Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Inmiddels al een paar dagen terug van Parijs en tijd voor een update dacht ik maar !
Wat ik heb gedaan voordat ik ging is de dinsdag ochtend om 6 uur voeding gegeven, woensdag en donderdags hebben ze water en regen gehad. Afgelopen vrijdag is mijn diamond girl gespleten door de wind gelukkig minder erg als mn vorige. Maargoed foto's volgen!. Inmiddels heb ik mijn andere gespleten plant geoogst, heb dit gelukkig bij een vriend mogen doen, die had een 1 of andere wietknip machine, erg handig ding. De wiet ligt nu al 3 dagen te drogen en ik heb al het verse knip afval en een broodzak met verse wiet in de vriezer voor mn hash projectje ooit
De rest van de planten toen ik terug kwam uit parijs waren toch wel duidelijker gegroeid, daar was ik wel happy mee, maargoed nu weer een paar dagen thuis en in combi met al dat kut weer zit ik weer te rommelen en te twijfelen. Ik tel ongeveer 5 weken bloei maar ze zien er toch nog uit dat ze nog echt ff een weekje of 2 moeten. Tot nu toe krijgen ze nog steeds de volle lading bloei voeding en de juiste hoeveelheid pk... as vrijdag stop ik maar met de pk en ga ik nog 1 week door met beetje bloei voeding en dan 10 dagen spoelen.... is dit een beetje een logisch wijs plannetje ? kheb namelijk geen idee .
Ook erg blij dat ik ondanks het vieze weer nog geen toprot heb mogen ontdekken..phew
Dat wordt binnenkort testen Zou stoppen met PK én de voeding en alleen gaan spoelen...!!!
Wat je zegt, toprot, NU gaan spoelen en oogsten. Ben er zelf vrij op tijd bijgeweest, alleen de
hoofdtop wat schade, en ze hangen reeds. Zou t zonde vinden makker!! Zie je toto's wel Ltrz de hipp
morgen hip!, cheers voor de tip, dat was pzies was ik zocht, een knoopdoorhakkende tip! . We gaan spoelen !!
Echter vraag ik me wel een beetje af hoelang ik ze zal gaan spoelen, omdat ik nog bij vrij veel toppen zie dat ze nog veel witte haartjes hebben ... ze zien er nog uit of dat ze nog verder moeten ontwikkelen.
Maargoed ik zal zo wat foto's plaatsen, dan zal ik ze wat beter in beeld proberen te brengen.
In ieder geval het einde is in zicht !
Maargoed ik vind dit zo ontzettend leuk, dat ik er aan zit te denken om lekker door te gaan deze winter met een klein kweektentje,2 plantjes, een lampie and thats it. we zullen zien.
P1040756.jpgP1040776.jpg<---- heb 2 (links het coffeeshopzaadje, rechts de diamond girl) planten tijdelijk even naar binnen gebracht, met een waaier en groeilamp erop...leek me beter dan ze te laten versoppen in de regen. P1040775.jpgP1040773.jpgP1040774.jpg<--- het onbekende plantje, maar hoe dom het ook klinkt en hoe dom het ook is dat ik daar niet eerder op gekomen ben, kheb er een vriend aan laten ruiken die ook kweekt. en nu zijn we er zeker over tis overduidelijk een haze plant...zo dom van me want dat ruikt zo specifiek eigelijk dat haal je er zo uit Maargoed ik ben daarom dus extra blij over ookal zijn de toppen nog niet het formaat wat ik graag wilde zien, voor een eerste keer zeer tevreden. Vandaag dag 1 in de spoeling. P1040765.jpgP1040764.jpgP1040766.jpgde scrog, opzich staat ze er lekker bij, maar zoals eerder al vermeld merk ik dat ze erg langzaam gaat. Heb ook nog eens terug gebladerd in mn kweek verslag en had deze rakker er pas 13 mei in ofzo, misschien had ze net wat eerder geplant moeten worden....maargoed nemen we mee voor volgend jaar uiteraard!!
P1040767.jpg<--- kheb hier mn konijntjes op los gelaten, die hebben voor mij alles netjes gelollypopt , misschien had ik dat ook eerder kunnen doen, ga ik me zeker in verdiepen! P1040758.jpgP1040760.jpgP1040762.jpgP1040763.jpgHier nog wat foto's van de topjes van de scrog, sommige bladeren lopen helemaal paars. Ik denk ook dat dit de oorzaak is van de vertraging. Heb dit nu zo'n 3 dagen en daarvoor sinds vorige week donderdag heeft het bij mij alleen maar flink en flink geregent. Ook de foto waarbij je mn vingers ziet , tis misschien niet de hoofdbud, maar et dingetje is maar zo'n 3 cm breed hehe khad echt van die dikke grote smerige lord of de rings zwaarden verwacht maarja tis wat it izz . Ik moet er wel bij zeggen dat de scrog de enige plant is die totaal geen toprot heeft laten zien. Dus misschien dat ik deze nog 2 weken laat staan. Ben der iig nog niet over uit. waakspin Jean piere.jpg<--- Jean-Piere P1040769.jpgP1040770.jpg<------ de Diamond girl..... deze is afgelopen donderdag nacht gespleten, ook hier maak ik me zorgen over, langzame vooruitgang. Maarja we zien het allemaal wel. P1040771.jpgP1040772.jpg<--- nog wat beter geprobeerd mn "haze" achtige plant in beeld te brengen. P1040761.jpgP1040757.jpgP1040759.jpg<--- nog 2 close ups van mn scrogje , net een regenbui gehad.
Voor de rest heb ik nog wat foto's van mn oogst, de knipmachine en de schade pics van mn diamond girl nog te goed! Maar die staan op mijn telefoon. Die volgen snel!
Hé Smokeza, bij mij was ie ook op de 5e week bloei, dacht van dat duurt nog wel 2 weekjes, maar t kan ineens heel hard gaan!
Begin met minimaal 7 dagen spoelen, kan een dagje overslaan, en hou die haartjes in de gaten, EN je toprot natuurlijk. Het overtollige
water kan weg via zn gaten onderaan de pot. Rot er meteen uitknippen terwijl ze nog staan.
Hoe was tie in Parijs, veel geld uitgegeven? Toch wel prettig he, doorgaan in de winter...zit er ook aan te denken...kan ook beginnen onder tl's.
we spreken mekaar, pm'metje welkom makker, en ga er van genieten daar
ha die hip! Parijs was leuk maar wel hard pezen, kwas daar met 4 klassen 3 havo......allemaal hummeltjes en meiden van rond de 13, 14 jaar alleen geef je ze iets wat suikers bevat dan gaan ze makelijk tot een uur of 3 uur s'nachts vrolijk door Maargoed zo was ik ook en al om al was het hartstikke leuk, plus baas betaald he , uiteindelijk uitgaven 6,25 voor een pakkie peuken
Maargoed terug naar mijn verslag: Ik zeg nu wel een tijdje dat ik ga spoelen, daarmee dacht ik het plantje gewoon z'n dagelijkse dosis water geven zonder voeding. Nu ik jouw @ de oerhippie coments lees over het overtollig water, begon der bij mij een hersendeel te kraken..........misschien dat ik onder spoelen iets totaals verkeerd begrepen had..... De boel maar eens gegoogle door geneuzd ect ect, kwam ik een topicje tegen van wietzadenForum over spoelen/ flushen..... Nu er dus echt zeker van dat ik verkeerd gespoeld heb.
Wat ik vanavond heb gedaan is als volgt, ik heb nu ipv de normale dosis water met voeding, elke plant 3 volle gieters a 10l gegeven. nu hopen dat ik het dit keer goed heb begrepen en anders zijn Tips en commentaar zeer welkom!!!
Lees effies pm'metje, hoe groot zijn je potten, je moet ze NIET gaan verzuipen, of had je ook kuipen?
Spoelen doe je door middel zonder voeding meer toe te voegen, dus alleen water geven!
Het spoelen zorgt ervoor dat er geen nare smaakjes meer achterblijven van voedingsmiddelen.
Ik heb nog even een kort filmpje gemaakt, ondanks dat het een beetje schokkerig gefilmd is, kun je toch af en toe goed zien hoe mn toppen erbij staan. Heb het hele plantje vanochtend weer bespeurd op toprot, gelukkig nog niks aangetroffen. In ieder geval vind ik dat de toppen een beetje aan de kleine kant zijn en ze heeft nog vollop witte haartjes.
Lekkers man daarstaat ie stevig genoeg, je weet nooit met die rukwinden.
Weekje 5 toch, die bruine haartjes zal niet echt lang meer duren. Weet je de bloeitijd
van de plant? Tis zo november hoor! Suc6 en houwe contact maatje
De planten zijn zo ongeveer in hun 5e 6e week bloei gok ik zo, maar aangezien de redelijke weersverwachtingen neem ik het risico om ze tot volgende week zaterdag te laten staan en dan de oogsten die zooi
De planten ben ik netjes aan het spoelen, dag 3, dus dan zijn ze zaterdag in totaal 10 dagen gespoeld. Origineel plan was as woensdags te beginnen.
Ik vroeg me nog af of het mogelijk is deels de plant te oogsten om zo de onderliggende toppen nog wat extra tijd te gunnen.
Het einde is in zicht, ik wilde oorspronkelijk woensdags Oogsten, daarna vrijdags vanwege het mooie weer wat er nog deze week in zit. Maar op advies van een vriend van me en door het bekijken van de haartkes door een mini microscoopje , zijn we tot de conclusie gekomen te gaan Oogsten. Ik ga vandaag de grote hoofdtoppen doen en woensdags moet alles in de rekken staan! Want ik heb nu echt fucking zin mn eige spulleke te roken .............. ondanks dat ik nog 2 weken mot wachten
Iig heb ik wat foto's gemaakt van de dames, kheb de bikini lijn een beetje bijgeschoren bij de dames ter voorbereiding
Comment