Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3 skunk #1 en 1 columbian

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: 3 skunk #1 en 1 columbian

    jip

    Ja ze zijn getopt, staat onder de foto's
    de columbians zijn goed gelukt er groeien al aan elke plant 2 toppen dusja.
    Ik zou met voeding beginnen vanaf dat ik tijd heb om er achter te gaan, ik zal het low budget houden en met de tips die ik gekregen heb voeding kopen.
    Vorige week heb ik ze verpot dus momenteel zullen ze zeker ng geen tekorten hebben, volgende week misschien.
    Ik heb nog tot 22 juni examen en dan zou ik in die week netels gaan plukken en daar gierst van maken en ik zal ook nog eens zoeken om wat aanvullende voeding als dit nodig is.
    Ik weet dat je voeding moet gebruiken om vette planten te krijgen, maat het schrikt me ook deels af voor stress en overvoeding aangezien ik daar nog geen ervaring mee heb.
    Het zou gewoon jammer zijn om door ondeskundigheid mijn planten te 'vergiftigen' en zo in semptember of oktober met lege handen te staan.
    Natuurlijk ga ik het wel proberen en met hulp van mensen op het forum zal dit wel lukkendaarvoor zit ik hier

    grtz tarz

    Comment


      #32
      Re: 3 skunk #1 en 1 columbian

      Ja, ik wil ook niet te veel geven en dan overbemesten, gwn wat basisdingen. Kwil gwn dat mijn planten wat voller worden en dikkere stam krijgen.
      Ik eb examen tot 23juni, dus vanaf dan kan ik ook vo voeding en alles kijken en ze ook meer buiten beginnen zetten want ben er dan constant bij.
      U skunks zien der echt goe en groot uit. Kga de rest van de planten ook nog proberen te verpotten dit weekend!

      Grtz Ulrike

      Comment


        #33
        Re: 3 skunk #1 en 1 columbian

        Op foto's 2,3 en 4 hebben de planten een voedingstekort

        Comment


          #34
          Re: 3 skunk #1 en 1 columbian

          Die van foto 3 wist ik al dat altijd een beetje gehandicapt was, maar hoe zie je het aan die andere?
          Die hebben niets van verkreukelende of verkleurende bladeren. Misschien de onderste 2 blaadjes die beetje licht groen-geel worden maar dit is normaal dacht ik
          Ik heb net de bovenste aardelaag weggedaan en een nieuwe opgelegt want er was blijkbaar al meer schimmel dan ik op eerste zicht had gezien
          voedingstekort?

          Comment


            #35
            Re: 3 skunk #1 en 1 columbian

            Hoe staat het met de plantjes?

            laters

            Comment


              #36
              Re: 3 skunk #1 en 1 columbian

              Ze doen het goed, maar beginnen toch hun eerste probleempjes gte vertonen.
              Ik zal dit weekend kijken voor foto's. Het fimmen is wat mislukt en de bovenkant is nu aan het herstellen denk ik, er groeit beginsel voor nieuwe topjes, maar het ziet er toch een beetje raar uit.
              Er zijn ook bepaalde blaadjes die een beetje opkrullen, is dit voedingstekort, watertekort?
              de onderste enkele blaadjes beginnen te verkleuren, maar dit is normaal dacht ik die hebben nu toch geen nut meer.
              De grote columbian doet het zeer goed, ik hoop echt dat het een vrouwtje is want die heeft echt levens- en groeilust, hopelijk later ook bloeilust
              foto's volgen
              grtz tarz

              Comment


                #37
                Re: 3 skunk #1 en 1 columbian

                tijd voor een update
                Ik heb gisteren voor eerste maal voeding gegeven, organische tomatenvoeding van DCM(NPK6-3-12+2MgO, 6%stikstof, 3%fosforzuurhybride, 12%kaluimoxide, 2%Magnesuimoxide, 38%organische stof)
                Er staat op dat dit voeding genoeg is voor 100 dagen voor tomatenis het dan wel verstandig om hier iedere week voeding van te geven of moet ik dit beperken tot 1 keer in 2 weken,...?
                Is deze voeding ook geschikt voor weedplanten? Ik heb al veel gelezen en gehoort dat mensen voeding voor tomaten gebruiken.
                Door vorige week de planten te toppen en fimmen zijn ze wel gegroeid, maar langs boven moeten ze nog hun toppen doorgroeien natuurlijk. Dus vooral gegroeid in bladgrote en kleine vertakkingen langs onder.
                Foto's
                PICT0011.jpgPICT0005.jpgPICT0023.jpgPICT0025.jpgPICT0004.jpgPICT0014.jpgPICT0012.jpgPICT0009.jpgPICT0017.jpgPICT0002.jpg
                PICT0020.jpgPICT0024.jpgPICT0015.jpgPICT0007.jpgPICT0003.jpgPICT0021.jpgPICT0001.jpgPICT0008.jpgPICT0010.jpgPICT0013.jpg

                Als iemand commentaar, tips of reacties wil geven, die zijn altijd welkom
                grtz tarz

                Comment


                  #38
                  Re: 3 skunk #1 en 1 columbian

                  hey,

                  Hoeveel keer in een week of in twee weken je best voeding heeft, weet ik niet maar ik denk idd dat tomatenvoeding wel goed is voor je planten. Kzou da ook willen gebruiken wat later maar nu ebben ze voeding van canna gekregen.. Keb op die site daarvan gelezen: 'De plant heeft tijdens de groeifase grote hoeveelheden stikstof, een weinig fosfor,
                  en middelmatig veel kalium nodig.(Met de stikstof kan de plant voldoende bladweefsel gaan aanmaken, de fosfor zorgt ervoor dat het wortelsysteem goed blijft meegroeien,
                  en de kalium zorgt in deze fase voor de algehele weerstand van de plant tegen onder andere ziekten en plagen.) Dus kdenk daj me die voeding redelijk goe zit, maar gzou een grotere hoeveelheid stikstof nodig ebn.Kdenk dat de hoeveelheid kalium op zich wel goe is (middelmatig veel), maar gwn de vo de verhouding te doen kloppen mss wa meer stikstof!

                  Grtz ulrike
                  Last edited by ulrike; 20 June 2010, 16:41.

                  Comment


                    #39
                    Re: 3 skunk #1 en 1 columbian

                    ja dat gaan we proberen op te lossen met netelgierst. Als ik tijd heb zal ik die volgende week proberen te maken.
                    Ik zal dan wel moeten opletten met de hoeveelheden dat ik geef, voedingen mengen en de hoeveelheid niet kennen zou wel voor stress kunnen zorgen.
                    Ik zal wel eens op zoek gaan op het forum of internet wat de aanbevolen hoeveelheid is van gierst en van stikstof voor cannabis.
                    Grote heoveelheid, middelmatig, weinig klinkt allemaal een beetje wazig in de oren, ik zou liefst toch beter weten wat veel is maar bedankt voor de info
                    grtz tarz

                    Comment


                      #40
                      Re: 3 skunk #1 en 1 columbian

                      vind ze er toch mooi uitzien.
                      succes met de zoektocht
                      sigpic

                      Comment


                        #41
                        Re: 3 skunk #1 en 1 columbian

                        @ inti
                        Thanks zal het nodig hebben, de moeder heeft vandaag al geklaagt over het teveel aan plantjes
                        trouwens ze beginnen al wat groot te worden om rond te dragen/rijden is niet echt legaal in belgie om op stap te gaan met weedplanten.
                        Hopelijk kunnen ze zich goed aanpassen als ik een plekje vind, ik denk hoe groter je ze guerilla plant hoe meer kans op overleven, klinkt logisch toch?
                        Ik zie erg op tegen het graven in mijn tuin, misschien zal ik toch speciekuipen kopen om er gewoon vanaf te zijn,ofwel groeit mijn motivatie met de zon die komt
                        grtz tarz

                        Comment


                          #42
                          Re: 3 skunk #1 en 1 columbian

                          Vind ze wat gestrekt, klopt dat?

                          Comment


                            #43
                            Re: 3 skunk #1 en 1 columbian

                            Ja dat kan wel zijn, mijn moeder heeft de serre eens 5 dagen toegelaten en ik denk dat ze in die fase wat gestrekt zijn.
                            De serre houd jammergenoeg heel wat licht tegen, anders zou ik niet weten aan wat het ligt.
                            Ze zijn niet problematisch gestrekt toch?kan ik er iets aan doen om hier verandering in te brengen?

                            Comment


                              #44
                              Re: 3 skunk #1 en 1 columbian

                              zo erg is het toch niet om een gat te graven
                              zien er idd een beetje gestrekt uit maar gaat verder goed lijkt me succes

                              Greetz

                              Comment


                                #45
                                Re: 3 skunk #1 en 1 columbian

                                @nulvijfnul
                                idd een put graven is niet erg, maar als de grond vol ligt met stenen ben je aan 30 centimeter over de hele opervlakte meer dan een uur bezig ofja ik weet niet precies hoe lang
                                het gaat gewoon niet vooruit en ik weet niet of de grond wel te vertrouwen is, hij is namelijk echt hard.Ik wil gewoon in volle grond zodat ik geen zware kosten moet doen aan potten en om eventueel mooiere planten te krijgen.
                                grtz tarz

                                Comment

                                Bezig...
                                X