Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Re: Eerste kweek Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

    Kleine update van de 2 planten die in de bloei staan

    Dag58NLA1.jpgDag58NLA12.jpg
    Dag58NLA1: Tweede week bloei. (50cm) De topjes zijn de afgelopen week ontwikkeld. Paar bladeren onderaan zijn geel zal dit van de droogte komen? Wat moet ik ermee doen?

    Dag58NLA2.jpgDag58NLA21.jpgDag58NLA23.jpg
    Dag58NLA2: Derde week bloei. (58cm) Bladeren staan weer mooi omhoog en de bloei staat er goed in!

    Was bang dat je de planten van ver al goed zou kunnen ruiken maar dat valt heel erg mee. Alleen als het windstil is en je boven de planten hangt dan kun je het goed ruiken.

    Zou het nut hebben om de planten een topbooster te geven? Heb namelijk geen idee hoeveel gram droog van een plantje te halen valt dus elke gram winst telt

    Lees overal dat autoflowers gevoelig zijn voor toprot/schimmel. Wat zou ik eraan kunnen doen? Zet ze nu bij regen en in de nacht onder het prieel. Als ik daar een zwenk ventilator zou laten draaien zou dat misschien helpen om toprot/schimmel tegen te gaan?


    De blue automazar staat inmiddels in het kasje. Komende paar dagen word het toch niet echt super warm dus kan zij mooi even wennen voordat de zon er aan het einde van de week er goed doorgaat komen.
    Last edited by TheGreennoob; 21 June 2015, 10:04. Reden: edit
    Tweede week: Big Bang en Blackberry auto`s
    Eerste kweek: Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

    Comment


      #92
      Re: Eerste kweek Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

      Mooie ontwikkelingen,plantjes zien er mooi verzorgd uit...zou me niet zo druk maken om die paar gele blaadjes,anders is er hier op T forum nog n mooi topic over bladproblemen,misschien haal je Daar nog wat uit.
      ITS all About the bass,no treble!!

      Comment


        #93
        Re: Eerste kweek Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

        Dag TheGreenNoob,

        Mooie bloemtjes alweer bij die NLA2. De gele bladeren onderaan de planten zie ik niet op je foto's. Mocht dit voor jou wel duidelijk zijn dan duidt dat er misschien op dat de voeding voor de nieuwe groei/bloei niet meer uit de grond gehaald kan worden. Dit wordt dan uit die onderste bladeren gehaald. Het zou wel kunnen, aangezien de maat van de potten die je gebruikt en de grootte van de planten daarin. Ik zit er bij mijn kweek ook een beetje op te wachten eerlijk gezegd.

        Hoe je dat moet oplossen weet ik niet precies, iets toevoegen aan de grond of via de bladeren, dat wel in elk geval.

        Ik heb al wat rond gekeken bij verschillende, vooral biologische, voedingslijnen. Deze kunnen worden gebufferd door de grond in de potten, in tegenstelling tot de minerale voedingslijnen, waarbij het van belang is dat de pH en Ec juist zijn zodat de toevoegingen direct opgenomen kunnen worden. Biologisch zal minder makkelijk fout gaan denk ik dan.

        Ik moet/ga er nog even verder induiken.

        Groet!
        Balkon-kweek 2015

        Comment


          #94
          Re: Eerste kweek Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

          Thx Dobie08 en PPMbuzi voor jullie reactie! Las het gisteren avond was helaas al te donker om een foto te maken.

          2015-06-23 15.33.48.jpg
          De NLA1 is de enige plant tot nu toe met gele bladeren onderaan.

          Zou van de droogte kunnen zijn van 2 weken gelden toen ik ze te weinig water gaf of inderdaad van de voeding. Geef ze nu om de paar dagen terra flores mee in het regenwater.
          Heb hierbij wel een fout gemaakt door een liter aan te maken met de aangeraden dosering terra flores. De fles bleef een week staan. Gisteren de fles leeg gemaakt en zag dat er onderin een smurrie lag op de bodem... Schijnbaar een gedeelte van de bloeivoeding.

          Maak vanaf de portie zo dat ik hem meteen leeg kan gieten zodat de plantjes "verse" bloeivoeding krijgen.

          Bedankt voor het meedenken! Zal de bladeren topic nogmaals gaan lezen.
          Tweede week: Big Bang en Blackberry auto`s
          Eerste kweek: Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

          Comment


            #95
            Re: Eerste kweek Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

            Zeer interessant verslag! Ik ben zelf ook bezig met mijn 1e kweek. Ik heb dat boek ook gekregen haha. Mooie plantjes zijn het al! Subbed.
            - Jah Live - Rastalution is real! -

            Comment


              #96
              Re: Eerste kweek Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

              Thanks Simejah! Doe m`n best met de plantjes. Heb al veel geleerd, volgend jaar ga ik zeker weer wat buiten neerzetten.

              Wat heb je staan dan? verslagje?
              Tweede week: Big Bang en Blackberry auto`s
              Eerste kweek: Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

              Comment


                #97
                Re: Eerste kweek Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

                Oorspronkelijk geplaatst door TheGreennoob View Post
                Thanks Simejah! Doe m`n best met de plantjes. Heb al veel geleerd, volgend jaar ga ik zeker weer wat buiten neerzetten.

                Wat heb je staan dan? verslagje?
                Nucee goed bezig

                Hier is mijn verslagje.

                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ad.php?t=39070
                Mijn plantjes [emoji4]



                Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
                - Jah Live - Rastalution is real! -

                Comment


                  #98
                  Re: Eerste kweek Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

                  ziet er goed uit daar!! lijkt aardig op mijn tuintje
                  Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                  Comment


                    #99
                    Re: Eerste kweek Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

                    We zijn weer een weekje verder dus is het tijd voor weer een update.

                    Eerst het slechte nieuws. Ik ga afscheid nemen van een plantje... De NLA3 ga ik opofferen om een nieuwe plantjes neer te zetten. Moest een keuze maken van vrouwlief die niet de hele achtertuin vol wil hebben. Het plantje gaan ook niet lekker. Gaten in de blaadjes zwarte vlekken erop en gele punten. Heb er vrede mee. Get nieuwe plantje staat in grijze 17 liter pot ipv de zwarte 11 liter pot.

                    Nla34-(1).jpg
                    NLA4 & NLA3

                    Nla34-(2).jpgNla34-(3).jpg
                    NLA3:
                    Inmiddels er afscheid van genomen. Duidelijk zichtbaar de gaten die er overal in de bladeren zaten. Wat het is geweest maar het zat alleen in deze plant.
                    Vorige week al een zaadje geplant en die is inmiddels 3 dagen boven. De koning is dood.... Leve de koning NLA5!

                    Het goede nieuws:
                    De blue automazar gaat lekker zijn gangetje en doet zijn ding!
                    Dag8BAM.JPG
                    BAM: De blue automazar is nu 8 dagen oud en mevrouw gaat op haar wenken bedient worden: Mooi weer is in aantocht

                    De northern lights auto`s die in bloei staan:

                    Dag64NLA1.jpgDag64NLA11.JPG
                    NLA1 dag 64 tweede week van de bloei:
                    Overal zijn de topjes nu goed zichtbaar. Plantje gaat lekker maar zag twee blaadjes met trips plekjes erop. Het ziet er stabiel uit en vraag me af of ik er toch nog wat aan moet doen.

                    Dag64NLA2.jpgDag64NLA21.jpgDag64NLA22.JPG
                    NLA2 64 en de derde week van de bloei:
                    Plantje doet het gewoon top. De toppen worden groter en groter De hoofd top zit nu op zo`n 20 centimeter. In hoogte is de plant haast niet meer gegroeid.

                    De bloeiers krijgen 3 keer per week een canna flores maar wel iets minder dan aanbevolen. Heb nog een flesje canna boost besteld wat ik de bloeiers mee wil gaan geven.

                    Deze week het kasje opruimen. Ben bang dat ik een keer `s morgens vergeet om de plantjes eruit te halen of om de flap omhoog te doen. Het kasje heeft in ieder geval zijn dienst bewezen
                    Last edited by TheGreennoob; 28 June 2015, 12:03. Reden: grammmmatica
                    Tweede week: Big Bang en Blackberry auto`s
                    Eerste kweek: Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

                    Comment


                      Re: Eerste kweek Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

                      Hallo GreenNoob ,

                      Ik heb net jou kweekverslag gelezen en ik moet zeggen dat jou planten er echt goed uit zien!!!

                      Ik heb zelf ook een NLA kweekverslag gestart : https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...al-Queen-Seeds

                      Wat mij wel opvalt is dat jou planten smaller & korter zijn (maar daaorm niet minder mooi ) , heb je hier een verklaring voor?

                      Ook vraag ik mij af wat jou verhoudingen zijn mbt de flores?

                      LR2 heeft mij dit verteld over de tijdsperiode van de bloeivoeding:

                      "bloeivoeding vanaf de derde week pruiken, tot 2 weken voor het eind. Anders blijft de bioflores een naar smaakje geven op je eindproduct"

                      Ik hoor graag van je

                      Comment


                        Re: Eerste kweek Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

                        Vet Noob!!! Ziet er super lekker uit die laatste <3___<3
                        Gewoon zo door gaan en dan heb ik er alle vertrouwen in. Hoop dat mijn AutoWhite net zo mooi mag worden als die laatste van jou

                        Love,
                        Wunkie
                        Life's a bitch and then you die.
                        So fuck the world and lets get high.

                        Comment


                          Re: Eerste kweek Northern lights autoflower &amp; Blue AutoMazar

                          Hey autoflower187

                          Denk dat het eraan ligt dat ik een maand eerder dan jou ben begonnen. op 18 april zijn de zaadjes de grond in gegaan. Was die tijd redelijk koud dus ik denk dat het verschil maakt in de lengte.
                          Wat de canna flores betreft: Er staat 5ml op 1 liter maar in werkelijkheid geef ik tussen de 3ml a 4ml per liter, heb geen zin in overvoeding. Ik las dat je kon beginnen met canna flores wanneer de plant in de bloei gaat. Hier het schema http://www.kweekcursus.nl/CANNA/cann...weekschema.pdf

                          Ben inderdaad van plan om op tijd te stoppen met de voeding
                          Tweede week: Big Bang en Blackberry auto`s
                          Eerste kweek: Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

                          Comment


                            Re: Eerste kweek Northern lights autoflower &amp; Blue AutoMazar

                            Bedankt voor de feedback Greennoob

                            Succes ermee [emoji256]


                            Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

                            Comment


                              Re: Eerste kweek Northern lights autoflower &amp; Blue AutoMazar

                              Wunkie, vooral die NLA2 ziet er echt vet uit. Bij wat wind schut de hele plant door de dikke top. Hopelijk gaat zo de steel ook dikker worden
                              Tweede week: Big Bang en Blackberry auto`s
                              Eerste kweek: Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

                              Comment


                                Re: Eerste kweek Northern lights autoflower &amp; Blue AutoMazar

                                ooh jaa lekker toch hihihi.
                                Ik hoop t ook voor je
                                Maar komt vast goed!

                                Love,
                                Wunkie
                                Life's a bitch and then you die.
                                So fuck the world and lets get high.

                                Comment

                                Bezig...
                                X