Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

    02 maart 2011

    (Helaas is er nog geen nieuwe 2011 folder op het forum)

    Ik heb begin januari 2011 wat zaad gepakt die eigenlijk te klein zijn, de zogenaamde niet volle zaden, en heb deze een nachtje in water gelegd en vervolgens in de bloemenbak gestrooid.

    Het is van het zaad van wat ik zelf in 2010 gekweekt heb, in dit verslag.

    De moederplant had al een vorst test gehad, zie verslag, en nu dus een vorst test op het zaad/ zaailingen.

    De plantjes zijn 6 tot 7 weken oud en hebben alle vorst doorstaan.

    De test is geslaagd, (nacht) vorstbestendig tot ongeveer -6 graden (moederplant).

    Je kunt echter wel zien dat de lage buitentemperatuur en kort daglicht de groei enorm remt en dat het redelijk zinloos is om voor maart te zaaien.


    Gelukkig heb ik de lader van mijn camera weer gevonden en kan ik weer foto's uploaden en een verslag bijhouden/updaten.

    Groeten EOG

    Edit:

    1. De groei kan ook enigzins geremd zijn omdat de zaden niet volgroeid waren.

    2. Ik laat de kleine plantjes staan en mogelijk, gezien het te kort aantal uren daglicht, schieten ze de bloei in en kan ik daardoor de mannetjes ondertussen eruit halen. Dat wordt dus het vervolg van deze test.

    3. Het minizaad van 5 december (eerder in dit verslag) was dood door uitdroging toen ik terug kwam van vakantie.
    Het zaad van deze foto's is dus niet het zaad van 5 december.
    Attached Files
    Last edited by Willempie; 2 March 2011, 19:01. Reden: Edit

    Comment


      Re: EOG Zadenkweek: UK08xDanish Gold (Froehbanken)

      Ik ben nieuw op deze forums, en zou graag zelf willen kweken over een tijdje, maar wat ik mij nou afvraag wat is dat EM spul waar je het heel de tijd over hebt.

      Thx voor tlezen alvast

      Comment


        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

        Comment

        Bezig...
        X