Mededeling

Collapse
No announcement yet.

buitenkweekje 2012 ak en ww

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

buitenkweekje 2012 ak en ww

Korting op 420shop
    Hier dan een apart topic voor mijn eigen kweekje.
    Ik ben 10 dagen geleden begonnen de volgende zaden te weken in een paar bakjes water IMAG0003.jpg
    Oeps, er ging iets mis. Je bent helaas naar een pagina geleid die niet (meer) bestaat. Naar wat ben je op zoek? We helpen je graag verder.

Oeps, er ging iets mis. Je bent helaas naar een pagina geleid die niet (meer) bestaat. Naar wat ben je op zoek? We helpen je graag verder.

bij de aankoop kreeg ik een gratis ww zaadje van het huismerk.. deze heb ik apart in een bakkie gedaan en na ontkiemen in de volle grond gezet, na de grond goed omgewoeld en er wat nieuwe tuinaarde aan toegevoegd te hebben.
    verder heb ik 1 van de ak kiemen ook in de volle grond gezet. deze wil ik tzt toppen om te kijken of ik hier een mooie brede struik van kan maken.
    de rest van de kiemen heb ik in potten van 15 liter geplaatst, afgevuld met potgrond van de buurtsuper om de hoek en ze in de huiskamer geplaatst tot de kopjes boven het zand uitkwamen. hiervan staan er ondertussen 5 met de kopjes boven de grond en lekker met hun bolletje in de uv stralen (en regenbuien) hun best te doen zich verder te ontwikkelen. ik zal morgen even wat foto`s maken van de opstelling zodat jullie er ook een beetje een beeld van krijgen.

de bedoeling is dat de potplanten gedeeltelijk vervroegd in de bloei gaan door deze zelf te verduisteren. ik zit hierbij te denken aan 4 van de 9 potten, soorten nog even afhankelijk van hoe de planten het doen en hoe ik er zelf op dat moment tegenaan kijk. overigens ben ik bij geen enkele plant van plan in de groeiperiode bij te voeden, of de planten moeten er wel heel hard om gaan schreeuwen. in de bloeiperiode wil ik ze wel enigszins bij voeden maar hoe en wat ben ik nog niet uit maar daar zullen vast wel wat tips over binnen rollen tzt.

verder komt er nog een aparte opstelling met andere zaden maar hierover is al meer te vinden in een ander topic.

ik hoop dat jullie een beetje kunnen genieten van deze ouwe smoker en z`n plantjes.

veel leesplezier.

Theo

Re: buitenkweekje 2012 ak en ww

Ben benieuwd hoe dit gaat lopen, kzal je volgen
    »-»Thrix's 1st Time 5x PP«-«
    »-» .Eerste Buitenkweek. «-«

Comment

IMAG0022.jpgIMAG0023.jpgIMAG0024.jpgIMAG0025.jpg

even een paar foto`tjes.. de eerste 2 foto`s zijn voortuin, de laatste 2 zijn de achtertuin. en nee, in die gekleurde vaasjes zitten geen plantjes .. heb nog 2 potten binnen staan daar deze nog niet boven de grond zijn. zodra deze boven komen gaan deze in de voortuin erbij. de 2 zaadjes in de volle grond is nog niets van te zien.

wordt vervolgt..

Comment

Mooi! Ziet er goed uit zo. Ik dacht dat AK altijd een autoflower was, guess I'm wrong. Ben benieuwd wat je er vanaf gaat halen en hoe die soort 't gaat doen.
        Succes!
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
          Ik dacht dat AK altijd een autoflower was, guess I'm wrong. Ben benieuwd wat je er vanaf gaat halen en hoe die soort 't gaat doen.
          Succes!
          was ik in eerste instantie ook van overtuigd, tot ik deze zaden tegenkwam.ben zelf ook erg benieuwd wat deze gaan doen. het blijken in ieder geval geen reuzen te zijn met hun 150 cm`s

Comment

Ik heb een abonnement op jou verslag genomen
            Ben benieuwd hoe het gaat lopen ouwe reus!
            Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

Mike's 5x special kush #1 (RQS)

Comment

Van die 150 cm hoef je ook niet uit te gaan. De meeste zaden die dat op de verpakking hebben staan, halen de 2 meter met gemak! In de volle grond soms 2,5 meter. Na een bezoekje van nieuwsgierige jongens in de nacht waren ze vaak nog maar 1,50.. Dus er zit ergens een kern van waarheid in
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

goed, even een update na 2 dagen tuinverbouwing.. andere schutting en de boel ff opnieuw gerangschikt. kleintjes schieten met dit weer ineens omhoog, gek hoor

ff wat foto`tjes
                IMAG0033.jpgIMAG0035.jpgIMAG0036.jpgIMAG0037.jpgIMAG0039.jpgIMAG0040.jpgIMAG0041.jpgIMAG0042.jpg

haze staat er nog niet bij. deze staan nog binnen en gaan naar buiten zodra ze boven de grond komen.
                verder lijkt het alsof ze op de groene tafel niet in de zon staan maar 5 minuten later waren ze al heerlijk aan het zonnebaden
                zoals jullie zien, plek zat.. er kan nog meer bij
                Last edited by TheovS; 1 May 2012, 15:06.

Comment

gaat een beste jungle worden
                  als we straks 4 maanden verder zijn ..
                  maar ziet er leuk uit man ..

toitoitoi dit seizoen ..
                  grtzzz birdie

Comment

kleine update: dankzij een gulle geefster via dit forum ben ik in het bezit gekomen van de volgende zaden: 2 keer power purple reg (liggen nu in het zwembad te genieten van een welverdiende zwemvakantie), 12 keer bubblegum X Noord Brabant (hiervan liggen er 5 te spartelen in een zwembadje, de rest wil ik even bewaren voor een nieuw experiment later in dit jaar, hierover later meer), 2 keer onbekende reg zaadjes (die ik dus ook gewoon direct zwemles heb gegeven aangezien ik wel van onbekende dingen hou).
                    ik hoop dat ze allemaal uitkomen en heel stiekem hoop ik dat er tussen die bg een kereltje zit die me verder op weg kan helpen met het vergaren van wat nieuw zaad door verschillende planten in m`n tuin een klein btje te bestuiven op een aantal topjes. ook hierover later meer.
                    de plantjes in de tuin gaan lekker en hebben genoten van het mooie weer van de afgelopen dagen.

voor meer nieuws vooral dit topic blijven volgen

groet,
                    Theo

Comment

als het k*t weer is zet ik ze altijd binnen achter vensterbank (het werkt)

Comment

upsdates upsdates upsdates ! ! !

niets bijzonders hoor, gewoon ff wat nieuwe foto`tjes enzo.. foto voor foto
                        2012-05-14 17.51.10.jpgde ww die ik nog even in beheer heb van m`n vriendin. deze is 1,5 week eerder gekiemd dan de ww en ak van mezelf.
                        2012-05-14 17.52.38.jpgww
                        2012-05-14 17.52.22.jpgvlnr:ww,ww,ww,ww,haze (ander topic)
                        2012-05-14 17.52.15.jpgde ww wat dichter bij
                        2012-05-14 17.51.30.jpgen dan hier m`n ak `s op de voorgrond en een haze op de achtergrond.
                        2012-05-14 17.53.12.jpgde power purple (echt nog heel ieniemienie, 2 dagen boven de grond)
                        2012-05-14 17.52.55.jpgen dan deze:een bak gevuld met zon 70/80 liter aarde uit m`n eigen tuin.. graszoden eraf gehaald en uitgegraven(projectje voor later dit jaar)
                        hierin staan vlnr: ww zaadje uit shop wiet, 2 keer onbekend zaad uit een donatie van Birdie, 1 keer BGxNB.. deze zaden zijn nog niet boven de grond, waren dan ook de laatsten die in de grond zijn gegaan.
                        mocht er doordat het tuinaarde is snel een te weinig aan voedingsstoffen ontstaan dan ga ik dit met bio voeding van plagron bij voeden..
                        2012-05-14 17.53.03.jpgen dan hier de bak, gevuld met 60 liter potgrond, met hierin de andere 4 BGxNB, inmiddels boven de grond dus volwaardig plant te noemen

2012-05-09 11.55.02.jpgde voeding die ik wil gaan gebruiken..

tot zover voor vandaag weer..

tot tot..

T.

Comment

bij jou leeft het al..
                          en ik hier maar wachten..
                          ik geef ze nog een paar dagen..
                          en anders begin ik weer opnieuw..
                          dan eens op jou manier proberen te ontkiemen..

goed bezig jij iig
                          grtzz birdie

Comment

Zijn we weer met een kleine wekelijkse update.

daar het weer de goeie kant opgaat begin ik ook in de tuin wat verandering zien.
                            ik ben sinds gisteren begonnen met 1 ml/l groei voeding toe te voegen aan het water wat ze nodig hebben.. ik hou de potten lekker vochtig maar niet overdreven nat en geef ze al naar gelang nodig `s avonds water.
                            ondertussen zijn er 2 planten naar m`n vriendin verhuist, dwz 1 ak en 1 ww staan nu in haar tuin in potten.
                            verder zijn er van de 4 ontkiemde zaden in de lange bak nog geen boven de grond gekomen. ik ben geduldig dus ik hou de grond lekker vochtig en heb nog steeds de stille hoop dat de bgxnb,2 keer onbekend en 1 keer shop-ww 1 dezer dagen hun koppies boven steken. zo niet dan gaan er 4 nieuwe (al aan het voorkiemde) bg x nb in diezelfde bak maar dan als goed gewortelde plantjes. mochten de plantjes alsnog boven komen dan gaan de kiemende bg`s in 18 liter potten om hun plek in de tuin op te eisen. wat dit betreft wordt vervolgt..

de bak waar ik 4 bg`s in had gezet ziet en nu als volgt uit: 3 bg`s zijn mooi boven de grond gekomen en doen goed hun best om zich omhoog te werken, 1 bg is wel boven de grond gekomen maar is aangevreten door het 1 of ander en hiervan stond niets meer boven de grond. ik heb besloten hier ook geen nieuwe meer voor in dezelfde bak te zetten om de overige 3 lekker wortelruimte te geven. wel heb ik vandaag voor nood even een peperplantje in de bak geplaatst tot deze wat meer worteltjes heeft om deze dan vervolgens ergens anders te plaatsen.. dus helaas, geen peperkruisingen

dan de ww`s die ik nog heb staan: hiervan heb ik er 1 over geplaatst van een 18ltr pot naar een ronde bak waar eerst 2 haze plantjes instonden. 1 van deze haze is helaas opgevreten door beessies. hiervan was niets terug te vinden. de andere haze heb ik er vervolgens uit gehaald en over geplaatst (zie ander topic straks), de grond ververst met potgrond zodat deze bak straks 2 mooie ww,s kan omarmen. ik ben idd van plan om nog een ww over te zetten van 18ltr naar de grote ronde bak zodat ze met z`n 2 kunnen delen.

nu nog de ak: deze krijgen net als de rest sinds gisteren voeding bij elke water-geef-beurt.. ze staan er netjes bij an doen niets onder voor de ww`s qua groei.

dan natuurlijk wat foto`s van het kleine grut:

01-2012-05-21%252017.18.44.jpgde hazejes toch maar ff
                            02-2012-05-21%252017.18.32.jpg1 van de 4 haze
                            03-2012-05-21%252017.18.08.jpgop de voorgrond vlnrww,ak,ak
                            04-2012-05-21%252017.17.47.jpgak van iets dichterbij
                            05-2012-05-21%252017.16.35.jpgde ww in zijn nieuwe bak. hier komt er dus nog 1 bij te staan later deze week.
                            06-2012-05-21%252017.17.04.jpg07-2012-05-21%252017.17.25.jpg08-2012-05-21%252017.17.40.jpg09-2012-05-21%252017.16.23.jpg10-2012-05-21%252017.15.50.jpg11-2012-05-21%252017.15.26.jpg12-2012-05-21%252017.15.03.jpgwat pics van dichtbij.
                            13-2012-05-21%252017.14.43.jpgen dan de bg x nb

mochten er tips, op of aanmerkingen zijn dan hoor ik dat uiteraard graag.

wordt vervolgt...

Comment

lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

GR ED

Comment

Bezig...
                              X