Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

    koffiedrap rondom je plantjes werkt schijnbaar ook
    In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

    Comment


      #92
      Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

      Update:

      Net uit de broeiendhete wildernis gekomen met een update over de plantjes.

      Jack herer:
      De Jacks reageren duidelijk minder positief op het toppen in vergelijking met de amnesia lemon. Ze komen er wel door, maar ik ben toch van mening dat ze redelijk wat tijd hebben verloren door het toppen. Verder gaat het wel goed met de Jack herers. De voormalig omvergelopen plant is ondertussen de grootste geworden. De andere heeft onderaan watverbleekte bladeren gekregen, ik vermoed door overwatering door de aanhoudende regenbuien de vorige dagen, of is dit iets anders? Het zou wel kunnen dat die plaats niet zo goed afwatert, het is op kleigrond.
      Zien jullie op foto 3 hetzelfde als ik? Heb ik per ongeluk gefimd ipv getopt?
      P6271544.jpgP6271549.jpgP6271545.jpgP6271553.jpgP6271555.jpgP6271543.jpg
      White widow:
      Ondanks het feit dat deze voor 90% is opgegeten geweest, is deze toch enkele nieuwe blaadjes aan het aanmaken. Niet dat het veel zal opleveren, maar ik laat ze staan. Wie weet komt er nog wel iets van... De dader is ondertussen ook bekend: een hert.
      P6271563.jpg

      Amnesia Lemon:
      Het plantje met wat minder bladopperblakte, reageert dan wel positief op het toppen (reageren sativas in het algemeen beter op toppen dan indicas?) De nieuwe bladeren zien er niet even vreemd uit als de ouderen, de verbranding in de punten kruipt ook niet verder op het blad, dus op zich lijkt er niet meteen gevaar te zijn voor de plant.
      P6271556.jpgP6271557.jpgP6271562.jpg

      De Big Devil doet het goed, ze zal nu wel genieten van het zonnetje om af te rijpen, maar zit duidelijk wat achter op schema door het weer van de vorige dagen. De plant wordt voller, grote fanbladeren staan bijna rechtop (waarom weet ik niet, dat ligt niet aan de wind), de toppen lijken zich ook nog verder te vullen.
      P6271569.jpgP6271576.jpgP6271568.jpg

      De misvormde LSD:
      Ondanks het weer is deze de groei ingeschoten de voorbije dagen. Dit weer lijkt ze wat te heet te vinden: de nieuwe bladeren staan toegeplooid, dus ze zal het wat warm hebben. Ze moet het maar leren. Ondertussen is ze wel de 15 cm voorbij, hiphoi.
      P6271583.jpgP6271590.jpg
      Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

      The plant of today, makes the planet of tomorrow.

      Comment


        #93
        Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

        Leuke plantjes man.. Op die middelste foto van de big devil , zie ik daar iets van spint op het onderste toppie ??
        ik hoop dat ik t mis heb hoor en verbeter me gerust

        Comment


          #94
          Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

          Nee hoor, da's gewoon een spinnewebje . Dat laat ik zitten tot ik ze ga knippen, spinnen houden sommige beestjes tegen.
          Grtz
          Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

          The plant of today, makes the planet of tomorrow.

          Comment


            #95
            Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

            Zien er goed uit! Succes ermee,ik blijf je volgen .

            Comment


              #96
              Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

              die jacks ,die staan er mooi bij en op de derde foto heb je getopt (rechte 'cut') alleen heeft die plant dat zo niet verstaan , ik zie daar wel degelijk minstens 3 toppen. toppie
              die amnesia's die trekken ook verder , 't is een erg sterk kruid
              die big devils , het zijn AF en ik heb al gemerkt dat die bladvorming (gedeukte of hobbelige bladeren) wel meer voorkomen en rechtstaan bladeren kan ook te wijten zijn aan die ruderalisgenen die erin zitten of dat ze hard zoeken naar water .( ze drinkt mischien meer dan wat daar aanwezig is (foto's na zes genomen?) of teveel zouten in milieu
              heeft al mooie topvorming , krijg je in augustus mooi opbrengst van .
              die misvormde LSD , dat nieuw blad is een echt hazeblad , lekker smal en yup, soms niet teveel vertroetelen . je kunt wel een witte stof /plastiek rond de zwarte pot wikkelen zodoende dat de bodemtemperatuur niet te hoog oploopt en je kunt tevens een potparka maken , afdekken van je grond met witte plastiek zodoende dat het niet te snel uitdroogt.

              allemaal goed groen die planten van je


              hopelijk worden ze vanavond niet gebombardeerd met die voorspelde hagel

              fingers crossed
              Last edited by member10463; 28 June 2011, 15:07.

              Comment


                #97
                Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

                Waw dissi je hebt echt mooie plantjes staan! Hopelijk heb je geen hagelschade. Op mijn plekjes zou het moeten meevallen. Mijn streek heeft minimale neerslag gekregen. De gevreesde golfbalhagel bleef uit...

                Ik zie dat je je hart en ziel in je kweekje steekt. Vandaag heb ik heel je blog gelezen en nuttige tips eruit gepuurd. Je bent goed bezig en ik volg je projectje!

                "No guts, no glory"

                Comment


                  #98
                  Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

                  Hey Dissi,

                  Long time no see, holiday? Ik mis je goeie feedback en commentaar hoor! Keep on going with youre good work!

                  Laters

                  Comment


                    #99
                    Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

                    Dissi.
                    Watskeburt???
                    tijd al geen feedback van je gehad.
                    gaat alles nog wel goed?

                    Greetzz

                    Comment


                      Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

                      Geen nood, niets mis bij mijn weten. Ben wat aan het rondtrekken en heb geen internet ter beschikking meestal. Updates en replies komen binnenkort wel terug. Jullie ook het beste met jullie kweekjes! Vele vakantiegroetjes alleszins.
                      Grtz,
                      Dissi
                      Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

                      The plant of today, makes the planet of tomorrow.

                      Comment


                        Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

                        goede vakantie verder
                        en je zult aangenaam verrast worden als je je struiken gaat tegenkomen
                        ze zullen de twee meter wel gepasseerd zijn

                        Comment


                          Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

                          Das mooi om te weten Dis
                          En idd net wat PH zegt,zullen wel grote bomen zijn als je terug bent hehe .
                          Maar prettige vakantie nog even,moge je veel zon hebben waar je ook bent.
                          Suckses

                          Greetzz

                          Comment


                            Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

                            Voortijdige update:
                            Ben nog niet naar alle spots gegaan. Vrienden hebben de meeste planten wel gecheckt en de meerderheid doen het goed, waaronder een white widow van 2 meter. De rest zou ook gezond zijn. Een dezer dagen ga ik zelf naar de spots en lever ik een volwaardige update (want naar het schijnt is er sinds de hagelstorm niemand meer geweest).

                            @Kris, bedankt! Tekort aan zon was er zeker niet .
                            Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

                            The plant of today, makes the planet of tomorrow.

                            Comment


                              Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

                              Hey Dissi,

                              Nou ik ben echt benieuwd hoe ze erbij staan bij je!

                              Laters

                              Comment


                                Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

                                Gedeeltelijke update:

                                Het is ondertussen een kleine twee maand geleden sinds ik nog naar deze spot ben geweest. Dit is de enige spot die niet door vrienden onderhouden is. Bij mijn vertrek stonden er nog 2 jack herers, 1 amnesia lemon en een (vrijwel kaalgevreten) white widow. Aan de weg kon ik zien dat er niemand mijn spots heeft bezocht. Alles was helemaal over- en dichtgegroeid, dat ik het op momenten zelfs dacht op te geven voor vandaag tot ik gepastere kledij aanhad. De omgeving was woest; omgevallen bomen, ingezakte modderpadjes, of, op sommige delen, gewoon geen pad meer.

                                Jack Herers

                                Bij mijn vertrek zagen deze twee jacks een beetje gelig ondering, vermoedelijk door overmatig water op een kleibodem. Ze zijn beiden getopt. Deze twee planten zijn goed gegroeid, eentje van 1m 70, eentje van 1m 50. De jack herer die getopt was maar een derde topje wou aanmaken, dezelfde jack herer die in het begin omgeduwd was door een konijn, is nu de grootste en heeft drie hoofdtoppen (waarvan de middelste de kleinste is). Ze doen het al bij al goed, minieme bladschade. Veel spinnetjes op de bladeren. Spinnetjes zijn goed: ze vangen en eten ander ongedierte op. Bijgeleerd: als er spinnetjes op je spot zitten, ga dan regelmatig eens kijken, sommige bladeren waren aan de hand van webben tot een dichtgevouwen hand gevormd, om dan binnenin spinneneitjes te leggen. Deze heb ik verwijderd, zodat de bladeren terug open staan en voldoende licht kunnen opvangen. Deze planten doen het goed, al rest me de vraag waarom deze jack herers (in tegenstelling tot de jack herer die elders staat), zoveel in de hoogte groeit en niet in de breedte. Ze hebben over de hele levenscyclus direct licht gehad. Invloed van de bodemvoeding misschien?
                                P8221823.jpgP8221824.jpgP8221825.jpgP8221828.jpgP8221827.jpg

                                White Widow of Amnesia Lemon

                                Deze plant kon ik eerst niet terugvinden omdat het landschap zo verwoest/veranderd was. Bij het aantreffen van de plant vond ik gelijkaardige schade als ik bij de white widow had gevonden (zie eerdere posts). De white widow was vrijwel geheel opgegeten en de Amnesia Lemon had roestige, verkreukelde bladeren en was getopt. De plant die ik vond leek op eerste zicht niet getopt te zijn. Toch, als ik naar de bladeren kijk, zijn deze eerder sativa-achtig waardoor ik denk dat het toch de Amnesia Lemon is. Ook denk ik op foto 2 te zien dat er gewoon de tweede stengel is opgegeten en dat het dier daarna is verder gewandeld. Hoe dan ook, deze plant is nog vrij goed door gegroeid en lijkt niet verloren te zijn. Als dit de amnesia lemon is (wat ik hoop) ben ik alleszins blij om te zien dat er alleen gezonde bladeren zonder schade zijn.

                                P8221834.jpgP8221836.jpgP8221837.jpg P8221831.jpg

                                De rest:
                                De big devil is geoogst voor mijn vertrek. Hoewel het eerst leek dat deze plant ver van rijp was, bleek deze enkele dagen voor mijn vertrek toch rijp. Deze hebben we dan geoogst en is momenteel voor het grootste deel opgerookt. De auto northern light en de diesel ryder die eerder waren aangevallen door slakken, hebben toch nog wat opgebracht, al was het niet bijster veel. Ook daar is het merendeel al van opgerookt. Big devil ligt me het beste van smaak, lekker zachte smaak en zacht in de keel, al kan de geur wel beter. Autoflowers zijn mijn favoriete planten niet, maar als je er eentje wil, zou ik big devil zetten.

                                Edit:
                                Voor educatieve doeleinden heb ik de foto's van de big devil toegevoegd toen ze rijp was (bruine pistils). Geleerd: ga regelmatig kijken, want niet elke bloei is perfect te voorspellen. Deze was tot op het einde bijna niet gerijpt, tot het snel begon te gaan. Op deze foto neem ik aan dat ze rijp was, 3 weken voor wat de breeder vermelde op het pakketje. Normaal gezien had deze nog langer moeten staan, maar ben mijn intuitie gevolgd. Opbrengst: 55g nat.
                                P7111624.jpgP7111623.jpg

                                Updates van andere spots kunnen de volgende dagen nog binnendruppelen, als ik zin en tijd heb om ze te gaan bezoeken.
                                Last edited by Dissi; 22 August 2011, 16:34. Reden: fotos big devil
                                Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

                                The plant of today, makes the planet of tomorrow.

                                Comment

                                Bezig...
                                X