Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x Special Kush + 2x White Widow + 1X Purple Maroc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Update vanaf het front....

    Het weer zit mee tot diep in volgende week dus dat is de eerste winst! Nu hopen op een redelijk oktober anders rot alles alsnog weg.

    De planten doen het redelijk, maar het valt mij iets tegen en dat heb ik vooral aan mezelf te wijten. Een dringend fosfortekort heb ik onvoldoende geadresseerd. Dacht dat een paar eetlepels bat guano wel voldoende waren, maar dat bleek weinig uit te richten. Vandaag is er 1,5 kilo tegenaan gegaan en dat ga ik volgende week nog een keer doen wanneer nodig en anders een weekje later.

    Ondertussen krijgen ze af en toe nog wat brandnetelgier en voornamelijk Biobizz Bloom....Dat laatste is meer voor onderhoud want heb niet echt het idee dat daar veel power inzit. Gelukkig nog een kleine hoeveelheid pk 14-15 achter de hand die ik over een week of 2 in ga zetten.

    Als dat allemaal op is zitten we halverwege oktober en dan moeten we maar eens kijken hoe het ervoor staat...mogelijk schakel ik dan al over op louter kraan/regenwater wanneer ernstige toprot op de loer ligt en dan gaan ze begin november "al" om met slechts 8 weken echte bloei.....mocht alles nog wel goed gaan dan haal ik nog wel even een flesje stevige voeding bij.

    De belichting van de foto's varieert, maar heb ff geen tijd om nieuwe te maken. Volgende keer beter!

    P1050033.JPG P1050036.JPG P1050034.JPG P1050040.JPG
    Attached Files

    Comment


    • Maniac
      Maniac commented
      Editing a comment
      Dat wordt flink knipwerk Corleone1933. Ik vond net een heel mooi zaadje in de ak47 auto dus dat is de eerste winst

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Ja mij is het ook geluk met zaad uit eigen kweek, dus je kunt het altijd proberen, wat eruit komt is afwachten, je weet het nooit

    • Maniac
      Maniac commented
      Editing a comment
      Ik swso kijken wat eruit komt

    #92
    Sow, die gaan best zeg. Toppen komen al mooi in beeld. Met 8 weken bloei zou je toch al wel aardig goede wiet moeten hebben. Alleen die sativa achtige plant (ben ff naam kwijt) komt echt tijd te kort dan
    De natuur is geen vuilstort. Keep it clean!

    Comment


    • Maniac
      Maniac commented
      Editing a comment
      Laten we hopen dat de rot nog niet te gek is dan!

    #93
    FF een Special van de Purple Maroc....Qua detail de mooiste plant die ik ooit gezien heb...het zaadje kostte aardig wat, maar dan heb je ook wat...met name het aantal vertakkingen is absurd...nog nooit gezien...deze plant bouwde tijdens een storm rustig verder...de stam is beestachtig voor een plant van deze omvang en het wortelstelsel is zo fijnmazig dat de aarde aan de oppervlakte spiegelglad is geworden...echt een aanrader...Volgend jaar komen er 3 van deze....

    Ondanks dat de plant licht overvoed is, wat te zien aan wat koperkleurige vlekjes op sommige bladeren, en dus niets tekort komt, zit er wel wat meeldauw op...hoop dat ie het uit kan zingen...

    Helaas kan ik niet alle foto's uploaden want dan staat de hele omgeving erop, maar de vorige post geeft een idee van de plant, hoewel ie in het echt veel mooier is....

    Hier nog een shotje van een flinke sidetop waar er meerder van op de plant zitten....heb het idee dat die nog groter worden dan de hoofdtop, maar we gaan het zien....

    P1050077.JPG

    Comment


    • Maniac
      Maniac commented
      Editing a comment
      Exact Joop en je weet zelf ook hoeveel zaadjes er van een bevruchte dame afkomen...das gewoon een goudboom

    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Hahaha, het is nog meer waard dan de wiet zelf. Dus weg met alle sensimilla en bevruchten die zooi

    • Maniac
      Maniac commented
      Editing a comment
      Met een seedshop zijn de zaadjes idd de kosten niet...

    #94
    AA8D93DA-58DB-4797-859F-9E250ABEE9D8.jpeg FE0E0E3D-C9E7-4F45-A447-FE8860C72F60.jpeg C2A1137F-7E28-4F07-B319-17A1644D3022.jpeg C4794917-60F0-4E59-A47C-62A740D0CA39.jpeg Ik vind deze fem echt rare toppen maken....het zijn hele dunne strings en ze zitten overal...lijkt meer op op een soort onkruid struik...deze heeft ook wel mega wind gevangen eerder...

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Raar soortje met zo weinig blad in de toppen heb het nog niet eerder gezien bij white widow, maar wiet is wiet, als hij goed smaakt is het goed, ruikt hij al een beetje?

    • Maniac
      Maniac commented
      Editing a comment
      Corleone1933 helemaal niet, maar wel als je met je handen erlangs gaat...heeft erg veel stress gehad..

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Zogauw de trichomen gaan glinsteren in de zon zal hij wel gaan ruiken, die van mij komt overal bovenuit, wat een geur.
      We zitten stoned binnen alleen al van de geur

    #95
    A5F5C830-9BFD-4610-A54D-79B8881A70CF.jpeg 177B0F28-BEDC-4860-8F46-876ED308E26D.jpeg Die plant maakt heel veel van dit blad. Teveel water? Tekort aan mineralen? Zure grond?

    Comment


    • Kweking Eend
      Kweking Eend commented
      Editing a comment
      Probleem met stam en of rottende wortels lijkt me ook

    • Maniac
      Maniac commented
      Editing a comment
      Hhmm als jullie dat allebei denken...ik stop eerst maar even een dagje met water geven..

    • Maniac
      Maniac commented
      Editing a comment
      Ben inmiddels zo goed als zeker dat het de overdosis gier is geweest meerdere keren

    #96
    Er komt me toch een bak drama-rot weer aan...vanaf morgen tot waar ik kan zien elke dag bakken regen...de auto’s gaan straks om, die wiet pakt niemand meer af!

    Comment


    • Maniac
      Maniac commented
      Editing a comment
      Haha Corleone1933 jij blijft verbouwen

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Ja moet een beet bezig blijven om het allemaal goed voor elkaar te krijgen, ga ook nog twee ventilators onder het afdak hangen voor het vocht te verdrijven, eind van de week gaat het laatste gedeelte van de white widow om zodat ik ruimte heb voor de twee fems onder het afdak.

    • Maniac
      Maniac commented
      Editing a comment
      Het wordt hondenweer in het Westen

    #97
    Het stormt alweer als een dolle hier...netje over de grootste plant gedrapeerd...zoveel mogelijk blad wat op z’n eindje liep verwijderd en dan hopen we maar weer dat het meevalt...

    Volgend jaar zet ik de fems pas later in het seizoen net als de Maroc zodat ze niet groter worden dan 1,85m. Er staat nu een slungel op het dak in windkracht 6-7 van 2,5m. Wordt misselijk als ik naar het gezwaai van die plant kijk....is geen lolletje zo, zeker niet nu er al flinke toppen in komen...

    Volgend jaar is als het goed is het laatste jaar op ‘t dak. Daarna tuin en dan blaf ik die hele tuin vol planten en als ie volstaat zet ik er nog 10 extra bij om te compenseren voor het hondenweer hier op het dak en dan nog 10 extra voor het algehele beleid van die zwabbertjes in Den Haag.

    Zo dat was wel ff een inhoudelijk update over de fems . Tot de volgende!

    Comment


    • Maniac
      Maniac commented
      Editing a comment
      Corleone1933 minder stress, meer lol, weerbericht voor t Westen gezien...bah

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Ziet er niet goed uit voor jou, heb je de stormlijnen al vastgezet, succes met dat weertje

    • Maniac
      Maniac commented
      Editing a comment
      Kan wel stormlijnen gooien maar staat er straks alleen nog een steeltje en ligt de wiet beneden...als het echt gaat beesten leg ik ze plat

    #98
    Brandnetel ik hoop met je mee, maar dan mag t wel snel draaien....tot einde eerste week okt ziet er bagger uit..dan zijn er nog ruim 3 weken te gaan waarin de zon moet gaan schijnen..

    Comment


      #99
      Veel succes met de storm morgen

      Comment


      • Maniac
        Maniac commented
        Editing a comment
        Thanks...valt nog mee...relatief gezien..

      Laatste update van September after the storm:

      Het goede nieuws is dat ze het allemaal overleefd hebben! Heeft me wel wat slaap gekost, maar ach, als je ergens aan begint moet je het afmaken....

      Het is een apart stel...De ene White Widow staat er redelijk bij....op een rotte zijtak (links na). De grote Special Kush is een beest van een plant die vol de wind heeft gehad tijdens een drietal stormen...ben vrij trots dat die nog heel is....heeft een netje gekregen...De tweede Special Kush is een tijd geleden doormidden gewaaid...maakt kleine topjes aan....verwacht er niet veel van maar weggooien leek me zonde...De Purple Maroc (topper) is aan de binnenkant flink uitgedund en heeft White Widow #2 op z'n kop gehad...zijtak gespleten, maar die is ge-tie-wrapped...Tot slot de White Widow 2...een hele aparte en lelijke plant die door de stress van de wind zich waarschijnlijk zo ontwikkeld heeft....geen idee wat ik ermee moet... allicht gooi ik er een touw omheen om de boel omhoog te houden....verder laat ik m maar z'n gang gaan en dan kijken we over een maandje wel....

      Verwacht komende week weinig bijzonderheden...het weer ziet er bijzonder slecht uit...redelijk fris en nat... wel minder wind, maar dat is dan ook de enige "meevaller". De rot zal her en der op gaan duiken en dan moeten we hopen op een betere tweede helft van oktober...zoals verwacht voor Nederland...we gaan zien wat er evengoed nog afkomt...

      Ik ga dit volgend jaar niet meer zo doen....veel geleerd en een van de dingen is dat planten van 2,5 meter hoog op het dak geen pretje zijn....heb alvast 4 zaden besteld van de Purple Maroc en de rest worden auto's of nog een paar andere late season fems....in april fems planten ga ik niet meer doen. De auto's tussendoor zetten was iig wel een goede zet want nu heb tenminste alvast wat liggen mocht alles afrotten en wegwaaien....


      P1050100.JPG

      P1050103.JPG
      P1050104.JPG
      P1050105.JPG
      P1050106.JPG
      Attached Files
      Last edited by Maniac; 28 September 2020, 10:49.

      Comment


      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Maroc is echt een mooie plant geworden en de eerste twee zien er ook goed uit, wat je van die andere twee afhaalt is ook wiet, ook al zien ze er dan niet zo mooi uit. We gaan voor veel wiet of niet dan.

      • Maniac
        Maniac commented
        Editing a comment
        Ja we gaan voor de max...voor zover dat kan op het dak . Die ene die kapot gewaaid is, is zonde, was een hele mooie. Die treurwilg heeft teveel wind gehad, trauma opgelopen.

      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        De mijne was ook een treurwilg, nu staat hij weer overeind.

      Lekker afbloeiweer joh! Over twee weken staat er een hoop snot op t dak en daar mag ik dan nog wat rookwaar uit destilleren....wat een baggerland, trek die tent.

      Comment


      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Ja het weer is echt bagger, mijn haze krijgt ook niet de kans om op te drogen, de bloeiharen worden bruin van het vocht, de andere twee staan droog, daar gaat het goed mee

      • Cammadorgrows
        Cammadorgrows commented
        Editing a comment
        ja we kunnen er helemaal niks mee met dit weer, zit er zelf al over na te denken op de volle grond WW maar te oogsten... die krijgt de volle laag van de regen....

      Besef dat de verwachtingen ook nog eens bagger zijn en de zon ondertussen alleen maar daalt...kansloos jaar...zeker voor sativas

      Comment


      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Klopt heb je ook weer gelijk in, ik heb natuurlijk dat afdak dus bij die twee planten kan ik het wel gebruiken, die haze heeft er tot nu weinig last van

      • Old dawg
        Old dawg commented
        Editing a comment
        Je hoeft niet perse bio boerenmelk te gebruiken, uit onderzoek v/d Wageningen universiteit is gebleken dat het ook gewoon met magere melk kan (40% melk 60%water ) maar wat belangrijker is dat je het met zonnig weer moet doen, tsja hier wringt de schoen, want de zon laat zich steeds minder zien.

        PS
        Het zijn de eiwitten in melk waar meeldauw niet goed tegen kan, heeft niets met rauw of vet te maken, en om de 10 dagen herhalen.
        Nou hoop ik (misschien tegen beter weten in)dat voor iedereen het nog goed afloopt, kom op succes, het glas is halfvol.

      • Maniac
        Maniac commented
        Editing a comment
        Nou dwag...dit is wel tegen beter in tot de max hoor...weerbericht gezien. Morgen wil je je ergste vijand nog niet naar buiten sturen

      Ja ik heb me verkeken op hoe verschrikkelijk het weer hier is...dacht dat het wel los zou lopen...zo’n afdak is goud

      Comment


      • Maniac
        Maniac commented
        Editing a comment
        Het weer is hier zo slecht...als het weer een vrouw was zou ik mn hond er nog niet overheen laten gaan...ik zie alles wat er nog afkomt als bonus

      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Zo denk ik er op het moment ook over, alles extra is een bonus

      • Maniac
        Maniac commented
        Editing a comment
        Er is hier in 2 dagen tijd 75 mm gevallen...das meer dan wat er normaal in een maand valt en morgen nog een zuidwester 6-7. De rot is niet eens bruin maar gewoon direct zwart snot.

      Aardige kanonnen maat! Hoe gaat het met het weer zo tijdens het afbloeien, veel last van rot?

      Comment


      • Maniac
        Maniac commented
        Editing a comment
        Het is niet best....

      • colori
        colori commented
        Editing a comment
        Maniac het is nooit best. Ik heb er mij nu na 5j bij neergelgd dat een groot deel van de oogst verloren gaat. Het is k*t maar het is wat het is.
        Een afdak kan wel helpen maar het is toch vooral de vochtige buitenlucht die ons de nek omdraait..

        Hang on there!

      • Maniac
        Maniac commented
        Editing a comment
        colori, ik heb na 1 jaar mn lesje geleerd...het snot hangt alweer tegen de ramen....het is misschien wel erg extreem dit jaar...zit op het slechtste plekje helaas...

      Het is 8 oktober 2020 en er is de laatste 4 dagen meer dan 100mm neerslag gevallen. Vandaag windkracht 7, alles was al snotterig en wordt nu alle kanten op gesmeten...het zit niet mee zullen we maar zeggen... Hoewel het morgen beter zou moeten zijn wordt dit weekend nog een bak derrie verwacht....ik heb ze al dagen geen water hoeven geven...en dat zal voorlopig ook niet nodig zijn...de potten zijn niet te tillen...

      Er zijn nog grofweg 3-5 weken te gaan voor de oogst op een beetje fatsoenlijke moment van rijping kan plaatsvinden terwijl de rot overal al toeslaat....

      Na het weekend ziet er weerbericht er iets beter uit hoewel er elke dag regen verwacht wordt...ik verwacht echt niet veel meer van de fems....allicht dat een paar toppen de moeite waard zullen zijn om te drogen en te knippen...een groot deel zal snotrot worden en daar ga ik ook geen tijd meer insteken....

      Volgend jaar louter autoflowers die desnoods naar binnen gaan als het opnieuw van dit takkenweer wordt in dit nauwkijkende land vol nsb-ers die de politie gaan bellen als er een paar plantjes buiten staan, terwijl ze zelf kansloos achter het raam regendruppels aan het tellen zijn en buiten niet eens dood gevonden willen worden. Levend ophangen aan een windmolen met dit weer zou ik zeggen dan kan meneer agent zich nuttig gaan maken voor zijn zuurbetaalde inkomen. Voor degenen die hun plantjes kwijt zijn zo aan het eind van het seizoen is het een schrale troost dat het zulk slecht weer is...

      storm oktober.jpg

      Comment

      Bezig...
      X