Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3 skunk #1 en 1 columbian

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: 3 skunk #1 en 1 columbian

    skunk2.jpg2colum.jpgamnesia-haze (2).jpgamnesia-haze.jpgskunk1.jpgPICT0009.jpgPICT0010.jpgPICT0008.jpgPICT0004.jpgPICT0003.jpg
    skunk 2oude columbian amnesia-haze skunk2 columbian1 columbian3&4 columbian2 columbian

    ik ben al even terug van reis maar had de tijd niet gevonden om foto's te nemen en te posten. Het is dus 3weken geleden sinds men laaste update. Ik heb de 2skunk planten na wat motivatie van ulrike nog verpot in nieuwe aarde om er misschien toch nog iets af te halen. de oude columbians zien er slechter uit, daar heb ik maar weinig hoop voor. Met de nieuwe planten gaat alles goed dat zijn 4nieuwe columbians en 1 amnesia haze geen enkel gefeminiseerd. Ze zijn nu allemaal van de kleinste tot de grootste tussen een halve en volledige meter groot. De amnesia-haze groeit het best maar die is wel de enige die last heeft van beestjes, welke heb ik nog niet ondekt, al wat ik zie zijn spinnen maar die eten volgens mij geen planten.
    Ik vraag me nu wel af met dat de plantjes vrij jong zijn, zullen ze vanzelf in bloei komen te staan?Ik wil verduisteren maar dat kan ik niet want binnen 2 weken zit ik al terug in gent. Kan je 2weken verduisteren om zo in bloei te laten komen en dan ze terug gewoon laten buitenstaan?Als ze niet snel genoeg in bloei komen vrees ik dat de ganse oogst gewoon schimmel zal zijn, heeft iemandt suggesties?

    grtz tarz

    Comment


      #62
      Re: 3 skunk #1 en 1 columbian

      ze zijn er weer mooi bovenop gekomen tarz!
      zelf ben ik niet zo van het verduisteren... is toch minder opbrengst!
      laat ze dus gewoon buiten staan, maar zorg voor een goede overkapping...

      grtzz flits
      I ain't going nowhere, untill I done it all!

      Comment


        #63
        Re: 3 skunk #1 en 1 columbian

        ah thanks flits
        dus jij denk dat ze zo ook wel te oogsten zijn?Ik ben enkel wat bang, want vorig jaar zat ik met schimmels en dan heb ik vroeger moeten oogsten.
        ik zal geduldig zijn en de natuur zijn gang laten gaan, enkel die 2 oudere 2 kleine plantjes zou ik waarschijnlijk wel verduisteren want die groeien praktisch niet in hoogte, het is alsof ze omgevormd zijn naar lowriders
        ik heb wel een alternatief voor overkapping, daar zal ik de volgende keer een foto van uploaden en het idee eens uitleggen
        grtz tarz

        Comment


          #64
          Re: 3 skunk #1 en 1 columbian

          ja denk wel dat er wat af te halen is...
          mooi laten staan en de natuur zijn werk laten doen!
          succes
          I ain't going nowhere, untill I done it all!

          Comment


            #65
            Re: 3 skunk #1 en 1 columbian

            tarz, good luck m8
            je zal er zeker meer afhalen dan lowriders.
            ziet er goed uit.
            peace

            Comment


              #66
              Re: 3 skunk #1 en 1 columbian

              ik heb nog een vraagje. Ik heb ze bewust nog niet getopt mijn nieuwste planten omdat ik dacht dat het beter was ze gewoon te laten groeien nu ze toch zo laat gezet zijn.
              Is dit een goeie redenering of haal ik er toch meer af als ik ze nog top? Aangezien de bloeiperiode begint leek het me niet zo verstandig nu nog te toppen, ben nu al bang dat ze veel te laat zullen beginnen aan hun bloei
              kan iemand met ervaring in zulke dingen me zeggen wat zij zouden doen in mijn geval
              grtz tarz

              Comment


                #67
                Re: 3 skunk #1 en 1 columbian

                In de eerste twee weken van je bloei toppen kan als noodmaatregel maar ik zou het je niet aanbevelen. Persoonlijk zou ik ze nu gewoon zo laten gaan. Grtz

                Comment


                  #68
                  Re: 3 skunk #1 en 1 columbian

                  @monty
                  ja dat dacht ik ook al merci voor de bevestiging, ze staan nog niet in bloei maar bij 2 van de oudere planten denk ik voorbloei te zien maar nog niet duidelijk genoeg om met zekerheid te kunnen zeggen.
                  jammer dat ik ze maar zo laat heb kunnen planten want het gingen echt goeie planten geweest zijn, ze groeien echt ideaal.

                  grtz tarz

                  Comment


                    #69
                    Re: 3 skunk #1 en 1 columbian

                    update
                    grote oude columbian heeft weer problemen en deze keer zal het fataal zijn. Hij heeft schimmel op de basis van z'n steel en ze ziet er op zich ook heel slecht uit, ik kon net geen foto meer nemen batterijen plat.
                    Dus die gaat weg. Ik zou graag de 2 planten die samen staan overpotten maar aan gebrek aan grotere potten zal dit vrees ik niet gebeuren, misschien nog in volle grond?
                    Ik wil dit vooral doen omdat de kleinste z'n bladeren wel groeien, maar hij maakt geen toppen aan enkele maar blad en geen vertakkingen.
                    Ook goed nieuws 3 plantjes vertonen vrouwelijke voorbloei de kleine columbian (3) en de 2 skunks. Bij de andere gaat het niet meer lang duren want ik denk ook voortekens te zien maa ben het niet zeker.
                    Ik zou wel detail foto's willen nemen maar ik heb geen zo'n goeie camera.
                    Ahja 1 van de columbians begint ook hele bladeren te krijgen bij de basis, maar ik heb het gevoel dat het naar boven aan het gaan is ook. Hoe kan ik dit oplossen?
                    Ben beetje bang gekomen met voeding door men planten half dood te doen in juni
                    foto's
                    kleine en grote broer skunk.jpgPICT0016.jpgskunk kl.jpgcol.jpgcol33.jpg
                    .
                    col gele blaadjes.jpgskunk klein.jpg2 columbians.jpgcol (3).jpgcol (2).jpgcol3.jpgschimmel.jpgA-H.jpggrote col schimmel.jpg

                    grtz tarz reacties altijd welkom

                    Comment


                      #70
                      Re: 3 skunk #1 en 1 columbian

                      Kan je stekken maken zonder wortelstimulator? Gewoon low budget? Ik heb namelijk mijn ziek columbian opgehaalt, maar er waren nog enkele gezonde takken over zoals de top.
                      Kan ik deze eventueel nog redden?Ik heb geen tijd om naar een growshop te gaan, een gewone aveve ofzo wel kan iemand me helpen?

                      Comment


                        #71
                        Re: 3 skunk #1 en 1 columbian

                        Stekken zonder stekpoeder gaat zeker gewoon in water zetten. Van hoe lager in de plant de stek afkomstig is des te meer auxine bevat de stek en des te beter wortelt dat.

                        Je kan ook wilgentenen in water zetten deze bevatten enorm veel auxine, deze auxine diffuseerd voor een deel in het water. in dit water zet je dan je stek.

                        Comment


                          #72
                          Re: 3 skunk #1 en 1 columbian

                          oei ik had ze in potten water gezet maar ze hangden helemaal en zagen er overwaterd uit dus heb ik ze in grond gestoken. Ik zal ze dus toch gewoon weer in water gaan steken straks
                          merci monty

                          Comment


                            #73
                            Re: 3 skunk #1 en 1 columbian

                            Bladoppervlak verminderen door de vingers te halveren helpt en liefst bij een vl van 99%. Een wortelloze stek verdampt veel water maar kan dat niet opvullen omdat ze nog geen wortel heeft. Door het blad te halveren verminder je deve verdamping waardoor ze minder snel haar turgor (celdruk) verliest. Bij stekken is het belangrijk dat deze als ze verst gesneden zijn en op het snijvlak de bast en houtvaten nog open en blood liggen dat de stek zo snel mogelijk in het water komt om te voorkomen dat er lucht in je vaten trekt. Een stek die te lang "Op het droge"heeft gelegen en luchtbellen in zijn vatenstelsel is ten dode opgeschreven omdat de capillaire werking in het vatensysteem is verstoord. De stek begint al snel met aanmaken van cellen op het snijvlak om de wond af te dichten.

                            Stekken in een glaasje water gaat dus zeker wel prima als je het goed doe het duurt enkel wel veel langer voordat dat geworteld is. Veel succes.

                            Grtz

                            Comment


                              #74
                              Re: 3 skunk #1 en 1 columbian

                              ik heb net de stekken terug uit de grond gedaan en terug in water gestoken. De blaadjes heb ik gehalveerd en ik heb telkes terug een stukje afgeknipt van de onderkant van de steel.
                              Nu wordt het afwachten. Hou ik de stekken best in de schaduw of genieten ze meer van de zon?
                              merci voor de info het was zeer leerrijk
                              grtz

                              Comment


                                #75
                                Re: 3 skunk #1 en 1 columbian

                                schaduw maar toch lichtrijk, zet je ze in de volle zon dan is het er direct mee gedaan, best serretje rond maken om de LV zo hoog mogelijk te houden, wat monty al aangaf hierboven.
                                trouwens stekpoeder vind je in de aveve of whatever tuincentrum alier, zelfs brico
                                rhizotonic is ook ni slecht om in huis te hebben als je gaat stekken, of iets anders van bladvoeding

                                Comment

                                Bezig...
                                X