Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

    ze staan er goed op
    dat ze niet in de breedte gegaan zijn is een voedingsissue.
    ze hebben het zeker niet optimaal die herer's.
    is een mooie plek en daar kun je er wel wat meer kwijt volgend jaar
    dan heb je ook ineens genoeg om te
    ik zou je een bodemanalyse van die spot willen aanraden

    die lemon staat er het frist op

    greetz

    Comment


      Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

      ziet er goed uit toch.
      Mooi gezond groen blad en voldoende licht.
      Maar wat kan een stuk land veranderen he in een paar maandjes
      Jammer van de grond daar voor je Herers,maar ook die komen er wel.
      Mischien volgend jaar licht bijmesten een maand voor je gaat planten.
      Als ik jouw zo bezig zie wil ik des te meer volgend jaar ook wat guerilla uitzetten.
      Heb daar al 3 spots voor gevonden ook.
      Iig weer mooi om te zien die kweek en guerilla van jouw Dis
      Suckses

      Greetzz

      Comment


        Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

        Zou wel kunnen dat de grond er niet optimaal is. Op vakantie een bodemkundige leren kennen, hem er meteen over gevraagd.
        Bij een rivier moet je best vlak naast de rivier je plant zetten.
        Als je de rivierbedding hebt, met langs beide kanten de oeverwand, dan zit in die oever eerst een komvorm. Momenteel staanmijn planten in die kom. Blijkbaar was dat niet slim omdat rivieren overstromen en dan gronddeeltjes meebrengen over de oeverwand. De dunste gronddeeltjes worden het verste meegedragen en nevelen dan neer waar het water blijft staan ( = in de kom ). Ook al gebeurt dit niet in de zomer, past dit de bodemstructuur aan. In mijn geval, verklaart dat waarom er op deze plek zoveel klei aanwezig is. Klei is van nature al een lage pH, maar als het water blijft staan op de grond, zou er een reactie plaatsvinden die de kalk onttrekt aan de grond (kalk maakt de grond hoger van pH tegenover klei, wat dus goed is), en omdat deze kalk weggaat, verzuurt de bodem verder. Daarom raadde hij ons aan om ofwel pal naast de rivier te planten: daar blijft het water meestal niet lang in staan en daar nevelen alleen de grovere zandeeldjes aan (grind, gesteente), maar niet de kleinste (klei, leem). Ofwel moet je aan de buitenkant van de kom, ver van de rivier, planten.

        Dat dit een bodemissue is kan best zijn, vorig jaar stond mijn Super Lemon haze op exact dezelfde plek als de herers, die groeide toen ook in de hoogte. Zal het eens wat verder uitpluizen hoe dat kan.
        Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

        The plant of today, makes the planet of tomorrow.

        Comment


          Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

          Klinkt allemaal heel logisch.
          En dan heb voor mesten dus ook weinig zin.
          ben benieuwd naar je verdere onderzoek.
          we horen het nog wel.

          Greetzz

          Comment


            Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

            Gedeeltelijke Update, part II:

            Gisteren gaan kijken bij de andere spot. Daar stonden bij vertrek nog 2 Jack herer's en 2 LSD's. Deze planten waren bij vertrek al relatief groot tegenover de andere spot uit mijn vorige update. Naar deze spot zijn vrienden gegaan om af en toe eens een kijkje te nemen & wat verder te onderhouden (moct dat nodig blijken). Ze hebben er echter niets aan gedaan, omdat het niet nodig was.

            De Jack Herers:
            Deze planten zien er mooi en sterk uit, zijn beiden getopt. Ze zijn zon 1m 70 - 80 groot en hebben meer breedtegroei dan de 2 uit de vorige update. Een van de bomen is wat scheef gegroeid om onbekende reden, maar ik zie dat niet meteen een probleem opleveren. Misschien kwam dat door de storm van enkele dagen geleden, of misschien door overige begroeiing (al vond ik daar geen bewijs van). Ze zien er kerngezond uit, geen enkele schade aan de planten.
            IMG_1191.jpgIMG_1183.jpgIMG_1186.jpgIMG_1188.jpgIMG_1190.jpg

            De LSD:
            Dit is was de grootste plant bij vertrek. Dat is ze nog steeds. Ze is zo'n 1m 90 (naar schatting) en is ook mooi breed gebouwd, rechtop gegroeid. Geen enkele vorm van schade te bespeuren. Ook deze plant is getopt.
            De tweede LSD, de donkere foto's, is wat kleiner gebleven omdat we deze op een plek hebben gezet met minder zonlicht. Niettemin ziet ze er wel gezond uit, iets luchtiger van vorm, maar met voldoende breedgroei.

            IMG_1189.jpgIMG_1184.jpgIMG_1187.jpgIMG_1192.jpgIMG_1193.jpg
            IMG_1194.jpg

            De rest:
            Voor mijn vertrek is er nog een white widow gesneuveld, de white widow die bij de minder zonnige plek stond. De misvormde LSD heeft helaas ook het loodje gelegd in mijn afwezigheid. De rest van de planten maken het goed, die staan bij, en worden onderhouden door, een van de vrienden. Daar staat de sterkste van elk soortje: een jack, een white widow, een amnesia lemon en een lsd. De white widow (enige overlever van de soort), heeft bijna de 2 meter bereikt. Daar zal niet meteen een update voor komen. De spot voor deze update lijk alleszins een schot in de roos. Het zijn mooie struiken, Dissi is een gelukkige tuinier!

            Grtz!
            Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

            The plant of today, makes the planet of tomorrow.

            Comment


              Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

              En dat mag ook wel,ze zien er prachtig uit allemaal.
              Dat het een goede plek is is wel duidelijk iig.
              Ben blij voor je dat de rest er goed bijstaat nog.
              Suckses

              Greetzz

              Comment


                Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

                De Bloei is begonnen!
                Helaas wat van de late kant, gezien alle soortjes eind september moesten afrijpen. Ze staan nu echt nog maar in het begin van de bloei, met 1 of 2 pistils per topje, maar hey, het is een begin. Gezien ze nu pas in bloei schieten vermoed ik dat het toch midden- eind oktober zal zijn voor ze afrijpen, tenzij we te vroeg oogsten ivm toprot.
                Het aftellen is dus begonnen, de laatste stadia zijn ingegaan!
                Foto's volgen snel, als de bloei zichtbaarder is en je er niet meer chter moet gaan zoeken.

                Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

                The plant of today, makes the planet of tomorrow.

                Comment


                  Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

                  aha das mooi nieuws dat die bloei toch eindelijk begonnen is
                  wordt een oktoberfeest voor iedereen bijna
                  staan er goed op en goed te horen dat die andere spot er recht op is
                  nice!
                  nu hopen dat ze sterk genoeg zijn om oktober het hoofd te bieden
                  en dan heb je een aardige voorraad

                  greetz

                  Comment


                    Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

                    Beter dat werd een keer tijd Dis hehe
                    Zal ik er ook niet zoveel naast zitten,ik had namelijk een schatting gemaakt en kwam uit op de 2 tot 3e week van oktober met het oogsten van jouw schatjes .
                    Mijn PP's gaan dit weekend om ivm toprot.
                    Suckses iig Dissi

                    Greetzz

                    Comment


                      Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

                      Velen zijn laat dit jaar, dus je bent niet de enige die eind oktober, begin november moeten oogsten... keep your fingers crossed

                      Comment


                        Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

                        Er is inderdaad redelijk tot zeer laat geoogst.

                        Voor de geinteresseerde lezers: een afsluiting van dit topic.

                        De oogst viel heel sterk mee:
                        Een van de white widows is enorm groot geworden en heeft de meerderheid van de wiet opgebracht. De LSD ook wel wat. De LSD was het leukste kwa effect. De Jack herer volgde op de voet, maar met een scherper gevoel in de keel. De amnesia lemon viel wat tegen: een heel lekker smaakje, maar zeer weinig effect.
                        Al bij al zeker een geslaagde zomer! Er ligt nog steeds wat te curen voor de toekomst....

                        Dit jaar zal ik vermoedelijk geen kweekverslag meer bijhouden, maar als er nog enige interesse is in wat fotos of een degelijk rookverslag: let me know.
                        Greetz en doe het nog goed met het kweken! Help de beginnende growers de liefde in het vak te ontdekken!
                        - Dissi
                        Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

                        The plant of today, makes the planet of tomorrow.

                        Comment


                          Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

                          Tja zorg dat je een microscoop heb ,dan kan je de trichomes heel goed zien

                          Comment


                            Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

                            Leuk kweekverslag , jammer dat je het einde niet zo goed had gepost als de rest ..
                            Die big devils had ik ook staan in 2011 , geen autoflowers meer voor mij dank u ! Enkel binnen nog miss ...
                            Ze hadden wel een zeer apart smaakje , hout-achtig echt lekker !
                            De soortjes die je dit jaar gaat gebruiken ben ik wel heel benieuwd naar !
                            Ook ik ga voor een paarse soort dit jaar .
                            En ik heb geselecteerd op vroeg bloeiers 6a8 weken als we de fabrikant hierin mogen geloven ..
                            Veel scces ng
                            Moris

                            Comment


                              Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

                              Heeeeel mooi en leerzaam

                              Comment


                                Re: Dissi's outdoor 2011: LSD, Pineapple express en ander tuinplezier.

                                Dank jullie wel!
                                Misschien open ik in 2012 ook wel nog een kweekverslagje.... omdat het zo leuk is om te doen.
                                Wat denken jullie? Doen of niet doen?
                                Is er interesse naar fotos / verslagen van de oogst / opbrengst / rookplezier? Dan post ik deze nog en kunnen we eindigen in glorie.
                                Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

                                The plant of today, makes the planet of tomorrow.

                                Comment

                                Bezig...
                                X