Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Eerste kweek Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

    Gele blad(punten) hou je toch niet tegen is een teken dat einde bloei eraan komt meestal. Ziet dr netjes uit ouwe (y) keep on flowering..haha

    Verstuurd vanaf mijn HTC Desire 300 met Tapatalk
    A.Bundy

    Comment


      Re: Eerste kweek Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

      Oorspronkelijk geplaatst door TheGreennoob View Post
      Hier een foto van de nla2. De hoofdtop is nu 32 centimer.
      Vind het op een foto wel er minder uitzien dan in het echt.
      [ATTACH=CONFIG]269855[/ATTACH]

      Er zitten nog wel een paar gele bladpunten aan maar dat lijkt me niet echt een probleem.
      Die bladpunten valt wel mee lijkt me. Je zou voor een weekje iets minder voeding en water kunnen geven aan die plant, kijken wat ie doet. De hoofdtop is mooi vol en langgerekt. Denk dat mijn NL een week of 2 a 3 achterloopt op die van jou. Hopelijk wordt ie ook zo mooi Zijn jouw NL`s ook huismerk van wietzaadjes.nl?
      Autoflowers 2016

      Comment


        Re: Eerste kweek Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

        Zij gaat nog 1x voeding krijgen en dan nog alleen water. Liever te vroeg stoppen met de voeding dan te laat.
        Merk wel dat soms de punten goed zichtbaar zijn en soms bijna verdwenen zijn. Het is wel lastig water geven in een 11 liter pot in de brandende zon.

        De northern lights zaadjes zijn van freeseedsonline. Was mijn eerste bestelling bij een zaad boer en ben dik tevreden.
        Tweede week: Big Bang en Blackberry auto`s
        Eerste kweek: Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

        Comment


          Re: Eerste kweek Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

          Looks good noob!!
          Ik heb ook het idee dat het er in het echt veel spectaculairder uit ziet dan op de foto.. Zal wel met licht inval te maken hebben, misschien met diepte. Dat wij met ons blote oog niet de diepte in kijken omdat we instellen op de top. Terwijl de foto in 2D is en je dus automatisch gedwongen word ook de dingen te zien die door de top heen schijnen...

          Maar op de foto zie ik ook wel dat het een grooooooote top is hoor. Heerlijk

          Love,
          Wunkie.
          Life's a bitch and then you die.
          So fuck the world and lets get high.

          Comment


            Re: Eerste kweek Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

            Vorige week de update overgeslagen maar hier is hij weer: De update van mijn Northern lights autoflowers en de Blue AutoMazar.

            De afgelopen 2 weken goed weer gehad en een paar regenachtige dagen. De plantjes hebben er uiteraard van genoten, op de regenachtige dagen staan de bloeide planten beschut voor de regen. De plantjes die in de groei staan krijgen af en toe wel een lekker regenbuitje.

            1,5 week geleden zaten 2 planten wel onder de witte bladluizen. Heb de planten besproeit met een biologisch middel en ze zijn gelukkig vertrokken! In de lente heb ik een rozenstruik geplant die zat dus onder de bladluizen en zijn overgewaaid naar mijn plantjes. Inmiddels is de rozenstruik uit de tuin verwijdert.

            De plantjes:

            Dag87NLA1a.JPGDag87NLA1b.JPGDag87NLA1c.JPG
            NLA1 dag 87 vijfde week van de bloei:
            De plant ziet er mooi vol uit, niet alleen kwa bladeren maar ook vol met toppen. De laatste paar dagen zijn de bladpunten bovenin paars geworden. Geen idee of kwaad kan. Ze krijgt nog een paar dagen bloeivoeding en daarna ga ik haar spoelen met water.

            Dag87NLA2a.JPGDag87NLA2b.JPGDag87NLA2c.JPG
            NLA2 dag 87 zesde week van de bloei: De toppen groeien nog steeds en ze krijgt al 1,5 week alleen nog maar water. Denk dat ze tegen het einde van de week tegen de vlakte gaat.

            Dag87NLA2d.JPG
            Een zestienpunt lieveheersbeestje struint het blad af of er nog wat te vreten valt.

            Dag87NLA12.JPG
            NLA1 & NLA2 samen:
            Er zit maar een week verschil tussen deze planten maar het lijken ook twee compleet verschillende planten. Plantje 1 is veel donkerder en zit veel voller in de bladeren terwijl plantje 2 minder in de bladeren zit en de bladeren zijn ook een paar tinten lichter van kleur. Ben niet helemaal thuis in geuren maar plantje 1 lijkt wel peperachtig te ruiken terwijl plantje 2 meer ruikt naar de oude skunk die ik vroeger graag rookte.

            Dag58NLA4.JPG
            NLA4 dag 58 derde week bloei: Dit plantje maakt het voor mij heel erg duidelijk dat als er bij een auto iets misgaat in de groei je het later goed terug gaat zien. Laat haar dan ook gewoon haar ding doen

            Dag26NLA5.JPG
            NLA5 dag 26: Plantje is erg goed aan het groeien.

            BAMDag31.JPG
            BAM dag 31: Hier zit de groei ook lekker in. Het valt gewoon op hoe hard de Blue automazar aan het groeien is als je haar een paar uur niet gezien hebt. Hopelijk gaat het een mooie grote plant worden!

            That's all folks!
            Tweede week: Big Bang en Blackberry auto`s
            Eerste kweek: Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

            Comment


              Re: Eerste kweek Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

              Witte luizen zijn terug... Zojuist gevonden op plantje 2. Lekker paar dagen voor de oogst.

              Besproeien lijkt me nu geen optie, iemand advies?
              Tweede week: Big Bang en Blackberry auto`s
              Eerste kweek: Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

              Comment


                Re: Eerste kweek Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

                LR2 zegt dat hij nooit iets tegen luizen doet en ze afsterven tijdens het drogen en dan tikt hij ze er uit na het drogen...
                Ik vind dat zelf niet echt een prettig idee maar het schijnt dus te kunnen...

                Ik zit trouwens echt te kwijlen bij die monster toppen van jou, zoooo lekker

                Love,
                Wunkie.
                Life's a bitch and then you die.
                So fuck the world and lets get high.

                Comment


                  Re: Eerste kweek Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

                  Oorspronkelijk geplaatst door TheGreennoob View Post
                  Witte luizen zijn terug... Zojuist gevonden op plantje 2. Lekker paar dagen voor de oogst.

                  Besproeien lijkt me nu geen optie, iemand advies?
                  Met de hand er af halen (dood knijpen) ?
                  Lets not criticize but legalize

                  Comment


                    Re: Eerste kweek Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

                    Tape omdraaien en ff onder de blaadjes gaan, niet te sterke tape dan trek je t kapot.

                    Comment


                      Re: Eerste kweek Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

                      @wunkie Inderdaad vind het laten zitten niet zo. Tenzij ze op de toppen zitten dan is er geen andere optie dan eens te gaan tikken. Ben zo benieuwd at ervan over blijft. Hij gaat voor vrijdag om

                      @gps Doos knijpen zijn het er teveel voor.

                      @Hypnotized Heb het vanmorgen meteen al ff geprobeerd, had iets te sterk plakband dus al een blad kapot getrokken. Vanavond ff proberen met gewoon plakband.

                      Bedankt voor de tips allemaal!
                      Tweede week: Big Bang en Blackberry auto`s
                      Eerste kweek: Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

                      Comment


                        Re: Eerste kweek Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

                        Als je de luizen gewoon laat zitten, kun je dan niet meteen na het oogsten de takjes even afspoelen met lauw water waardoor je de luizen wegspoelt? Dan even weghangen totdat het water er af is en daarna gewoon drogen zoals je van plan was?
                        Autoflowers 2016

                        Comment


                          Re: Eerste kweek Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

                          Meeste bladluizen er vanaf gekregen de rest kom ik wel tegen met knippen.

                          Op zolder is het wel aardig warm, kan helaas niks aan de temperatuur doen.
                          Tweede week: Big Bang en Blackberry auto`s
                          Eerste kweek: Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

                          Comment


                            Re: Eerste kweek Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

                            Hallo Greennoob,

                            Ik ben weer eens een kijkje wezen nemen het ziet er nog steeds prachtig uit wel jmmr van de luizen maar zoiets hou je niet tegen [emoji16]

                            Hier nog ff een paar kiekjes van mijn kinders: Foto's verwijderd door de admin. Graag een eigen topic aanmaken.
                            Last edited by Jointjedraaien; 28 July 2015, 00:56.

                            Comment


                              Re: Eerste kweek Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

                              Wekelijkse update nr zoveel

                              Afgelopen week weer last gehad van bladluizen zoals hierboven al gepost is. Met de oplossing die de members aangedragen aan de slag gegaan en de luizen eraf gekregen. Thanks gasten voor de hulp!

                              De laatste paar weken al druk bezig geweest om een oplossing te zoeken voor het drogen van de wiet. Heb helaas geen donkere plek om de wiet te drogen en heb geen zin om de geur van wiet in het hele huis te hebben. Het zou een zelfgemaakt drooghok worden een kweektent. Ben dus toch maar voor een kleine kweektent gegaan. Uiteraard met een buisafzuiger, filter en fan controller. Als alles gedroogd is breek ik hem af en zet hem volgend jaar weer op om alvast te gaan voor groeien.

                              De plantjes: (fotos zijn van de dag ervoor)

                              Dag91NLA1.jpg
                              NLA1 dag 92 zesde week van de bloei:
                              Afgelopen week gestopt met het geven van voeding. De bladeren onderin beginnen geel te worden, bovenin nog helemaal donker groen met paarse punten. De trichomes zijn milky denk dat ze nog wel een of twee weken blijft staan.

                              Dag91NLA2.jpg
                              NLA2 dag 92 zevende week van de bloei:
                              Trichomes waren een paar dagen geleden 20% amber. Heb er de laatste 2 dagen geen water gegeven omdat ik haar wou oogsten. Of het geen watergeven echt geholpen heeft geen idee, zag kwa trichomes niet echt veel verschil.

                              Op dag 92 heb ik haar geoogst. Eerst nog ff diverse filmpjes bekeken over het oogsten en toen de schaar er in. De topjes in de tent gehangen en de afzuiger aangezet. Uiteraard niet voluit! De temp op dit moment is 20c en een lv van 52%. Heb in de tent een sensor hangen kan het dus goed in de gaten houden. Als de afzuiger uitstaat gaat het erg snel ruiken, misschien dat een terugslag klepje voor de inlaat dit kan verhelpen?

                              Dag91NLA2b.jpg

                              Een ding ben ik dus vergeten na het oogsten.... Te wegen! Dat heb ik zojuist gedaan na 20 uur drogen kwam ik uit op het volgende nat gewicht: 115,8 gram.
                              De hoofdtop woog: 55,8 gram

                              Dag63NLA4.jpg
                              NLA4 dag 63 vierde week bloei:
                              Onderaan wat vergeelde bladeren maar ze ontwikkeld wel een mooie hoofdtop.

                              Dag31NLA5.jpg
                              NLA5 dag 31:
                              Plantje doet het erg goed en gaat zeker de grootste van de northern light auto`s worden. Uiteraard heeft dit ook met de pot te maken die aardig wat groter is kwa inhoud.

                              Dag36BAM.jpg
                              BAM dag 36:
                              Groeit meer als een centimeter per dag. Een mineer vlieg heeft wel toegeslagen en heb de larven dood gedrukt.

                              Dacht bij aanvang van de keek dat 100 gram droge wiet wel heel vet zou zijn met wat auto`s. Ik denk dat het wel gaat lukken.

                              Tips, commentaar alles is welkom


                              That's all folks!
                              Tweede week: Big Bang en Blackberry auto`s
                              Eerste kweek: Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

                              Comment


                                Re: Eerste kweek Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

                                Shit be looking good.
                                Laat het je smaken

                                Love,
                                Wunkie
                                Life's a bitch and then you die.
                                So fuck the world and lets get high.

                                Comment

                                Bezig...
                                X