Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3 skunk #1 en 1 columbian

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: 3 skunk #1 en 1 columbian

    allebei goeie tips, maar 3 problemen.Als ik de het kasje verhoog dan verlies ik warmte en is het effect er wat van af. Als ik ze top dan vrees ik ervoor als ik plaats genoeg zou hebben om er 3 of 4 deftig te kunnen plaatsen zodat ze elkaar niet verdringen.Toppen was ik eigelijk zowiezo al van plan, maar er is een kans dat ik de 3 overgebleven columbian plantjes wild zet. Ik ben gisteren een spot gaan bekijken en het zag er op eerste zicht wel afgelegen genoeg uit, dus dat zou het problemen van plaats al uitsluiten. En in de grond plaatsen zou wel een probleem vormen, want de ondergrond zit vol met losse stenen en mijn moeder wil dat ik de planten kan verplaatsen bij bezoek van familie en dergerlijke.
    Maar ja ik kan nog goed inpraten op mijn moeder, eens ze wat groter zijn zal ze in geen positie meer zijn om eisen te stellen ivm de planten
    Ik zal de beslissingen nog eventjes uitstellen voor vast grond of potten.
    Ivm groeimiddel zal ik morgen brandnetels gaan plukken en een aftreksel maken. Ik ben al heel de dag aan het lezen over dit aftreksel maken, maar in het de ene thread staan 16-18u laten weken, de andere zegt 3 dagen, 2 keer per dag goed roeren en de laatste zei 24 u. Wat is nu het beste? ik ben verward.
    Merci voor de vele reacties

    Comment


      #17
      Re: 3 skunk #1 en 1 columbian

      jaaa als je een plek weet in t wild en waar veel zon is en niemand komt perfect toch!! dat dat ga ik ook nog doen.. gewoon 5 thuis houden.. en andere plekjes nog wat zetten

      Comment


        #18
        Re: 3 skunk #1 en 1 columbian

        ja misschien ga ik zelf nog enkele lowrider zaden kopen en ze ook het wild plaatsen. Ik heb net gelezen dat ze maar tot 9weken nodig hebben om te volgroeien en perfect zijn om op een verborgen plaats te zetten door hun beperkte lengte. De kweekkriebel slaat extra hard toe bij me dit jaar, misschien wel iets te hard
        Lowriders zouden wel ideaal zijn om op mijn kot te kweken binnen mijn klerenkast met TL-lampen nuja dat is voor eind september, nu concentreren op buitenkweek.

        Comment


          #19
          Re: 3 skunk #1 en 1 columbian

          Vandaag heb ik de grootste columbian overgepot naar wat ik denk een pot van 12 liter ofzo is.PICT0008.jpgPICT0002.jpgPICT0007.jpg

          Dit zijn de 3 skunk plantjes apart PICT0003.jpgPICT0004.jpg

          PICT0006.jpgdit zijn de 2 columbian plantjes die 2weken ouder zijn dan de skunks en even oud als de grootste columbian vreemd genoeg blijven die wat steken op dezelfde grootte.
          deze zijn bestemd voor in de natuur te plaatsen dus hier verwacht ik niet zoveel van
          Attached Files

          Comment


            #20
            I've seen things who people would never believe...

            Comment


              #21
              Re: 3 skunk #1 en 1 columbian

              Hey lady green
              Was die plant in de volle grond 1m50 op 80 cm maar niet zeer hoog (1m20) of waren ze allemaal vergelijkbaar van grote?
              Ik ben ook blij dat je zegt dat het sterke planten zijn, want het is nog maar mijn 2de kweekjaar.
              Je goedkope voedingsmethode spreekt me ook wel aan.Als je zegt om de week, moet je dan maar 1 keer voeding geven in de week?
              En hoeveel geef je dan per plant?Je zei dat je nog netelgier en paardenmestgier gebruikte, mengel je die dan met die andere voeding?
              Misschien kan ik ze toch in volle grond plaatsen als ik de grond uitspit, als je geintreseerd bent hoe het afloopt, je weet me staan
              Ik had er heel wat aan je thread, jij ook een goed seizoen toegewenst

              Comment


                #22
                Re: 3 skunk #1 en 1 columbian

                Hey Tarz,

                Enkel de buitenplant was 1m50 op 80 en 1m20 hoog. De planten in de 60L potten werden zo'n kleine meter hoog en 70cm breed ofzo.
                Ik gaf tijdens de groei voeding 1 keer een week de miracle grow (wel dubbele dosis: 2 doppen op 4liter geloof ik) en de andere week de gier. Vanaf de voorbloei gaf ik de bloeivoeding van aveve (ook dubbele dosis dan wat is aangegeven).
                Het is zeker geen slecht idee om ze nog in volle grond te zetten, al pas je dan wel best op met je wortels: een beetje mishandelen mag, maar zie dat niet heel het wortelstelsel eraan gaat..

                Ben niet veel online, maar ik volg je !

                Succes!
                I've seen things who people would never believe...

                Comment


                  #23
                  Re: 3 skunk #1 en 1 columbian

                  Ik dacht dat ze nog te klein waren om in volle grond te plaatsen en ging ze eerst nog eens overpotten. Is dat nog nodig of plaats ik ze best meteen in volle grond?
                  @ladygreen: Als ik niet meer naar een growshop kan gaan, zal ik je voedingstips zeker benutten. Ik heb nu al een voedingsmiddel staan maar die is voor groei en bloei dus die gebruik ik best niet.

                  Ik zal dit weekend eens de verhoudingen van de potgrond die ik gebruik op het forum zetten om te weten of dit goed genoeg is. de grond waar ze nu staan ligt namelijk vol met stenen en het zal me heel wat moeite kosten om een put te kunnen graven en om door de steenlagen te komen. Ik weet niet zeker of het wel mogelijk zal zijn eigelijk,we zien wel. Ik zal hoe dan ook de put moeten opvullen met heel wat aarde.

                  merci voor de tips
                  grtz tarz

                  Comment


                    #24
                    Re: 3 skunk #1 en 1 columbian

                    we zijn nu 1week verder en 4zonnige dagen verder. De plantjes hebben hier deugt van gehad en zijn toch wel een stuk gegroeid.
                    Alle plantjes zien er gezond uit en vertonen geen tekorten, behalve 1 die zijn heeft 2 blaadjes zien van opkrullen.
                    Ik heb 3skuns en 1 columbian overgepot, naar ketels (1.95euro 10liter ketel) waarin ik gemiddeld 7gaten in de bodem heb gemaakt.
                    Ik wou ze eigelijk al in volle grond plaatsen, maar wegens gebrek aan tijd zal ik dit wss maar binnen een 3weken kunnen doen.De grond is ook volgezaaid met stenen en het zal een grote karwei zijn om door die steenlaag te komen, hopelijk een mogelijke missie. Anders zal ik ze spijtig genoeg toch in potten moeten plaatsen.
                    tarz
                    PICT0002.jpgsk, col.jpgcol3.jpgwortelstructuur.jpg2skunks.jpgPICT0022.jpgcolumbian.jpgPICT0020.jpgPICT0023.jpgrimpel blaadje.jpgcol2.jpg

                    Comment


                      #25
                      Re: 3 skunk #1 en 1 columbian

                      Looks nice dude! ze staan der goe bij!

                      Grtz

                      Comment


                        #26
                        Re: 3 skunk #1 en 1 columbian

                        Ziet er mooi uit

                        Comment


                          #27
                          Re: 3 skunk #1 en 1 columbian

                          PICT0011.jpgPICT0001.jpgPICT0005.jpgPICT0004.jpgPICT0002.jpgPICT0006.jpgPICT0009.jpg



                          PICT0003.jpg

                          Hey hier is een update, 4 dagen later zijn ze dus zo geworden ondanks het hele slechte weer. Het mag toch snel weer wat warmer en minder vochtig worden want er stond schimmel op mijn aarde van de grote pot en kleine beginplekjes bij 2 andere potten. Kan ik dit eigelijk verhelpen, behalve ventileren dan? Ze hebben de hele week geen water gehad de aarde bleef vochtig en er laggen telkens druppels op de bladeren dus was dit denk ik niet nodig.
                          Er is een klein hapje genomen uit 1 blaadje van de 6 plantjes dus voorlopig van beestjes praktisch geen last. Ik zie ook zwarte puntjes op de blaadjes maar dit hopelijk gwn aardeplekjes, ik zie allesinds nog niets van effect als het beestjes zouden zijn. Voor de zekerheid heb ik ze er toch maar eventjes afgeveegt
                          Degene in de grote pot en die in de grijze pot allebei columbians had ik 4dagen geleden getopt en die groeien met 2 toppen terug, denk ik we zien wel.
                          Vandaag heb ik ook de skunks in de blauwe emmers getopt en gefimt, dat fimmen is maar bij 1 gelukt er kwam telkens teveel mee bij de andere dus heb ik ze moeten toppen.
                          gtrz tarz stay tuned for more

                          Comment


                            #28
                            Re: 3 skunk #1 en 1 columbian

                            Zien er lekker uit man miss kan je ze onder een afdakje zetten dan worden ze vanzelf minder droog

                            Greeeetz

                            Comment


                              #29
                              Re: 3 skunk #1 en 1 columbian

                              Je wil waarschijnlijk zeggen minder nat
                              Ze staan al in een serre dusja ze staan eigelijk droog, maar door de hoge luchtvochtigheid en de dagelijkse regenbuien condenseert de vocht op mijn planten veronderstel ik.
                              Ze heeft maar 1 keer opengestaan deze week dus ze kunnen niet nat zijn door de regen zelf.
                              Er staan een paar zonnebloemen vlak naast de serre die al bijnna volledig opgegeten zijn door slakken en dergerlijke, ik hoop dat eens de zonnebloemplanten op zijn ze niet naar mijn plantjes komen.
                              Mijn moeder strooit wel korrels maar door al die regen verliezen ze telken vlug hun effect, dus het komt er op neer dat het echt wel eens zomer mag komen
                              grtz

                              Comment


                                #30

                                Comment

                                Bezig...
                                X