen kunnen aanbrengen... aaarrgghh... Suc6!

    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      Succes met de kweek. Ziet er goed uit!

    #3
    Die plantjes lijken het enige groen in de buurt, staan er geen andere planten in je tuin ?
    Want dan komen alle beestjes naar deze toe, da's best logisch; Voedselbank die kant op.
    Buiten heeft spuiten tegen beestjes meestal niet zoveel zin.
    Welke heb je ? Luizen kun je er handmatig wel uit peuteren.

    Ze zijn al aardig op weg, ziet er goed uit.
    Dat komt wel vol te staan.
    Succes!
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #4
      Er staat verderop ook een verrotte tomatenplant en nog een paar bakken geraniums...tis idd vrij kaal.

      Ik peuter de luizen en de mineervliegen er bijna elke dag ff af. Niet m'n favo klusje, maar het hoort er een beetje bij buiten. Iemand ervaring met Jack Herer...lijkt me wel wat voor erbij...

      Comment


        #5
        Zien er al mooi uit, die gaan de komende weken flink groeien schat ik zo!

        Kweking Eend

        Comment


        • Maniac
          Maniac commented
          Editing a comment
          Thanks, On Fire

        #6
        Haha Ess heeft me hierheen gelokt met je mooie bijdrage op dit topic:
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...54#post1508254
        Maar het voordeel, nu volg ik je wel

        Ziet er goed uit toch?

        ik had vorig jaar Jack Herrer auto staan van Zamnesia. Het is mijn favoriet tot nu toe. Niet al te sterk spul, maar dat is mijn ding ook niet.

        Succes met je kweek.

        Comment


        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Dank voor de link, die ziet er inderdaad goed uit, ik hoop dat jack bijtrekt maat als ze niet groeit een week dan laat ik haar inslapen. En zet ik nieuws, dit jaar zowiezo drama ik had nog 2 zaadjes laten ontkiemen de afgelopen anderhalve week in de grond gedaan en nog steeds niet boven ik wacht daar nog paar dagen mee maar dan ga ik op onderzoek uit.

        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Kunichika geef me even een link van jouw topic, want ik kan het zo snel niet vinden. Ik zoek altijd met mijn neus

        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Bij deze joop https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...kweekje-pompom

        #7
        Blijven peuteren anders inderdaad met de plantenspuit. Verder zien ze er goed uit toch!!

        Comment


          #8
          Korte Update: het is subtropisch warm (zalig) dus de dames hebben gisteren goed water gehad...voorlopig krijgen ze ook weinig meer want er zijn bakken met regen onderweg later deze week.

          Luizen waren hardnekkig dus heb toch de spray gebruikt zoals verwacht...hoop dat ze nu wegblijven...bladeren krijgen eenmalig een tikkie van die spray...met name op de plekken waar de luizen zaten, maar was ff klaar met peuteren. Vliegjes blijven nog wel hardnekkig aanwezig.

          Heb nog een extra zaadje in bestelling...die moet nog bezorgd worden en loopt dus ver achter, maar heeft wat autoflower-genen dus zal wellicht zelfs eerder in bloei schieten dan deze dames.

          Gisteren klein beetje voeding meegegeven met het water. Was even benieuwd hoe ze zouden reageren. Blad lijkt wel wat naar binnen te buigen dus blijkbaar hebben ze het nog niet nodig.

          Voorlopig dus alleen beetje water en gewoon recht zo die gaat.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 6 photos.

          Comment


          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Waar heb je de zaadjes bestelt als ik vragen mag. Beter dat de luizen weg zijn met de spray.

          • Maniac
            Maniac commented
            Editing a comment
            Wietzaadjes NL en de Headshop... heb bewust de URL er niet instaan want weet niet of dat de bedoeling is hier...

          #9
          NL is het nog niet verleerd...
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #10
            Heb de dames beetje mishandeld de afgelopen dagen. Teveel voeding (1x), onregelmatig en weinig (kraan)water gegeven. Dat is meteen te zien dus moet vanaf vandaag toch maar iets meer liefde gaan geven.

            Heb een sloot regenwater afgevangen. Hopelijk verhelpt dat eventuele blokkades en zakt de ph-waarde van m'n grondje wat (Maerl-kalk en kraanwater), want die lijkt te hoog.

            Ze staan nu even ingehoekt ter beschutting...Voorlopig dus alleen regenwater en na de regenachtige dagen iets regelmatiger wateren dan worden ze vast weer happy!

            Tot de volgende!
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 5 photos.

            Comment


            • Ess
              Ess commented
              Editing a comment
              Ik vind ze er fantastisch uit zien.

            • Maniac
              Maniac commented
              Editing a comment
              Thanks! Ess, maar van dichtbij zijn er wel wat kleine tekorten zichtbaar. Gisteren regenwater gehad...leven ze van op! Probeer vanaf nu alleen maar regenwater te geven, maar het regent zo weinig!

            • Ess
              Ess commented
              Editing a comment
              Om de lichtgroene bladeren in het midden bovenin hoef je je geen zorgen te maken. Omdat het nieuw blad is zijn ze wat lichter en ze kleuren met de tijd donkerder. En verder zit er op elke plant in de natuur wel wat spikkeltjes en gaatjes. Heel normaal. Ja regenwater doet wonderen.

            #11
            De Purple Maroc ligt nu in de week. Wil die nog beter doen...maar heeft autoflower genen...das nieuw voor mij. Heb begrepen dat die niet van te sterke grond houden.

            Verder valt me op hoe erg het groeitempo er uitloopt nu het minder mooi weer is....:/

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Purple Maroc = Purple Power x Maroc
              Er zit geen autoflower in, de ouders zijn alleen lekker snelle bloeiers dus dat zou ook resulteren in een strain die wat eerder begint te bloeien en rond de 50 dagen bloei nodig heeft.

            • Maniac
              Maniac commented
              Editing a comment
              Aha bedankt voor de info Q! Mag wel een beetje vaart maken dan....

            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Met meer dan 2 maanden groei moet het wel goed komen

            #12
            Het zaadje zit reeds ontkiemd in een potje stekgrond...vond het weer nog ff te slecht om meteen buiten te gooien...tempo zit er goed in en het goede weer komt eraan heb ik gezien!

            Comment


              #13
              Op het oog zijn het 4 hele mooie gezonde dames die je daar hebt! Ik zelf zou dat ontkiemde zaadje gewoon naar buiten gooien hoor.. morgen word t 16 graden en daarna gaat het omhoog, dus dan zou ze morgen een mooi dagje hebben om te wennen.
              De Bloemen Van Bri

              Comment


                #14
                Even een AfterStorm update....ja we zitten hier niet ver van zee en de dames staan ook nog eens op hoogte dus het kan behoorlijk tekeer gaan...

                PH van de grond zit me niet lekker....is most likely te hoog...teveel kalk bij de grond icm kraanwater....maargoed daar is niet veel aan te doen ( turf zou wellicht kunnen werken maar heb der geen zin an).

                Denk dat hierdoor een aantal mineralen geblokkeerd worden en dat is her en der te zien aan het blad... ach....het zij zo...Ik heb de lelijkste bladeren er even bijgezet.

                Bij de Purple Maroc (die nog boven moet komen) gaan we dat beter aanpakken.

                Groeien doen ze wel in ieder geval....

                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 8 photos.

                Comment


                  #15
                  Beetje zeewater bijgooien werkt als een malle haha. Mooie slippers btw

                  Comment


                  • Maniac
                    Maniac commented
                    Editing a comment
                    Thanks, ze gaan al een paar jaartjes mee Still going strong...

                  • Ess
                    Ess commented
                    Editing a comment
                    Niet ver van zee, vandaar die badslippers!

                  • Maniac
                    Maniac commented
                    Editing a comment
                    whahaha onder andere...
                Bezig...
                X