Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2's Buitenbende 2013

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: LR2's Buitenbende 2013

    Zo, de dooi zit erin. Vandaag al in een T-shirt gelopen zonder kippenvel. De Bob marley x Royal Frisian is nowhere to be found. Maar goed ook eigenlijk.. Bob marley kun je maar beter nooit kopen, flutsoort.

    Ook eens de wormentoren bekeken, 'k was vergeten dat ik die nog een had staan. Resultaat na flinke vorst: een bevroren kluitje wormen met een lucht waar een varkensboer U tegen zegt. Afijn, na een middagje in de woonkamer nog eens gekeken, en verrek! Toch nog een handjevol levende wormen aangetroffen die erg graag de emmers uit wilden. Een soort van natuurlijke selectie noem ik dat. Die wormen hebben nu alle ruimte (en al 't eten) om flink te seksen en overal met eieren te gaan gooien. Hun kindjes komen in de potten dit jaar, alswel 't huis waar ze in opgegroeid zijn.


    Goed, ik wil rond april een vruchtbare bodem klaar hebben, in de tuin zelf is dat een kwestie van een beetje mesten, en de rest gaat vanzelf. In potten ligt dat anders, daar gaat alleen in wat je er zelf in stopt.
    Terug naar die toren. De helft van het werk is al gedaan door de warme wintermaanden heen, de andere helft gaat nu gestaag van start. Over het voordeel van wormenmest hebben we het genoeg gehad. Nu hoe je simpel zo'n toren in elkaar flanst.

    Benodigdheden:
    Werkwijze: wurmenemmer.jpg

    De handen kriebelen. En er wordt weer een soortje toegevoegd aan de selectie. De Taiga #2. Omdat ik PP toch wel lekker vind, ben ik benieuwd naar deze soort.
    Als 't even meezit, kruis ik die met de Autohaze x LR#2 die vanaf nu HazeRyder genoemd gaat worden. Ik word moe van die lange kruising-namen.

    Ook wordt dit jaar voor 't eerst de Pineapple Dane in de run gegooid. Niet zo gek, vorig jaar bestond hij nog niet.
    Even wat achtergrondinfo:
    Genetica: (Amnesia X Ruderalis) X HJM's(?) Royal Frisian
    Pheno: uniform, voornamelijk indica, erg bossig. Mannen strekken flink.
    Rariteiten: 25% is autoflower, bevestigd. De genenleer gaat hier prachtig op. De overige 75% is relatief vroeg, in mijn geval na 5 weken al bloeiverschijnselen. De mannen blijven dui-de-lijk achter, je kunt ze bijna op 't oog selecteren, zonder te zoeken naar geslacht. Stinken in de voor
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #17
      Re: LR2's Buitenbende 2013

      Mooie tips, ik ga je topic dit jaar volgen. Suc6

      Comment


        #18
        Re: LR2's Buitenbende 2013

        je 1e vechtertje van 2013 en zo vroeg, die gaat van zich laten horen!!! knallen maar
        Wil je blowen, moet je het zelf growen

        Comment


          #19
          Re: LR2's Buitenbende 2013

          Die vechter is al dood. Maar als de vorst uitblijft, zullen er vast nog wel een paar opkomen. De bevruchte Bob Marley is namelijk in zijn geheel de grond in gegaan, toppen met zaad en al. Nu maar hopen dat 't niet meer gaat vriezen, ik schuw er niet voor om midden april al autoflowers te zaaien. Op een of andere manier beginnen ze toch pas rond eind mei te bloeien. Zo hebben ze toch nog een aardig formaat inmiddels.. Maar niet op de zaken vooruitlopen natuurlijk. Eerst eens zien wat 't weer gaat doen.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #20
            Re: LR2's Buitenbende 2013

            mooi stukkie over die wurmenemmer LR2, dat ga ik eens uitproberen ! Mijn vaste tuintje voor de hoofdoogst klinkt nogal in, met wat enthousiast gewriemel erbij in zal dat weleens tot (nog) betere resultaten kunnen leiden!
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

            Comment


              #21
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #22
                Re: LR2's Buitenbende 2013

                Staar ik ff met je mee
                Ff een vraagje: Pineapple Dane, kruising van?

                Comment


                  #23
                  Re: LR2's Buitenbende 2013

                  Pineapple dane is HJM's Royal Frisian x Autoflower Amnesia. De amnesia rook erg naar ananas vandaar de pineapple. Weinig Deens aan de RF, leerde ik vorige week. Maar 't klonk wel lekker.
                  Grappig plantje en vooralsnog echt mega robuust. De geur begint vanaf de derde week flink te verspreiden, zelfs zonder bloei. De gastouder heeft alles behalve groene vingers, dus denk aan afbreken, scheuren, wisselende lichttijden, temperaturen met een verschil van 20 graden, watergebrek enzovoorts. Toch blijven ze knallen en vertonen geen enkel teken van stress. Zou best eens mijn knaller van dit jaar kunnen worden. Ook een uitkomst van 90%+ dames (alle testrondes) is een fijn gegeven. Behalve voor de veredeling dan, bedenk ik me nu.. Vandaar ook dat ik het wel fijn vind dat iemand ze kan testen. B0riis zou dat ook doen, maar die is met de zuiderzon verdwenen zo lijkt.

                  Leuk dat je meestaart vale, dat 't maar lekker warm mag worden!
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #24
                    Last edited by LR2; 2 March 2013, 17:38.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #25
                      Re: LR2's Buitenbende 2013

                      leuk stukje over dat sphagnum LR2, ik ga er eens mee experimenteren!

                      Steenwol is altijd eerste keus geweest voor stekken (vanwege gemak, oogkleppen en voor m'n spannender avonturen : steriliseerbaarheid), maar als ik het goed begrijp is dat veenmos een prima vervanger, en ideaal om te gebruiken als medium voor stekken die voor guerilla in aanmerking komen. Dat gaan we dus uitproberen
                      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                      Comment


                        #26
                        Re: LR2's Buitenbende 2013

                        Ha cool moreweed! Ook breekt 't redelijk snel af als het eenmaal in aarde bedolven is. Goed wormenvoer!
                        Ik start er een dezer dagen een zaaitestje in. Eens zien hoe dat gaat, gezien de luchtigheid zou 't beter moeten gaan dan op aarde.
                        Let wel op met hard water en voedingen, daardoor 'sterft' het mos snel. Echter, na een jaar heb ik nog geen rot of schimmel ontdekt in het dode spul. Nu herleeft 't weer in de propagator na een spoeling in regenwater.
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          #27
                          Re: LR2's Buitenbende 2013

                          wat me erg triggert is die schimmelongevoeligheid, weet jij zo uit je hoofd hoe dat komt ? Niet belangrijk hoor, gewoon nieuwsgierig

                          Ik zet later in de week toch wat kweekjes in, zal eens een heen-en-weertje doen > veenmos spoelen met gesteriliseerd water, en dat water op kweek zetten, kijken wat er op groeit (da's dus heen), en dan het 'weertje' > koud aftrekseltje maken van dat spul en dan checken op een voorgeschimmelde plaat wat het effect is.
                          Je zou bijna denken dat ik niks beters te doen heb

                          By the way : mijn plotselinge 'surge' in highscores hier in de arcade-sectie heb ik dus volledig te danken aan jouw droogmachien.
                          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                          Comment


                            #28
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment


                              #29
                              Re: LR2's Buitenbende 2013

                              chlorofyl is redelijk kleurvast dacht ik LR2.. als in groen. Die fla..fli...vlaflips doen het truukje met de kleurtjes. Zelfs de herfstkleuren zijn dacht ik een fla..floe..vlaflipaangelegenheid, al vind ik bruin in haar diverse schakeringen ook prima passen bij ontbindende plantendelen... Het gaat trouwens wel meteen dwarrelen in m'n hoofd als ik biologie en natuurkunde ga mixen door wat te lang na te denken over die statement "chlorofyl is groen" > want dat is dus helemaal niet zo

                              Er zijn maar twee ..eum.. drie mogelijkheden denk ik :
                              1/ het is vies. Althans, schimmels vinden het vies. Of niet te verteren. Wat wat vreemd is gezien het voorkomen van dat spul, er is altijd wel een kaper op de kust zou je denken.
                              2/ het maakt iets aan wat schimmels op afstand houdt
                              3/ het leeft samen met iets wat schimmels op afstand houdt. Een of ander floraatje wat extreem zuur pist, lsd-voor-schmmels produceert of iets dergelijks.

                              ik moet alleen nog even bedenken hoe het te camoufleren valt, en of de kweektemp wel overeenkomt met hetgeen ik normaal wegzet. Laatst al een keer platen weggezet in een stoof die bedoeld was voor wat anders, en dus op 24graad stond. Echt een week lang zitten dubben waarom er maar niks wou groeien

                              Echte steriliteit zoek ik ook niet met dat spul hoor, het gaat om de balans, het in evenwicht houden cq onderdrukken van een en ander.
                              Last edited by moreweed; 5 March 2013, 22:46.
                              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                              Comment


                                #30
                                http://www.popsci.com/science/articl...10/saving-skin

                                Een beetje google doet wonderen! Het zijn polysacharoiden! Die de PH verlagen naar 2.8. http://qspace.library.queensu.ca/handle/1974/5392
                                Last edited by LR2; 6 March 2013, 13:07.
                                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                                Comment

                                Bezig...
                                X