Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wunkie's Skunk Buiten Scrog! AutoWhite en Purple #1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Wunkie's Skunk Buiten Scrog! AutoWhite en Purple #1

    Hier staat dat het verboden is:
    https://www.tuinierdier.nl/webshop/p...ncentraat.html

    Alleen kan ik er verder ook niks over vinden.
    Als ik hetzelfde intyp bij kopje 'nieuws' op google komt er ook niks tevoorschijn.

    Volgens het pakje moet ik 1.5 ml verdunnen op 1 liter water.

    Zoals ik het van jou lees is dat dus geen enkel probleem?
    Mits ik dus 4 weken wacht met oogsten na behandeling...?

    Love,
    Wunkie
    Life's a bitch and then you die.
    So fuck the world and lets get high.

    Comment


      Re: Wunkie's Skunk Buiten Scrog! AutoWhite en Purple #1

      ECOstyle Silinal concentraat is effectief in de bestrijding van echte meeldauw en is gebaseerd op waterglas. In Silinal concentraat zit waterglas, dit is een mengsel van zouten en silicium, deze zorgen voor bestrijding van de meeldauw en het aanbrengen van een beschermlaag op het blad tegen de schimmel. De verpakking bevat tevens een informatieboekje over ziekten en plagen.

      Je kan natuurlijk ecostyle bellen en vragen hoe het zit met Silinal ?

      De silicum zit dus ook in de Vital waar ik het over had, ik heb dan ook (nog) geen meeldauw. Even afkloppen...
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        Re: Wunkie's Skunk Buiten Scrog! AutoWhite en Purple #1

        Ik lees enkel dat het niet verboden is maar een uitloopproduct is het wordt sinds 2014 niet meer gemaakt en vanaf 2015 worden de schappen niet meer aangevuld. Ecostyle zet zijn kaarten nu op hun nieuwe middel vital, Daar zit eigenlijk gewoon het zelfde in. Dat iets een uitloopproduct is wil echter niet zeggen dat het erg giftig of ongezond zou zijn.



        Silicum of waterglas werkt preventief tegen schimmel Het brengt een harde laag aan op het blad waardoor een schimmelspoor moeilijker het blad in komt. Je moet dat dus dan wel in de groei gebruiken bij bedekt groeizaam weer en alle bladoppervlak, liefst met een uitvloeier en hechtmiddel raken.
        Om nu nog met silinal te gaan werken heeft mijnsinziens geen nut dat doe je als de plant volop in groei is en moet je gedurende de gehele groei en zeker na regen blijven herhalen wil dat zin hebben.

        Bicarbonaten (Natrium en Kalium) worden in Duitsland als plantversterkende middelen ingezet, voornamelijk in de biologische druiventeelt. In Nederland is er geen toelating, zodat ze in de professionele teelt niet toegelaten zijn.
        Om verzilting te voorkomen, kan je beter kaliumbicarbonaat gebruiken in plaats van natriumcarbonaat. Het lost gemakkelijk en volledig op in water. Het is een contactmiddel dat een fijne kristalstructuur achterlaat op het blad, zodat de schimmels gehinderd worden bij het doordringen van het blad, het is dus een bladverharder. De vraag staat open of het ook door de plant opgenomen wordt en de celwanden ook verstevigt.Je moet dus veel water gebruiken om bladdekkend te kunnen spuiten. Aangebracht spoelt het gemakkelijk weer af door regen omdat gemakkelijk oplost. Je moet het dus regelmatig aanbrengen om ook nieuw blad te bedekken en na regenbuien zeker vernieuwen.


        Zoals je dus gelezen hebt moet je het blad in groei herhaaldelijk behandelen. Eenmaal in bloei is hiermee spuiten dus af te raden daar je eigenlijk enkel schoon topbblad wil roken. Je rookt het grote fanblad war eventueel nog residu op zit niet op. Bloei en topblad nooit bespuiten.




        Bekend is dat meeldauw schimmels gevoelig zijn voor verdrinking, Meeldauw is een zomerschimmel die eigenlijk niks van water moet hebben. Ze in de regen zetten heeft tot gevolg dat de schimmelcellen kapot springen door osmose alvorens ze sporen kunnen maken.

        N.B.

        Al deze middelen en veiligheidsvoorschriften en wachtijden voor de oogst zijn berust op consumptie via de orale weg en niet getest op de gevolgen van aansteken en de rook ervan inademen. Zelf blijf ik liever verre van spuitmiddelen in de bloei. Een heermoesextract bevat ook enorm veel kiezelzuur wat dus wel opgenomen wordt door de plant en de celwanden versterkt.

        http://www.ctgb.nl/nieuws/bestrijdingsmiddelenbulletin

        Klik

        Klik
        Last edited by FlintStoned; 16 September 2015, 14:49.

        Comment


          Re: Wunkie's Skunk Buiten Scrog! AutoWhite en Purple #1

          Jeetje flint. Dat is een flinke lap informatie! Bedankt
          Ik heb vanmiddag al voor t lezen van jullie reacties gespoten op de skunk scrog.
          Dit omdat ik hier toch echt schimmel wil proberen te voorkomen.
          Deze bloeit net 2 dagen. Nog geen zichtbare pistels hoor. Dit is echt het begin.
          Ondanks dat flint zegt dat er op t nieuwe blad niet gespoten zou moeten worden, denk ik dat de schade in dit geval wel mee zal vallen.
          4 uur na spuiten in het gaan regenen. En tegen de tijd dat de scrog klaar is met bloeien zal de concentratie schadige stoffen zo minimaal zijn dat ik verwacht hier geen problemen mee te ondervinden.

          Ik baal toch wel van mijn laksheid. Ik weet al ruim een maand dat ik dit spul had moeten kopen voor de scrog.
          Maar steeds heb ik dit niet gedaan.
          jammer maar helaas.

          Flint, ik ben ook tegen spuiten/behandelen in de bloei. Maar ik zou zo balen als mn mooie scroggie in de soep zou lopen

          Love,
          Wunkie
          20150916_122715.jpg
          Pretty purple <3
          Last edited by xAlecia; 17 September 2015, 00:06.
          Life's a bitch and then you die.
          So fuck the world and lets get high.

          Comment


            Re: Wunkie's Skunk Buiten Scrog! AutoWhite en Purple #1

            Super gedaan vrouwke ik blijf je volgen
            God was never on your side..

            Comment


              Re: Wunkie's Skunk Buiten Scrog! AutoWhite en Purple #1

              Tnx naamgenootje <3

              Note too self;
              Vandaag 22 september heb ik de purple voor u laatst voeding gegeven omdat ik wil voorkomen dat de smaak er te veel in voorkomt. Wil gewoon een fijn zacht wietje
              20150922_010420.jpg20150922_010410.jpg
              20150922_010400.jpg

              Love,
              Wunkie

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Nek oefeningen voor de liefhebbers <3
              Life's a bitch and then you die.
              So fuck the world and lets get high.

              Comment


                Re: Wunkie's Skunk Buiten Scrog! AutoWhite en Purple #1

                Ziet er onwijs mooi uit Wunkie! Je bent top bezig!

                Comment


                  Re: Wunkie's Skunk Buiten Scrog! AutoWhite en Purple #1

                  Thnx Hulk <3


                  Love,
                  Wunkie
                  Life's a bitch and then you die.
                  So fuck the world and lets get high.

                  Comment


                    Re: Wunkie's Skunk Buiten Scrog! AutoWhite en Purple #1

                    Wow dat gaat goed hier, die purple is very pretty indeed

                    Kijk graag met je mee,
                    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                    2016 - Greyvol's buitenkweek
                    2017 - Santa Maria van Space Cees

                    Comment


                      Re: Wunkie's Skunk Buiten Scrog! AutoWhite en Purple #1

                      Thnx greyvol Fijn om te horen!

                      Welkom lieve vriendjes en vrindinnetjes.
                      Het is weer tijd voor een
                      ::UPDATE::
                      Here we go!

                      22-9-2015

                      Skunk
                      Bloeidag 10
                      Groeidag 124
                      Ik vermoedt dat zij veels te veel voeding gehad heeft. Ik las ergens: Nooit over voeden in de groei. Nooit ondervoeden in de bloei.
                      Dus HUP! Voeeedingggg.
                      Geen goed plan...
                      Regelmatig overvoeden en daar door dus een (.....?) blokkade.
                      Dit is hoe ze er nu bij staat. T komt vast goed hoor...
                      Ze is gewoon niet zo knap
                      22-9-2015 (1).jpg22-9-2015 (3).jpg22-9-2015 (4).jpg22-9-2015 (28).jpg
                      22-9-2015 (9).jpg

                      Purple
                      groeidag 100
                      bloeidag 24
                      Vanacht heb ik haar de laatste voeding dus gegeven
                      Ze pakt zich echt heel goed op na de mishandeling. Toppertje.
                      Ik heb nog 1 zaadje over. Die gaat volgend jaar de volle grond in.
                      BTW, ik heb dat zaadje in de la liggen in het originele verpakking. Luchtdicht afgeplakt met plakband...
                      Is dit prima? Of heeft iemand een andere tip?
                      22-9-2015 (18).jpg22-9-2015 (20).jpg22-9-2015 (19).jpg


                      En nu heb ik nog wat, jawel. Mijn zonnebloem is vet speciaal haha! Kijk nou!::
                      22-9-2015 (15).jpg
                      Er komen gewoon meer bloemetjes aan!!
                      Woahhh.
                      =3

                      Dat was m weer. Iemand tip or tricks? Lemme know.
                      Vragen? Lemme know!

                      Peace!

                      Love,
                      Wunkie.


                      TOET TOET TOET

                      22-9-2015 (5).jpg
                      Life's a bitch and then you die.
                      So fuck the world and lets get high.

                      Comment


                        Re: Wunkie's Skunk Buiten Scrog! AutoWhite en Purple #1

                        Hahaha daar word ik helemaal vrolijk van, goed bezig Wunkie je doet het zo slecht nog niet.

                        Voedinggggg hahaha

                        Zelf bewaar ik de zaadjes in een ikea luchtdicht bakje in de koelkast, in de groente afdeling zegmaar
                        Dacht dat dat het beste was, koel en droog. In de la laten liggen tot ze mooi droog zijn en dan in de koelkast?
                        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                        2016 - Greyvol's buitenkweek
                        2017 - Santa Maria van Space Cees

                        Comment


                          Re: Wunkie's Skunk Buiten Scrog! AutoWhite en Purple #1

                          Dat de bladeren er onder afvallen is normaal (en op zich goed), althans binnen

                          Maar die purple is mooooiii

                          Comment


                            Re: Wunkie's Skunk Buiten Scrog! AutoWhite en Purple #1

                            Bedankt mannen

                            Goed greyvol. Dan zal ik m binnenkort in de koelkast bewaren thnx for the tip

                            Love,
                            Wunkie
                            Life's a bitch and then you die.
                            So fuck the world and lets get high.

                            Comment


                              Re: Wunkie's Skunk Buiten Scrog! AutoWhite en Purple #1

                              Ik zag zojuist dit bij de purple... 20150924_131219.jpg
                              Ik heb er een pietsie aan getrokken maar het kwam er niet gemakkelijk af. Het zit er dus nog aan.

                              De vorige x toen ik rot had begon het ook met een verwelkt blaadje dus ik maak een beetje zorgen.
                              Zal ik die tak omhakken?

                              Love,
                              Wunkie.
                              Life's a bitch and then you die.
                              So fuck the world and lets get high.

                              Comment


                                Re: Wunkie's Skunk Buiten Scrog! AutoWhite en Purple #1

                                Als je rot heb komt het meteen los dus goed in de gaten houden
                                wel knappe planten hoor ben jaloers en leuke kattt
                                God was never on your side..

                                Comment

                                Bezig...
                                X